Kysely: Mesekäyttäytyminen :)

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Kaverisi on Mesessä (tai muussa pikaviestimessä) Away- tai Busy-tilassa. Miten toimit? (Valitse kaikki jotka sopivat.)

[] En avaa kaveriin viestiyhteyttä, koska oletan että hän ei ole paikalla/hän on kiireinen.
[] Saatan heittää kaverille viestin, jos minulla on asiaa. Vastatkoon sitten kun ehtii/kun hän haluaa jutella.
[] Laitan kaverille viestiä ja kun vastausta ei kuulu yritän uudestaan, kunnes saan vastauksen.
[] Laitan kaverille viestin ja vedän herneen nenään jos hän ei vastaa.
[] Teen jotain muuta.
-----

Omat vastaukseni:
[x] En avaa kaveriin viestiyhteyttä, koska oletan että hän ei ole paikalla/hän on kiireinen.
[x] Saatan heittää kaverille viestin, jos minulla on asiaa. Vastatkoon sitten kun ehtii/kun hän haluaa jutella.
[] Laitan kaverille viestiä ja kun vastausta ei kuulu yritän uudestaan, kunnes saan vastauksen.
[] Teen jotain muuta.

Joo, aamulla kun tulin koneelle oli mesessä kiukkuisia viestejä, jotka olivat tulleet joskus neljän-viiden maissa yöllä. Ensin kauhisteltiin sitä että olen vielä hereillä, sitten yritettiin saada huomiota muuten vain ja lopuksi haistatettiin kukkaset, kun minä törkimys en vastaa :D Noh, asia on onneksi helppo hoitaa... *block* :D

Noi pari ekaa vaihtoehtoa. Ite tosin oon lopettanu mesen käytön kokonaan, kun ihmiset ei ymmärtäneet että oon sillon poissa kun sanon olevani poissa. Olis pitäny sammuttaa koko ohjelma aina kun meni pois, että varmasti tajuavat. Ei tosin muutenkaan oo enää aikaa sellaseen.

[x] En avaa kaveriin viestiyhteyttä, koska oletan että hän ei ole paikalla/hän on kiireinen.
[x] Saatan heittää kaverille viestin, jos minulla on asiaa. Vastatkoon sitten kun ehtii/kun hän haluaa jutella.
[x] Teen jotain muuta.

No eka vaihtoehto. En ainakaan vielä ole ikinä käyttänyt edes tokaa vaihtoehtoa. Jos mulla semmosessa tilanteessa olis todella todella asiaa, laittaisin viestiä puhelimella tai soittaisin. Suurella osalla mesekavereistani on tilana poissa aina esim. yöllä ja päivällä jos he eivät ole edes kotona. Mäkin jätän monesti koneen auki tai säästötilaan kun lähden esim. kauppaan tai lenkille ja silloin tilani on poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
No eka vaihtoehto. En ainakaan vielä ole ikinä käyttänyt edes tokaa vaihtoehtoa. Jos mulla semmosessa tilanteessa olis todella todella asiaa, laittaisin viestiä puhelimella tai soittaisin. Suurella osalla mesekavereistani on tilana poissa aina esim. yöllä ja päivällä jos he eivät ole edes kotona. Mäkin jätän monesti koneen auki tai säästötilaan kun lähden esim. kauppaan tai lenkille ja silloin tilani on poissa.
Minulle taas itse asiassa kyllä saattaa joskus kelvata juttuseura, jos vaikka töiden lomassa olisi muutenkin kahvitauon paikka, niin en mitenkään pane pahakseni satunnaista "tökkimistä". Kunhan ei vedetä herneitä nenään jos en vastaa :) Ja siis kotona teen osan töistä, ja mese on usein auki ihan sen takia että saatan vaikka käydä mesessä keskustelua jostain työprojektista. Näppärä työkalu :)

Kaks ekaa sopii mulle. En tosin vedä herneitä siitäkään (ainakaan automaattisesti), jos kaveri on online eikä vastaa... Ite kun saatan poistua hetkeks koneelta ja sit venähtääkin ja tilana silti online. En aina muista merkata poissa tai palaan hetken kuluttua. Sit vähän ihmettelen, jos ei ollenkaan vastaa, vaikka on linjoilla... Riippuu vähän asiastakin.

Ite oon kavereille sanonutkin, että en välttis ole koneella, vaikka online oisinkin. Vastailen sit ku ehdin. Jos toinen kerkee poistua, niin asiaan palataan seuraavan kerran ku ollaan samaan aikaan linjoilla ja kiireellisen asian osalta puhelimella.

Uusimmat

Yhteistyössä