Kypsyneet imetysdieettaajat - pino

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 21:16 Oliivipuu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 18:04 linnea75 kirjoitti:
moikka ap, käykö ex-kypsynyt imudiettiläinen? esikko oli hirmu allerginen, tää toinen vaan maidolle. ekan kanssa olin kypsää viljaa, toisen kanssa en.

toisella kierroksella oli jo tiedossa niin monet tuotteet, missä ei ole maitoa esim. yosa-jogurtit, oatly-ohukaistaikina ja jäätelö jne. ja jos soija käy, niin tofu-jäätelö.

elä pulttaile yhtään mistään tuttipullosta, hitsiäkö se kenellekään kuuluu MISTÄ juodaan. eli se äitein synti- ja syyllisyyslistalta nyt ekana vex!

ja mainittakoon, että ei meillä ainakaan korvikkeista tykätty niin kauan, kun oli äiteenmaitoa tarjolla.

imetä niin kauan, kun se tuntuu itsestäsi hyvältä.

unohda kaikki ympäristön vaatimukset suuntaan ja toiseen. se neuvo tämmöiseltä maratonimettäjältä, joka itse kyllä sinnitteli toisenkin kanssa sen vuoden, vaikka yöt meni valvoessa lähestulkoon (osaksi astmankin takia). ekan kanssa viel kolme kuukautta kauemmin, kun ei sopinut kuin vasta Neocate. ihan tiltti olin sitten toisenkin valvomisrumbakolun jälkeen.

jos nyt tuntuu, että jaksat vielä imettää, niin oikeesti niitä maidottomia safkoja kyllä löytyy. meiltä vanhoilta pieruilta voit kysellä tuotemerkkejä yms. ettei nälässä tarvitse kurvottaa. ja sitten on keittokirjakin allergisille, voi kun oisin tiennyt sen ekalla dietillä. :p

jaksamista.
:hug:
Käy toki, kaikki exätkin pinoon. :wave: Ja oon jo päättänyt sen että juokoon tuttipullosta korvikkeen jos se vain menee! Mutta tänäänkin kesti puoli desiä PUOLI tuntia saada alas, siis tuttipullolla!!! :kieh: No ehkä se vähitellen tästä...Eilen tytön posket lehahti kirkkaan punaiseksi ja manasin mikä nyt syynä. Sitten tajusin että keitin 2 kananmunaa miehelle! :whistle: Tuossa kesällä kun leivoin kananmunapitoisia leivonnaisia niin heti oli tytön posket ainakin pari päivää punaiset...sen verran herkkä on tuolle kananmunalle.

Kiitos vain ruokavinkeistä, olen kyllä tietoinen vaihtoehtoisista maidottomista tuotteista. :) Ei tuo maidoton dieetti näin "toisella kierroksella" yhtä rankkaa ole, nyt vain on tullut mitta täyteen koko diettailuun ja imetykseen. Ja se että jouduinkin tiukemmalle dieetille kuin maidoton/munaton dieetti. Lisäksi oon joutunut olee liikaa neljän seinän sisällä niin oon niin täynnä koko kotiäitinä oloa... :kieh: :ashamed: Mutta kuten sanoin, eiköhän tämä tästä ala ratkeamaan yksi asia kerrallaan. ;) Kiva että kohtalotovereita on, se lohduttaa ja auttaa jaksamaan kun saa purnata. :hug:
ai siekiin vedät jo toista maidotonta kiekkoo? meillä paukahti pikku kakkoselle myös astma, ja yöt menee edelleen valvoessa, vaikka heppu jo kävelee (otti ekat askeleensa juuri tänään, jos tarkkoja ollaan :) ).

siis tuo kypsyminen on niiiiiiin tuttua. mie olen niin tsippi, että meinaan mennä ja ottaa vallan sterilisaation ensi kesänä. näin asian viereen mennäkseni. oli miulla ongelmia jo raskaudessa ja synnytyksetkin meni päin prinkkalaa. :D

siis nämä lapset ovat ihania (kuopuskin nukkuessaan) ;) mutta en tosiaan jaksaisi enää tätä rumbaa uudelleen.

