Kysykääs miehiltänne: mikä neste/öljy autossa on kirkkaan keltaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heihei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heihei

Vieras
Nimittäin meidän autosta valuu sellaista konepellin alta. Kirkkaankeltaista öljymäistä nestettä. Ainakaan se ei oo lasinpesunestettä, moottoriöljyä eikä jäähdytinnestettä. Mitä se on, voiko olla ilmastointilaitteen öljyä tms??

[QUOTE="vieras";23957271]no olen nais, eikä mun mies ole kotona, mutta joku mies vois kommentoida:

onko mahdollista, että jossain, esim. ohjaustehostimessa olis omat öljyt?[/QUOTE]

ohjaustehostimessa on omat öljyt joo. meidän autossa kaikkien nesteiden tasot on entiset vaikka tuota keltaista on vuotanut. Eli moottoriöljy, jäähdytinneste (joka muuten on meillä punaista), ohjaustehostin ja jarruneste. Nämä pystyy tarkistaa ja ne on ok. Kun meillä edellisessä autossa alkoi vuotaa jarrunestettä niin jo pienen vuodon jälkeen sen huomasi nesteen alentuneena tasona. Lisäksi se oli eri väristä kuin mitä nyt vuotaa.

[QUOTE="vieras";23957290]Se voi olla ihan vaan värjäytynyttä vettä. Haista sitä ja kokeile sormin miltä se tuntuu.[/QUOTE]

se on hajutonta mutta tuntuu sormissa öljyiseltä, liukkaalta. Ja tosiaan on kirkkaan keltaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyi mieheltä;23957288:
Ja kuulemma "vanhemmissa" autoissa jäähdytysneste on ainaki keltasta (tosi imelän makusta jos vähän maistaa :D )

Meillä ei ole vanha auto ja meidän auton jäähdytinneste on punaista.

[QUOTE="vieras";23957310]entä voiko ilmastointivekottimesta vuotaa jtn?[/QUOTE]

No sitä minä mietin ensimmäisenä. Auto oli ilmastointilaitteen huollossa muutama päivä sitten.

[QUOTE="aapee";23957299]se on hajutonta mutta tuntuu sormissa öljyiseltä, liukkaalta. Ja tosiaan on kirkkaan keltaista.[/QUOTE]

Se ei auta kuin etsiä vuotokohtaa. Jotkut automaattivaihteiston öljyt ovat keltaisia, mutta on sellaista saatettu pistää muuallekin.

[QUOTE="aapee";23957315]No sitä minä mietin ensimmäisenä. Auto oli ilmastointilaitteen huollossa muutama päivä sitten.[/QUOTE]

Ilmastoinnin värjäysaine on kyllä keltaista...

Yhteistyössä