Kympin hoidot

Tuhrua!! Ja sydän lyö sataa. Tässäkö tämä nyt sitten oli. En mene ikuna enää veskiin. En halua nähdä. En halua tietää..
Onneksi ei paljon, mutta pelkopeikko nosti nyt kyllä niin terhakkaasti päätään, että menneet siirrot tulee mieleen. Vuoto on aiemmin alkanut pp10 pari kertaa ja muuten pp15. Olisiko tämä nyt sitten se epämieluisa enkka?! Voi ******!
Ja anteeksi omanapaisuus ja negatiivisuus. Nyt kasvaa kyllä sarvi päästä!
 
Meg

Isis Voisiko olla kiinnittymis vuotoa? Älä nyt vielä luovuta.

Tää epätietoisuus tekee hulluksi, haluan tietää että onko se kiinnittynyt!! Nippailee munasarjoista vuorotellen, ennen ei ole kyllä oikealta puolelta, vaan vasemmalta missä on endokin.. Voi olla että en jaksa oottaa pp14 asti, voi olla että alkuviikosta jo testaan, tai jos alkaa menkat niin sit tietää tuloksen, ethän ole vielä Isis lopettanut lugeja?

MUOKS: voiko kiinnittymisen huomata edes kohdun nipukasta?
 
Utua: Oikein lämmin virtuaalihalaus sinne :hug: Jos katstot profiiliani, niin näet oman tarinani...Tiedän niin, miltä susta tuntuu! Voimia oikein paljon :heart: Mikään ei ole kamalampaa, kuin nähdä ultrassa liikkumaton pieni ihmisen alku :( Omalla kohdalla se tapahtui rv 10+4...

Sanasa: Mä puhuin tänään oman lääkärini kanssa, miten PAS kannattaisi ajoittaa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. He olivat jonkun proffan kanssa oiken pläränneet tutkimuksia ja aiheeseen liittyviä kirjallisuuskatsauksia eli metatutkimuksia samasta aiheesta. He suosittelevat nyt sitten sitä, että odotetaan ekat menkat ja toisten menkkojen alusta taas zumenonit. Olivat sitä mieltä, että tällöin varmistuu parhaiten, että kohtu on palautunut ja limakalvo kunnossa eikä kalliit alkiot mene hukkaan sen takia. Eli mulle voi laittaa 2. PAS toukokuussa.

Isis: Siis tuhruttaako sulla? Mikä pp tänään on? Mulla on ollut pp8-9 tuoresiirrossa vuotoa ja plussa tuli eli kyse oli kiinnittymisvuodosta =) Pitelen peukkuja sulle.

Toivorikas: Toivottavasti teillä onnistuu siirto eikä Naikkarin huollot estä saamasta huuruneniä kyytiin :wave:
 
Voi Utua, olen niin pahoillani! :hug: Vadelmaunelman tapaan olen saman vastikään kokenut. Tammikuussa mulla löytyi niskapoimu-ultrassa eloton sikiö rv 13+3. Pikkuinen oli kuollut jo rv 11 eikä merkkejä keskenmenosta ollut. Sitä järkytyksen ja surun määrää ei voi sanoin kuvailla mitä silloin tunsin. Kumma kyllä olen jo surussani paremmalla mallilla ja ajatukset jo uudessa tulevassa hoidossa. Ensimmäiset pari viikkoa olivat pahimmat, yhtä itkua ja ahdistusta... mutta sitten alkoi helpottaa ja pystyttiin puolison kanssa ajattelemaan asia sille mallille että vauvassa oli joku vika kun ei jaksanut elää.. ja parempi näin kuin että olisi saatu todella sairas tai vammainen lapsi. Yleensä keskenmenot myöhäisemmillä viikoilla johtuvat juuri sikiön kromosomivioista tms.

Sanasa, meillä myös väestöliiiton lääkäri oli sitä mieltä että uutta hoitoa voi alkaa virittelemään heti kun on tyhjennyksen jälkeinen vuoto on loppunut. Kuulemma keskenmenon jälkeen voi tulla raskaaksikin helpommin. Keho on jotenkin vielä raskaudelle otollisessa tilassa. Me haluttiin pitää pieni hengähdystauko menetyksen jälkeen ja suunnittelukäynti on nyt maaliskuun viimeisellä viikolla. Huhtikuun aikana tod näk aloitetaan piikitykset. Pitkällä kaavalla tod näk mennään tämä toinen IVF, lääkärin mukaan endopotilaille on pitkä kaava parempi.

