kynsimuutokset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiaming
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiaming

Vieras
Onko kynsimuutokset oikeesti näytettävä lääkärille? Kun mä täällä nyt panikoin kun oon lukenu noita netin aarteita ja tullu siihen tulokseen että mulla saattas olla melanooma mun kynsioireiden perustella ainakin. Oon ollu kyl ihan sika väsyny jo ennen kesää ja muutenkin tuntunu "epäterveeltä" jollain oudolla tapaa.. Nyt mulle on alkanu ilmestyä kynsiin mustia tai tummia viiruja pystysuunnassa. Ensin oli varpaiden kynsissä ja nyt on siten sormissakin. Tänään sitten leikkasin kynsiä varpaista ja sellainen viiru oli kahdessa kynnessä, mutta kun leikkasin se viiru jäi siihen varpaaseen eli se ei ollutkaan kynnessä vaan varpaan pinnalla kynnen alla. Voih ja eih, just luin et se olis huonompi juttu jos näin. Jospa sitten huomenna lekuriaikaa varaamaan......:( ressaa hiukan.

Mulki on ollut mustia viiruja kynsissä, vähän kuin kynnen alla olis tikku. Mut en oo kyl koskaan aatellut niitä vaarallisiksi. Tai en oo ainakaan vielä tässä 10-vuodessa kuollut :D

No voin lohduttaa. Melanoomaa ei voi tulla samaan aikaan moneen kynteen. Ei se siis mitenkään kynsissä leviä, vaan on yhdessä sormessa tai varpaassa :). Nyt googlettamaan rauhassa muita syitä. Lääkärissä pitää tietysti käydä, jos on kovin väsynyt. Kynnet voivat olla oire jostakin.

Olen 62v ja olen käyttänyt kynsilakkaa lähes koko ikäni. Kynsissä on pitkittäisiä viiruja joista jotkut ikäänkuin korkeampia kuin toiset. Onko kyse iän tuomista muutoksista vai jonkin vitamiinin puutteesta. Syön monipuoli- sesti ja mielestäni aika terveellisesti

Yhteistyössä