kaikki tutut povailee, että kyllä se iltatähti vielä tuikahtaa. siis he, jotka eivät ole olleet meillä katsomassa tätä sirkusta.

joopa joo. joskus tuntuu, että immeiset, joilla on vaan terveitä hymytyttöjä ja poikia, ovat oikeesti vähän toiseltä planeetalta.

tuntuu, että meillä on hirmuista kappalua koko ajan; miksi heidän poskensa helottaa, miksi yskii, miksi röyhtäilee (refluksiakin epäillään). että :eek:

itse pahis-äiti sanon adjööt kotiäitiydelle menessäni tammikuussa töihin. sopivasti vuodenvaihteen influenssa-aaltoon... anteeksi, pessimismi tuli jytäämään miun palloon.

jaksamista!

ps. sitä hemmetin allergisten keittokirjaa voi lainata kirjastostakin, niin ei tarvitse viimosia pennosiamme kantaa kirjakauppaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:03 linnea75 kirjoitti:
joopa joo. joskus tuntuu, että immeiset, joilla on vaan terveitä hymytyttöjä ja poikia, ovat oikeesti vähän toiseltä planeetalta.
Hyvin sanottu! :LOL:

Mä oon ainakin ihan kypsä tähän, kun tuntuu ettei mitään saa syödä. Mulle hyvä ja monipuolinen ruoka on yksi sellainen mielenterveyden ylläpitäjä, että oikeasti on tosi masentavaa syödä joka päivä samoja juttuja. Ai niin, poika 6,5 kk ja n. 5 kk:n aikana ruokavalio on vähitellen kaventunut kun nuo allergia-asiat ovat ruvenneet selviämään.

Tällä hetkellä ruokavaliosta ovat pois pojan allergioiden takia muna, maito, kaura, mango ja omena. No, eihän tuo vielä ois paha, mutta sitten on vielä tosi paljon sellaisia epäilyksenalaisia ja yleisesti allergisoivia, joita en siis voi käyttää, jotta noita allergioita voisi hallitusti selvittää. Esimerkiksi riisi luultavasti tulee vielä allergialistalle. Niin ja sitten siihen päälle mun omat allergiat eli kypsentämätön soija, kypsentämätön porkkana, sitrukset, monet muutkin hedelmät, jotkut idut, mitäs niitä nyt onkaan... ne mä olen jo sisäistänyt niin hyvin, etten edes muista kaikkia, niitä vaan ei syö ja sillä selvä.

Kun multa maitoa kuitenkin tulee hyvin ja dieetillä poika saatu aika lailla oireettomaksi, niin musta se apteekin korvikkeiden testaaminen ei tällä hetkellä tunnu järkevältä vaihtoehdolta. Eli vaikka kypsyttää, niin mun mielestä mulla nyt vaan ei ole mitään järjellisiä vaihtoehtoja. :'(

Mulla on 2 allergista lasta ja kokeilin molempien kohdalla dieettiä ja molemmilla kerroilla olin seota. Meille lastenlekuri sanoi ettei ole mitään järkeä äidin olla tiukalla dietillä, koska on ihan tutkittua tietoa, että äidin oma kroppa kärsii. Mun mielestä äidit on tässäkin asiassa monesti turhan fanaattisia. Mun mielestä ei ole yhtään jaloa ja hienoa ja lasten edun mukaista olla pinna kireenä ja laihtua kilo tolkulla. Se on enemmänkin jotain huomion hakemista. Kun lapset oli pieniä ajattelin samoin kuin useimmat teistä nyt, mutta näin jälkikäteen tiukka diettaaminen on hullun hommaa. Toivon kaikille allergisten lasten äideille voimaa arkeen ja järkeä peliin.

