Kyssäri niille naisille jotka on kotiäiteinä ja joiden mies tekee vähintään 12 tunnin työpäiviä

• Viestiketjun aloittaja haluu tietää
  • Ensimmäinen viesti
haluu tietää
Osallistuvatko miehet silti lasten hoitoon ja kotitöihin?
Teettekö yhdessä perheenä jotain?Käyttekö joskus jossain?
Olisi niiiiin paljon kysyttävää...
Niin ja minkä ikäisiä lapsi löytyy?

Kyllä osallistuu kotitöihin, aina kun vain töiltänsä ehtii(tämä siis tapahtuu ihan miehen omasta tahdosta). Kyllä me perheen kanssa käydään kylpylöissä ja ulkoilaan sekä tehdään kaikkea muutakin yhdessä. lapset on. 7,6 ja 2

Meillä ei tehä ku 8h pvää mut silti on sovittu et mies "raataa" töis ja tuo rahan kotii ja mä teen omat "työt" kotona eli hoidan siivoukset ja lapsen (1kpl 1,9v). Reilu peli. Ja kun en vaadi mitään ja asiat sovittu niin oon ilokseni huomannut että kyllä se mieskin sit osallistuu kotitöihin ihan vapaaehtosesti sillointällöin :) Ei mun mielest kellää naisella oo ois oikeutta vaatia miestä vielä kotonakin "töihin" kun ensin raatanu rahaa taloon jota sitten kaikki on tuhlaamassa :)

mie
Meillä mies yrittäjä ja välillä todella pitkiä päiviä töissä.Esim.viime viikolla tuli joka ilta niin myöhään että lapset oli jo nukkumassa ja torstaina aamuna kun lähti tuli vasta perjantai aamuna kotiin ja sitten nukku päivän.
Osallistuu silloin kun on kotona mutta minä vastaan pääosin kodista ja lapsista.Viikonloppuisin on kyllä kotona ja silloin tehdään yhdessä.Tehdään perheenä mielestäni ihan riittävästi.Yleensä se on viikonloppuisin mutta kyllä viikollakin sitten lyhempinä päivinä puuhataan jotain :)
Meillä lapset on 4 ja 2 ja syksyllä kolmonen tulossa ;)

Hannah
Vastaan nyt vaikka, meillä lapsi vielä kuukauden ajan köllöttelee mahassa :)
Mutta osallistuu vapaapäivinään. Työpäivinä en viitti kotitöillä häiritä, kun muutenkin niinä päivinä käy lähinnä kotona nukkumassa ja syömässä. Yhdessä koitetaan kanssa puuhailla (juuri niinä vapaapäivinä) muutakin kivaa kuin vain tekemättömiä kotitöitä. Usein vaan menee niin, että mies on rankan työputken jälkeen niin väsynyt, että ainakin eka päivä menee lepäillessä...

Se hyvä puoli 12 h työpäivässä on, että ainakin periaatteessa vapaapäiviä on paljon enemmän. Edellyttäen, että mies malttaa niitä pitää..

ap
Meillä mies y-yrittäjä.En todellakaan vaadi osallistumaan kotitöihin ku kotia tulee.Mutta ku me ei tehdä MITÄÄN KOSKAAN yhdessä perheenä.Meillä 3 alle kouluikäistä lasta....
Siis oikeasti,ainoat jutut mitä tehdään ni on telkun kattominen.Mielessäni jo käyny että heitän koko paskan ulos,telkkarin siis :)
Ei ulkoilla,ei käydä ku jouluna kylässä vanhempiemme luona....Niiiin kurkkua myöten täynnä tätä!!!!

Meillä ollaan molemmat jo työelämässä, mutta kun olin kotona en miehen työssäolopäivinä vaatinut muuta, kuin että huomioi lapsia sen verran, kun niitä nyt hereillä ehti näkemään. Yksi vapaa päivä viikossa uhrattiin kyllä isommalle siivoukselle, joka tehtiin koko perhe yhdessä. Ja viikonloppuna hän laittoi aina ainakin yhden ruoan (ei kyllä yleensä enempää).

vieras
tekee paljonkin kotitöitä. lähtee yleensä aamullä töihin 7 aikoihin ja palaa töistä kuuden jälkeen ilalla. hoitaa keittiö hommat (tiskit) ja lapsen iltapesut ja lapsen nukkumaan. tyttö siis 8kk. kerran viikossa siivotaan yhdessä koko kämppä. yleensä mies myös käy kaupassa pari kertaa viikossa töiden jälkeen.

