Kympin hoidot

Hei kaikki!

Täällä ollaan taas. Mahtavaa nähdä kuinka kevät on saanut plussataulukon kasvamaan huimasti! Onneksi olkoon kaikille onnistuneille ja tsemppiä neganeille. Tästä pinosta olen jo kerran plussannut ja keskenmenon jälkeen (viikolla 9) pidin henkistä taukoa näistä pinoista kun kerran hoidoistakin se tuli luonnostaan. Keskenmenon jälkeisestä kaavinnasta ja kohtutulehduksesta toivuttuani olen taas valmis seuraavaan koitokseen. Torstaina 20.5. minulla tulee 2. IVF:n 4. PAS siirto. Vielä on pakastimessa kaksi alkiota ja toivoa on että niistä jompikumpi kestää sulatuksen... Saa nähdä! Kortisoni on myös nyt hoitona. Joka tapauksessa mukava piinailla teidän kanssanne jälleen. Minulla on paljon luettavaa että pääsen taas kärryille...

Saara, joka odottaa Huuru-Lilliä siirrettäväksi (torstaina Lillin nimipäivä ) :)

Salli72 tervetuloa :wave: Toivotaan että pääsette vielä siirtoon ennen kesätaukoa!!

leiskalle pahoittelut kissan poismenosta :hug:

Inialle iso :hug: Toivotaan tosiaan, että 10 siirto on se täyden kympin siirto ja tuottaa toivotun tuloksen :heart:

Nonna ja Ragdoll taidetaan mennä aika samoissa. Mä aloitan torstaina Synarelan ja punktio vkolla 24, jos nyt kaikki menee hyvin...

Tosta kortisonista olisin vielä kysynyt, että te, joilla se on ollut tukena hoidoissa, miten paljon ootte sitä syöneet? Mietin vaan ku mähän oon syönyt Prednisonia (=kortisoni) jo vuodesta 2006, jolloin mulla todettiin nivelreuma ja syön sitä edelleen 5mg/pvä. Oon yrittänyt lopettaa sitä monesti tässä vuosien aikana, mut ei ole onnistunut. Sillä ei taida tosin olla merkitystä ku oon syönyt sitä jo niin kauan...??!

Tervetuloa Salli :wave: hienoa, että pitkä taival on ehtiny tuottaa jo tulostakin :heart::heart:

Inia :hug: tilanteen varmistumisesta.

beelia, mulla on ollu 10mg prednisolonia siirtopäivästä lähtien. Tätä ennen otin tosin jo kolmena päivänä käärmetabuja 1/päivä kun oon lukenu että monella alotetaan kortisoni jo hyvissä ajoin ennen siirtoo..:whistle: Joten voishan sitä annosta korottaa kiinnittymisajalle, tuskin haittaakaan ;) kannattaa kysyä lääkäriltä!

Tänään oon saanu olla taas suht rauhassa jomotuksilta, mutta eihän sille sitten mitään voi jos ne eiliset ehti jo tehdä tehtävänsä.. :/

Klivia: onko mitään oireita tai tuntemuksia?
mulla on tänään illasta vihlonu tonne alapäähän ikävästi silleen niinku joku tökkäis neulalla tai jotain =/ yöks.. taitaa tääki johtuu lugeista..
mitenhän sitä malttais oottaa viel 10pv et saa testata, aika menee niin hitaasti..

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************19.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly...........18.5.............TAYS
Munkkiniemi.........1. IVF.....................pi............19.5..............NKL
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS................................21.5.....
leiska ...................2.ICSI....................ly...........21.5...24.5......FEL
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................24.5....FEL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
Amelie80..............3.ICSI.....................pi...........24.5.............
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................26.5.... FER
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
fiia 69...................2.IVF:n 1.PAS.................................vko 21.....
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Inia.......................3.IVF:n 1.PAS.........lu............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73.............1.IVF.....................pi...............vko 24........TAYS
beelia...................1.IVF......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma...1.ICSI:n 2.PAS......................................AVATRe
Hanuu..................1.IVF:n 2.PAS...................................kesä..NKL
Nainen83.............1.IVF:n.1.PAS...................................kesä....
Salli72.................6.ICSI:n 1.PAS..................................kesä....VL
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81............3.IVF.......................................elokuu........FEL
Zax......................2.IVF.......................................elokuu.........
Milli-81.................1.IVF:n 1.PAS..........................elokuu.........
Myyrä2................2.IVF...........................................................
Meikku.................2.IVF..........................................................NKL
Lumipuu..............3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72.......4.ICSI....................pi.............syyskuu.......NKL
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä...............................
Hopping...............2.ICSI:n 2.PAS.......lä.............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena.2IVF....................pi..................................OYS

