Kympin hoidot

tervehdys kaikille
toivorikas kiva kun jaksat pitää palstaa pystyssä
palailen tänne taas rentouttavan tauon jälkeen, mutta on se toisaalta mainiota kun taas on toimintaa ja toivoa... Meillä siis toinen IVF menossa, ja kun on lyhyellä kaavalla tällä kertaa niin punktiokin on jo ihan kohta eli maanantaina. Katsoinko listasta oikein että ainakin Tinka olisi samassa vauhdissa menossa?

Taisi tulla vähintäänkin riittävä hormoniannos tällä kertaa kun soluja näkyy lähemmä 20 ja mielialat on ihan ufoja. Nyt vaan pitää toivoa että pää kestää vielä viikonlopun eikä tule hyperiä.
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************23.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS..................................27.4....
Tinka-...................1.ICSI..................ly..............26.4.....28.4.
Paiju ....................2.IVF...................ly..............26.4.....28.4.
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.............VL
karmilla.................1.IVF....................ly..............vko 17...........FER
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................vko 17..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS..................................vko 17..NKL
Inia.......................3.IVF.....................................vko 18.............
Joppu................................3.PAS...................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu........FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................huhtikuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
Katjuzka...............4.ICSI....................pi............vko 21.........AVATre
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................vko 21...FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Hopping.........................PAS..............................................AVATre

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Salvia........................................:heart:...............12.........
Heni ............AVATre..................:heart:................8..........
Miiru82.........TAYS.....................:heart:................8..........
Firefox..........OYS......................:heart:.................2..........


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
 
Zax
Heips! Tulisin uutena mukaan keskustelemaan teidän ihanan aktiiviseen joukkoon.

Lueskelin tätä ketjua jo alkuvuonna, mutta kirjoittelun aloitin vasta tuolla odotuspuolella, kun plussasin maaliskuussa tehdystä 1. ivf-hoidosta. Nyt tällä viikolla varhaisultrassa todettiin kuitenkin tyhjä kohtu. Epäselvää on, onko alkion kehitys hiipunut heti alkuunsa, kun jotain pientä kirkastumaa kohdussa kuitenkin lääkärin mukaan näkyi, vai onko kyseessä kohdun ulkoinen. Ilmeisesti ei kuitenkaan oikein voisi olla kohdun ulkoinenkaan, kun mulla ei ole ollut mitään vuotoja eikä minkäänlaisia kiputuntemuksia. Hcg oli nyt ultrapäivänä 481 (päivät olisivat olleet 7+2, jos olisin ollut oikeasti raskaana) ja ensi viikolla mittaillaan uudelleen. Lekuri oli sitä mieltä, että jos alkaa hcg itsellään laskea, niin odotellaan, että vuoto tulee itsestään ulos.

Onko kenelläkään teistä ollut tällaista tilannetta, että tietää, että keskenmenovuoto alkaa, mutta on joutunut sitä odottelemaan ilman että tehdään lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa? Lekurin mukaan voi mennä vielä viikkoja, kuukausikin ennenkuin vuoto alkaa. Aika raskasta tämä odottelu.

Miehen kanssa ollaan vahvasti sen kannalla, että mahdollisimman pian aloitetaan 2. ivf yritys. Ekasta ei saatu yhtään alkiota pakkaseen, joten passikaan ei ole mahdollista. Käytännössä uuden hoidon aloitus menee varmaan elokuuhun, kun täytyy nyt ensin odottaa vuoto ja mahdollisesti yksi normaali kierto? Sitten on hoitopaikan kesätaukokin. Ikä 35+ ei kauheasti anna aikaa odotella.
 
Zax: en osaa sanoa tuosta vuodosta kun ei ole raskautta ollut ja tietty ei sitten keskenmenoakaan, voin vain kuvitella miltä tuntuu kun ensin annetaan ja sitten otetaan... :hug:. Tervetuloa kuitenkin ketjuun ja parempaa onnea sitten seuraavassa hoidossa!
 