edelliselle vieraalle vastaisin, että aina dieetti ei ole oma valinta. Meillä on tilanne, että sopivaa korviketta ei ole vielä löytynyt. Edellinen testattu aiheutti oksentelua jo muutaman millin päivä annoksella... Eli vaikka oma pinna on kirellä ja paino putoo kilon viikossa (ainakin) pakko on jaksaa lapsen takia. Olen kaikkea muuta kuin sankariäiti valitan nälkääni miehelleni ja suren, etten saa syödä (juuri mitään). Vinkkinä muille painoaan pudottaville voisi antaa, että lotratkaa ruoat öljyllä ja sokerilla (jos dieetti on hirveän tiukka), jotta saatte lisäenergiaa... Ei pitemmän päälle terveellistä, mutta parempi kuin, että kylkiluut näkyy.

Peesaan ylläolevaa, ei tämä imetysdietaus aina ole äidin omavalinta! Itsellä onneks tilanne _(viellä) etttä ei hirvittävän moni asia ole jäänyt syömättä, saas nähdä mikä on tilanne ensi viikolla kun käydään taas saikulla..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 13:55 annastiina77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:03 linnea75 kirjoitti:
Hyvin sanottu! :LOL:

Mä oon ainakin ihan kypsä tähän, kun tuntuu ettei mitään saa syödä. Mulle hyvä ja monipuolinen ruoka on yksi sellainen mielenterveyden ylläpitäjä, että oikeasti on tosi masentavaa syödä joka päivä samoja juttuja. Ai niin, poika 6,5 kk ja n. 5 kk:n aikana ruokavalio on vähitellen kaventunut kun nuo allergia-asiat ovat ruvenneet selviämään.

Tällä hetkellä ruokavaliosta ovat pois pojan allergioiden takia muna, maito, kaura, mango ja omena. No, eihän tuo vielä ois paha, mutta sitten on vielä tosi paljon sellaisia epäilyksenalaisia ja yleisesti allergisoivia, joita en siis voi käyttää, jotta noita allergioita voisi hallitusti selvittää. Esimerkiksi riisi luultavasti tulee vielä allergialistalle. Niin ja sitten siihen päälle mun omat allergiat eli kypsentämätön soija, kypsentämätön porkkana, sitrukset, monet muutkin hedelmät, jotkut idut, mitäs niitä nyt onkaan... ne mä olen jo sisäistänyt niin hyvin, etten edes muista kaikkia, niitä vaan ei syö ja sillä selvä.

Kun multa maitoa kuitenkin tulee hyvin ja dieetillä poika saatu aika lailla oireettomaksi, niin musta se apteekin korvikkeiden testaaminen ei tällä hetkellä tunnu järkevältä vaihtoehdolta. Eli vaikka kypsyttää, niin mun mielestä mulla nyt vaan ei ole mitään järjellisiä vaihtoehtoja. :'(
Tuo tummennettu pitää erityisen hyvin paikansa minunkin kohdalla eteenkin kun muutenkin tämä kotiäidin elämä on rajoitettua ja pyörii pienessä ympyrässä. :whistle:

Muuten suosittelisin kuitenkin kokeilemaan sopivaa erityiskorviketta ennen kuin sulla tulee mitta niin täyteen ettet jaksaisi päivääkään. Silloin kun se sopivan korvikkeen löytäminen voi olla vielä pitkä prosessi. Siis kantsis aloittaa ajoissa. :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 11:47 vieras kirjoitti:
Mulla on 2 allergista lasta ja kokeilin molempien kohdalla dieettiä ja molemmilla kerroilla olin seota. Meille lastenlekuri sanoi ettei ole mitään järkeä äidin olla tiukalla dietillä, koska on ihan tutkittua tietoa, että äidin oma kroppa kärsii. Mun mielestä äidit on tässäkin asiassa monesti turhan fanaattisia. Mun mielestä ei ole yhtään jaloa ja hienoa ja lasten edun mukaista olla pinna kireenä ja laihtua kilo tolkulla. Se on enemmänkin jotain huomion hakemista. Kun lapset oli pieniä ajattelin samoin kuin useimmat teistä nyt, mutta näin jälkikäteen tiukka diettaaminen on hullun hommaa. Toivon kaikille allergisten lasten äideille voimaa arkeen ja järkeä peliin.
Kuten jo pari aiemmin totesi niin kaikilla se ei tosiaan ole haluamisesta kiinni. Ei vain ole muuta vaihtoehtoa. :/