Meillä viljelystila ja miehellä taksi. Mies on yleensä aina lähtövalmiina ja minulla puolestaan maatilan työt vievät aikaa huomattavasti. Aina ei edes tuo 12 tuntia riitä. Molemmat hoidetaan lapsia sen enempää suunnittelematta, kumoi vain ehtii. Välillä vanhimmaiset katsovat pienten perään, jos satun olemaan pellolla ja miehelle tulee taksikeikka. siivotaan kun joudetaan, eikä sen enempää olla mietitty, kuka hoitaa lapsia enemmän tai vähemmän. Hyvin on mennyt tähän asti ainakin. Lapset ovat 16, 14, 11, 7 ja 2 vuotiaat.

Yhdessä ei juurikaan perunankylvyä kummempaa tehdä, elokuvissa ei käydä kuin satunnaisesti, kyläilyä harvakseltaan, tuttavia poikkeilee kunhan omilta askareiltaan ehtivät. Koko perheen voimin ei olla vieläkoskaan oltu matkoilla, eikä ole kyllä edes käynyt mielessä kuin ajatusasteella. Yhteistä aikaa on kesäillat peltotöiden ja muiden hommien jälkeen. Saunotaan, grillataan, vietetään yhteistä aikaa, nuorisokaan ei kylille lähde, kun matkaa on sen verran paljon. Joskus viikonloppuisin vanhimmainen kylläkin. Ei telkaaria, ei mitään sen kummempaa viihdykettä tarvita, kun viihdymme muutenkin hyvin perheen kans yhdessä. Onhan meillä kaikki tarvittavat mediamyllyt, mutta eipä kukaan vielä koukkuun ole niihin jäänyt, ellei minua lasketa :D

äitineljälle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä mies y-yrittäjä.En todellakaan vaadi osallistumaan kotitöihin ku kotia tulee.Mutta ku me ei tehdä MITÄÄN KOSKAAN yhdessä perheenä.Meillä 3 alle kouluikäistä lasta....
Siis oikeasti,ainoat jutut mitä tehdään ni on telkun kattominen.Mielessäni jo käyny että heitän koko paskan ulos,telkkarin siis :)
Ei ulkoilla,ei käydä ku jouluna kylässä vanhempiemme luona....Niiiin kurkkua myöten täynnä tätä!!!!
Kuin itse olisin kirjoittanut! Paitsi, että meillä on vaan 1 alle kouluikäinen ja 3 koululaista.
Eikö olekkin kivaa, kun on yrittäjä puolisona?
Työpäivät, tai yöt tai viikot miten sen nyt ottaa.. siis oikeesti joko on töissä tai sitten kotona nukkumassa. Jotenkin yritän tätä vielä ymmärtää ja jaksaa, kun itte olen kotona. Mutta lähiaikoina palaamassa työelämään niin en minä hittovie jaksa kaikkee yksin pyörittää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja äitineljälle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuin itse olisin kirjoittanut! Paitsi, että meillä on vaan 1 alle kouluikäinen ja 3 koululaista.
Eikö olekkin kivaa, kun on yrittäjä puolisona?
Työpäivät, tai yöt tai viikot miten sen nyt ottaa.. siis oikeesti joko on töissä tai sitten kotona nukkumassa. Jotenkin yritän tätä vielä ymmärtää ja jaksaa, kun itte olen kotona. Mutta lähiaikoina palaamassa työelämään niin en minä hittovie jaksa kaikkee yksin pyörittää.

Osallistuuko teillä mies lasten leikkeihin,esim.ulkona?Meillä vastaus on aina sama:saan olla töitten puolesta ulkona ihan tarpeeksi ni en enää vapaa ajalla halua!!!!!!!!!hohhoijaa sanon mä.

vieras
Meidän lapset ovat 4,3 ja 1-vuotiaat ja mies on joko tuon 12h viitenä päivänä viikossa töissä tai sitten vaihtoehtoisesti 5pv kokonaan poissa ja vkonloput kotona. Mies osallistuu perhe-elämään ja lastenhoitoon sen minkä ehtii. Eli kotona olleessan lapset huolehtivat kyllä siitä, että isi osallistuu ja tekee heidän kanssaa - kiitos isyyskuukauden, jonka aikana lapset kiintyivät eri tavoin myös isäänsä. Minä hoidan kotityöt ja ruanlaiton silloinkin, kun hän on kotona, jotta hän saa sen ajan olla lasten kanssa. Hyvin toimii.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän lapset ovat 4,3 ja 1-vuotiaat ja mies on joko tuon 12h viitenä päivänä viikossa töissä tai sitten vaihtoehtoisesti 5pv kokonaan poissa ja vkonloput kotona. Mies osallistuu perhe-elämään ja lastenhoitoon sen minkä ehtii. Eli kotona olleessan lapset huolehtivat kyllä siitä, että isi osallistuu ja tekee heidän kanssaa - kiitos isyyskuukauden, jonka aikana lapset kiintyivät eri tavoin myös isäänsä. Minä hoidan kotityöt ja ruanlaiton silloinkin, kun hän on kotona, jotta hän saa sen ajan olla lasten kanssa. Hyvin toimii.
Niin, ja käydään joskus viikonloppuna uimassa yhdessä tai mummolassa, jonne on vähän matkaa. Nyt haaveillaan yhteisestä viikonloppureissusta ystäväpariskunnan luokse, mutta tiedä tuosta toteutuuko. Kaksinkeskestä aikaa ei ole ellei sitä erikseen järjestetä ja ollaan pyritty kerran vuodessa ottamaan yksi yö itsellemme.