Tokihan mulla nyt näkyy menkat tekevän tuloaan juurikin näin "sopivasti" perjantai-iltapäivänä, kun poli on juuri menny kii.. niukkaa on, eli mistä mä nyt tiedän onko tää kp1 ja alotanko ne zumet vai odotanko vielä että muuttuu runsaammaks? Vai onko se niin päivän päälle tarkkaa millon alottaa? Voiko ne olla edes kovin runsaat, kun limis oli sillon viimeks vaan sen 4mm? Kiva kun ei voi kysyä edes polilta koko viikonloppuna.. ja jos maanantaina kun soitan ja varaan limisultraa, ne sanois että joo sori vaan, ei oo aikoja enää seuraavaan pariin viikkoon, menee enskuulle..., ni v***u mä revin p**seeni!! |O :kieh:
 
Risis: Kuvauksestis perusteella, en aloittaisi zumenoneja tänään, vasta sitten kun vuoto on punaista.
Zax: Jos selaat tätä ketjua taakse, niin löydät mun juttuja PAS-raskaudesta, joka osoittautui tuulimunaksi. Mun mielestä sulla on tuulimunaraskaus! Siis mulla myös ultrassa rv 7+2 todettiin raskaussäkki, istukka ja lapsivettä, mutta itse asukki puuttui. Samoin joku vastaava "kaiku", tuollainen kirkastuma kuin sulla. Ihmettelen lääkärisi menettelyä kyllä :eek: Mulla ultrapäivä oli perjantai ja saman tien lapsettomuuspolin lääkäri faxasi lähetteen sairaalaan naistenpolille ja jo maanantaian sain sieltä päivystysajan ja sain kotiin lääkkeet ja tehtiin saman tien lääkkeellinen tyhjennys kotona. Viikko siitä katottiin, että kaikki isompi raskausmateriaali on varmasti tullut ulos ja 5vk keskeytyksestä katottiin vielä verestä hcg. En ymmärrä, miksi sun pitäisi viikko tolkulla odottaa vuodon alkamista, jos tilanne kerran on tuo. Ja kyllä sen sikiön pitäisi näillä keinoalkuisilla näkyä jo rv. 7+2. Mulla kierto käynnistyi siten, että 5vk tyhjennyksestä tuli myös ekat menkat ja nyt odottelen jo toisia menkkoja ja heti kun ne tulee, tehdään uusi PAS - sikäli kun ne ruipelot selviää elossa sulatuksesta....
 
Zax :hug: voi ei :'( . Miks pitää ensin antaa ja sitten ottaa... Toi Vadelmaunelman viestin luettuani olen kyllä samaa mieltä, et miks sun pitäis oottaa vuotoa alkavaksi? Kannattasko tiedustella asiaa lääkäriltä / hoitajalta? Tervetuloa ketjuun!

Vadelmaunelma Toivottavasti teidän pikkaset selviää elossa sulatuksesta ja saatte pikkuisen kyytiin!


Toivorikas Kiitos päivityksistä! Mulla on punktio maanantaina :eek:

Paiju tervetuloa takaisin :flower: Hieno saalis näyttäisi olevan tulossa! Mullakin punktio on maanantaina.

Katjuzka Hyvä, että olette päässeet tositoimiin! Toivottavasti tää on teille SE hoito! Tsemppiä!


Ultrassa käyty: näky yks iso jo 22, yks pienempi, yks vähä pienempi ja yks uus rupu. Punktio maanantaina. Tänään piikitin vielä 225 yksikköä ja huomenna illalla pregnyliä 10000 yksikköä. Hieman on parempi mieli, mutta pelottaa et isoin karkaa omille teilleen. Lääkäri kyllä sano, et onhan mulla sumut käytössä vielä huomis aamuun asti ja pregnyl pistetään 35 tuntia ennen punktiota, ettei iso karkais. Toivon niin, et toi yks iso riittäis. Heikoissa kantimissa kuiten ollaan. Toivotaan, et se yks pienempi ottais kii isomman ja et tulis kaksi kypsää munasolua. Lääkäri kehotti tänään "saattelemaan" varovasti miehen siittiöt mun sisälle ;) , jos nyt isoin kuitenki karkais. Jännittää, ei niinkään itse punktio vaan tulos. Oikea munasarja on kyllä niin herkkänä, että ihmettelen miltä mahtaakaan tuntua niistä, joilla on muniksia paljon enemmän :eek: Nyt pitää ottaa vaan rauhallisesti ja yrittää pitää positiivista mieltä yllä...

