Kympin hoidot

Hanuu, mulla oli tänään kp 9 ultra, Progynovaa olen syönyt kp2 alkaen. Pari päivää on ollut ovulaatiomaisia tuntemuksia, eli limoja, päänsärkyä ja nippailuja muun muassa. Ja silti tänään ultrassa ei mitään johtofollia ollut näkyvissä ja limakalvo oli ok. Kuulemma nuo tuntemukset voivat johtua estrogeenin suuresta määrästä eikä lh:stä niin kuin ennen ovulaatiota. Lääkäri sanoi, että yleensä Progynova estää oman ovulaation ja kun kysyin, että mitä jos ei estä, sanoi lääkäri että sitten on siirron ajoittaminen vähän tarkempaa, mutta ei siitä mitään haittaa ole. Muita tuntemuksia Progynovasta on tullut enemmän kuin mistään lääkeestä tähän asti, päänsärkyä, migreeniä, ahdistusta, ärtymystä, masennusta, turvotusta... Meillä ultra oli tosiaan jo tänään ja siirto sovittiin kp 16 eli ensi keskiviikkoon.

Mimosah76: Kiitos pikaisesta vastauksesta =) Kuinkahan mun sit käy, jos ovulaatio tuleekin ja ultra on vasta KP14? Jos kerran ajoitus on silloin tarkempaa, menee mun tuurilla sivu suun sit siirto. Mulla on kans nyt nippaillu ja aamulla tuli limoja. Mutta yritän rauhoittaa mieleni ensi viikon ultraan asti, jos kerran oireet voi johtua muustakin kuin todellisesta ovulaatiosta.

Ini ja USL: :hug: Voi kurjuuksien kurjuus :(

Ja
Risis:[/b]näpit irti niistä testeistä noin aikaisin!

Ja SaaraX: Samoissa mennään: eli Toivorikas :wave: Mulle vois päivittää seuraavaa: Tänään siis PAS ja 2 alkion siirto. Nyt on pakkanen tyhjä ja ollaan tämän kortin varassa. Muuten sitten edessä 2. IVF/ICSI tässä kesällä...Siirrossa kävi sillai kummallisesti tai yllätyttiin kaikki iloisesti, sillä eilen annettiin semmonen ennakkotieto, että toinen alkio olisi menetetty. MUTTA ylläri ylläri, se olikin yöllä pieni pinnistelyt ja ottanut semmosen spurtin, että se voitiin myös siirtää. Nyt siis 2 aarretta masussa ja pp0. Luget ja zumet jatkuu....

Punktiosta kotiuduttu ja ne vaivaiset kaksi follia, mitä sieltä saatiin, olivat tyhjiä eli ei soluja :'( Seuraavasta normaalista kierrosta (eli heinäkuussa) katsotaan hormoniarvot kp 3-5 ja jos ovat korkealla, niin naikkarin tarjoamat hoidot oli tässä. Lääkäri oli todella ihmeissään, sillä follit olivat näyttäneet hyviltä ja tarpeeksi suurilta (18 mm) ja limakalvo oli myös ollut 8, mutta tyhjää täynnä kaikki...mistähän tämä kertoo?? Vielä lähinnä ihmettelen-surua odotan saapuvaksi...

No joo, tiesinhän mä sen että liian aikasta oli ja mikä se tulos erittäin tod.näk. on, päivätesti ja vielä rfsu:n 50iu mittaavalla :headwall: :kieh: kai sitä vaan niin toivo älyttömyyksiä että edes jotain minimaallistakin häivähdystä ois näkyny.. no nyt en enää tee niitä ennen pp10 (joo katotaan vaan viuhuuko liuska purkissa taas huomisaamuna :ashamed: no, yritän ettei.. )! Ehkä toi nyt tiputti tällä kertaa kuitenkin ylimmistä pilvilinnoista lähemmäs maata..

Onnea siirtoon päässeille ja sitä odottaville!

Oi ei Munkkiniemi :'( :hug: ei oo oikein sanoja tähän tilanteeseen.. mutta toivosta ei saa vielä luopua! Toivotaan että arvot on ok ja nyt oli vaan huonoo tuuria ja väärä lääke..