Siiri78
Meillä mies tekee aina 10-13 tunnin työpäiviä. Lapsia meillä kaksi(2-v ja 4-v). Ja silti isukki osallistuu lähes aina kotitöihin ja lastenhoitoon. Toki teen kotitöistä suurimman osan, koska kotiäitinä olen, mutta menee ne astiat miehenkin toimesta tiskariin ym. Ja käymme yhdessä iltaisin ja viikonloppuisin kaupassa, kylässä, ulkoilemassa ym...

Cycadeen
Alkuperäinen kirjoittaja haluu tietää:
Osallistuvatko miehet silti lasten hoitoon ja kotitöihin?
Teettekö yhdessä perheenä jotain?Käyttekö joskus jossain?
Olisi niiiiin paljon kysyttävää...
Niin ja minkä ikäisiä lapsi löytyy?
Tekee kotona "miesten hommat" ja lapsia hoitaa aika kivasti. Päävastuu kuitenkin minulla kodista ja lapsista.
Tehdään paljon yhdessä. Käydään usein eläintarhassa, erilaisissa tapahtumissa, leikkipuistoissa, ravintoloissa yms..
lapsia 2, vajaa 4v ja vajaa 2v.

vieras
Mies on kanssa yrittäjä ja tekee vielä edelliseen työpaikkaansa konsultaatiota. Ja reissaa myös työssään. Osallistuu kotitöihin siltö osin mitä minä en omakotitalossa tee, eli nämä nk. miesten työt. Sisällä teen minä, koska teen suurimmaksi osaksi päivällä ne. Ruokaa mies joskus innostuu laittamaan. Leikkii lasten kanssa ihan ok. Käydään kaupassa viikonloppuna perheen voimalla ja ulkoillaan yms. Reissataan ihan ok. Nyt mukavuussyistä ihan kotimaassa. Lapset 3v ja 6 kk.

pullaulla
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Meillä mies tekee aina 10-13 tunnin työpäiviä. Lapsia meillä kaksi(2-v ja 4-v). Ja silti isukki osallistuu lähes aina kotitöihin ja lastenhoitoon. Toki teen kotitöistä suurimman osan, koska kotiäitinä olen, mutta menee ne astiat miehenkin toimesta tiskariin ym. Ja käymme yhdessä iltaisin ja viikonloppuisin kaupassa, kylässä, ulkoilemassa ym...
näin myös meillä

Meillä myös mies yrittäjä, mies töissä vähintään klo 7-19 joka ikinen arki päivä, ei kesälomia päivääkään tms.
Teen kotona kaiken arkisin, yhdessä ulkoillaan se tunti, pari kun mies tulee töistä, ja sitten muksut sisälle klo 21....lapset siis 2v, 4v, 7v...välillä vaan niin zzzzz ramaisee, mutta eipä tässä ole vaihtoehtoja. Plaah.

Viikonloppuisin osallistuu hellu jonkun verran kotitöihin, siitä siis :flower: hänelle :saint:

vieras
tiiättekö, juuri tuon takia annoin pakit yhdelle muutoin oikein valloittavalle nuorelle miehelle, kun se siis oli yrittäjä. Se ei olis ollu koskaan kotona.

Nyt mulla on insinööri joka tekee töitä 8 tuntia päivässä - ja myös jättää ne työt työpaikalle kotiin lähtiessään!

no
Mitäs sit kun kotiäiditki menee töihin? Sittenkö palkataan siivoja kun kerta ulkopuolella työssäkäyvä ei kotitöitä tartte tehä? Vai lapsetko opetettu siivoon kaikki?
Se joka asuu,siivoo.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mitäs sit kun kotiäiditki menee töihin? Sittenkö palkataan siivoja kun kerta ulkopuolella työssäkäyvä ei kotitöitä tartte tehä? Vai lapsetko opetettu siivoon kaikki?
Se joka asuu,siivoo.
Mä olen ajatellut rueta vaikka miehen sihteeriköksi ja tehdä himpestä töitä, saa tässä välillä sitten laittaa pyykkäriä käyntiin ja duunata kotihommelit :D
Kotona on kuiteski kiva olla, ja eiäpähän kerkeä tapella hellun kanssa kun ei se kerran koskaan ole edes kotonakaan :D

Voiskohan ne avioriisitkin alkaa suorittamaan etätyöskentelynä nykyään :whistle:

Yhteistyössä