Mitä? Eikö se olekkaan sihveli? Siis rikkalapio.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25111767:Rikkaharja ja -lapio.
(Kahveli on myös haarukka.)
Mitä? Eikö se olekkaan sihveli? Siis rikkalapio.Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;25111767:Rikkaharja ja -lapio.
(Kahveli on myös haarukka.)
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25125183:Entä jos ei perusta jostain, mitä se tarkottaakaan?
harkitakun ette tienneet sitä akkilointia niin pannaanpa rangaistukseksi toinen
arssinoida
On pohjanmaata. Mies sieltä kotosin ja en ymmärrä koskaan mitä sen sukulaiset mulle puhuu Noh ehkä tässä 3vuoden aikana ollaan vähän opittu kommunikoimaan.Totta, tanttu on sellanen "täti-mekko"! Ei oo kyllä tosiaan omaa murretta, oisko pohjanmaata?
Ei vaan kihveliMitä? Eikö se olekkaan sihveli? Siis rikkalapio.
Rikkalapio on kihveliMitä? Eikö se olekkaan sihveli? Siis rikkalapio.
Ikävä, epämiellyttävä.konu?
=)Minulla huvittavia kokemuksia sanojen kehdata, malja, limpata ja tikat kohdalla. Opiskeluaikana en kehdannut lähteä kaverille kylään ja hän ihmetteli että mitä häpeämistä siinä on, kun tarkoitin etten nyt viitsisi.
Toiselta opiskelukaverilta pyysin käsityötunnilla huovutettaessa maljaa lainaksi, oli ihan ihmeissään. Sitten selvisi että hänelle tarkoittaa hienoa lasiastiaa, esim kastemalja kun minulle pesuvatia
Eräs tuttava kertoi limppaavansa pyykit ja minä ihan että ihanko tosissas niihin räkäiset? Kyse olikin pyykin viikkaamisesta eli kaappiin laittamisesta.
Uusi naapuri kehotti hakemaan pyykkinarujen ripustamiseen avuksi tikat varastosta. Tuumasin ensin että eihän mulla ole tikkatauluakaan kunnes selvisi että tarkoitti sellaisia metallisia rakennustelinetyyppisiä tikapuita.
Ei tykkääAlkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;25125183:Entä jos ei perusta jostain, mitä se tarkottaakaan?
Paljastus: Lapsi juoksee kumisaappaissa lätäkköön ja varsi "hörppää" vettä. Tapahtumaa voi kuvata; Lapsi pluni/plunasi.Mitäs tarkoittaa verbi plunia/plunata?
Mie leippoan pyykit välillä, mutta toisinaan ihan vaan viikkaan ne.Eräs tuttava kertoi limppaavansa pyykit ja minä ihan että ihanko tosissas niihin räkäiset? Kyse olikin pyykin viikkaamisesta eli kaappiin laittamisesta.