Munkkiniemi Ei oo todellista! :hug: Ihan hirveetä. On vaikea löytää sanoja. Itku tuli kun luin tekstiäsi. On niin epäreilua kun ei pääse edes yrittämään. Mutta niin peesaan Risistä, ja toivotaan, että pääsette vielä yrittään uusilla lääkkeillä. Jaksuhali ja onnensydän :hug: :heart:

Munkkiniemi : haleja, en tiedä mitä sanosin.. tosi pahalta tuntuu sun puolesta..

risupesä : mullaki noi testit polttelee koko ajan kaapissa mut tiedän et ei oo järkee tehä näin aikasin, tää on ihan sairasta tää piinailu.. toisaalta pelkään sitä negaa niin paljon et ehkä parempi et en tee senkään puolesta.. huoh..

Vadelmaunelma: Hienoa että saittekin kaksi mukaan! Juu, samoilla aikatauluilla mennään.

Huomenna kuullaan miten on sulatuksissa käynyt ja jos on hyvin niin saadaan yksi alkio matkaan... Lilli-Aleksi siitä taitaa tulla nimipäivien mukaan...

Hanuu: No kurjuus että sulla on tullut päänsärkyä ja muuta oiretta. Mä en enää tiedä mikä muhun vaikuttaa mitenkin. Oon ollut väsynyt ja ärtynyt, mutta en tiedä johtuuko kuitenkaan lääkkeistä vai vaan yleensäkin tästä lapsettomuudesta ja kaikesta siihen liittyvistä ajatuksista. Aamulla ennen ku lähdin ajamaan hesaan, oli mun maha niin sekasin ja kipeä että luulin jo että nyt tästä ei tuu mitään. Ja sit viel luin siitä progynovasta et siihen kuuluu vatsakipu. Mut taisi johtua vain jännityksestä, koska se meni aamun jälkeen kokonaan ohi.
Mulla ainakin progynova oli toiminut niinku pitikin eli ei ollu johtofolleja ja limakalvo näytti oikein hyvältä. Tänään siis kp13. Ja tosiaan siel huoneessa olin varmaan korkeintaan viis minuuttia. Hyvä et ehtii riisua ja pukea ku pitää jo lähteä pois, hyvä että ehtii edes tuolille istahtaa ku tulee jo sellanen olo et se lääkäri kattoo et mitä sä nyt vieläkin siinä toljotat. Kieltämättä tulee liukuhihna olo. Mut onneksi mun lempihoitaja näki meidät odotustilassa ja kävi moikkaamassa :) Siis aamulla en saanut mitään tietoa jatkosta vaan hoitaja soitti vasta kolmen jälkeen että perjantaina voin aloittaa luget ja maanantaina sulattavat meidän ainokaiset alkiot. Siis kun meillä niitä alkioita on vain kolme ja nekin samassa "oljessa" kaikki. Eli sit pitää maanantai aamuna jännätä et selviikö niistä yksikään hengissä ja jos selviää niin sitten ma iltapäivällä olis siirto...
Toivottavasti päänsärkysi helpottaa, ja uskon että sullakin progynova on toiminut juuri niin kuin pitääkin :)

Munkkiniemi:Voi ei... paljon voimia, ei oo reilua :'(

Vadelmaunelma: Tsemppiä piinailuun! :)

Aurinkoenergiaa kaikille! :flower:

Linnia: Hienoja uutisia liukuhihnameiningistä huolimatta :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja alkiot selviää sulatuksesta! Ehkäpä mä pääsen siirtoon sit viikko sun jälkeen, jos menee saman aikataulun mukaan. Mulla on muuten kans yks suosikkihoitaja (onkohan sama?) ja ilahdun aina, kun saan hänen kanssa asioida. On esim. ihan erilaista keskustella hänen kanssa puhelimessa kuin muiden!

Hanuu: Se on kyllä niin totta että vaikuttaa paljon kuka hoitaja on. Varmaan voi olla sama henkilö :) Hän jaksaa aina tsempata ja jaksaa uskoa että nyt onnistuu. Puhelimessakin on aina niin kannustava ja ystävällinen ja osaa vastata kysymyksiin ja jos joku asia on epäselvä niin ottaa kyllä aina selvää =) Vaikka ei mulla nyt mitään traumoja oo kenestäkään muusta hoitajastakaan jäänyt, mutta tää yksi vaan on jäänyt hyvin mieleen.

Voi risupesä sua! Kp8 on toooosi varhainen vaihe testata. Mutta kyllä me naiset ollaan sellaisissa hormoni myllerryksissä, että välillä jokaiselle tulee noita "mielenhäiriöitä" ;) .Vielä kaikki on mahdollista, usko pois!

Amelie80, no niinpäs mennäänkin samoissa =) . Kiitos tsempistä! Perjantaina on viimeinen ultra ja silloin punktiopäivä varmistuu. Vähän nivusia piukottaa, on sellain tukala olo.

