Kympin hoidot

Pikaisesti vaan ).(

Eli tänään oli 0-ultra, kaikki ok. Limakalvo oli 4 mm ja munasarjat sammuneet, noin lääkärin sanoja lainaten :)

Nyt sitten piikittelemään, eka annos laitettu ja täytyy myöntää, vaikka toista hoitoa mennäänkin, että kauan piti miettiä, ennenkuin uskalsin laittaa piikin.. Mutta hyvin se sitten meni, pientä kirvelyä lääkkeen laiton jälkeen.

Tiistaina toinen ultra, sitten katsotaan riittääkö suprecur, hoitaja oli ainakin sitä mieltä että voi riittää hyvinkin (lääke oli mukana). Toivottavasti.

Siirtoon päässeille paljon paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia!

-n-

Huomenta! Mulle voi päivittää listaan 3. pas jossain vaiheessa, ehkä huhtikuu. Toinen pas meni mönkään, ei tarvinnut edes testailla. :(
Nyt pidän hieman taukoa, palailen hetken päästä takaisin palstoille. Muille sillä välin hirmuisesti plussatuulia!

Kyllä on odottavan aika pitkä. Kerrankin sitä oikein ODOTTAA menkkoja alkavaksi, mutta ei näy ei. Tänään olisi viimeistään alettava, jotta hoitoaikataulun mukaan päästäisiin alkamaan. Tämä on niin sitä mun tuuria. Toivottavasti aikoja saisi siirrettyä muutamilla päivillä, ettei koko homma menisi ihan puihin ja sinne hamaan tulevaisuuteen. :|

Toivorikas Mitä sanoit, että sait kaksi kyytiläistä? Me nimittäin haluttais kans... Tarrasukkia ja tarttuvaa otetta pikkuisille! :heart:

Nipsu Hyvä, et sullakin oli kaikki niinku pitää. Mulla kans saattaa Suprecur riittää ainaki hoitajan mukaan. Toivottavasti ei tarvis ostaa lisää ku sit siitä uudesta pullosta ei kuitenkaan tarvis suihkutella ku maks pari kertaa...

Tuosta pistämisestä. Se on ihan kamalaa. Mä oikeesti pelkään noita piikkejä muutenki. En voi kattoo jos joku antaa mulle rokotteen tai ottaa verta. Niin sit pitää itteensä pistä... hyi! Tänään varmaan pari minuuttia istuin penkillä ja arvoin pistääkö vai ei. Olin jo luovuttamassa ku sit ajattelin et en voi olla niin säälittävä etten saa sitä pikku piikkiä nahasta läpi. Jos mun mies olis ollu kotona niin se todellakin ois saanu pistää. Ei se sit siinä vaiheessa oo kamalaa ku se piikki on jo pistetty ja aine painetaan sisälle. Sen osan voin jopa kattoo. :LOL: Kirveleehän se ihan saakelisti... Mut pitää vaan muistaa, et kyse on kuitenki vaan reilusta viikosta.

Päivittelenpä tähänkin ketjuun tietojani.. punktio siis takana, saaliiksi saatiin vain 5 munasolua, niistäkin yksi oli kuulemma sellainen että näytti vähän huonolta. Nyt olen ihan hermoheikko täällä kun mietin koko ajan päästäänkö edes siirtoon asti.. :| Naistenklinikalta sanottiin että soittavat tänään jos ei tarvitse tulla siirtoon, viimeistään kuulemma huomenna aamulla. Nyt siis toivon että puhelua ei tule..

Onkohan meillä minkälaiset mahdollisuudet saada edes yksi siirtokelpoinen alkio? Lueskelin vaan että jotkut on saaneet parikymmentäkin solua, mutta kato on ollut välillä kova. meillä nyt ei tarvii olla ees iso kato, kun jäljelle jää nolla.. :'(

Joppu :hug: paljon voimia :hug:

Täällä jännitys tiivistyy!!! Tänään tein kotitesti johon tuli välittömästi, että raskaana. Paljon nopeampaa siis kuin silloin PP12, se kertoisi siitä että hormooni olisi noussut, mutta tiedä häntä... Vuotoa ei ole tullut eilen ollenkaan. Vain silloin PP12 tuli päivällä vähän pyyhkiessä, mutta aivan kirkasta verta. Pääsin onneksi julkiselle hcg mittaukseen, tuossa kahdeksan aikaan aamulla kävin verikokeissa. Nyt sitten pitäsi odottaa ainakin puoleen päivään ennen kuin saan tulokset. Kivut ei ole hävinnyt minnekkään. Mä kuolen tähän jännitykseen!!! :snotty:

Maricce: jee, varmaan saat hyvän tuloksen! Sano sit kun voin siirtää sut. :) Hugsy: meillä kahdessa ekassa hoidossa tuli 4 ja viisi solua ja kummassakin päästiin siirtoon. Muista, että se yksikin riittää. :attn:
AaVee: ensin lääkäri puhui sen paremman siirtämisestä ja toisen jatkoviljelystä ja uudellenpakastuksesta, mutta sitten me kysyttiin eikö voisi siirtää molempia ja sit se meni ihan sekaisin ja sanoi että se on yleensä etukäteen puhuttu. Mun mies sit sano että ei millään pahalla mutta eihän täällä ikinä ole kenelläkään aikaa puhua mistään kun vastaanotot on n. 5 min tai vähemmän johon kuuluu vaatteet pois - ultra - vaatteet päälle - moi. Sit se kysy että onko mulla perussairauksia ja mä sanoin että ei ja sit sanoin että olen iso (olen 178 cm ja aika skrode) ja se sano että "olet kyllä hyvän synnyttäjän näköinen". Ja sit sano että synnytyslääkärit ei kyllä tykkää. Sit me sanottiin että harvemminhan niistä kuitenkaan kummatkin lähtee, mullakin kolme siirtoa alla eikä edes kiinnittymisyritystä. Sit mä vielä piipitin siitä että kuinka se alkio selviää uudelleenpakastuksesta ja sulatuksesta... Enivei, siirsi sitten molemmat. Ikääkin mulla on kohta 38 joten sekin varmaan vaikutti.

Maricce siellä masussa on varmasti kaikki hyvin :)

Hugsy: Toi on kyllä piinaavaa odotella soiko puhelin vaiko ei, siksi soittelinkin tänään itte heti aamusta kun en jaksanut tuijottaa puhelinta montaa tuntia että soiko se vaiko ei. Toivotaan että teilläkin on huomenna siirrettävää.

Toivorikkaalle onnittelut kahdesta kyytiläisestä toivotaan että ne tarrais nyt tiukasti kiinni :)

Soitin tänään hätäpäissäni aamusta heti solulaboratorioon kun eilen lääkäriltä kuulin että vain 2-3 alkiota oli jakautunut normaalitahtiin ja 3 oli hidasta, ja koska katoa oli käynyt jo melkoisesti pelkäsin ettei siirtoon päästä. Ihme ja kumma kuitenkin ne kaikki alkiot oli vielä hengissä, tänään siis siirretään yksi ja 5 saatiin pakkaseenkin. :)

:wave: Hellurei, piti tulla tänne purkamaan kun ei tuolla mun "omassa" ketjussa tällä hetkellä tapahdu kauheasti mitään.
Tänne kauheasti tsemppiä piinailijoille, olen koko talven taustaillut täällä, mutta nyt tuli niin kova vertaistuen tarve että päätin tulla kirjoittelemaan... Mulla on nyt PP10, veritesti olis maanantaina 1.3. Tää on mulla 2. IVF:n 2. PAS. Mitään oireita ei ole, paitsi epämääräisen lainehtivat, lievät menkkakivut joita on ollut koko ajan siirrosta lähtien. Nyt alkaa pää hajoileen, kun periaatteessa odotan menkkoja alkavaksi hetkellä millä hyvänsä. Kotona ei ole yhtään testiä missään piilossa että pääsisin aikaisemmin testailemaan, enkä aatellu apteekissa käydä - olen tähän mennessä ostanut niin monta turhaan testiä, etten haluais niihin enää laittaa yhtään rahaa. Saas nähdä kuin käy, huomenna oon kuitenkin siellä apteekin hyllyllä vatvomassa CB:n ja muiden vaihtoehtojen välillä... :LOL:

Toivorikas, ihana että pääsit siirtoon ja sait ne toivomasi kaks kyytiläistä vihdoin. :heart:

Miten plasebon siirto sujui? Entä leiskalla?

Mansikkainen, ihanaa kun pääsette siirtoon!

Onnea toivorikas kyytiläisille! Hyvä kun piditte puolenne!

Oletko Hoplop plussannut?

Nonna, mitä teille sanottiin noista tuloksista?