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

milona..........AVA........................:heart:..................14.......(+ testattu)
Risupesä......TAYS.....................:heart::heart:..................9.......25.5.
Taika79........TAYS.......................:heart:....................7............
heidh............AVATku...................:heart:....................5............
Klivia............TAYS.......................:heart:....................5..........28.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5..............kt/10...........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:

Leiskalle :hug: surullisesta kissan kohtalosta. Kyllä eläimet on kun perheenjäseniä ja niihin kiiintyy valtavasti.
Amelie: Sullahan oli hyvä ultranäkymät, toivotaan kunnon saalista :)
Raitapaitainen: Joko punktio on takana, toivottavasti kaikki meni hyvin ja saatiin kunnon saalista.
Munkkiniemi: Tsemppiä punktioon :)
Inia: :hug: Mutta hienoa jos vielä ehditte siirtoon ennen kesätaukoa. Ja toivotaan että nyt tulisi napakymppi :)
Saarax: On sielläkin ollut kovia kokemuksia :hug: Toivotaan että alkiot selviää jan siirto menee hyvin.
Risupesä: Koska aiot testailla? =)
Heidh: Aika ma-te-lee.. En osaa eritellä oireita, koska mulla luget monesti aiheuttaa ihan raskausoireita. yritän ja toivon että pystyn pitään näpit erossa testeistä mahdollisimman pitkään :whistle:
Monella näyttää olevan tuo kortisoni hoidoissa mukana, miksi se aloitetaan?
On: Mullahan punktion jälkeen oli useamman päivän vatsakipee ja ajattelin hyperin iskeeen. Maha turvoksissa, ja yleisvointi oli heikko. No, maanantaina kävin lääkärissä. Ei ollut hyperiä, mutta toimeniteenjälkeen oon vuotanut vatsaonteloon, jossa oli nestettä sekä verta. Hemoglobiini oli laskenut 96:een. Nyt rautakuuria,sairaslomaa, aamulla otettiin uudet kokeet,ja toivotaan että arvot on alkanut nouseen. Yleisvointi on kuitenkin jo parempi.
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Klivia Koitan sinnitellä sinne ylihuomiseen.. mulla ei taida olla sellasia testejä mitä kannattas tehdä ennen pp10. Mun oman laskelman mukaan nyt on pp8.
Ei mulle mitään kortisoneja oiskaan annettu jollen ois ite kinunnu niitä. Kun 2x2 alkion siirtoo oli jo tehty ilman minkäänlaista kiinnittymisyritystäkään, niin halusin että otetaan käyttöön jotain uutta mikä vois parantaa sitä.
Yleensä sitä käytetään jos on jotain esim. kilpirauhasen vasta-aineita, mutta saattaa auttaa myös endoon, ettei paikat ois niin tulehtuneessa tilassa.

USL, :hug: kohtalotoveri!

Niin ja täsmennys: meille siis tulossa "vasta" 7. siirto, mutta välillä siirretty kahta alkiota, joten 10. alkio tulossa. Mutta taitaa olla niin että mikään ei vaan yritäkään kiinnittyä.

Raitapaitainen Odottelen täällä punktiokuulumisia. :) Saitteko monta solua ja menikö kaikki hyvin?

heidh Taitaa vihlonnat nyt johtua kiinnittymisestä, toivotaan niin. Mutta kurjaa kun se tuntuu ikävältä. :heart: Piinailuaika on niin PIINAILUA ja aika ei todellakaan mene eteenpäin. Kun pystyiskin olemaan ajattelamatta koko asiaa, mutta aivan mahdoton toive. :LOL: Mulla ainakin netti sauhuu entistä enemmän kun piinailen ja kuin itseäni kiduttaen surffailen vielä kaikilla vauva- ja raskaussivuilla. Kunpa sais jonkun nuijanukutuksen kahdeks viikoks, niin vois unohtaa asian. Tsemppiä piinailuun, minusta toi vihlonta vois ollaa kiinnittymiseen liittyvää.

Risis Mitä lääkäri oli mieltä kortisonista? Tehtiinko sulle jotain tutkimuksia? Mulle lisätään lääkitykseen disperiini ja mahdollisen plussan jälkeen sit hepariini. Sain ensimmäisessä hyytymistekijäkokeessa heikosti positiivisen, mutta toisessa kokeessa ei löytynyt mitään, mutta lääkäri olis sitä mieltä, että kannattaa varmuuden vuoksi käyttää. Mutta mihin tuo kortisoni auttaa? Kun mullekin tehty jo viisi siirtoa tuloksetta...

SaaraX Suuret tsemppi :hug: siirtoon ja onnistumiseen. Paljon olet joutunut kokemaan, mutta nyt plussatuulta ja tarrasukkaa mukaan, ja toivotaan että yhtään pettymystä et joudu enää kokemaan. :heart:

Inia Voi ei. :hug: Mutta onneksi pääsette nopeasti yrittään uudestaan.