Vadelmaunelma, ihana ylläri se toinen alkio :heart: . Kuulostaisi lupaavalta, josko juuri SE olisi sitkeä sissi ja tarttuisi tiukasti kiinni.

Voi kamalaa, Munkkiniemi :hug: . Olen kovin pahoillani teidän puolesta :'( . Sure rauhassa, mutta älä menetä toivoasi! Erosivatko teidän hoidot jotenkin toisistaan? Josko toinen lääkeyhdistelmä/toinen kierto/kesätauko ym. voisivat olla ratkaisuja? Toivottavasti veritestissä ei löydy mitään sellaista, mitä ei voisi korjata. Auringon säteitä sinne.

Kiitos kaikille tuhannesti lohdutuksen ja tsemppauksen sanoista :heart: Taidan seuraavaksi siirtyä tuonne "munasarjat yhtäkkiä toimimattomat"-ketjuun ja toivottaa kymppiketjuun edelleen navakoita plussatuulia ja toiveikkuutta.

Meillähän oli alkuvuoden hoidossa puregon 300 ja nyt Menopur 375 ja paras tulos on ollut nää kaks tyhjää follia :x En tiedä auttaisko enää mikään lääkkeen vaihto vai mitä vaihtgoehtoja tässä on. Lääkäri vilautti tänään jo lahjasolut mahdollisuutena, mutta kyllä meidän hoidot on sitten tässä, jos ei omilla onnistu-niin olemme päättäneet. Nyt kesä levätään ja kokeillaan vielä syksyllä yhden kerran, jos ei naikkarilla, niin jossain yksityisellä (vaikka lyhyellä kaavalla) ja jos ei sittenkään onnistu, niin voidaan ainakin sanoa yrittäneemme :flower:

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************20.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly...........18.5.............TAYS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS................................20.5.....
leiska ...................2.ICSI....................ly...........21.5...24.5......FEL
wabisabi...............2.IVF....................ly.............21.5...............FER
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5....FEL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
Amelie80..............3.ICSI.....................pi...........24.5.............
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................26.5.... FER
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
fiia 69...................2.IVF:n 1.PAS................................vko 21.....
Inia.......................3.IVF:n 1.PAS.........lu....................vko 22.........
Hanuu..................1.IVF:n 2.PAS.................................vko 22..NKL
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73.............1.IVF.....................pi...............vko 24........TAYS
beelia...................1.IVF.......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Nainen83.............1.IVF:n.1.PAS...................................kesä....
Salli72.................6.ICSI:n 1.PAS..................................kesä....VL
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81............3.IVF.......................................elokuu........FEL
Zax......................2.IVF.......................................elokuu.........
Milli-81.................1.IVF:n 1.PAS..........................elokuu.........
Myyrä2................2.IVF...........................................................
Meikku.................2.IVF..........................................................NKL
Lumipuu..............3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72.......4.ICSI....................pi.............syyskuu.......NKL
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä...............................
Hopping...............2.ICSI:n 2.PAS.......lä.............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena.2IVF....................pi..................................OYS
Munkkiniemi.........2. IVF.....................pi...................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

milona..........AVA........................:heart:..................15.......(+ testattu)
Risupesä......TAYS.....................:heart::heart:..................10.......25.5.
Taika79........TAYS.......................:heart:....................8............
heidh............AVATku...................:heart:....................6............
Klivia............TAYS.......................:heart:....................6..........28.5.
Vadelmaunelma...AVATre.........:heart::heart:...................1............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5..............kt/10...........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:

Heps kaikille pitkästä aikaa!

Olen taustauillut täällä jonkin aikaa, vaikka uusi IVF-yritys onkin jo käynnissä - punktio edessä tosiaan jo huomenna, kuten Toivorikas onkin merkannut ihan oikein =) Eli Leiska tsempataan huomenna yhdessä!

Munkkiniemi, ethän vielä luovuta! Mulla on ollut kanssa ongelmia munasarjojen kanssa... Maaliskuussa Puregon annostuksella 300iu / vrk ei saatu kuin 2 hassua follia aikaiseksi, eli IVF:ää ei päästy edes yrittämään. Nyt kun on Menopur Puregonin kaverina, niin määrä tuplaantui. Lääkäri sanoi, että vaihtelua määrässä ja laadussa voi olla hyvinkin paljon eri kiertojen välillä, ja sopivan lääkeyhdistelmän etsiminen voi olla aluksi hakuammuntaa. Toivotaan, että teillä on hetkellinen häikkä kyseessä ja syksyllä onnistaa!!

