KYSissä synnyttäneiden kokemuksia?

LEP
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että onko täällä minkä verran äitejä jotka synnyttäneet Kuopiossa KYSissä? :) Itselläni kohta siellä synnytys edessä ja olisi kiva kuulla kokemuksia, että millaista oli henkilökunta synnytysosastolla? Kuuntelivatko äitiäkin mielipiteissä yms? Kaikki kokemukset siellä synnyttäneiltä otetaan vastaan ja vinkit mitä kannattaa ottaa huomioon!

Kiitoksia jo etukäteen vastanneille, jos löytyy sellaisia.
 
Tipu Topakka
No ihan mukavat kätilöt oli. Kuunneltiin äitiä. Vauvan vointi kuitenkin meni äidin (luonnollisesti) toivomusten ohi. Lääkäri toheloi vähän ja pitkitti imukuppipäätöstä. Tästä johtuen aivan surkeat agparit ja elottoman oloinen happivajeinen vauva. Imetyksen ohjaus ihan sieltä ja syvältä.. Minulle jäi kaikesta huolimatta mukavat synnytysmuistot. Ei kuitenkaan verrattavissakaan Keski-euroopan sairaalaan (luksusta kaikinpuolin Kysiin verrattuna).
 
eeee
Kys:ssä on synnytyssalissa ja osastolla ihan liian vähän henkilökuntaa asiakkaisiin nähden. Hyvät kätilöt minusta oli, paitsi tämä synnytykseni hoitanut ehkä hiukan tylyn ja kokemattoman oloinen, mutta selvästi kiire painoi. Imetysohajusta en saanut, rintakumi vaan heti annettiin kun ei parissa minutissa onnistunut=(. Hyvä kokemus jäi mut tosiaankin aikaa ei paljon osastolla ollut lapsenhoitoa opettaa.
 
mollis
Heips! Neljä muksua olen käynyt KYSissä tekemässä, ja hyvää sanottavaa vain! Kahdessa viimeisessä olisin tosin halunnut kotiutua mahdollisimman pikaisesti, mutta vajaat 2 vrk siellä piti kärvistellä. Eka syntyi 7v sitten, silloin kyllä sain tosi hyvin ohjeita ja hyviä neuvoja, mutta kerta kerralta on saanut kyllä olla enemmän rauhassa ja omin päin vauvan kanssa touhuta. Ite synnyryssalitoimintaan en oikein osaa kommentoida, minun jokainen synnytys on käynnistetty ja ovat kestäneet alle 2h. Olen siis päässyt helpolla. Mutta henkilökunta on ololut minun mielestäni oikein mukavaa, vaikka kiirettä heilläkin välillä varmaan on.
Lopuksi utelen, oletko ihan Kuopiosta vai jostain "ympäristökunnasta"?
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja eeee:
Kys:ssä on synnytyssalissa ja osastolla ihan liian vähän henkilökuntaa asiakkaisiin nähden. Hyvät kätilöt minusta oli, paitsi tämä synnytykseni hoitanut ehkä hiukan tylyn ja kokemattoman oloinen, mutta selvästi kiire painoi. Imetysohajusta en saanut, rintakumi vaan heti annettiin kun ei parissa minutissa onnistunut=(. Hyvä kokemus jäi mut tosiaankin aikaa ei paljon osastolla ollut lapsenhoitoa opettaa.
itsekkään en imetysohjausta saanut(enkä sillon edes tajunnu kysyä,nuori ja tyhmä kai..) enkä muutenkaan paljoo ohjausta(kylvettämiseen sain,)mutta kiirusta oli ja jotenki jäi paha maku siitä ajasta..
 
vieras
2006 kävin siellä synnyttämässä ja ihan kivasti meni kaikki. Vastaanottanut kätilö onneks vaihtui (vuoronvaihto) ja oli aivan tosi ihana kätilö sitten koko synnytyksen ajan. Toivomukset kuunnltiin ja toteutettiin ja koko ajan kätilö kertoi eri vaihtoehdoista ja mitä seuraavaksi tapahtuu.
Synnyttäneiden osastollakin oli ihan kivaa henkilökuntaa,yhtä elämäänsä ja työhänsä kyllästynyttä tätiä lukuunottamatta,joka tuputti vauvalle lisämaitoa niin innolla että hirvitti. Imetysneuvonnalle ei kyllä ollut aikaa kellään ja kiirettähän siellä oli muutenkin.
Mutta hyvillä mielin sinne lähden taas kohta synnyttämään.
 
Kuopiossa myös
Olen synnyttänyt kolme lasta Kysissä. Ekasta jäi paha maku suuhun. Siitä tuleekin pian 10 vuotta. Kaksi tuoreempaa tapausta sujui hyvin. Kätilöt olivat ihania salissa. Menin aamulla käynnistykseen ja iltapäivällä vauva sylissä. Kätilökään ei vaihtunut siten välillä. Osastolta ekasta jäi erittäin paha maku suuhun. Tokasta ja kolmannesta ei niinkään. Toisen synnyttyä sanoin suoraan että tartten ohjausta imetyksen kanssa kun ekan kanssa oli paljon ongelmia. Ohjausta sain myös. Kolmannen kanssa imetys lähti käyntiin jo salissa ja jälleen henkilökunta oli mukavaa mutta erittäin kiireistä. Lämmöllä voin sanoa että suosittelen!
 
LEP
Mukavaa kuulla kokemuksia. Pitääkin siis muistaa olla tiukkana tuosta imetysopastuksesta, jos eivät meinaa opastaa kunnolla! Esikoinen kun kyseessä, niin sitä voi olla hieman kuutamolla siitä asiasta itse. :)
 

Yhteistyössä