Isikselle ja muillekin piinailijoille tsemppejä!

Meg Mulla tuossa keskenmenneessä raskaudessa oli ekana merkkinä plussasta se että lugeja laittaessa kohdunnapukka oli kovana ja kiinteänä ylhäällä eikä pehmenneenä alhaalla niinkuin ennen menkkoja. Siitä aloin epäilemään josko olisi sittenkin onnistunut. Se oli jotain pp 11-12. pp 13 tuli testiin melko vahva plussa! :)
 
Heippa hei!

Tänään käytiin Taysissa ensikäynnillä. Punktio suunnitteilla viikolle 21 eli toukokuulle.. Tuntuu hurjan pitkältä ajalta mutta heillä on kuulemma nyt tosi lyhyt jono. Plääh.. Tuntuu pitkältä kun on tottunut yksityisen puolen "mä tulisin ens viikolla"-tyyliin.

Lyhyellä kaavalla mennään sielläkin. Ja se on siis meidän 3. ivf.
 
Utua, Pirpana ja vadelmaunelma. Olen liittynyt niihin itkijänaisiin nyt. Kun saatoin ajatella muutakin kuin omaa napaa, luin palstaa ajatuksella ja en voinut mitään näppäimistölle tippuville kyynelille. Miksi tämän tien pitää olla niin h****tin raskas?!? Jos kärsimys opettaa, niin mitä tästä pitäisi oppia? Pysyä vaan kotona kopassa maaten ja kavahtaa pahaa maailmaa, jossa toiset sikiää kuin sienet sateella ja unohtelevat pienokaisiaan ties minne.
Olen nyt niin mudissa, muidenkin puolesta, että oikein korpeaa syvältä tämä touhu! Miksei jo ole meidän vuoro!
Voi vadelmaunelma, kultanen murunen sua! Omien murheiden keskellä jaksat vie kannatella. pp8 tänään ja voi miten haluaisinkaan uskoa, että olet oikeassa.
Tietäisitte naiset kuinka tärkeitä olette, tietenkin iloa jakamassa, mutta erityisesti silloin, kun peikko on ärhäkkäänä.

 
No niin. Lohtu :hug: kaikille jatkoa odottaville. Ja plussanneita ei tainnut nyt ihan vähälle aikaa ollakkaan.

:/

ON: Eilisestä asti ollut ihan menkkatuntemukset, eikä loppua näy. Just laskin, että nythän on pp15!!! Ikinä en ole tähän päässyt ilman vuotoa, mutta maha sanoo, että kohta se tulee. Luget taitaa tällä kertaa pitää vuotoa poissa, no huomennahan ne melkovarmasti saan lopettaa |O Utareet on ollut jo viikon kauhean kipeät, mutta on luget mulle ennenkin tän tehnyt. Vessassa saa ravata tsekkaamassa tämän tästä. Ja kuten joku puhui, niin mäkin olen aika ummessa noista lugeista :LOL:

Testiä sitten huomenna tai la-aamuna. Onko kellään muuten tietoa siitä viikot näyttävästä testistä?? Sehän mittaa ilmeisesti hcg-hormonia ja tietyn taulukon mukaan arvon perusteella ilmoittaa viikot..niinkö?? Mutta entä jos on kaksoset? Näyttääkö se sitten reippaasti ylimääräisiä viikkoja??
 
Sadko, olen just kuullut tosi hyvää Niklaksesta Fertinovassa, mutta en tajunnut mennä hänen vastaanotolle ajoissa. Harmi.

Isis, et luovuta nyt, tuhru voi todellakin olla kiinnittymistä tai muuten vaan raskaudesta johtuvaa hormonaalista muutosta:). Mulla taitaa olla melkein samat pp päivät, eikä mitään oireita. Mutta olenkin selittämätön tapaus, miksi nyt olisi yhtään positiivisempi tulos kuin aikaisemminkaan..
 
utua :hug: kyllä saisi nyt onni kääntyä pelkästään myötäseks siellä onnistuneiden puolella :'(

Raitapaitainen, kyllä on tosi lyhyt jono julkiselle :eek: mulla on molemmilla kerroilla menny 4-5kk! Ja nyt rupes taas entistä enemmän harmittaan tää typerä kierron venyminen :headwall: eiköhän ne vois laittaa mut jo ennen pas:ia sinne jonoon...mulla tulee kuitenkin just kivasti se kesäsulkukin siihen taas viivyttään jatkoo..


