Kynsien pureminen!

joo, mä olin krooninen kynsienpureskelija 30vuotta :D ja nyt ennen joulua laitoin rakennekynnet, jotka oli mulla 3-4viikkoa ja sen jälkeen vaan päätin, että haluan nätit kynnet ja päätös on pitänyt =) nyt moni kysyy mun omista kynsistä, että onko nuo rakennekynnet :D
 
Jos olis Timppa-kulta noin helppoa mulle, niin enhän minä olis koskaan näitä kynsiäni syöny :)

Tästä on tullu jotenki vaistomainen juttu ilmeisesti. Saatan "herätä" kesken kaiken, että nyt on taas sormi suussa. Yleensä en tietoisesti pure, mutta esimerkkinä jotakin jännittävämpää ohjelmaa katsoessa tulee purtua...

Noista rakennekynsistä... Kuin pieniin kynsiin ne voi laittaa? Kun esim. minun pikkurillini kynsi on ihan nysä :ashamed:

Kynsilakat ja kynnelit testattu juttu eikä toiminnu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, mä olin krooninen kynsienpureskelija 30vuotta :D ja nyt ennen joulua laitoin rakennekynnet, jotka oli mulla 3-4viikkoa ja sen jälkeen vaan päätin, että haluan nätit kynnet ja päätös on pitänyt =) nyt moni kysyy mun omista kynsistä, että onko nuo rakennekynnet :D
Se minun piti vielä kysyä sulta, että kuin nopeasti ne kynnet sitten kasvo? Elättelen toivoa, että jos sais vähän kasvamaan kynnet, niin niitä ei tosiaan enää viitsis purra... Mutta tiiä en toimiiko, kun ei ole ollut koskaan (yli 20 vuoteen) pitkiä kynsiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja pilipalipilotti:
Jos olis Timppa-kulta noin helppoa mulle, niin enhän minä olis koskaan näitä kynsiäni syöny :)

Tästä on tullu jotenki vaistomainen juttu ilmeisesti. Saatan "herätä" kesken kaiken, että nyt on taas sormi suussa. Yleensä en tietoisesti pure, mutta esimerkkinä jotakin jännittävämpää ohjelmaa katsoessa tulee purtua...

Noista rakennekynsistä... Kuin pieniin kynsiin ne voi laittaa? Kun esim. minun pikkurillini kynsi on ihan nysä :ashamed:

Kynsilakat ja kynnelit testattu juttu eikä toiminnu...
Lapaset käteen! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja pilipalipilotti:
Jos olis Timppa-kulta noin helppoa mulle, niin enhän minä olis koskaan näitä kynsiäni syöny :)

Tästä on tullu jotenki vaistomainen juttu ilmeisesti. Saatan "herätä" kesken kaiken, että nyt on taas sormi suussa. Yleensä en tietoisesti pure, mutta esimerkkinä jotakin jännittävämpää ohjelmaa katsoessa tulee purtua...

Noista rakennekynsistä... Kuin pieniin kynsiin ne voi laittaa? Kun esim. minun pikkurillini kynsi on ihan nysä :ashamed:

Kynsilakat ja kynnelit testattu juttu eikä toiminnu...
Lapaset käteen! :LOL:
Hyvä idea, etenkin kun kesäkin tulee (toivottavasti) :D Laastareitakin itseasiassa kokeilin joskus, mutta ei ne pysyneet menossa mukana...

 
Mä oon kans aina purrut kynsiäni, siis oikeasti vuosikymmeniä. Viime joulukuussa päätin, että himputti sentään, nyt tämän on loputtava! Laitoin kynsilakkaa sormiin, enkä sen koommin ole purrut. Mä on koskaan tykännyt purra jos oli lakkaa, se tuntui hampaissa inhottavalta. Nyt on pitkät kynnet ollut jo useamman kuukauden, eli mulla ainakin kasvoi aika nopeasti. Multa on nyt monesti kyselty, että miten saan kasvatettua näin kauniit kynnet. Mä vastaan, että lopetin niiden puremisen =) tiedän, että se ei ole helppoa ja saan sen kuulostamaan helpolta. Sisulla siitä pääsee eroon ja sitten se jo helpottaakin. Vieläkin mulla on herkästi sormet suussa, mutta aina itse "herään" asiaan ja otan pois. Täytyy sanoa, että on kyll ihanaa ku on pitemmät kynnet ja niitä saa laitella kauniiksi :) Tsemppiä yritykseesi!
 
toinen kynsien purija
Mulla kans aina ihan nysät kynnet kun tulee pureksittua. En tiedä miten tosta huonosta tavasta pääsis eroon. Mulla vielä kynsien laatu sellanen et jotenkin tuntuu et niistä ei ikinä tule sellasia vahvoja ja nättejä vaan ovat sellasia läpyskät.
 