Tarkotinkin mielipiteelläni niitä jotka pitävät tiukkaa diettiä, vaikka muitakin mahdollisuuksia olis. Tiedän ettei maitoja ole helppo löytää. Itse kävin aikoinaan ensikodilla asti opettelemassa uuden maidon juomista, kun rinnoissa tuoksui maito ja kaikesta tuli allergiaa. Meille kävi alun poskien punotuksen ja vatsahuutojen jälkeen nutri-junior. Olen miettinyt tota allergisen lapsen imettämistä ylipäätään, kun monet lapsethan ovat jo syntyessään allergisia kaikelle, meidät lapset myös. Eihän siitä äidinmaidosta silloin ole allergiaa estävää vaikutusta? Kyllä minuakin silti harmittaa etten pystynyt imettämään toista, kuin 6kk ja toista vain 3kk. Mutta se johtui laajoista allergioista ei omasta halusta. Monesti imetysdiettiä pitäessä äidit unohtaa oman terveytensä, vaikka mehän niitä hoitajia ollaan joiden pitäis jaksaa. Itseltä unohtui ainakin ekan lapsen kanssa kalkki- ja vitamiinilisät täysin. Syöhän vauvakin niitä, jos paljon allergioita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 11:47 vieras kirjoitti:
No, jos nyt lasket vaikka mut niiden joukkoon, joilla ois muukin vaihtoehto, niin onhan se tietysti niin. Ja jos jossain vaiheessa tämä oikeasti käy liian raskaaksi, niin sitten kyllä luovun imetyksestä. Totta kai kroppa tästä kärsii, mutta mä ainakin koitan huolehtia kalkin ja vitamiinien saannista sitten vaikka purkista, jos ruuasta ei tule tarpeeksi. Ja en mä tässä nyt vielä sekoamassa ole, välillä vaan kypsyttää. Mä kuitenkin koen, että imetys on sen verran helppoa, että jos siirtyisin korvikkeisiin ja saisin syödä mitä vaan (omien allergioiden rajoissa), niin mahtaisiko se elämä nyt kovin paljon helpompaa sitten olla, kun täytyisi pelata tuttipullojen ja korvikkeen lämmittämisten kanssa. Jos mä oikeasti joutuisin jollekin possu-quinoa-mustikka -dieetille, niin sit varmasti ois jo helpompaa lämmitellä korviketta, ja niin mä kyllä tekisinkin.

Ja kyllä mä oon sitä mieltä, että ei tää dieetti oo ollenkaan se pahin tekijä, mikä joskus kiristää pinnaa. Niitä löytyy kyllä ihan lapsiperheen elämästä yleensäkin. Dieetti nyt vaan on yksi sellainen asia, joka välillä ketuttaa.

Ja vinkkinä niille, jotka eivät vielä ole kypsyneet dieettinsä, mutta joiden dieetti ei poista oireita riittävästi, antaisin että etsikää sopiva korvike varuiksi ajoissa. Nimittäin ei ole välttämättä helppoa saada täysimetettyä vauvaa juomaan korviketta, kun ei huoli pulloakaan. Siinä vaiheessa, kun tulee pakko eteen on inhottavaa kuukausitolkulla laihtua ja kärsiä, kun odottaa altistuksia ja yrittää saada eri korvikkeita alas ja löytää sopivaa. Kantapään kautta tässä opetellaa tätä asiaa itse.... Maitohan voi aina loppua, vaikka haluaisikin jatkaa imetystä tai sitten dieetti menee liian tiukaksi äidille ja ei sellaisenakaan poista oireita:(