Vadelmaunelma, ihana kun sait 2 matkaan! :heart: :heart:

Munkkiniemi: Voi miten kurjasti meni!! Älä silti luovuta vielä! Jos yksityiselle menette niin suosittelen Graviditasta ja siellä Eero Varilaa.

Joo-o.. Täällä elämäni kolmas punktio takana ja tuollaisessa maanpäällisessä helvetissä en ole ennen ollutkaan. Huusin, itkin, anelin lisää kipulääkettä mutta sitä ei annettu. Sain 1ml eli 0,5mg Rapifenia ja lisää ei tullut vaan lopettivat punktion kesken. Oikeaa ei punktoitu ollenkaan ja vasemmalta saatiin neljä solua. Kipulääkettä olisi voitu ihan hyvin antaa vielä 1mg eli 2ml. Se kipu kyllä piti hengityksestä huolen.. Yhtään ei tuntunut lääke päässä mutta toimenpide sattui NIIN paljon. Tunsin kaikki puudutuspiikit kohdunsuulle ja katetroinnin ja ne oli ihan pientä epämiellyttävää sen itse punktion sijaan. Aina kun vehkeet otettiin pois ja mitään ei tehty niin kipua ei tuntunut. Edellisissä punktioissa olen kertonut naureskellen puujalkavitsejä ja miestä on hävettänyt.. Kohtelu oli ihan kamalaa. Olen NIIN pettynyt ja pahoilla mielin yhä vaikka siitä on jo kaksi päivää. Onneksi tämä ei ollut meidän eka punktio, olis meinaan voinut hoidot jäädä siihen.

No, näistä neljästä kolme hedelmöittyi ja kahdesta tuli siirtokelpoinen alkio. :heart: :heart:
Toinen top-luokan alkio on nyt kohdussa ja toinen pakkasessa. Meidän eka huurunenä, hyvä saavutus!

Nyt ei kun Lugea piiloon monta kertaa päivässä ja testiostoksille 3.6. B)

Vadelmaunelma Onnea ihanista kyytiläisistä. :heart: :heart: Ja hurjasti tsemppiä piinailuun. :hug:

).( Viimeinen ultra tehty ennen punktiota, joka on nyt tiistaina 25.5. Eipä ollut rakkulat kasvaneet tarpeeksi ja tämä lääkäri ei nyt saanut laskuissaan kuin 11 kpl. Maanantaina eri lääkäri sai laskettua muistaakseni 13-15kpl. Kato siis käynyt.. :kieh: Ei vaan, pitää olla tuohonkin määrään tyytyväinen (anteeksi Munkkiniemi kun valitan tällaisesta :ashamed: ), mutta jotenkin vaan petyin. Ei ilmeisesti löydy elimistöstä enää vastetta lääkkeisiin, tai sitten aina ei vaan tule niitä rakkuloita. Toivotaan, että laatu korvaa määrän. Meillä kun katoa tapahtuu aina alkioissa. Nyt nostettiin Menopur hurjaan 300 yksikköön, joka voi kuulemma olla aika kivulias. Jaksatko Munkkiniemi kertoa? Mulle toi 225 tekee jo kipeää ja kirvelee aika hurjasti. Ja meidän rupukylä apteekista ei saanut edes noita määriä ja tilaamalla ei sovi pakkauskoot yksiin. Hoh hoijaa kun annoin taas palautetta apteekissa. Selitin niillekin, että olis piänyt heittää rahat tiskiin Tampereella, mutta ajattelin kannattaa paikallista apteekkia. Mutta proviisori vaan pyörittelee päätänsä ja sanoo, että osa menee sitten hukkaan kun menekki on niin pientä. Niinpä niin, ja ihan kun se niiden tuotoissa jotenkin näkyis. :| Nyt joudun ajamaan noin 80 km. että saan loppuhoidon lääkkeet. Nyt tuli taas niin paljon omaa napaa, että hävettää :ashamed:

Milona Miltäs näyttää? Ja mikä on olo? Toivottavasti parempi. :hug:

Risis Oletkos jaksanut sinnitellä? Ymmärrän kyllä ihan täysin sun aikaisen testaamisen. Itse olen samanlainen, vaikka pitäis vaan kai jaksaa loppuun asti. Tsemppiä ja haleja.