Tsemppiä ja hyvää viikonloppua kaikille!
 
Ai beelia ei me vaan saatu yhtään mitään lappuja eikä allekirjoitettavaa, saati sitten piikkipussukoita! :eek: Siitä sumutteesta sain jonkun pikku esitteen ja sit jonkun yleisesitteen hedelmöityshoidoista. Ja reseptit pitkän kaavan lääkkeisiin. Mut eipä sillä kai niin väliä kun 17.5. käyn just samat ilmeisesti läpi yksityisellä, paitsi ett maksan varmasti nelinkertaisen hinnan.. Varasin tänään vielä ajan sinne. Saapa nähdä milloin tositoimet alkaa.

Ultrassa oli kaikki normaalia. Sumut alkaisivat tuolla julkisella heinä-elokuussa.. poli aukeaa syyskuun alussa, ja menee kiinni ensi kuussa jo. Lisäksi käytiin heti perään mieheni kanssa infektioverikokeissa. Lähettävät meille kotiin tekstin tästä käynnistä + verikokeiden tulokset ja niiden kanssa sitten 17.5. Ovumiaan.

Mukavaa vkonloppua kaikille! Meillä tääl järkyttävä remontti- ja muuttohässäkkä jatkuu...
 
Hopping :hug: :hug: :hug:
Shenda81 :hug: :hug: :hug:
Garfield :hug: :hug: :hug:
Zax :hug: :hug: :hug:
Miimi-75 mua on ultrattu monesti vielä kun ollut vuotoa, tosin ei mitään Niagaraa :D . On mitattu kohdun limistä ja katsottu näkyykö orastavaa monirypäleisyyttä munasarjoissa vai nou. Tuosta aloituksesta en osaa sanoa, paljon lekurista kiinni. Meidän lekuri on halunnut tehdä asiat rauhassa.
Nemi77 mulla kans tällä kertaa oli yks munis, josta pelättiin että pamahtaa ennen punktiota mutta pysyi ehjänä ja saatiin punktoitua. Toivottavasti pääsette siirtoon!

Omaa napaa. En tiedä oikein, miten tämän sanoisin, tuntuu jopa vähän epäoikeudenmukaiselta mutta olen raskaana :heart: , veritestin hcg oli eilen 100. Monet täällä ovat käyneet lukemattomia hoitoja läpi ja meillä 2icsiä on tuonut 2 plussaa. Toki olen iloinen ja onnellinen mutta koetaan kyllä olevamme todella onnekkaita. Ja ihan paniikissa siitä, kuinka tämän riskiraskauden lopulta käy. :ashamed: Kaikki meni siis just niin kuin mm. Toivorikas-72 ja Isis sanoi, testasin liian aikaisin. Sitten keskityin siihen "onnen säilöntään" :) enkä enää testannut ennen veritestiä. Olin ihan varma negasta, joten yllätyshän tämä tulos oli. Lekuri vaan onnitteli ja sanoi että harvinaista tällainen onnistumisprosentti tämänikäiselle mutta että mun limishän on ollut koko ajan poikkeuksellisen hyvä. Tulihan se legendaarinen lause :LOL: sieltä.

Piinailijoille pitkää pinnaa ja liftareita kyytiin hakeville roudarinteippitarraa kohdunpohjalle, että pysyvät matkassa! Ja toivottavasti joku korkkaa vihdoin sen pas-plussapinon ja sitten vaan muut perässä! Täällä jatketaan tätä elämän ihmettelyä mykistyneenä... :heart:
 
Salvia Ihan mahtavaa! Ihana yllätys, joka todistaa, ettei liian aikainen testaaminen kannata. Onnea hirmuisesti :heart: Antaa uskoa mullekin teidän onnistuminen, kyllä se ykskin munasolu tosiaan voi riittää =) Nauttikaa nyt täysillä tästä onnesta ja hyviä vointia sekä sinulle, että pikkuiselle!

