KYSYMPÄ TÄÄLTÄKIN :)

Mantatyttö82

Aktiivinen jäsen
11.03.2005
1 806
0
36
Meillä tyttö reilu 5kk ja saa maitoallergian vuoksi Pepti Junior-korviketta. Hän ei oireile maitoon iholla vaan suolella.
Tänään aloitettiin kiinteät lääkärin kehoituksesta ja annoin päärynäsosetta n.teelusikallisen verran. Tyttö söi innolla ja olis mielellään syönyt lisääkin, mutta aloitan nyt toooosi pienillä annoksilla kun pojan kanssa oli niin kova kokemus tuo kiinteiden aloitus refluksivaivan vuoksi.
Annoin tuon päärynäannoksen tänään klo 13.30 ja kello 18.00 tyttö alkoi huutamaan täyttä kurkkua ja huusi puolituntia yhtäsoittoa, kuolasi, nieleskeli ja yski kamalasti....eli tuli tyypillisiä refluksioireita :( Hetken päästä tuli kamalat ilmat mahasta ja olo helpottui.
Oliko tuo nyt sitte ihan normaali reaktio vai kenties allergiaoire? Annanko vaan huomenna taas makuannoksen vai mitä teen? Tuleeko ns.normaaleille, terveille ei-allergisille alussa tällasia oireita? Minä kun en tiedä kuin näistä maha ja refluksivaivaisten reaktioista :D

noi päärynä/omena soseet ei ole kovin hyviä, mulla oli tyttö tollanen kans just tuon ikäisenä. Maitoa ei voinut juoda piti juottaa neacatea. Samoin noi soseet.

Ihan allergia oireelta tuo kuulostaa. Meillä poika kanssa suolistolla reagoiva ja tuo on aina ollut sen merkki että ei sovi.
Itse en aloittaisi päärynäsoseella.
Joku bataattisose voisi olla parempi aloitus sose allergikolle, paitsi että meidän pojalle sekään ei sopinut. Maissi vasta sopi.
Hedelmä/marja soseista mustikka ja aprikoosi on aika siedettyjä. Ja kannattaa todella aloittaa varovaisesti vain teelusikallinen kerrallaan.

Yhteistyössä