Kysely: 2-soluiset alkiot, onko mitään toivoa???

Onko kellään kokemuksia hitaista, kahden päivän ikäisinä vain 2-soluisista alkioista? Kun pitäisi siis olla jo nelisoluisia. Oletko saanut 2-soluisilla alkioilla plussa vai negan tuoresiirrosta? Entä pakastetut 2-soluiset, ovatko jatkaneet jakautumista sulatuksen jälkeen, eli oletko päässyt siirtoon? Jos, niin miten kävi? Jos aiemmin olette saaneet hitaita alkioita, onko myöhemmissä hoidoissa onnistunut paremmin?

Kyselen, kun meidän ekassa IVF:ssä kaikki alkiot olivat noita hitaita. Eli onko mitään toivoa... (oma toivo on ainakin nollassa)
 
Via
Meillä sama ongelma, ekassa ICSI:ssä kaikki (huikeat 3 kpl) vain 2-soluisia. Nega tuli tuoresiirrosta (itse asiassa oli tässä vaiheessa 3-soluinen), kaksi pakkasessa oottamassa PASsia, vaikka tuntuu aika epätoivoiselta yritykseltä. Muihin kysymyksiin en siis osaa vastata, mutta olisin kovin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia:) Ja tosiaan onkohan toivoa paremmasta seuraavissa hoidoissa..? Ilmeisesti tämä johtuu enemmän munasoluista, mikäli olen oikein ymmärtänyt, vaikka meillä siis "vika" alunperin miehen simpoissa.
 
Minulle siirrettiin eilen kaksi pakastealkiota, jotka olivat pakkaseen laitettaessa hitaita 2-soluisia. Olin jo menettänyt kaiken toivoni ennen siirtoa, koska nämä olivat ne huonoimmat pakkaseen jääneet yksilöt. Yllätykseksi alkiot olivat kuitenkin yön aikana jakautuneet 6- ja 7-soluisiksi :) Pari viikkoa piinailua edessä.
 
Ohhoh, Popp, onpa sun alkiot sitten pistäneet supervaihteen päälle! Kiva kuulla, tsemppiä piinaukseen! Jos jaksat, tule kertomaan kuinka kävi...

VIa, ikävä että sulla tuli nega tuoresiirrossa! Siihen itsekin kyllä uskon... :ashamed: Mulla ei ole aavistustakaan, mistä hitaus johtuu, tuntuu olevan vaikea löytää tietoa netistä. Onnea passiin sulle! Ja samoin, jos jaksat, käy kertomassa kuin kävi.
 
Hellou Inia, ensiksi ala meneta toivoa!

Meilla ekassa IVFn tuoresiirrossa ja sen ekassa ja ainoassa PASsissa alkiot olivat surkeita. Jotkut siirrettiin kaksi, jotkut kolme, jotkut neljasoluisina. Mutta laatu oli huonoa koko sen ekan satsin. Saatiin jotain 10 alkiota ja niista siis se kaksi siirtoa.

Toisen ICSIn saalis oli kaksi superhyvaa plastocystaa ja ne siirrettiin. Siis jakautuneet 5 paivaa moykyiksi josta ei enaa edes nae montako solua on... Nega siitakin. Kaikista tahan asti nega siis. Eika tokasta IVF'sta saatu pakasteeseen.

Kolmas ICSI tuotti 23 hedelmoittynytta alkiota. Laatua emme tieda koska kaikki pakastettiin hyperin takia. Siirtoon lahtoon kerataan taas rohkeutta.

Elikka kaikki kolme kertaa ovat tuoneet meille ihan uusia haasteita joka kerran. Kaikki kerrat ovat olleet taysin toisistaan poikkeavia. Etta innolla odotamme josko jo naista 23 alkiosta jotain saataisiin aikaan.

Me annetaan menna kaiken ICSIlla vaikka spermassa ei mitaan vikaa olekaan ja homma toimisi IVFllakin. Klinikka saa vaan enemman hedelmoitettyja kun ICSIlla tekevat ja itse saamme paattaa. IVFn jatamme unholaan omalta osaltamme.

Kestavyysmaratoni tama on. Katsotaan taas eteenpain mika meidan munien kohtalo on!

Tsemppia ja ala luovuta!
 