Meg, must tuntuu nykysin jo ettei oikein mistään oireista voi päätellä juuta eikä jaata.. ekassa hoidossa se kohdunkaula tuntu olevan ikäänku alempana (josta tietysti kuvittelin vaikka mitä..) ja seuraavassa taas päinvastoin, ei tuntunu välillä ollenkaan.. (tais johtua vaan asennoista missä kokeili) tulos silti aina se sama. Ja mun mielestä sen kovuus/löysyyskin vaihtelee jopa ihan hetkittäin :kieh: no nyt oon ajatellu etten enää vello koko napukkaa kun en siitä kuitenkaan mitään osaa päätellä.
No menkkatuntemukset on kyl aina pitäny tähän saakka paikkaansa.. :|
 
Täällä vatsan turvotus on aikastalailla kova! :LOL: Aamulla taas yksi kova kipu kohtaus tunti siitä toinen mut pienempi. 400:lla särkylääkkeellä on kuitenki selvitty! PP 2 (kirjoitin eka kp vanhasta tottumuksesta :D ) eikä tietenkään vielä mitään tuntemuksia. Se on kyl jännä, et luget parantaa sitä vatsan kipuilua... Tuleeko teillä muilla sitä lugea paljon pois? Mulla tulee vaan aamusin ku käyn aamupissalla. Muuten sitä ei valu juurikaan. Ja sit kyssäri vielä tosta valkovuodosta. Minkälaista se teillä on jotka ootte piinapäivillä? Onko muuttunut jotenki päivien saatossa? Niin ja miten se kiinnittyminen lasketaan näissä hoidoissa? Minkälaisia oireita kiinnittymisessä on? Vai onko mitään?

14 piinapäivää vielä kärsittävänä...
 
:hug: kaikille pettymyksen kokeneille.

ON: Viimeisessä ultrassa käyty. Punktio on maanantai-aamuna. Jännittää kauheesti kun tänään pitää laittaa 300 puregonia ja huomenna 10000 yks pregnyliä! Mulla on tullu kovasti oireita jo 5000 yksiköstä niin miltähän mahtaa tuntua tupla-annos? Ne haluais että ne pienemmät rakkulat ehtis vielä kasvaa ja sitten toi pregnyl vissiin tuplattiin sen takia kun viimeksi vain puolesta rakkuloista löyty solu, ne oli jotenkin raakoja. Mua pelottaa ihan hirveesti että löytyykö tällä kertaa soluja ollenkaan :| Onko kellekään käynyt niin?? Tuntuis ihan hirveeltä käydä tää rumba ja sitten ei olis mitään siirrettävää! Kaiken lisäks miehellä iski oikeen kunnon flunssa kuumeineen, joten ei varmaan simpatkaan oo parhaimmillaan...
Jotenkin vaan on nyt kauheen ahdistunu olo. Kai se on nää hormoonitkin kun sotkee pääkopassa.?? Voi kun sais ees joskus sen plussan nähdä!!

Onneks on tää suloistakin suloisempi koiranpentu, josta saa paljon lohtua ja iloa :)
 
aivan kauheen paljon kiitoksia kaikille minuakin lohduttaneille. Keskiviikkona olin NIIN pettynyt koko hoitorumbaan että päätin etten käy täällä palstallakaan ikinä... no täällähän sitä lueskellaan muiden kohtaloita ja haen vertaistukea. Kiitos siitä, helpottaa...
Ja jatkostakin lääkärin kanssa juttelin niin joskus kesällä aloitetaan kolmas hoito ja pitkällä kaavalla. Nää kaksi viimeistä tehty lyhyellä. Kun toivoa vielä on ja siihen vielä uskoo niin helpottaa jatkaa arkista elämää, vaikka elämä edelleenkin pyörii tän asian ympärillä, on mennyt jo 7 vuotta. Sanoinkin yhdelle ystävälle, että kyllä hoidoissa olevat on todella rautaista sakkia että henkinen puoli kestää tän kaiken ja mitään varmuutta ei anneta että kärsimys palkitaan. Voimia NAISET!!!! ja tietysti heidän mukana olevat miehet. :flower:
 
