Kysy vapaaehtoisesti lapsettomalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ve-la
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Mun mielestä jos nainen on nelikymppinen eikä ole miestä niin hän on silloin vanhapiika ja heillä ei yleensä ole lapsia

Mä en tällä hetkellä ole suhteessa, olen kyllä ollut pitkissä parisuhteissa. Mutta naimisissa en ole ollut joten sillä perusteella varmaan olen vanhapiika. Ei muuten ole moni muukaan nelikymppinen ollut naimisissa ja kummasti vain erittäin monella heillä ON lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja tuiija:
Oletko iloinen muiden raskauksista?

Olen, mikäli se on suunniteltu ja he ovat kykeneviä vanhemmiksi. Jos taas lapsi on vahinko ja tuleva äiti on aivan paniikissa, en minä siitä iloitse. Aina en kyllä älyä onnitella kuten kävi työkaverin kohdalla!

Alkuperäinen kirjoittaja No no:
Alkuperäinen kirjoittaja en voi muuta sanoa.:
itsekäs ämmä oot.

Herranen aika! Eiköhän lapsia hankkivat ole yhtä lailla itsekkäitä, omista tarpeista ja halustahan se perheen perustaminenkin lähtee!

Ei kannata tuollaisiin edes vastata, muuten tämäkin ketju menee vain haukkumiseksi. Jos tuo kirjoittaja todella on sitä mieltä niin sitten on, eipä paljon mua hetkauta. On mullakin mielipide hänestä mutta jätetään kertomatta ;)

En usko että voisin seurustella miehen kanssa jonka lapset asuvat hänen luonaan. Olen kyllä ollut miehen kanssa joka oli etäisä. Lasta en koskaan tavannut. Kai voisin seurustella etäisän kanssa, kunhan multa ei odoteta äitipuolen roolia.

Ei ole koiraa eikä muutakaan lemmikkiä. Mulla on kyllä ollut koira, mutta silloin vielä ajattelin että joskus haluan lapsia. Totta todellakin on että erittäin monella vapaaehtoisesti lapsettomalla on lemmikkejä, usein montakin! Itse olen reissussa niin paljon että olisin huono lemmikistäkään huolehtimaan. Kukkasetkin meinaa kuolla aika nopeasti. ;D

Alkuperäinen kirjoittaja jahas:
Pitäisikö sun mielestä olla enemmän lapsilta kiellettyjä paikkoja?

Hmm. Hankala kysymys. Ennemmin toivoisin joskus vanhemmilta mietintää onko kaikki paikat sellaisia että sinne on järkevää lapsi viedä. Lähinnä pienen lapsen vieminen paikkaan jossa pitäisi olla hiljaa paikallaan pitkä aika, ei mun mielestä ole kovin järkevää. Mun mielestä on ihan hyvä että on esim. Flamingon k-20 puoli, sinne pääsee jos ei lapsia halua nähdä! Samoin on k-18 hotelleja. Joskus ollaan kavereiden kanssa mietitty, että miksei joissain paikoissa voisi olla vaikka yksi päivä vuodessa k-18, vaikka Ikeassa tai Serenassa. Monet vanhemmat varmasti älähtäisivät heti ja saisi taas kuulla olevansa lapsivihaaja (mieto ilmaisu verrattuna moneen muuhun mitä olen kuullut) kun sellaista ehdottaa lapsettomana. Suurin osa näistä kavereistani, jotka olisivat paljon hanakammin tätä kannattamassa, ovat kuitenkin lapsellisia jotka haluaisivat joskus täysin lapsivapaita hetkiä. Mua se ei niin haittaa kun en sitä lapsiperheen elämää elä. Mutta en tietenkään siedä että joku tulee mua häiritsemään jossain, se ei riipu millään tavalla iästä.

Nostan taas tätä vanhaa keskustelua kun aihe on jälleen noussut esiin. Jos siis jollain on jotain lisää kysyttävää vapaaehtoisesti lapsettomalta naiselta niin olen vähän aikaa täällä vastailemassa!

[QUOTE="hilda";29605742]Jos kommentoit jotain lapsiin liittyvää, miten muut reagoi?[/QUOTE]

Työni puolesta tietysti kommentoin useinkin, ammattilaisena. Muuten riippuu tietysti miten kommentoin, mutta ei tule mieleen tilannetta jossa joku vanhempi olisi ollut eri mieltä, ainakaan sillä tavalla että kyse olisi ollut mistään lapsellinen vs. lapseton -asetelmasta. En jaa mitään lapsenkasvatusneuvoja kuitenkaan.

Yhteistyössä