En juurikaan ehdi tänne kirjoitella, mutta nyt on pakko kirjoittaa edes ihan pikaisesti. Onpa ollut niin lohduttavaa lukea tätä ketjua. Olen niin kypsä ja väsynyt tähän diettailuun. Kun oireita tuntuu neidille tulevan niin vähästä. Minullakin on nyt toinen kierros menossa eli esikoisen kanssa oli sama juttu. Kaikista pahinta on vielä se että tyttö nukkuu todella huonosti eli heräilee n. tunnin välein. Ja on tehnyt tätä koko pienen ikänsä (nyt siis ikää 6kk). Jos erehdyn pistämään suuhuni tai neidin suuhun jotain väärää, niin sitten häntä kannellaan koko yö eikä nuku edes noita tunnin pätkiä. Ketään tuttuja ei ole jolla olisi samanlaista, vaan kaikilla on juuri noita hyvin nukkuvia ja syöviä hymytyttöjä ja -poikia. Joskus ärsyttää ja loukkaa tuollaisten "helppojen" lasten äitien vihjaukset. Kuten että olen itse keksinyt/aiheuttanut kaiken yms. Katsovat lapsiani vielä jotenkin säälien. Mutta tsemppiä ja voimia siis kaikille samassa tilanteessa oleville...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 21:13 Jijope kirjoitti:
En juurikaan ehdi tänne kirjoitella, mutta nyt on pakko kirjoittaa edes ihan pikaisesti. Onpa ollut niin lohduttavaa lukea tätä ketjua. Olen niin kypsä ja väsynyt tähän diettailuun. Kun oireita tuntuu neidille tulevan niin vähästä. Minullakin on nyt toinen kierros menossa eli esikoisen kanssa oli sama juttu. Kaikista pahinta on vielä se että tyttö nukkuu todella huonosti eli heräilee n. tunnin välein. Ja on tehnyt tätä koko pienen ikänsä (nyt siis ikää 6kk). Jos erehdyn pistämään suuhuni tai neidin suuhun jotain väärää, niin sitten häntä kannellaan koko yö eikä nuku edes noita tunnin pätkiä. Ketään tuttuja ei ole jolla olisi samanlaista, vaan kaikilla on juuri noita hyvin nukkuvia ja syöviä hymytyttöjä ja -poikia. Joskus ärsyttää ja loukkaa tuollaisten "helppojen" lasten äitien vihjaukset. Kuten että olen itse keksinyt/aiheuttanut kaiken yms. Katsovat lapsiani vielä jotenkin säälien. Mutta tsemppiä ja voimia siis kaikille samassa tilanteessa oleville...
:hug: tuttu tunne. Mä saan jatkuvasti selvittää näitä allergiajuttuja mm. appivanhemmille. Tosi rasittavaa, kun ne ei meinaa mennä jakeluun. :kieh: Ja se jatkuva säälittely vielä päälle vaikka esikollakin on enää oikeastaan vain maitoallergia....mitä lapsikin siitä ajattelee kun saa sitä kuulla joka kyläilykerta... :headwall:

Sitten törmää tosi usein vähättelyyn, että "kaikilla lapsilla on aina vähän punotusta", ei se mitää allergiaa välttämättä ole. :headwall: Olenkin alkanut ottaa digikameralla todistuskuvia että epäilijät näkevät selittämättä miten rajusta reaktiosta voi olla kyse... :whistle:

Voimia sinulle! :hug:

Yellow75
Ooh, minäkin liityn kuoroon, jos sopii :wave:
Luulisin, että tyttö 6kk ei varsinaisesti ole allerginen, vaan "vain" erityisen herkkävatsainen. Rupsuttelee, itkee vatsaansa ympäri vuorokauden, puklaa ja kakkaa vihreänmustaa moottoriöljyä. Varsinkin nyt, kun aloitellaan kiinteitä ja minä olen alkanut lipsua omasta närästämättömästä ja kaasunmuodostusta lisäämättömästä ruokavaliostani :ashamed: Lisäraudalla, jota saa keskosuuden vuoksi, on varmasti myös oma osuutensa asiaan.