daa
Onkohan tuo kynsienpureminen jotenkin perinnöllistä alttius siihen?? Minä ja mies ollaan aikoinamme oltu kovia puremaan kynsiä, ei tosin enää purra, mä lopetin 10 v. sitten, mies vasta 4 v. sitten. Mut nyt meidän 5v. on alkanut puremaan kynsiään!!!!! Mielestäni elämämme ei oo mitenkään traumaattista, että sen takia purisi mut huomaan selvästi, että aina kun sitä jännittää, alkaa puremaan kynsiään:( Miten ihmeessä tuon ikävän tavan saa kitkettyä lapselta pois?? Se nykyinen Kynnel ei auta mitään kun lähtee pesussa pois...
 
entinen pureskelija
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
rakennekynnet voi laittaa aika lyhyisiinkin, mutta pysyvät kyllä huonommin... siinä sulle houkutin, ku oot vähän aikaa purematta, niin satsaat itseesi sitten sen verran! ne on hienot! :D
tätä kannatan mäkin
 
ehem
Mä alotin maatalouslomittajan työt, ja siihen loppus kynsienkin jyrsiminen...Kai sitä ajatteli että mitä kaikkea kakkaa sieltä saattas suuhunsa saada..

Kynsiäni purskelin n. 20 v...Nyt on 10 v etten ole purrut
 
pörrö
minä ainakin menin ostaa apteekista semmosta ainetta jota laitetaan kynsii ja jos satut vahingossa pureskelee kynsiäs nii sulle tulee tosi tosi paha maku suuhun että ei tee ainakaan mieli sen jälkee pureskella kynsiä. !
 
sooz
joo eli jos haluaa pitkä kynnet kannattaa käyttää niitä paljon vedessä (minulla kasvaa eniten vedessä kynnet (outoa mutta totta)putsaa kynsiä noin 2-3 kertaa viikossta vaikka hammstikulla.En ole koskaan edes pienenä purrut kynsiä!! noin 5 kertaa varmaan koko elämäni aikana edes leikannut 2 ja puoli milliä...Minulla on kausia jolloin kynnet kasvavat ja sitten taas että ei kasva pisimmät kynteni on ollut noin 1 sentin minulla on suuri käsi ja todella pitkät sormet joten kynteni on mös ppitkät ja sen alustat ei vaan sen kasvu kohta:) Iloitsen kynsistäni ja huolehdin niistä joka päivä ps kannattaa myös käyttää tekokynsiä ja pitää niitä minulla ky aina niin että ne kasvaa siitä rutkasti yli käytä kynsilakkaa ja kynnet kasvavat!! muistakaa te kaikki ottaa tiedot sinne pääkoppaan!: DD
 
sooz
myös omista kynsistä kysytää miltein joka päivä että onko sinulla tekokynnet!!!laitan kynnet kuntoon ja on ainakin koko iso laukullinen pelkki kynsilakkoja ja myös muualta talosta löytyy kaikkea mitä kynsi tarvikkeisiin kuuluu myös perheenjsenet kysyy miksi käytät tekokynsiä vaikka omat on niin nätit!??ensimmäiset tekokynnet otin noin 8-9 vuotiaana! ja jopa 4 vuotiaana olin jo ihan kynsi friikki!!!!!!!!!
 
harmaana nyt
Pitkäaikaiseen kynsienpureskeluun liittyy taustalle yleensä jotakin muutakin, itse koen ja tiedän olevani helposti jännittyvä/ahdistuva ja jonkin verraan addiktiivinenkin persoona. Juontaa juurensa varmaan lapsuudesta. Kynsiäni olen pureskellut ihan pienestä ja ne on aivan kamalan lyhyet nysät, pari kertaa olen saanut kasvatettua vähän pidemmiksi mutta sitten ne katkeavat yksinkertaisesti siksi, että ne eivät heti kasvi kiinni sormeen (kynsipetiin) koska ovat olleet niin lyhyet. Sitten pureskelu taas alkaa kun turhaudun katkeamisiin.
 
Plikka
Oon purenu kynsiäni jo niin kauan ku muistan. Oon "lopettanu" varmaan sitäkin enemmän. Jos päättää et "nyt mä en enää ikinä pure kynsiäni!" nii silti niitä puree ihan vaikka tiedostamatta. Oon muutaman kerran saanu kasvatettuu mut ne on sitte niin pehmeet ja hauraat et lohkeaa heti ja sit on taas ihan nysät. Millä sais sitte ne kynnet oikeesti vahvemmaks?
 
moiii
Alkuperäinen kirjoittaja pilipalipilotti:
Tämä on NIIN hirveä tapa, mutta en vain pääse irti!! Onkos jollain muullakin ollu ongelmia kynsien puremisen kanssa? Miten olette päässeet irti?
no mäkin puren aina kynsii. ne ei ikinä saa kasvaa rauhassa vaikka olen aina toivonut pitkät kynnet.
 

Yhteistyössä