).( Täällä mennään piikittelyjen kanssa eteenpäin ja huomenna selviää punktiopäivä ja nähdään miten paljon rakkuloita on tullut. Menopur annostus on tällä hetkellä 225 ja ajoittain tuntuu kyllä painetta jo mahan alapuolella. Maha on kyllä jo turvonnut ja ei toivoakaan, että vois pitää muita kuin löysiä paitoja. :LOL: Mutta hyvillä mielin kohti ensi viikon punktiota. On mielialatkin pysynyt kohtuullisen normaaleina, vaikka luonnostaankin olen aika äkkipikainen ja kipakka. B)

kortisonosta joku kyseli. Niin mulla se on ollu icsis käytös 5mg x2 ja sit siirron aikaan 10mg x3 viiden päivän ajan.

ON: Hcg otettu maanantaina kp 12 ja se oli 407, eli tosi hyvä. Mutta mutta, maanantai iltana iski noro kamalalla voimalla ja samoin alko tihkuttelu vuoto ja rinnatkaan ei oo kipeet :( Et se siitä sitten. Enempää ei jaksa kirjottaa voimia ei oo nyt juuri ollenkaan.

milona Ei kai nyt pidä luovuttaa?? Arvohan oli loistava! :flower: pieniä vuotoja aina voi olla, joillain isompiakin ja silti kaikki sujunu hyvin! :hug:

USL :hug: Liityn mahdollisesti loppuviikosta sun seuraan odotteleen syksyä.. :(

Amelie Mulla on mitattu kilpirauhasvasta-aineista T3V ja Tpo, joista jälkimmäinen oli just ja just viitearvojen sisällä. Fosfolipidit oli kunnossa, mutta käskettiin silti ottaa disperiiniä. Jotkut lääkärit ilmeisesti arvelee että kortisoni vois auttaa endoonkin, mutta siitä ei oo kuulema näyttöö..

Milona älä nyt luovuta ollenkaan vielä! Lanseerasin joku aika sitten termin "raskaana kunnes toisin todistetaan" joka näyttää jääneen täällä elämään :) Nyt vaan uskot huippu-hCG-lukemaasi!!! On täällä palstalla monta kertaa todistettu että oireet tulee ja menee ja vuoto ei tarkoita mitään.

ON: Huomenna ensikäynti TAYSiin. Saapahan ees vähän tietoa että koska on mahista taas icasailla, vaikka varmaan menee syksyyn :(

Amelie80: toivottavasti ois kinnittymisestä mut mä luulen et tää johtuu lugeista, tänään ei oikeestaan ole ollu vihlontaa.. ei uskalla oikeen oireita tai mitään ajatella ku pelkään sitä negatiivistä niin paljon.. vielä 9pv testiin, saa nähä malttaako oottaa..

milona: älä nyt luovuta, hienot hcg-lukemat=) paranemisia ja haleja sinne..

Vadelmaunelma: Oliko tänään sulatus? Mites pakkasukkojen kunto? Peukut bd

Milli81, USL ja Inia: pahoittelut näin jälkikäteen negoista :hug: .

Klivia: Siis vau mikä saalis pakkaseen! Vähänkös oon kade ;) . Tsemppiä piinailuun.

milona: Äläs nyt luovuta! Toi noro on kyllä kaamee tauti, jaksuja! Sulla on hyvä Hcg. Vähemmästäkin vuodosta kyllä pelästyy, ei sillä. Eikä vuoto aina tarkoita mitään. Juo paljon, yritä saada jotain suoloja vaikka wissyn muodossa ja lepää. Uskon, että kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:

Raitapaitainen: Miten punktio meni?

leiska: Voi surku teidän kisulia :'( . Meilläkin on pari kissaa ja aluksi olivat lapsen korvikkeita, nyt muutenkin rakkaita perheenjäseniä. Toivon todella, että joku muu teidän perheessä saisi pian vauva-uutisia ;)

Salli 72: Tervetuloa! Onpa teitäkin koeteltu. Onnea kovasti tuleviin koitoksiin. Onneksi on ne kaksi lottovoittoa jo :heart:

Kaikille piinailijoille toivotan teräshermoja B)

).( Voi kääks, miten munkin nimi voi olla jo noin ylhäällä. Tai kyllähän tää piikittelyvaihe menee siivillä, mutta aika sitten pysähtyy piinispäivinä, tiedätte kyllä.
Olen seitsemän päivää pistellyt 150 yksikköä puregonia ja tänään oli eka munisultra. Taisin vetää omat enkat, saldona 26kpl muniksia :eek: . Koko oli siinä 9-13mm. Aikaisemmin punktioissa saldona n. parikymmentä tai alle. Huhhuh! Täällä on nyt sormet ja varpaat ristissä, että laatu ei kovasti kärsi määrästä. Voi kökkö, tosiaan. Soittivat vielä perään, että jatketaan loppuun saakka samalla annostuksella, vaikka aamulla vielä oli puhe pienentämisestä.
Tänään oli tarkoitus mennä viimeisen kerran jumppaan ennen punktiota, mutta taidan jättää väliin...