Ajattelin ottaa puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä, että olisiko vihdoin mahdollisuus päästä tutkimuksiin ja jonkun ammattitaitoisen ravintosuunnittelijan tmv. puheille. Vaan mahtaakohan onnistua ilman iho-oireita ja kasvuviivästymiä? Huoh..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 14:49 Yellow75 kirjoitti:
Ooh, minäkin liityn kuoroon, jos sopii :wave:
Luulisin, että tyttö 6kk ei varsinaisesti ole allerginen, vaan "vain" erityisen herkkävatsainen. Rupsuttelee, itkee vatsaansa ympäri vuorokauden, puklaa ja kakkaa vihreänmustaa moottoriöljyä. Varsinkin nyt, kun aloitellaan kiinteitä ja minä olen alkanut lipsua omasta närästämättömästä ja kaasunmuodostusta lisäämättömästä ruokavaliostani :ashamed: Lisäraudalla, jota saa keskosuuden vuoksi, on varmasti myös oma osuutensa asiaan.

Ajattelin ottaa puheeksi seuraavalla neuvolakäynnillä, että olisiko vihdoin mahdollisuus päästä tutkimuksiin ja jonkun ammattitaitoisen ravintosuunnittelijan tmv. puheille. Vaan mahtaakohan onnistua ilman iho-oireita ja kasvuviivästymiä? Huoh..
meillä kakkosella oli lähinnä suolisto-oireita. pulautteli tai siis oksensi vanhat maidot ja huusi kuten hunni parhaina päivinään.

myö päästiin esikoisen siivellä helposti lastenlääkärille, mutta joissain paikoin on vaikeeta. ei mekään esikoisen kanssa saatu lähetettä neuvolalääkäriltä sitten millään vaikka oli vereslihalla leuka ja raajat. ja itki tietysti. mentiin sitten päivystävään eri sairaalaan, jossa päivystävät lääkärit olivat kauhuissaan lapsen ihosta ja saatiin aika lastenlääkärille seuraavaksi päiväksi.

jos siun vaavi itkee kaiket päivät, niin joku on varmaan vialla. eli vaatikaa sinne erikoislääkärille pääsyä. :hug:

oliivipuulle vielä; niin, ja kun se olisikin aina reaktiona vaan se punotus, mutta voihan se pistää kurkunkin kiinni. tosi tylsiä tommoiset, jotka luulevat, että me vaan keksitään näitä lastenvaivoja, että oltaisiin jotenkin vaan parempia tms. hölmöä.

joskus kaverit kysyvät, että mitä kuuluu? pitäisi tietty vaan vastata, että hyvää. oikein itseänikin ottaa päähän kun tulee aina automaattisesti vastattu miten tautirintamalla hurisee. siis toimiiko astmalääkitys vai ei... eihän semmoinen oikeesti ketään taida kiinnostaa, jos ei omilla lapsillä mitään vastaavaa.

meillä anoppikin oli niin mukava kysyessään, että miten se astma muka ilmenee? ja yksi ukko kuullessaan maitoallergiasta sanoi vaan kovaan ääneen, että kaikkea sitä keksitään. että joo. mutta onneksi myö pidetään lapsistamme huolta moisten moukkien sijaan. :hug: <br><br>

Täällä alkaa olla tosi "kypsä" imettäjä. Raivarit tissillä senkun jatkuu,tyttö 4,5 kk syö hyvin ainoastaan puoliunessa tissiä. Muuten saan kävellä ympäri kämppää tissi suussa ja huudon kera saa syömään.

Muuta en saa nyt antaa,kun tissiä. Maitoaltistukseen päästään vasta 27.11,siihen asti ois taisteltava. Oon ollut maidoton-munaton 1,5kk ja nyt tässä nautiskelen viimeistä ruisleipää,eli viljat kanssa pois,kun itkee taas vaan mahaansa. Yöllä syödään 1,5 h välein tissiä eli tää äippä on aika Zombie. Ja päivällä siis itketään ja paljon ja syli on ainoastaan hyvä paikka.