Popp:
Minulle siirrettiin eilen kaksi pakastealkiota, jotka olivat pakkaseen laitettaessa hitaita 2-soluisia. Olin jo menettänyt kaiken toivoni ennen siirtoa, koska nämä olivat ne huonoimmat pakkaseen jääneet yksilöt. Yllätykseksi alkiot olivat kuitenkin yön aikana jakautuneet 6- ja 7-soluisiksi :) Pari viikkoa piinailua edessä.
Tosi lohduttavaa kuulla. Meillä sama tilanne huomenna, pakasteesta sulatetaan huonoimmat 2-soluiset alkiot. Ensin jännitetään sulatusta ja sitten jakautumista. Kiva kuitenkin kuulla että noinkin hyvin voi käydä. :)

Onnea matkaan!!
 
Popp, kiitos vielä kun kerroit noista teidän soluista, olen eilisen jälkeen ollut vähän paremmalla mielellä, vaikken vieläkään yhtään toiveikas... Mutta ei niin masis olo.

Sebu, onnea vielä tännekin teidän alkioille!
 
Via
Kiva kuulla muiden kokemuksia näistä, kerron sitten miten meille kävi PASsissa (lokakuussa), hoidon suunnittelussa lekuri tosin varoitteli että saattavat kuolla sulatuksessa..Kuulemma tämä hidas jakautuminen johtuu enemmänkin munasoluista, mutta voi tosiaan vaihdella kerrasta toiseen (toivottavasti). Meillä kokeillaan seuraavassa hoidossa mahdollisesti vähän eri lääkekombinaatiota, jos sillä saataisiin parempi tulos. Mites Sebu08 teidän sulatus onnistui?
 
Ehdin jo hetken toivoa että sulatus onnistui kun klinikalta ei tullut peruutusta huomiseen siirtoon. Puhelin soi kuitenkin vähän ennen neljää, eikä uutiset olleet kovinkaan hyviä..

Kolmesta alkiosta (kaikki 2-soluisia) yksi ei selvinnyt sulatuksesta ollenkaan, toinen "taantui" 1-soluiseksi ja kolmas edelleen 2-soluinen. Kysyivät meiltä että saavatko sulattaa vielä viimeiset kolme 2-soluista alkiota, jolloin siirron mahdollisuus paranisi hieman. Huomenna kuulen että mitä viidelle alkiolle on yön aikana käynyt. Mahdollista on että huomenna siirretään jotain, jos siirrettävää on.. tai sitten niitä voidaan viljellä jopa perjantaille asti.

Toiveet itsellä aika nollissa, koska nuo top-alkiotkaan eivät ole kiinnittyneet, saatika sitten tällaiset jotka eivät edes näytä jakautuvan. Ajatuksissa on jo uusi IVF.
 
Kirjoitan nopeasti tännekin kuulumiseni. Sulatuksista siirtoon asti selvisi kaksi alkiota. Toinen 4-soluinen ja toinen 6-soluiseksi jakaantumisillaan oleva. Loput jäivät sitten käyttökelvottomiski. Lääkäri sanoi että siirrettävät alkiot "huonompia" ja hitaampia kuin ne alkiot, jotka sulattaessa ovat jo 4-soluisia, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
 
Päivitys: ensimmäinen 2-soluinen ei lähtenyt elämään, eli tuoresiirrosta tuli nega. Nyt sitten pikkiriikkinen toivo (kiitos teidän!) että joku neljästä pakastetusta 2-soluisesta selviäisi siirtoon. Mutta tämä sitten vasta lepokierron jälkeen. Ja sen jälkeen uusi ivf-yritys.
 
Tänään pp13 testattu ja valitettavasti puhdas nega. Eipä ollut yllätys, koska ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia. En kuitenkaan usko, että varsinainen vika oli alkioissa, vaan niiden olosuhteissa. Siirto tehtiin luonnonkiertoon, mikä ei vissiin meillä toimi. Olemme selittämättömiä ja tämä oli meidän ensimmäinen ivf. Kohti seuraavaa, ei kai tässä muukaan auta...

Hurjasti tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!
 
:hug: Popp, surullista ettei tärpännyt, vaikka niin hienosti lähtivät jakautumaan! Onko teillä nyt pakkanen tyhjä, ja seuraavaksi taas homma alusta? Mulla nyt välikierto, sitten mahdollinen pas (jos neljästä 2-soluisesta joku lähtee jakautumaan), ja sitten taas uutta ivf:ää päin! Mä aattelen jotenkin että tää eka ivf on vähän kokeilua noiden lääkkeidenkin suhteen (mulla tuli paljon muniksia, mutta ei paljoa alkioita), joten ainakin toinen vielä täytyy yrittää! Onnea sulle matkaan seuraavaan yritykseen!!!!
 
