kyssäri

  • Viestiketjun aloittaja pullero
  • Ensimmäinen viesti
pullero
itse olen todella ylipainoinen. 165cm ja 100kg.
kysynyt olisinkin miten miehenne suhtautuu ylipainoonne?
nyt tarkoitan huomattavan ylipainoisia en mitään 80kilon keijukaisia =)
minulla mies sanoo siitä jatkuvasti ja hyvin ilkeästi ja hän katsoo oikeudekseen sanoa ilkeästi kun en tee mitään että paino laskisi. kuulemma totuuksia vaan sanoo.
tottahan se on on mutta silti se loukkaa.
sain laskimotukoksen pohkeeseen tossa kevät talvella ja sen jälkeen mies oikeen repesi inhottavaksi ehkä siinä on huoltakin mukana mutta myös ilkeyttä, ätryneisyyttä ja ehkä häpeääkin.
avioliittomme on mennyt pidemmän aikaa huonosti.
ja kaikki syy on minussa ja minun ylipainossa sanoo miheni.
vaikka mielestäni yritän pelastaa liittoamme ja yritän saada häntä parisuhdeterapiaan ja yleensäkin puhumaan asioista.
voisko olla tosiaan niin että jos saisin tota painoa pois niin avioliittommekin alkaisi sujumaan?
ainakin aikoinaa painonvartijoissa puhuttiin tähän liittyvästä asiasta,
että ylipainoisella ihmisellä on jonkin asteinen harhakuva että sitten kun laihdun niin kaikki muuttuu jotenkin paremmaksi,tottakai on kevyempi ja parempi olo ja riskit saada esim tukoksia pienempi ja liikkuminen on helpompaa ja voi pukeutua kauniisiin naisellisiin pieniin vaatteisiin etc.
mutta harvemmin se laihduttaminen poistaa syytä pahaan oloon tai avioliito pelastuu tai sitten olen parempi ihminen mitä vaan nyt joukaisella onkin mielessä mitä sitten kun laihdun.
monasti ylipaino ja ylensyöminen saattaa olla oire esim masennuksesta kuten moenella alkoholistilla onse et upotetaan murheet sinne viinaan.
eli miten teillä suhtaudutaan todelliseen ylipainoon?
 
Heissan!
Ylipainoisia ollaan, mutta kun ei ole miestä, niin ei ole kysytyn laista ongelmaakaan. Halusin kuitenkin kirjoittaa, ihan vaan painokohtalotoverina...
Sellaisen vaan sanoisin, että en todellakaan usko, että tulisitte onnellisiksi, vaikka laihtuisitkin (tai siis ainoastaan sillä keinolla). Onnellisuus ei ole painosta kiinni...varsinaisesti... Tottakai terveysnäkökohdat kannattaa ottaa huomioon eli jos terveys alkaa horjua, niin ihan itsesi takia suosittelen painonpudotusta ja usko, kun sanon, että tiedän, ettei se ole helppoa.

Liiton pitäisi kuitenkin kaiketi perustua molemminpuoliseen kunnioitukseen ja toistensa hyväksymiseen, joita ilmiselvästi sinun miehesi ei osoita. Se, että miehesi mielestä liittonne ongelmat johtuvat ylipainostasi taitaa olla ongelmien kieltämistä ja yksinkertaistamista. Eli, jos liittonne on huonoilla kantimilla jo ennestään, niin mieti kannattaako jatkaa... näin neuvon, vaikka en pidäkään liian helposti periksi antamista hyvänä ratkaisuna. Voimia sinulle, päätit mitä tahansa! :hug:
 
Hello!

Täällä kanss reilusti ylipainoinen :wave:
Mulla mies itsekkin reilusti ylipainoinen joten eipä tuo moiti. Mutt ei kyll kannustakaan laihduttamisessa.

Eipä laihdutus varmaan auta pelastamaan avioliittoa, luulempa. Jos mies haukuu niin luulen ett keksii sitten uuden kohteen kun olet laihtunut. Sillä jos toista rakastaa niin ulkomuodolla ei ole väliä vaan sillä tunteella.
Teidän kannattaisi ottaa vaikka yksi päivä aikaa kahdestaan, istua nokatusten ja tuoda esille mikä mättää, eli silloin sinäkin kertoisit kuinka se sattuu sinuun ja vaikka pyytää ennemmin tukea laihduttamiselle kuin haukkumista painon takia. jos mies lähtee tukemaan niin on helpompi laihduttaa ja siitä tulee yhteinen juttu mistä molemmat voi iloita kun paino alkaa tippua.
Mutt jos mies jatkaa samaa haukkumislinjaa niin miettisin ehkä pientä aika lisää, ihan sun oman mielenterveyden takia. Ei erota tarvii vaikka ottaakin hetken aikalisän, siinä kumpikin saa hetken miettiä miten haluaa jatkaa. Myös parisuhdeterapiaa voi yrittää, mutt ukot on aika huonoja menemään niihin.

Voimia kumminkin sulle :hug: ja koittakaan löytää ratkaisu mikä helpottaisi tilannetta :flower:
 
well
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2006 klo 07:21 babysmile kirjoitti:
Hello!