Raitis Auts, ihan pelottaa jo oma punktio, koska samoilla kokemuksilla mennään aikaisempien kanssa. Mutta onneksi saitte kaksi ihanaa pikkuista :heart: :heart: . Pettymyyksesi on ihan aiheellista ja ymmärrän olotilasi. Aika ihmeellistä touhua lääkäreiltäkin. Mikseivät voineet antaa lisää lääkkeitä. Tais niillä olla ihan väärät lääkkeet käytössä kun ei kerran tehonneet. Mutta sinä selvisit siitä, ja kannat onnellisesti pientä ihanaa köllöttelijää mukanasi. Tosi paljon onnea ja tsemppiä piinistelyyn. :hug:

-muok- Mehän ollaan samassa paikassa hoidettavana. Kuka sulla oli punktion tekemässä? K.A vai H.T. vai joku muu? Nyt alkoi pikkuisen pelottaan.. :|

Amelie En oo tänään vilkuillu testikaapille.. kun sen tuloksen tietää kuitenkin. No jotakin älytöntä sentään oli pakko tehdä aamulla, kastoin sen eilisen liuskan uudelleen kusikippoon, mut "yllättäen" - ei oikein toiminu! :LOL:
Pitäsköhän sitä huomenna testata sillä herkällä.. ei vaan haluis yhtään kun kuitenki taas pettyy :ashamed: mut pakko kai se totuus on joskus kohdata.

Raitis Järkyttävän kuulonen kokemus, mulla oli viime punktio kans vähän samaa luokkaa (mieskin pyörty, tunsin lävistämiset joita joutu tekeen useempia ym. kivaa) :x :$ ..mutta nyt se on tehty ja saalis mukana! :heart:

Raitapaitainen: ompa kurjaa et oli tollanen punktio.. oikeen suututtaa et ei lisää lääkettä annettu. väärin et joutuu kärsiin kovaa kipua jne.. mulla oli itellä lääkitysenä punktiossa 1mg Rapifen ja 2mg Dormicum ja ois lisää saanu tarpeen mukaan..

Testit edelleen polttelee kaapissa:/ aattelin kuites jos testaan sunnuntaina tai maanantaina eka kerran ku noit testäjäki on niin monta. mies on ihan erimieltä täst testailusta, hänen mielestä pitäis odottaa viralliseen testipäivään. ei se tajuu tätä piinailua ollenkaan.

Raitapaitaiselle toipumista punktiosta!

Oma napa: Lilli-Aleksi on nyt matkassa ja samalla pakastin tyhjeni eli yksi kuoli sulatettaessa. Testipäivä 3.6. Jos tämä ei tepsi niin sitten syksyllä IVF-hoitoon... Ei tuntemuksia. Olen yrittänyt hämätä omia ajatuksia puuhastelemalla tuon esikoistyttären kanssa, multaan istutimme kukkasia ja nyt olen sekä minä että tyttö mullassa kun hän innokkaasti "auttoi"...

Mahtaisko joku sumutteluista tietävä olla "linjoilla"? Tänään pääsin siis tositoimiin eli aloitin Synarelan. Vähän hankalaa se on ku on koivuallergiaa ja heti kun laitan sumutteen alkaa aivastuttamaan :/ Äsken ku sumuttelin taas ja toiseen sieraimeen sainkin ihan hyvin, mut musta tuntu et toiseen tuli vain osa sumutteesta. Onko jollain käynyt näin ja mitä teitte? En kai voi nyt enää laittaa uudestaakaan sitä ku kyllä sinne silti jotain meni??

T. Kaikesta vielä niin tietämätön beelia :)

Alan nyt lukemaan mitäs tänne muille kuuluu!

Pitää vielä kommetoida tohon Raitapaitaisen ihan kamalalta kuulostavaan punktiokokemukseen että tuota mäkin just pelkään :/ Miksei voi antaa lääkettä tarpeeksi!!?? Mä jo kyselin suunnittelukerralla et olisiks nukutus mahdollinen punktiossa. Oon meinaan kokenut tässä 2 vuoden aikana 3 nukutusta eli sitä en pelkäis ollenkaan. Voi kurjuus! Tsemppiä ja jaksuja sulle Raitapaitainen :hug: ja onnittelut tietenkin kyytiläisestä! Kyllä sitä kaikkea joutuu kokemaan oman pikkuisen nyytin takia...

Munkkiniemelle myös :hug: Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu. Toivotaan kuitenkin, että syksyn hoito onnistuu ja et nää kaks hoitoa on olleet vaan jotain poikkeuksia!!

Risupesälle ja muillekin piinailijoille tsemppiä!! Uskon, ettei oo helppoa pitää näppejään erossa testeistä ;)
ja heidh mä oon sitä mieltä ettei noiden miesten tarviikaan kaikkea aina ymmärtää ;)

Yhteistyössä