kysymyksiä raskauden yrittämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja intoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

intoilija

Jäsen
09.02.2012
138
0
16
Moikka! oon ihan uusi täällä, ja nyt vasta tajusin kuinka vähän tiedän raskaaksi tulemisesta 30v naiseksi :D Joten jos joku jaksaa auttaa, niin kysymyksiä piisaa!

1.Otin juuri kierukan pois, voiko raskautta yrittää heti, vai pitääkö odottaa yhdet kuukautiset? Mitä se tyhjennysvuoto tarkoittaa, mitä sieltä siis tulee(tullut muutama tippa verta kierukan poisoton jälkeen), ja voiko sen aikana yrittää raskautta? Luulen että minulla on/oli ovulaatio kierukan poisoton aikaan, eli tekisi mieli yrittää jo tästä, mutta onko se vaarallista/mahdollista edes sitä hedelmöittyä? Jotain olen lukenut että kohdun limakalvo saattaa vielä olla heikko, kauan siinä menee että se "normalisoituu"?

2. Mitkä asiat vaikuttaa miehen/naisen hedelmällisyyteen? (Tiedän nämä: tupakka, alkoholi, huumeet, ylipaino) Ja Tietty sen että ovulaation aikaan on se mahis. Mutta onko muita vinkkejä?

3. Tilasin ovistikkuja. Jos tikku näyttää että nyt on ovis, Onko paras aika yhdynnässä olla juuri silloin, vai 1-2pvä sen jälkeen vai siitä hetkestä alkaen kokoajan muutama päivä?

Kiitos kovasti vastauksista!! Kun se vauvakuume iskee, niin se iskee ja LUJAA! ikinä ennen miettinyt näitä, tai lueskellut palstoja, tai kuullut ovis-tikuista :D Nyt en muuta teekkään :) Tietty positiivisella mielellä, enkä stressaten, ja tiedostan että saattaa hyvinkin mennä vuosi-kaksikin että ihme tapahtuu <3

Täällä vauvakuumetta myös poteva yhden lapsen äiti. Jätin e-pillereiden syönnin n.4 viikkoa sitten pois ja aloitimme heti yrittämään toista lasta. N. 2 viikon lopettamisen jälkeen alko kaamee ala-ja selkä kipu ja vertakin tuli vessassa käydessä paperiin ja pissan seassa pönttöön, lääkärissäkin jo kävin mutta ei mitään ainakaa sillon löytynyt. Joten epäilin että lienekkö ovulaatio ollu juuri tuolloin, viikon verran kipuilua kesti, sitte se loppu yhtä nopeesti kun alkokin :-)
Nyt tällä viikolla pitäis alkaa menkat mutta saa nähdä onko tärppi käynyt vai muuten vaan elimistö vielä niin sekasin, mutta toivossa on hyvä elää!

Jos kiinnostaa jutella aiheesta tai paljon muustakin niin laittele yksityisviestiä tänne niin voidaan vaikka vaihtaa s-posti osoitteitakin?! :-)

En tiedä onko minun tarinastani apua, mutta meillä kävi seuraavaa: Noin puolitoista vuotta sitten jätimme pillerit pois, toiveena raskaus. No eipä vauvaa kuulunut yrityksistä huolimatta, vaikka kiertoni on ollut säännöllinen.Ovistestit tulivat tutuksi samoin kun greippimehut ym...:). Varsinaisen`yrittämisen`lopetimme muutama kuukausi sitten ja nyt, 17 kuukauden jälkeen testasin plussan<3<3. Menkat oli vain pari päivää myöhässä, kun tein illalla ovistestin...Ei ollut muutakaan kotona, ja kuinka ollakkaan siihen pamahti kaksi tummanpunaista viivaa!!!Vaikka siis ovis ei ollut lähelläkään!!Joskus luin täältä että ovis-testikin voi näyttää raskauden...No en uskonut sitä vielä ja pari raskaustestiä tein kunnes uskoin ilo-uutisen todeksi, huomenna olis tarkoitus
tilata eka neuvola<3 Niin, olen siis luultavasti noin 4-5 viikolla, enkä ole huomannut vielä muita `oireita`kuin :väsymys, pissalla ravaaminen ja rintojen arkuus..

Tuohon ovistikkukysymykseesi... Ovistestien pakkausten mukaan ovis tapahtuu 48 tunnin sisällä positiivisesta testistä eli siis parin päivän sisällä. Toisilla voi tapahtua jo muutamien tuntien päästä, toisilla kestää sen pari päivää. Petipuuhat kannattaa siis aloittaa heti, kun testi näyttää positiivista ja jatkaa muutaman päivän ajan. Siittiöt elävät jopa 3-5 päivää, joten vaikka ovis tapahtuisi vasta pari päivän kuluttua testin teosta ja olisitte harrastaneet seksiä päivää ennen ovisplussaa, niin silti siittiöitä pitäisi olla valmiina odottamassa munasolua.
Tsemppiä =)

Kiitos vastauksista! Nyt ne ekat menkat kierukan poisoton jälkeen saapui, ja oon ihan innoissani et pääsen laskemaan ekan ovulaation! eikä tyhjennysvuotoa tosiaan ollu ku pari päivää tosi niukasti, ja ekat menkatkin oli normaalin pituiset eikä mitenkään erityisen runsaat. Luulin etten selviäis näin helpolla, kun kuullut kauhutarinoita ekoista menkoista kierukan jälkeen. Nyt vaan odottelemaan että pääsee tikuttamaan sitä ovista, jei! Ja ymmärrän sen ,että stressaaminen ja "yli-yrittäminen" voi olla joillekkin huono juttu, mutta mun kohdalla ei ainakaan vielä (puun koputtaminen) o kyse stressistä, vaan ihan pelkästä positiivisesta innokkuudesta! Eikä seksi maistu yhtään puulta, päinvastoin ku tulee harrastettua enemmän ni tekee mieli enemmän :D

Yhteistyössä