Joppu, :hug: Jaksamista sulle!

hugsy, mä uskon siihen että kun saadaan vähemmän munasoluja, ne on parempilaatuisia! Toivotaan että hyvin jatkavat jakautumista!

kataka, tuosta kierron pituudesta tuoresiirron jälkeen kyselit; mulla olleet normaalit kierrot (progesteronista huolimatta vuoto alkanut ajallaan). Mutta tavallisesta poiketen menkkakipuja on ollut pidempään etukäteen.

Flunssa taitaa tulla, mutta mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole. Luulisin, että sen tietää jos olis raskaana, tai siis olo poikkeaisi jotenkin normaalista? Vai miten teillä juuri plussanneet oli?

Nipsun ja AaVeen kanssa mennään nyt ihan samassa tahdissa B)

Eli meilläkin oli eilen nollaultra. Kaikki ok, synarelalla jatketaan ja nyt myös Puregonpiikit mukaan.

Lähtöannos on 250 ja siltä se tuntuikin eilen kun ekaa kertaa pistin; tuntu, että kestää ikuisuus ennenkuin se mäntä oli pohjassa ja kirveli ihan kamalasti. Muuten tuntuu helpolta; kymmenen vuotta sitten hoidoissa ei ollut mitään kynää, vaan kunnon ruiskusysteemit ja piiitkät neulat-hui! Jotain kehitystäkin tällä saralla on siis tapahtunut :LOL:

Millaset annokset teillä muilla ja on onko tullut oireita? Mua on huipanut koko aamupäivän (eilen illalla pistin), mut toivotaan, että tasottuu ajan myötä....

Verikoe on ens maanantaina ja katotaan, että mennäänkö näillä isoilla annoksilla loppuun asti...

Toivorikas Mulla tuskin sitte on mahkuja saada kahta kyytiläistä (ellei toinen oo joku ihan rupunen) ku oon tällanen pikkunen (160 pitkä ja vähän yli 50 kiloa) ikääkään ei oo ku vajaa 28.. No kattoo mitä ne sanoo. Pitää tuosta vielä kysellä ens viikolla ku on ultra.

Mukkiniemi Hyvä, et sullakin oli kaikki kunnossa! Sulla on tosi kova annos piikitettävänä. Mulla on nyt tää viikko+maanantai 150 ja sit katotaan pitääkö suurentaa, pitää samana tai pienentää. Sulla onnekkaalla on se kynä.. Mä vekslaan niitten pirun liuottimien ja neulojen kanssa... Rasittavaa.. Siitä kirvelystä puhumattakaan. Mut kaikkensahan tässä on annettava. Ei se auta. Toivottavasti meillä kaikilla on sit positiivinen tulos hoidoissa. :heart:

Mites Risupesä? Sulle kans merkattu vko 10 hoitoviikoksi. Olitko jo ultrassa?

Kiva että mua on kyseltykin :) niin, arvioin siis että pas vois olla viikolla 10 mutta venyy vaan... punasta ei oo vieläkään näkyny vaikka jo kp33 :eek: jomotukset kuitenkin kertoo mitä on tulossa joten eipä tässä aleta mitään mahdottomuuksia kuvitella (eikö.. :ashamed: :headwall: ) :LOL: nythän ne tietysti alkaa kun manaan paikalle ne kertomalla ettei oo alkanu!

Aavee: Älähän vielä hermoile, josko kaksi kuitenkin siirtävät. Minä olen 158 cm ja 50 kg, hoitojen alkaessa 23 v, nyt 33v, ja aina on kaksi siirretty, olipa kumpikin hyviä tai toinen huonompi. Yksi vain kiinnittynyt, vaikkakin kaksoset olisivat enemmän kuin tervetulleita olleet koko matkan ajan. Lääkäri totesi viime kesänä, että minkäs kokoinen olet ja katsoi lasien alta, samaan syssyyn jatkoi, että eiköhän me kaksosetkin tähän maailmaan sun kropasta saada, jos ne tulee. No ei silloinkaan tullut, kun ei tullut mitään. Meillä vain enemmän kuulosteltu sitä, että onko meidän perhe valmis kaksoset vastaanottamaan, jos ne tulee; ja aina olemme olleet! Lääkäri myös kertoi, että kahdenalkion siirroissa on huomattu olevan paremmat mahdollisuudet edes sen yhden kiinnittymiseen, toinen antaa potkua toiselle, vaikkakin siitä on kuulemma eriäviäkin mielipiteitä. Me ollaan otettu kaikki mahdolliset lisäavut kyllä vastaan. Jos kahden alkion siirtoa mieluilet, niin ota vain reilusti puheeksi.

