Kypsyttää tuo mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tantar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tantar

Vieras
Mua ottaa päähän tuo ukko...en ees tiedä mistä aloittaisin mutta pakko on vähän päästä purkamaan...Ollaan oltu ukon kans yhes jo lähemmäs 5 vuotta ja 4kk sitten meille syntyi ihana vauva. Miehelle on aina ollu kaverit ja harrastukset todella tärkeitä, aluksi se ei minua pahemmin häirinnyt, ajattelin että hyvä kun jotain harrastaa. Pikkuhiljaa sitten aloin huomata, että mies asettaa aina omat menonsa (harrastukset, kaverit) minun edelle, jäin aina kakkoseksi. Jos jotain oltiin suunniteltu (kyläilyä, syömään menoa tms.) ja kaverit sitten soittelikin pelaamaan, arvatkaapas mitä ukko teki, lähti pelaamaan ja meidän suunnitelmat jäi kuin nalli kalliolle. Tuntuu kyllä pahalta, tuntuu etten minä ole minkään arvoinen kun aina muut asiat vie voiton.

Eikä mikään ole muuttunut vaikka meille vauva syntyi. Ukko on 18 asti aina töissä, sen jälkeen se piipahtaa tunniksi tai kahdeksi kotiin ja lähtee pelaamaan muutamaksi tunniksi (n. joka toinen pvä), ei siinä paljoa meille aikaa jää. Aamullakin ilmoitti, että menee suoraan töistä pelaamaan. Ketuttaa. Sitten jos sillä on vapaa viikonloppu töistä tai muuten illalla aikaa niin herra kuluttaa sen pelaamalla tietokoneella tai kattomalla urheilua. Aina pitää erikseen kehottaa olemaan välillä vauvan ja minun kans. ja sekin on semmosta että hän siinä tollottaa tv:tä ja vauvan nenän eessä pitää jotain lelua, ei ihme että vauva kitisee "aina" isän kans ollessaan.

Sitten kun urputan siitä, että munkin pitäs saada vähän levähdettyä tms. niin ukko tokas, et ala harrastamaan jotain. niinpä niin. Se vähäinenkin yhdessäolon aika vähenis. Enkä tahdo uskaltaa jättää vauvaa isällensä hoitoon. Kerran suihkussa ollessa ihmettelin, kun vauva vaan itkee ja itkee, että mikäs nyt on kun ei isälleen lepy, niin siellähän se herra vaan pelas tietokoneella ja vauva itki vieressä sitterissä, minä järkyttyneenä vauvaa lepyttämään ja herraa ojentamaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Vauvakin oli silloin vielä niin pieni, ettei sen ikäiset huvikseen itke.

Kerrankin ukko sanoi mulle, että mä en tee kotona mitään. Se tuntu tosi pahalle. Ja joskus jos sanon, että oon väsynyt ja haluaisin, että mies hoitais vähän vauvaa ja kotia niin sanoo mies siihen, että hän käy töissä ja minä olen kotona. Luulee, että tämä kodin pyörittäminen ja vauvan hoitaminen on niin helppoa, että saan löhötä päivät pitkät. Monet riidat on riidelty aiheesta. Ja erään keskustelun päätteeksi mies sanoi minulle, että elä omaa elämääs (ei tarkoittanut sillä eroamista)...Tämä kyllä välillä todellakin tuntuu, että elettäis molemmat omaa elämää. Olen ukolle sanonutkin, että minulla ois yksinhuoltajana paljon helpompaa, kun ei tarvis huolehtia kuin itsestä ja vauvasta. Nyt tuntuu, että kaitsen ja passaan aikuista lasta, kaikki tavarat jää niille sijoilleen mihin ukko ne laskee. Jos en "perässä" kulje siivoamassa, ni johan ois kämppä kohta kuin pommin jäljiltä.

Tulipas pitkä paasaus, mutta helpotti hiukan oloa. :)

No voi...Kyllä ne miehet osaa toisinaan olla ajattelemattomia. Meillä mies kyllä osallistu vauvojen hoitoon sillon kun ne oli pieniä...vaihtoehtoja ei paljon ollu..(meillä on kaksoset). Mut nyt kun tytöt on jo kohta 5vee niin välillä tympäsee todella, kun hällekin tuntuu harrastus olemaan se tärkein asia töitten jälkeen....Välillä on pakko muistuttaa asiasta että hänellä ON myös perhe joka tarvitsee häntä. Välillä tuntuu että se menis "perille" mut sit se taas jotenkin pääsee unohtumaan.

Yritä sinäkin saada miehesi tajuamaan, että enää ei voi elää niinku poikamies vuosina...Jos hän on yhessä halunnu lapsia hbänen pitäs tajuta että omia menoja pitää osata karsia. Sano hälle että lapset on vaan hetken pieniä ja sit kun ne kasvaa niin sen jälkeen on aikaa taas omille harrastuksille. Tsemppiä teijän perhe-elämäkle! :hug:

:'( kuulostaa tutulle tuo että mies vaan piipahtaa kotona ja lähtee taas....meillä työnarkomaani mies pitkiä päiviä töissä ja illalla kavereitten kanssa millon mitäkin puuhaamassa ja viikonloppuisin tottakai myös "kuppilassa".minä kotona kolmen lapsen kanssa,tuntuu että päivässä on 28tuntia...väsyttää,mutta ei auta.ja entäs sitten jos sattumalta tielle eksyy mies joka ymmärtää ja jolla ei ole kiire...mitenkäs sillon suu pannaan?! :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 14:37 Tantar kirjoitti:
Olen ukolle sanonutkin, että minulla ois yksinhuoltajana paljon helpompaa, kun ei tarvis huolehtia kuin itsestä ja vauvasta. Nyt tuntuu, että kaitsen ja passaan aikuista lasta, kaikki tavarat jää niille sijoilleen mihin ukko ne laskee. Jos en "perässä" kulje siivoamassa, ni johan ois kämppä kohta kuin pommin jäljiltä.

