Kyssäriä imetysliiveistä!

Missä vaiheessa ostitte im.liivit? Luin aiemmin jostain ettei kovin aikaisin kannata ostaa, koska rintojen muoto ja koko saattaa äkistikin muuttua loppua kohden.

En ole vielä ostanut, tosin tuntuu ettei muutosta rinnoissa ole tapahtunut enää viikkoihin. Yli puoliväliin asti liivien ympärysmitta tuntui aina loppuvan kesken, kuppi suurentui liivimerkistä riippuen 1-2 koolla. Laskettuun on aikaa kuukausi, hieman ovat aristavat mutta minkäänlaista eritystä ei ole.
Sairaalaanhan tarvitsen jo impparit mukaan, kannattaako siis jo käydä ostoksilla?

Sain esikoiseni joulukuussa, ja olen iloinen etten ostanut im liivejä raskausaikana, minulla kasvoi raskausaikana jo liivin koko kupilla ja kun sairaalasta pääsin kotiin oli koko taas kasvanut, kun sitä maitoa alkoi kunolla tulee..
Eli minä ainakin suosittelisin ostamaan vasta synnytyksen jälkeen liivit, sillä jo nyt jo ostat voi ne olla pienet myöhemmin..

Minä lykkäsin liivien ostamista kokoajan, ja lopulta kävi niin että lähdettiin synnyttämään ennen kun sain ostettua. Ajattelin että pärjään sairaalassa muutamat päivät ilmankin, ja ostan heti kun pääsen kotiin. Mutta sitten kävikin niin, että jouduttiin olemaan sairaalassa vauvan kanssa 9pv. Ja voin sanoa, että tuskaa olisi ollut ilman liivejä, jos äitini ei olisi käynyt niitä ostamassa ja tuomassa sairaalalle. Äiti sai vielä liikkeestä monta eri kokoa sovitukseen, joista väärän kokoiset kävi palauttamassa :D Kotiin päästyäni kävin vielä toiset.
Imetysliivit on yleensä venyvää materiaalia, mutta jos ostat etukäteen, kannattaa ottaa hieman isommat. Parempi kuitenkin isommat kuin pienet ja puristavat. Minulla ei raskausaikana rinnat hirveästi lopussa kasvaneet, mutta kun maito nousi, ne paisuivat valtaviksi! :D
Ja suosittelen ehdottomasti ostamaan sellaiset mallit joissa ei ole kaaritukea! Itselle meinasi tulla rintatulehdus, kun kaarituki painoi rintaa niin välillä.

Kannattaa ostaa ainakin yhdet sellaiset, joissa ei ole koko niin tarkkaa. Itse kävin Bebesissä ja suosittelivat kaarituettomia, sellaisia vähän urheilutopin näköisiä liivejä ja ostin ne jo etukäteen. osoittautuivat tosi tosi hyviksi, joten tilasin sitten netistä vielä parit samanlaiset :) Joustaa hyvin vaikka rintojen koko vähän vaihtelee, itsellä liivikoko kasvoi reilusti jo raskauden aikana ja sitten kun maito nousi niin rinnat oli vähän aikaa todella suuren tuntuiset. Sitten tasaantui.

Suosittelen tsekkaamaan tämän nettikaupan: Nursing bras from Emma Jane nursing bra through to Bravado nursing bras or anita nursing bras
Sieltä löysin itse huomattavasti halvemmalla kuin Suomessa, oli nopee toimitus.

Bravado Body Silk Seamless Nursing Bra on se malli, joka itselle on sopinut ihan huippuhyvin. On mulla jotkut lindexiltä ostetutkin liivit, mutta ne on jäänyt ihan käyttämättä kun nuo bravadot on niin huippumukavat päällä :)

Yhteistyössä