Täällä kanss reilusti ylipainoinen :wave:
Mulla mies itsekkin reilusti ylipainoinen joten eipä tuo moiti. Mutt ei kyll kannustakaan laihduttamisessa.

Eipä laihdutus varmaan auta pelastamaan avioliittoa, luulempa. Jos mies haukuu niin luulen ett keksii sitten uuden kohteen kun olet laihtunut. Sillä jos toista rakastaa niin ulkomuodolla ei ole väliä vaan sillä tunteella.
Teidän kannattaisi ottaa vaikka yksi päivä aikaa kahdestaan, istua nokatusten ja tuoda esille mikä mättää, eli silloin sinäkin kertoisit kuinka se sattuu sinuun ja vaikka pyytää ennemmin tukea laihduttamiselle kuin haukkumista painon takia. jos mies lähtee tukemaan niin on helpompi laihduttaa ja siitä tulee yhteinen juttu mistä molemmat voi iloita kun paino alkaa tippua.
Mutt jos mies jatkaa samaa haukkumislinjaa niin miettisin ehkä pientä aika lisää, ihan sun oman mielenterveyden takia. Ei erota tarvii vaikka ottaakin hetken aikalisän, siinä kumpikin saa hetken miettiä miten haluaa jatkaa. Myös parisuhdeterapiaa voi yrittää, mutt ukot on aika huonoja menemään niihin.

Voimia kumminkin sulle :hug: ja koittakaan löytää ratkaisu mikä helpottaisi tilannetta :flower:
minun mieheni on hoikka ja kova liikunnan harrastaja päivittäin jotain tekee jos ei muuta niin käy ajamassa 50kilsaa pyörällä.
hienoa että jaksaa pitää itsestään huolta.
olen kertonut miehelleni kuin pahalta tuntuu tuo haukkuminen ja muu sellanen. mutta ei hän välitä.
ja parisuhdeterapiaa olen "tyrkyttänyt" vähän väliä mutta ei suostu lähtemään ei usko moiseen.
mutta kiitos vastauksista ja empatiasta :flower:

toivoisin vaan et muutkin vastailisi siis ylipainoiset et miten mies suhtautuu painoonne jne ja jos jollakin hiukan samallaista miten tilanne hoitui laihdutitteko vai miten kävi..
ite oli mieheni tavatessa n.70kiloinen eli pientä ylipainoa kaipa se mies tykkäsi minusta enempi kevyemmässä kunnossa. :/
 
Täällä myös yksi yp, 103kg 173cm.
Mies ei ole huomautellut läskeistä, toivoo vaan
minun takia että laihtuisin.
En meinaan ole käynyt juhlimassa tai vast. riennoissa
lasten jälkeen.
(Itsetunto aika heikossa hapessa)
Laihdutin Painonvartijoissa 12kg ja ne tuli heti takas.
Toissa iltana saunasta tullessa huomasin, että mies vilkaisi
massuani.
Siitä tajusin, että taitaa roikkua jo pahasti :(
On hänellä itselläkin hivenen "pesupalloa",
mutta se vaan komistaa...
 
Hei!
Itse en ole ylipainoinen, ja on kiltti mies.
Kosketti vain tuo mitä kirjoitit.
Ei se sinusta johdu. Eikä painostasi. Älä missään nimessä usko jos miehesi sanoo että ongelmanne johtuvat vain sinusta ja ylipainostasi. Hänestähän se on kiinni jos hän sinua haukkuu ja ilkeilee. Siitäkö suhteen pitäisi piristyä?
Ainoastaan toista hyvin kohtelemalla ja kannustamalla voi saada jotakin hyvää aikaan. Joku toinen mies taas kohtelisi sinua ihan toisin, rakastaisi ja kannustaisi.
Hänellä se ongelma on ja hänellä mahdollisuus muuttaa omaa asennettaan. Toivottavasti sen tekeekin.
Kaikkea hyvää sinulle!
 
mie
Olen aikalailla samoissa mitoissa kuin sinä.
Paino nousi kuusi vuotta sitten kun masennuin esikoisen jälkeen.
Laihdutan "aina" mutta nyt meillä uusi vauva ja taas ollaan mielen puolelta väsyneenä ja minulla ei ole paukkuja itteni huoltoon eli laihduttamiseen.
Mieheni ei sano asiasta pahasti, minä itse kärsin enemmän.
Hän on aikanaan itse pudottanut n.40kg painoa ja tietää että ei ole helppo homma.
Jos toista arvostelee paljon ja tavallaan murtaa itsetuntoa niin ongelmat on syvemmällä kuin toisen ylipainossa.
Puhumattomuus on paha peikko.
Ja jo pienikin painonpudotus on itsellesi hyväksi, jos teillä on lapsia niin ajattele että teet sen jaksaaksesi paremmin lasten kanssa, minulla ei ole ollut fys.oireita mutta on kyllä alettava tekemään kunnolleen jotain ettei tämä äippä kupsahda ennen viittäkymppiä tai sairastu diabetekseeen...
Löytyisikö teille joku yhteinen liikuntaharrastus vaikka kävely tai pyöräily niin samalla puhuisitte siinä sivussa asioitanne halki ja kilot karisis hiukan ja suhde (ehkä) lähtis toimimaan paremmin???
Jaksuja!!!
 

Yhteistyössä