Kynsien pureminen!

hölömö
minäkin oon purru kynsiäni tosin en enää mutta nyt kynsieni alle on alkanut tulla valkoisia laikkuja jotka ovat ruman näköisiä :( mitä ne ovat ja miten saisin ne pois !!!!!!
 
Tuntematon....
On itselläkin sama ongelma, kynsien pureminen.. aina kun on lähellä purra, pitää vain ajatella minkälaiset kynnet sitten parin vuoden päästä on.. Joskus alkaa vain pureskelemaan jos on stressiä, tai jos ei ole leikannut kynsiä tasaisiksi...
Olen nytt pari kertaa tämän vuoden aikana purrut.. Mutta jos puren niin leikkaan/viilaan sammalla (jos on kynsi sakset tai kynsiviila mukana/lähellä) pois purrun paikan että se ei sitten häiritse enempää!! Ja kyllä se pureskelu alkaa loppumaan.. voi jos vaikka laitta kynsi lakkaa, niin voi ajatella että se ei saa pilaantua, niin voi saada jonkun pienen herkun ;)
 
Miks mää taas revin
Olen pureskellut/repinyt jo pienestä kynsiä ja en ole saanut näyttämään ikinä näteiltä. Äiti on ostanu mulle kynneliä mutta ei pahamaku tehoa jos suussa alkaa maistua pahalta juon vain jotain tosi makeaa mehua ja tadaa en enää maista mitään. Kynnet kasvaa nopeaa uimahallissa klooriveden ansiosta kävin pari päivää sitten kylpylässä ja kynnet kasvoi jotain 1cm :eek:

Pitää vaan hakata ittensä verille jos alkaa pureen/repiin ;)
 
HJJ
Ostin n. 3 viikkoa sitten kaupasta mavalan STOP ainetta. Maistui aivan äärettömän pahalle. Viikon käytön jälkeen pääsin kynsien pureskelusta irti. Ja olen pureksinut kynsiäni varmasti yli 15v ajan... Vaatii vain sitoutumista ja itsehillintää olla jatkamatta tuollaista pinttynytta tapaa ;)

Olen aiemminkin (n.5-6v sitten) lopettanut kysien pureskelun, mutta tapa tuli aika pian takaisin kamalan stressin myötä.
 
^vierailija^
Muistan selvästi milloin lopetin. Oli kesä ja olin aloittamassa syksyllä yläasteella. Olin äitini kanssa puhunut kynsien puremisesta (eihän yläasteella enää voi kynsiä pureskella!!! :D ). Lopulta käytiin kaupungissa, tarkoitus oli käydä apteekissa kysymässä pahanmakuisesta lakasta (kai sellasta on?) jota kynsiin ois voinu laittaa.

Kuitenkin matkan varrella oli eläinkauppa, ja sinnehän on aina pakko mennä :D Sillä vähän aikaa kun oltiin, niin sovittiin yhessä että ostetaan lakan sijaan hamsteri (Albert <3 ) jos minä vannon etten enää pure. Ja en oo pureskellu, kai siitä on jo yli 10 vuotta.
 
ManMenMun
Tässä on jotain vastausta, toivottavasti tepsii!

Itselläni oli puoli vuotta sitten sama ongelma. Mietin, että kaikilla meidän luokkalaisilla (tytöillä ainakin) on kauniit ja pitkät kynnet. Halusin samanlaiset, joten päätin olla purematta kynsiäni. Onneksi se onnistui, ja nyt minulla on pitkät kynnet!

Tee näin:

1. Ole purematta kynsiä, mikä tilanne tahansa olisi. Jos puret kynsiäsi, mieti, että miksi oikeastaan kynsiäsi syöt. Jos haluat olla purematta kynsiä, pystyt siihen! Tiedän, että se on vaikeeta, omasta tilanteesa muistan.

2. Jos puret kynsiäsi vieläkin, nipistä itseäsi. (Kyllä voi myös nipistää lyhyillä kynsillä!) Jos se ei kuitenkaan auta, käske aina jonkun kaverin, isän, äidin tai siskon (esim.) muistuttaa sinulle, että jos haluat pitkät kynnet, älä pure niitä. Kolmas vaihtoehto on, että sanot itsellesi, mielessä tai vaikka äänen karjaisemalla, että ''EI'' kovalla äänellä. kun alat puremaan kynsiä.

3. Mieti, millaista on, kun on pitkät kynnet. Voit jo mielessäsi kuvitella, kun lakkaat PITKIÄ kynsiäsi, ja menet niihin ''Wanhoihin'' ja muut kehuskelevat, että onpa pitkät kynnet! Ajattele sitä.

4. Keksi kynsien pureskelun tilalle jotain muuta hauskaa. Voit sen sijaan syödä/pureskella jotain leipää, tai karkkia.

5. Voit myös laittaa kynsilakkaa, ja syöt sitä kynsilakkaa sitten kynsien päältä, kun tekee mieli purra niitä. Se on kyllä yhtä huono tapa, sillä kynsilakkahan on myrkyllistä (ei kuoleman vakavaa, mutta saattaa mennä maha kipeäksi..!), mutta niin ainakin itse sain kynsien pureskelemisen haltuun! :) Huono tapa kynsilakan syömisessä on myös, että kynsien ensimmäinen kerros saattaa lähteä. Mutta jos se alkaa lähtemään, viilaan ''en niin karhealla, vaan sopivan pehmoisella'' viilalla siitä kynnen päältä, ettei ensimmäinen kerros ala lähtemään enemmän.



Toivottavasti tästä oli yhtään apua! :) Itse sain kuitenkin pureskelun näin haltuun. Halusin vain kasvattaa kynnet, ja onnistuin! Päätä itse, se on sinusta kiinni, haluatko kyntesi kasvattaa, ja voitko lopettaa kynsien pureskelun.



P.S. Onhan myös olemassa kaikkia aineita, jota voit kynsiisi laittaa. Se estää jonkin verran pureskelemista, sillä se aine, joka kynnen päälle laitetaan, maistuu niin pahalle. En ole kyllä itse kokeillut. Mutta yritä sitä ainetta (en muista nimeä..), jos nämä muut eivät meinaa tepsiä! :)
 

Yhteistyössä