Tänä aamuna oli siirto... Tässä nyt tiedä, mitä ajattelis... Pakkasesta oli täytynyt sulattaa kaksi satsia, koska ensimmäiset eivät olleet selvinneet sulatuksesta. Toiset kaksi olivat selvinneet ja niitä sitten aamusta heti alettiin siirtämään, mutta kaikki ei nyt mennyt ihan siten, miten olisin toivonut. Mullahan tunnetusti on tuolla alakerrassa se jokin ylimääräinen mutka, johon aina katetri tökkää ja sitä katetria täytyy sitten koittaa hiukan liikutella suuntaan ja toiseen, jotta se pääsisi siitä pykälästä kohtuun saakka.
Lääkäri ei saanut katetria menemään siitä mutkasta, joten päätti vaihtaa jäykempään katetriin. Siinä vaiheessa laborantti huomasi, että katetrin mäntä oli alhaalla eli alkioita ei enää sieltä löytynytkään. :| Lääkäri ei ollut ainakaan tietoisesti missään vaiheessa mäntää alas painanut, eli alkioiden olinpaikasta ei nyt sitten ole varmuutta.. Lääkäri sanoi toivovansa, että on painanut mäntää siinä vaiheessa, kun katetri on ollut mahdollisimman syvällä, tosin sinne asti katetria ei saatu, minne lääkäri olisi sen tahtonut laittaa. :(
Aamulla pitäisi luget aloittaa, vaikka toisaalta itsestä tuntuu todella turhauttavalta, kun tietää etteivät alkiot ainakaan siellä ole, missä niiden lääkärin mielestä kuuluisi olla. :( Mistäpä sitä tietää, vaikka ne kallisarvoiset alkiot olisivat toimenpidehuoneen lattialla... Erittäin positiiviset tunnelmat täällä, kuten tekstistä huomaa.. :kieh:
Muuten ei mitään valittamista, lääkäri oli todella kiva ja toimenpidettä tehdessään kertoi koko ajan, mitä tekee ja ensimmäistä kertaa lääkäri myös kertoi minulle tarkemmin tästä mutkasta, missä sijaitsee ja arvion, mistä moinen mutka johtuu..
Pakkaseen jäi siis vain yksi satsi enää, toivo ei kovinkaan korkealla ole.
 
USL: Kuulostaapa tosi kurjalta tuo sinun siirto. Minullakin toi samanen S-mutka löytyy ja oli viimeksi aivan huippu lääkäri, se tosi tarkkaan ultras sisältä ja ulkoo ennen kuin yritti edes siirtoa tehdä, kun viime kerrat ollu niin tuskaa. Joten nyt lääkäri tiesi miten homma pitää tehdä ja samoinkuin lääkkeet oli kohillaan niin suju toimenpide helposti ja ilman kipuja. Ilmeisesti sulla ei hirveitä kipuja nyt ollut? Siis fyysisiä...kylläkai tuommosen kömmähdyksen jälkeen niitä henkisiä kipuja löytyy...outoo miten noin voi edes käydä, eiköhän lääkäriä nolottanut? No toivotaan kuiten että ne uiskentelee sieltä kohtuun turvaan :heart: Jaksuja :hug:
 
Tähtisilmä: Otin neuvostasi oppia ja pyysin esilääkityksen, joten siirto meni kivuitta.
Lääkäri oli kyllä tosi nolona, ihmetteli itsekin, että miten tässä näin pääsi käymään...
Ei kai auta, ku käyttää luget ja kattoo, et missä vaiheessa se vuoto alkaa. En tällä hetkellä usko siihen mahdollisuuteen, että kumpikaan alkioista kiinnittyisi, koska tietoa siitä ei ole, että ovatko alkiot edes mun kropassani vai jossain ihan muualla...
 
Meg


AaVee Sinäkin nyt pääsit piinailemaan, jee:) Tuosta kiinnittymisestä että joissakin lukee että kiinnitys tapahtuu n. 5 päivän päästä hedelmöittymisestä (eli punktio päivänä siis) mutta voi siinä mennä enemmänkin esim viikko. Ja kuten ollaan täältä luettu jotku tuntee kiinnitymisen ja jotkut eivät.. En oo kyllä itse tuntenut mitään tosi kipeätä nippailua.. Pitäis vaan unohtaa koko juttu ja testata sitten testipäivänä koska itseäänhän tässä vain kiusaa.. Mä tiedän kuitenkin että nega tulee niin ei pitäis kiusata itseä, olen jo aamulla mitannut lämpöjäkin :headwall: N.37.. voiko olla lugen aiheuttama vai voiko nousta noin paljon lämpö? (normaalisti olisin tosi kipeä 37 asteesta) ja pp8 vasta.. Ja luget eivät ole tahrineet mua paljon, ihmeen hyvin menevät tosi syvälle.