Ihanaa kun vihdoin on jotain konkreettista. Eka PAS edessä ja siirto on sovittu ensi keskiviikolle eli 26.5. Alkioita on pakkasessa 13 ja toiveissa olisi saada siirtoon kaksi, saa nähdä mitä tykkäävät sulatuksesta. Progynova jatkuu testipäivään asti ja lugesteron alkaa siirtoa edeltävänä iltana, mutta mitään muuta eivät suostuneet määräämään.

Maitoparta-80 Huhhuijaa! Sulla onkin iso määrä tulossa. :) Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin, eikä tule mitään hyperiä. Ja kyllä tosta määrästä saatte kyllä paljon laadukkaita yksilöitä. :) Mulle kans tulee aina paljon munasoluja, mutta sitten alkioita vaan 4-5 kpl. :( Johtuen suurimmaks osaks biopsiasimpoista. Me muuten mennään ihan samalla aikataululla, mullakin on 7 piikkipäivää takana. Arvioitiinko sulla jo punktiopäivää?

milona Voi kurjuuden kurjuus, koita jaksaa noron kanssa. Kamala tauti tosiaan. Mutta tuhrutteluvuoto saattaa myös johtua kohdun sopeutumisesta raskauteen, sekä kohdun venymisestä. Älä vielä murehdi. Hcg oli kuitenkin hyvissä lukemissa! Toivottavasti noro ymmärtäis häipyä ja saisit itses kuntoon. Paljon vettä ja lepoa. Kokeile laittaa veden sekään vähän ruokasoodaa, sekin vois hiukan auttaa oloon. :hug:

Kiitos Risupesä tiedoista. Jaksamisia piinistelyyn. Mulla on kyllä ihan sellainen tunne, että sulla tärppää. Kyllä suakin on jo niin koeteltu, että olis aika onnen tulla. :heart:

Risupesä Ehditkin kirjoitteleen ennen kuin lähetin omani.. Älä vaan luovu toivosta. On tosi aikaista testata ja testin pitäis olla huippuherkkä, eikä se siltikään vielä näkyisi. Odottelethan vielä ja toivotaan parasta. :hug:

Risupesä on todellakin liian aikaista testata ja taisit vielä päiväpissistä tehdä.. Nyt odottelet pari päivää ainakin ja teet uudelleen aamupissistä. Itse sorruin kerran tekemään pp9 ja niin haalea haamu, että ikkunan (läpi) valossa piti tiirailla (muuten haamua ei edes erottanut) vaikka testi oli tosi herkkä clearbluen testi niin ei sen vahvempana siltikään näkyny. Eli ei se herkinkään testi välttämättä näytä toivomaa tulosta noin varhain. Siskolla kaksosraskaus näkyi raskaustestissä vasta rv6 vaikka oli tikutellut useaan kertaan. Just noiden "pettymysten" takia en ole sitten itse uskaltanut enään aikasilla piinapäivillä testailla. Olisit plussan kyllä ansainnut ja sitä toivon sinulle kovasti :hug:

En nyt jaksa päänsäryn takia kommentoida tarkemmin muiden tilanteita... Palaan kommentoimaan, kun olo paranee :)

Uteliaisuudesta huhuilen kuitenkin Linniaa! Miten meni tämän päivän ultra? Oliko hyvät näkymät?

Mä oon keksinyt uuden stressin aiheen (vaihteeks...) Mulla on jotenkin ollut ihan ovulaatio-olo eilen ja tänään. Oonko ymmärtänyt oikein, että tuon Progynovan tarkoitus on limakalvon kasvattamisen lisäksi estää oma ovulaatio? Nyt stressaan siis sitä, ettei lääke toimikaan ja ei sen takia päästä siirtoon. Vaikka ei kai ovulaation muutenkaan pitäis vielä näin KP7 tulla. Vielä pitäis viikko odotella ultraa, missä näkee tilanteen. Sivuvaikutuksia on ilmennyt vähän (päänsärky, ärtyisyys, alavireisyys, turvotus, silmien kuivuus sekä varmaan osittain säästä johtuva hikoilu varsinkin öisin). Onko teillä muilla Progynovaa syöneillä ollut millaisia tuntemuksia ennen ultraa?

Yhteistyössä