Via
Harmi että muillakin on tullut huonoja uutisia :'( Jotenkin epäilyttää voiko näillä 2-soluisilla edes onnistua, mutta pitää joka tapauksessa nuo kaksi pakkasessa olevaa sulattaa ennen kuin tekevät uutta hoitoa. Tylsää vaan kun mulla PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon ja lääkkeitä pitää vetää joka tapauksessa vaikka sitten ei olisikaan mitään siirrettävää. Toisaalta eivät kai nuo olisi alkioita edes pakastaneet jos eivät näkisi jotain mahdollisuuksia.

Sebu08:n kuulumisia odotellessa, toivottavasti saadaan vähän toivoa tähän porukkaan =)
 
Kuulumiset täällä ei ole mitään mieltä ylentäviä.. PP9 menossa ja menkkakivut jyllää, munasarjoja vihloo ja kuumat aallot tulee ja menee. Vielä ei pitäisi menettää toivoa, mutta edelliset 3 passia ovat menneet aika lailla saman kaavan mukaan ja silloin matkassa mukana ollut paremmat yksilöt. Eipä auta kuin odottaa ja toivoa parasta.. :|
 
Täällä taas ja negatiivisen testin kera. Nyt on vasta PP10, mutta ajattelin lievittää tulevaa pettymystä testailemalla jo nyt. Onkin jo sellainen olo että menkat alkaisivat kohta, saisivatkin alkaaa jotta päästäisiin jo uuteen IVF:ään.
 
Via
Alkuperäinen kirjoittaja Inia:
Via, milloin sulla on pas? Mulla nyt välikierto, sitten ehkä pas ihan lokakuun lopulla jos mitään siirrettävää tulee, ja ovis tulee sopivaan aikaan...
Mulla on pas nyt tulevassa kierrossa, menkkoja vaan ootellaan tällä hetkellä (kp32 nyt, yleensä 30-37 pv:ää kierto) . Tehdään siis lääkkeellisesti. Tosin mä en itse usko onnistumisen mahdollisuuksiin tippaakaan, 2 siis pakkasessa mutta saa nähdä selviävätkö edes sulatuksesta.
 
Via
Meillä oli eilen PAS, kaksi 2-soluista pakkasessa, joista toinen kuoli sulatuksessa ja toinen selvisi ja ehtikin jakautua 4-soluiseksi sulatuksen jälkeen. Tämä siis siirrettiin ja nyt ihmetellään pari viikkoa miten käy - tosin itsellä toivo täysin nollassa ja ajatukset seuraavassa hoidossa joka tehdään heti perään.
 
Hienoa Via, että yksi lähti jakautumaan! Onnea nyt kovasti kyytiläiselle, jospa sitä seuraavaa hoitoa ei vielä tarvitsisi! Mutta kiva kuulla että 2-soluiset ei ole ihan toivottomia! Mulle lääkäri heitti, että ehkä ne 2-soluiset on tyttöjä, kun heille tulee hoidoissa enemmän poikia, kun aina niitä nopeimpia alkioita siirretään ;)

Mulla ei tullut passia tähän kiertoon (luomu), ovisplussa tuli väärään aikaan. Joten noi meidän 2-soluiset jää pakkaseen odottamaan ensi vuotta. Seuraavaan kiertoon tehdään uusi IVF, ja yritetään vähän pienemmällä puregon-annoksella, jos tulis vähempi (ja parempia) munasoluja.
 
Via
Alkuperäinen kirjoittaja Onnsku:
Meidän heikko 2-soluinen, hitaasti jakautuva on nyt 3-vuotias =)
Kiva kuulla että toivoakin on :) Itse en kyllä raskautumiseen tästä PASsista usko, oireita ei ainakaan ole minkäänlaisia.

Missä Inia ootte hoidossa, meillä ainakin kaikki pitää pakkasesta siirtää ennen uutta hoitoa. Ja tuntuu vähän hassulta tehdä uutta hoitoa jos noista pakkasalkioistakin joku olisi potentiaalinen..? Onnea matkaan joka tapauksessa!

 

Yhteistyössä