Soseita yritettiin aloittaa,mutta huonolla menestyksellä. Peruna ei pysynyt sisällä laisinkaan,oksensi kaikki pois. Hyvin söi,mut myöhemmin sit oksensi. Maissia ja omenaa kerkesin maistattaa,mut mahavaivat vaan tuntui pahenevan,niin nyt mennään pelkällä tissillä,vaikkakin sit tunnin välein yötä päivää.

Haaveena ois siis saada sopiva korvike,mut ennen altistusta ei aleta kokeileen,et iho pysyis suht hyvänä ennen sitä.Atoopikko on,joten iho ei hyvä muutenkaan. Imetyksen ihanuus tosissaan ollut meillä kaukana,kun 2kk iästä asti tyttö raivonnut tissillä. Taitaa tajuta,että tulee "pahaa maitoa".

Mitäs muuta mun vielä pitää karsia omasta ruokavaliosta pois? Lähinnä siis mahallaan oireilee ja sit itkee ja lujaa toi tyttö. Oisko kellään vinkkiä "hyvistä sivuista",missä näitä allergia kohtalon tovereita ois? Vertaistuki ois ihan hyvä juttu tähän tilanteeseen. Alan olla aika väsynyt...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 08:00 Ihmemaa kirjoitti:
Täällä alkaa olla tosi "kypsä" imettäjä. Raivarit tissillä senkun jatkuu,tyttö 4,5 kk syö hyvin ainoastaan puoliunessa tissiä. Muuten saan kävellä ympäri kämppää tissi suussa ja huudon kera saa syömään.

Muuta en saa nyt antaa,kun tissiä. Maitoaltistukseen päästään vasta 27.11,siihen asti ois taisteltava. Oon ollut maidoton-munaton 1,5kk ja nyt tässä nautiskelen viimeistä ruisleipää,eli viljat kanssa pois,kun itkee taas vaan mahaansa. Yöllä syödään 1,5 h välein tissiä eli tää äippä on aika Zombie. Ja päivällä siis itketään ja paljon ja syli on ainoastaan hyvä paikka.

Soseita yritettiin aloittaa,mutta huonolla menestyksellä. Peruna ei pysynyt sisällä laisinkaan,oksensi kaikki pois. Hyvin söi,mut myöhemmin sit oksensi. Maissia ja omenaa kerkesin maistattaa,mut mahavaivat vaan tuntui pahenevan,niin nyt mennään pelkällä tissillä,vaikkakin sit tunnin välein yötä päivää.

Haaveena ois siis saada sopiva korvike,mut ennen altistusta ei aleta kokeileen,et iho pysyis suht hyvänä ennen sitä.Atoopikko on,joten iho ei hyvä muutenkaan. Imetyksen ihanuus tosissaan ollut meillä kaukana,kun 2kk iästä asti tyttö raivonnut tissillä. Taitaa tajuta,että tulee "pahaa maitoa".

Mitäs muuta mun vielä pitää karsia omasta ruokavaliosta pois? Lähinnä siis mahallaan oireilee ja sit itkee ja lujaa toi tyttö. Oisko kellään vinkkiä "hyvistä sivuista",missä näitä allergia kohtalon tovereita ois? Vertaistuki ois ihan hyvä juttu tähän tilanteeseen. Alan olla aika väsynyt...
:hug: :hug: Todella voimia sinulle! Tuntuu kyllä rankalta aloittaa dieetti mutta toisaalta kun näkee helpotusta vauvalla niin se helpottaa. Mulla meni osittain ruokahalut, kun vauva vain oirehti syömisistä ja se sitten "pakotti" mut tiukemmalle dieetille. Apinan raivolla tuo dieetti mentiin loppuun, nyt syön NORMAALISTI (ainakin toistaiseksi...) nimittäin lopetin imetyksen su:na. Vaikka vauvalla on ollut väliin räikeän punainen naama. :/ Toivon vain että se johtuu/johtui mun syömisistäni.