Ehdin illalla elokuvaa katsoessa jo säikähtää, että nyt se isoin munis karkas, kun kivut väheni ja oli poissa melkein koko yön. Mutta aamulla ylös noustessa kipu tuntui taas, mutta vaan laimeampana, kuin ultran jälkeen. Jospa se ultra ärsytti vaan sen verran oikeata munasarjaa, että sen takia kivut oli voimakkaita eilisen illan...
 
Salvia, ONNEAAA!!! <3 Mahtava juttu, kaikkea hyvää matkaan nyt!

Ei mullakaan enää eilen vuotanut paljoa, ja lääkäri ultrasi ja limis oli kuulemma säännöllinen ja muutenkin kaikki ok. Totesin siihen että onpa todella outoa ja erikoista kuulla omalla kohdalla tuollaista, että kaikki ok, kun ei mulla juuri ikinä mikään oo ollu ok. Lääkäri sanoi että no riippuu miltä kantilta katsoo että tätä hoitoa ajatellen kaikki on ok. Tuo jäi toki kovasti askarruttamaan että eikö siellä kaikki ollutkaan ihan just niinkuin piti mutta hoitoa ajatellen kuitenkin riittävästi, tai jotain.. Noh, ei voi tietää ja mähän nyt jään spekuloimaan joka ikistä nielaisuakin, että.. Sitä miehen spermatulosta se kans vähän ihmetteli ja sanoi suoraan että 'tosi huono'! :eek: Olin vähän että jaahas, voihan sen noinkin ilmaista.. Mitähän miesrukka ajatteli :( Ja sanoi että ne peräkkäiset kohdunulkoiset oli ehkä ihan pelkkää huonoa tuuria. Ja sit toisaalta se, että mä oon tullut raskaaksi 2v aikana kolmesti niin sekin on aika huimaa tuuria jos miehellä muka niin järkyttävän ala-arvoinen siemenneste!! Jotenkin mä vaan EN voi uskoa näihin sattumiin.....
 
onnea salvis :flower:
apuvaa...onko teillä muilla tulle pientä vuotoa ennen siirtoa?mulla just tuli ihan vähän veristä limaa ja mulla olis ti siirto...voiko toi johtua siitä että limis ei tykännyt seksistä?
kokemuksia jollain??pelkään ettei siirtoon päästä!pitää varmaa lähteä päivystykseen jos alkaa kunnolla tulemaan!?! :(
 
Olen taustaillut tässä muutaman kuukauden, mutta nyt olisi aika liittyä piinailijoiden joukkoon. Mulle laitettiin yksi kulkuri matkaan eilen. Tosin olin kovassa kuumeessa, ja joku gynekologinen tulehdus uhkaa pientä että vähän nihkeät onnistumismahdollisuudet antoivat. Mutta joka tapauksessa, piinaviikkoillaan.
 
Enpäs malttanut minäkään olla testailematta...nyt pp10 ja kaksi viivaahan siihen testiin ilmestyi =) Ensin olin kyyneleet silmissä onneni kukkuloilla ja sen jälkeen tuli mieleen viime marraskuu ja alkoi pelottamaan.

Mutta olen todella varoivaisen onnellinen, koska viime kerta on liian tuoreessa muistissa ja se oli henkisesti ja fyysisesti liian rankka kokemus. Tiistaina meen veritestiin ja siihen asti teen kotitestejä aamuin illoin =)
 
Salvia: Onnea ihan tuhannesti! Sun tilanne antaa paljon toivoa! Meni ihan varpaat kippuraan kun huomasin sun uutiset! :heart: :heart:

Heni: Mieletöntä! Nyt mua alkaa jo itkettää!! Aivan ihanaa huomata plussia!! :heart: :heart:

Miimii: En tosiaan älynnyt että olitkin laittanut tuosta torvettomuudesta. Kuulostaa harmilliselta. Toivottavasti pääsette mahdollisimman nopeasti alkuun!