Tulipas pitkä paasaus, mutta helpotti hiukan oloa. :)

Jätä miehen vaatteet ja tavarat niille sijoilleen mihin itse jättää. Siivoa vaan omat jälkesi, ehkä mies huomaa jonkun ajan päästä että missä ne kaikki hänen sukat lojuvat. :kieh: :kieh:

[
[/quote]

Jätä miehen vaatteet ja tavarat niille sijoilleen mihin itse jättää. Siivoa vaan omat jälkesi, ehkä mies huomaa jonkun ajan päästä että missä ne kaikki hänen sukat lojuvat. :kieh: :kieh:

[/quote]

Ja kun mies kyselee ruuan perään, niin ilmoita, että te olette syöneet jo. Eihän se ole sinun velvollisuutesi ole hänen vaatteitaan pestä tai ruokaa laittaa jollei hän vastaavasti tee jotain. ja eihän se myöskään sinun velvollisuutesi ole yksin järjestää teille sitä kahden keskistä aikaa, se on yhtä lailla myös miehen tehtävä. Olen tavallani myös elänyt vastaavassa tilanteessa ja totesin lopulta olevani mieluummin yh. Nyt minulla on ihana mies, joka on mahtava isä lapsilleni ja vaikka hän käykin töissä ja lapset ovat minun, niin hän on mukana kotitöissä ja touhuaa aina lasten kanssa ja haluaa minun lähtevän tuulettumaan ja tekemään omia asioitani.

Täällä kanssa mies ei osallistu tavan perhe-elämään; asuu tietokoneen edessä, näyttää että juurtuu penkkiin kiinni. Ei varmaan vaihda vaippaa tai tee muutakaan lasten kanssa jos ei erikseen pyydä ja hyvä jos silloinkaan, kun herra ei "malta!" Astianpesukonetta tai imuria ei ole tarvinnu käyttää aikoihin. Kyllä on riidelty kotitöistä ja varsinkin lasten kanssa olemisesta. Eikä edes siinä pahin, vaan on myös viinamäen miehiä. Elämä tuntuu menevän nyt ihan päin #&%£$!*. Jos ois tilanne helpompi, kyllä olisin nostanu kytkintä jo ajat sitten. Kumpa sen olisin ymmärtänyt tehdä ajat sitten... :(

Ei voi olla totta...
En siis ole ainoa joka olis valmis naulaamaan ukon retkunsa seinään kiinni!? meillä mies viikot poissa kun töissä toisel paikkakunnalla.mulla kaksi lasta 4vuotias ja 5kk ikäinen vaavi.olen nuori ihminen ja tuntuu tosiaan ettei mulla oo mitään elämää muuta kun kodinhoitoa ja lastenhoitoa ite oon valintani tehnyt! miten ne ukot sais tajuumaan et äitiysloma ei oo mitään lomaa tai löhöömistä.miten ukot sais huomioimaan meitä ja lapsiaan enemmän???? hyviä jatkoja ja voimia kuitenkin kohtalotovereilleni!!!
Lohduttavaa tietää kuitenkin ettemme ole yksin tässä tilanteessa! VASTARINTAAN TYLSIÄ OMAHYVÄISIÄ UKKOJA KOHTAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:kieh:

Ukon kanssa olen kyllä keskustellut siitä kuinka elämämme muuttuu vauvan myötä, ja olen luullut hänen ymmärtäneen ja nyt jo huomanneen, että enää ei voi elää kuten ennen. Aika ajoin (joskus nalkutuksen jälkeen) hän tsemppaa jonkin aikaa, mutta pian taas palataan entiseen. Tuntuu, että saisi olla koko ajan motkottamassa, että jotain tapahtuisi. Miten sen kahvikupin vieminen sinne tiskialtaaseen voi olla niin vaikeaa? Joskus suutuspäissäni olen päättänyt, että nyt en tee enää yhtään kotihommaa ja katson kuinka suuri tiskivuori pitää kasvaa, jotta ne astiat sinne tiskikoneeseen menisi. Kyllähän siinä muutama pvä meni. Mua itteäni vaan alkaa sellanen epäjärjestys etomaan kun kuitenkin päivät kotona, että ne on pakko kerätä pois.

Kerrankin jätin hänen sängynpuolen petaamatta lakanoitten vaihdon yhteydessä ja vielä tänä päivänäkään ei ole saanut aluslakanaa laitettua kunnolla. Töihin hän menisi ruttusella paidalla, jos en kieltäisi, ei ne häntä häiritse...minua kylläkin.

Melkeen kuullostaa mun exältä... :whistle:
Mulle jäi mm. lapsen ja kodin hoito. Vasta ku olin saanu siivottua, meni olkkarin puolelle ja alkoi syödä sikamaisesti jotta multa ei vaan lopu hommat. Ei välittäny raskaudesta eikä lapsen synnyttyä hoitanu paljoakaan lasta. \|O :whistle:

Yhteistyössä