Kysymyksi leipomisesta ja maidon korvaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Eli pitäisi tehdä gluteeniton ja maidoton piiras.

Voinko korvata maidon soijamaidolla? Toimiiko se siis samalla lailla? Onko soijamaidossa gluteenia, ei kai?

Entäs mikä korvaisi juustoraasteen? Vai jätänkö tylysti vain reseptistä pois.

Mitä olet tekemässä? Itse korvaan maidon kauramaidolla. Meillä ei kukaan tykkää soijamaidosta, mutta sehän on vain makukysymys. Juuston olen jättänyt pois, riippuu tietysti reseptistä, mitä on tekemässä. Soijajuustot on kauhean makuisia!
Muista, että et käytä samoja purkkeja, joista on mahdollisesti otettu jauhoisella välineellä. Esim. leivinjauhe tms. Ettei tule vahingossa mukaan tavallisia jauhoja.

maidoton pitää olla. Eikös soijamaito ole maidotonta? Sori, mä olen vähän ummikko näissä asioissa....

Suolaista piirakkaa olen tekemässä. Eikös kauramaidossa ole gluteenia?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
maidoton pitää olla. Eikös soijamaito ole maidotonta? Sori, mä olen vähän ummikko näissä asioissa....

Suolaista piirakkaa olen tekemässä. Eikös kauramaidossa ole gluteenia?

Korvaa maito lihaliemellä, itse keitetyllä. Mä en tykkää yhtään itse noiden kaura-, ja soijamaitojen mausta, ja siksi yritän parhaani mukaan välttää niitä.

Ok, kiitos teille. Lihaliemi ei käy kun piiraasta tulee kaikenlisäksi kasvis. Mutta kasvisliemi sitten.

Mutta ei kait kasvisliemi toimisi munamaidossa. Vaan ajattelin ett korvaisi sen tavan maidon munamaidosta soijamaidolla. uuniinhan ne sitten menee mausteiden kanssa....

Juustoa ei taida saada korvattua. Eli sen jätän pois.

Kiitos teille avusta.

Yhteistyössä