Paiju ja Nemi: onpa mukavaa kun on samat päivät punktioon. Mulla on jo todella levoton olo, kun huomista odottelee.

Zax: Tervetuloa ketjuun ja :hug: sun tilanteen johdosta. Kuulostaa kyllä tosi ikävältä ja Toivottavasti siihen tulee vielä joku toinen ratkaisu kuin odottelu!

ON: Sain perjantain ultrassa liikuntakiellon, vain kävely sallitaan. On kuulemma sen verran pinkeenä jo oikea puoli, ettei oteta riskejä. Siellä taisi olla 9 kpl 17 mm kokoisia. Puregonin määrä oli myös perjantaina 75 IU. Taidan jännitellä tosissaan ensi viikkoa. Mulla tuli eilen kikatushysteriakohtaus, joka vaihtui kyyneliin ja taas nauruun. Epäilen että univelka oli kyllä selittävin tekijä, sillä en saanut enää aamuyön heräämisen jälkeen unta.. Mulla on myös levollisempi olo, jos koko ajan vähän tuntuu tukalalta. Jos ei ole tuntemuksia, niin mietin että onko munikset karanneet johonkin. Lääkäri kyllä vakuutti ettei karkaa, mutta silti...

 
Oikein paljon onnea Salvialle! :heart: :hug: Ihana, että edes toisen meistä "hätähousuista" nega muuttui plussaksi! :flower:
Ja onnea Henille! :heart: :hug: :heart: Heni sitten avasi sen Pas-plussaputken (toivon, toivon, toivon että säilyy plussana seuraavat 9kk!) ja vieläpä samalta klinikalta kuin minä, joten omakin napa tuntuu heti paljon toiveikkaammalta. :D Kiitos siis Heni & paljon, paljon onnea ja tarrasukkia. :heart:

Kyllä me kans lähdetään heti sinne toiseen Passiin, en osaa kuitenkaan kesää rentoutua kun vaan ajattelen, että voisin ehkä olla kesällä raskaana, jos siirtoon lähdettäisiin... Soittelin klinikalle ja hoitaja laittoi uudet reseptit tulemaan - nyt mukaan tulee siis myös ne kortisonit ja disperiinit zumenonin ja lugejen seuraksi. Jännittää kyllä hirmuisesti kuinka alkiot selviää sulatuksesta kun viime sulatuksessa kaksi ei selvinnyt ja nyt on enää kolme jäljellä... :/ Aikataulusta ei ole vielä mitään tietoa, koska vuoto ei ole vielä alannut, mutta eiköhän ala pian niin päästään toukokuun puolessa välissä ehkä siirtoon...

Jaahas...muoks... Näyttää tuo vuoto tänään alkavan, joten ei kuin zumenonia poskeen. :D Eli se olis sitten siirron aika viikolla 19. :)
 
:flower: Täällä hulabaloo -tanssi menossa Salvikselle :flower:
Voi kerrankin hyvillä mielin sanoa, mitäs minä sanoin! Onnea murunen!
Onnea myös Henille, nyt se jono on korkattu!
Ja todellakin. Plussan jälkeen sivellään masua ja ajatellaan onnellisia. Nyt ei saa murehtia. Tähänkin pätee se sama, ehtii sitä sitten murehtia jos niin on. Nyt voi vain leijua ja hymyillä onnellisena. Ihan meidän kaikkien puolesta.
Itse aion olla ärsyttävän onnellinen, jos joskus saan olla tuossa tilassa. Voi kun alkoi sunnuntaini upeasti uutisillanne!
Tervetuloa myös uusille ja kaikille kulkijoille leppoisaa sunnuntaita ja voimia tulevan viikon koitoksiin!
Isis :wave:
 

Yhteistyössä