Jos sä jaksat ja pystyt, voit karsia ruokavaliostasi yleisallergisoivia ruoka-aineita kuten soija, sitrushedelmät, tomaatti, pähkinät, herneet yms., mansikka..Mutta muistathan syödä vitamiinitabletteja ja kalkkia ettei tule mitään puutoksia. Edellinen mainitsi allergialistasta, mutta jos liityt siihen, kannattaa pitää pää kylmänä. :whistle: Mulle nimittäin ekalla kierroksella tuli olo, ettei voi mistään valittaa kun siellä oli parin kolmen ruokalajin "innokkaita" diettaajia. Sinänsä hyvä lista, itsekin olen saanut sieltä kyllä hyvää tukea, ei sen puoleen. :)

Vielä tuli mieleen tuosta oksentelusta. Meidän kuopus kun on varsinainen sihtikurkku ja oksentaa helposti pienetkin kokkareet tms. :whistle: Itsetehdyt soseet menee paremmin alas, jos näyttää niille Bamixia tai painelee teesihdin läpi esim. keitetyn perunan. Tosin jos silti vielä lentää laatat,niin voi olla kyse allergiasta. Toisaalta jossain vaiheessa vain on hyväksyttävä se että oksentaa sitä karkeampaa sapuskaa, että oppisi syömään karkeampaa ruokaa. Mutta se ei varmaan vielä sinun vauvallasi ole ajankohtaista. ;)

Ai niin yritän vielä löytää linkin tissiraivareista, jos siitä olisi apua sinulle. Sain sen Riiviöltä jokunen aika sitten kun valittelin tissiraivareista, kiitos vain hänelle. ;) Eli tässä linkki: http://www.imetystukilista.net/faq/rintaraivarit.php<br><br>

no nyt näyttää siltä, ettei Neocate:kaan mahdollisesti olisi täysin sopiva... Eli tämä pakkoimetys jatkuu ainakin niin kauan, että saadaan sen verran kiinteitä kehiin, ettei poitsu ole pelkän maidon varassa. Ja minun dieettihän pitää sisällään A4:sen verran kiellettyjä ruoka-aineita mm. kaikki kotimaiset viljat + peruna ja maissin syöntikin pitäisi pitää minimissä eli tarkoittaa, että ainoa vilja on riisi. Muutamaa samaa ateriaa pyöritellään päivästä toiseen (riisi+liha+sal+kurkku jne.). Taas on paino on tippunut pari kiloa, kun en pysty tuota lihaa syömään riittävästi. Verensokeri pysyy kyllä paremmin ylhäällä, kun syön kuivattuja hedelmiä, mutta jatkuvasti närästää tämä hedelmien ja marjojen syönti. Alan olla kyllä jo ylikypsä;) Nyt toivotaan kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että sopivia kiinteitä alkaa poitsulle löytyä, hänellä on nimittäin mahdottoman nälkä jo pelkällä maidolla (yöt on yhtä syöttämistä.)

Täällä kanssa yksi diettaaja!Tytteli on nyt 2kk ja parinviikon päästä syntymästä alkoi samanlainen oireilu kun esikoisellakin!Nyt ruokavaliosta poissa maito,muna,soija ja sitrushedelmät, tilanne ollut näin parempi, mutta ilmeisesti edelleen joku mättää eli nyt olen miettiyt pitäisikö jättää se naudanliha ja mahdollisesti myös kana pois!Ärsyttävää kyttäämistä tämä ja jotenkin tuntuu ettei tällä hetkellä osaa edes nauttia siitä ruuasta kun kokoajan on mielessä, että jos lapsi saa siitä jotain oireita :'( !!!!

Täällä vielä dieettaaja. Mulla poissa maito, muna, nauta, kotimaiset viljat, soija ja maissi (?) ja peruna. Toisina päivänä tätä jaksaa ihan hyvin ja sit on niitä päiviä, kun tekisi koko ajan mieli syödä, eikä kaapista löydy mitään järkevää syötävää.

Yhteistyössä