UnelmaSirpaLeena Olipas se lääkäri aika käsi :eek: Toivottavasti on alkio mennyt oikeaan paikkaan! :hug:
 
USL: Hyvä että sait kipulääkkeet. Mullakin ollu kaikissa kolmessa siirossa eri lääkärit, mut tämä viimesin nainen oli ehdottomasti paras...kerto tosiaan tosi tarkkaan kaikki ja teki rauhassa ja määrätietosesti hommat. Minun tietoihin oli jo kirjoitettu että sillä "normi" katetrilla ei onnistu, joten ei sitten tuommosta sähläystä voinut edes tapahtua, joten toivottavasti ne sinunkin tietoihin nyt kirjoittaa että osaavat ens kerralla heti ottaa oikeet "pensselit" käyttöön, eikö tule turhia ronklaamisia...sun lääkäri kuvailu muuten kuulostaa samalta kuka mulle teki viimeksi siirron, joten tosi harmi jos hänelle tuollainen kömmähdys sattui kun itelle jäi siitä niin positiivinen kuva...
 
USL: Vielä sen verran piti kommentoida, että mulla ne on aina katetrin laiton jälkeen ultrannut mahan päältä jotta katetrin pää näkyy kohdussa ennenkuin ovat edes pyytäneet labrasta alkioita eli miten ihmeessä sulla ne alkiot on ollu jo siinä vaiheessa tyrkyllä vaikka katetri ei ole edes paikalla...? Jäi vähä ihmetyttään kyllä...mulla on kolme eri lääkäriä tosiaan tehny tuolla tyylillä niin voiko siellä joku "sooloilla" eritavalla...huolimatonta ja pelottavaa, ku ite olen samassa paikassa hoidossa...
 
Meg

plasebo Miten sulla menee? Joko olet testin tehnyt? Tietääkö joku että saakohan luget lopettaa sitten pp14 jos negaa näyttää? Vai eihän tietty ole haittaa jos käyttää kaikki luget pois, ei niitä hirveesti ylimääräisiä ole..
 
Toivottavasti tää lääkäri nyt kirjoitti sinne tietoihin, että seuraavalla kerralla siirryttäs suoraan jäykempään katetriin...
Aivan mahtava oli tää lääkäri, harmittaa vaan ja itkettää, kun ei tiedä, menikö ne alkiot minne... Lääkäri kyllä myönsi ihan suoraan, että hän tässä on mokannut, kun alkioita ei enää löytynytkään. Toisaalta tekis niin mieli jättää luget käyttämättä, tuntuu niin täysin turhalta.
Ainiin, lääkäri muuten sanoi, että luget voi ottaa myös suun kautta, mikäli ne eivät aiheuta huimausta ja huonoa oloa. Ajattelin, josko kokeilisin sitä, koska se puolen tunnin makoilu ei aina oikein ole mahdollista, varsinkin ton meidän jo olemassa olevan vauhdikkaan prinsessan seurassa :)

Tähtisilmä: Miten sä otat luget?
 
Meg, luget keltarauhashormonina nostaa peruslämpötilaa. Naisen normaali keltarauhashormonin eritys aina nostaa lämpöä kierron toisessa vaiheessa, mutta mulla ainakin luget nostivat lisää, koska määräthän ovat huimia mitä työnnämme sinne..
 
USL: Mulle ne nimenomaan sanoi että kannattaa ottaa suun kautta, koska on toi mutka niin tuskin niitä sinne oikeaan paikkaan taikka perille edes alakautta saa...ja mulla ei ole tullu niin mitään oireita vaikka olen suun kautta ottanut...eli se tapa toimii mulla ainakin...niin ja vielä joko tunti ennen tai kaks jälkeen ruokailun suositeltiin ottamaan...varmasti sulla kyllä nyt tosi surkea olo, eihän noin sais missään nimessä käydä...en voi etes kuvitella miltä susta tuntuu :ashamed:
 

Yhteistyössä