Ei oo todellista! Oikeen purkauduin tänne ja eikös jutut hävinny taivaan tuuliin! No, haluan kertoa kuitenkin, joten uudestaan..

Tervetuloa uusille.

Seuraa vuodatusosio. Mielestäni on turhaa miettiä voiko tähän ketjuun tulla. Tottakai voi! En aikanaan halunnut ketjusta mitään tahkoajien ketjua, sillä niiden onnistumistarinoita, jotka onnistuvat ensimmäisestä hoidosta, tarvitaan. Toisilla luomaan toivoa, toisilla sisuuntumiseen, mutta samassa veneessä tässä ollaan. Toisilla matka on pitkä, toisilla lyhyt. Mitäpä sitä toisiamme syömään ja energiaa kuluttamaan siihen. Yhdessä soutaen matka voi sitä vastoin olla mielekkäämpää. Tämä vuodatus nyt siksi, että surffailin muissa ketjuissa asian tiimoilta ja silmiini osui monessa tämä ajatusmaailma. Kyllä toisten plussat toki hetken riipaisevat, jos oma testitikku on taas näyttänyt puhtaan valkoista, mutta onneksi plussia ei jaeta kiintiöittäin ja tilastotkin olemme ketjussamme laittaneet jo uusiksi tänä vuonna. Joten soudetaan samassa tahdissa vaan naiset! :wave:

Maricce, mahtavia uutisia! Se on sitä nyt!!!

Toivorikas, olet kyllä niksisi veroinen! Kiitos sanoistasi. Toivotaan tuplien tarttuvan!

Hugsylla ja minulla näyttää tuo saalis jäävän heikommaksi, mutta toivotaan laadun korvaavan =) Ja yksihän tarvitaan.. ;)

Eilen lekurissa meni mukavasti useampi tunti. Lekuri ei tiennyt mitä pitäisi tehdä ja toinen lekuri oli lomailemassa ja häntä sitten häiriköitiin. Päädyttiin tulokseen, että maanantaina punktio ja ke siirto. Hyvin pallurat oli kasvaneet ja limiskin, mutta nyt vaan sattu tää epätasanen tuloskierto. Ja nyt järkytän teitä hevoskuurilla. Pistän 300 puregonia ja 150 menopuria. Endo riehuu leikkauksesta huolimatta ja aiheuttaa tähän voodoohon omat ongelmansa, mutta se hyöty endosta on, että pistostuntemukset eivät tunnu ollenkaan pahoilta muuhun verrattuna. :kieh:
Mutta havahduin oikein ajattelemaan, että ei tässä hätää, olemme julkisella, yhtään yksityisen hoitoa ei ole tehty, joten tilanteemme on siinä mielessä hyvä. Ehtiihän niitä vielä yksityisellä jos tarvetta sattuu ilmenemään.

Yritän siis olla maltillinen ja kasvattaa palluroitani maanantaihin lämmöllä. Sitten se todellinen piina vasta alkaa. Vaikka sekin on nähty täällä, että isokin saalis voi kutistua, joten kai se sitten on vaan tarkoitettu, että meidän hoitolaisten elo ei tylsäksi iske. Missään vaiheessa.

Ollaan kuitenkin sitkeitä ja pidetään unelmamme tiukasti mielikuvissa. Kympit svengaa!
Risikselle muuten tädinkestitsemisohjeita, että pääset tositoimiin. ..puuh..täältä ne saapuivat..

Aurinkoon, Isis

Pikaisesti ON: Mulle siirrettiin kaksi alkiota ja kaksi meni pakkaseen!! =) Oli vähän klinikalla systeemit muuttuneet; siirrossa ultrasivat ilmeisesti sillä 4d ultralla kohtua varmistaakseen alkion oikean paikan. Testauspäivääkin on siirretty kaksi päivää eteenpäin. Pas- ohjeisiinkin oli tullut muutoksia... ovistesteiksi suosittelivat digitaalisia, ei mitään nettitikkuja ;) , kun ne on niin epäselviä. Ja nykyään jos pääsee yhdessä hoidossa toiseen passiin, niin ei tarvi käydä ultrassa ollenkaan!!! :eek:

Olo alkaa normalisoitua, mutta ei oikein uskalla mitään isompia tehdä. Onnistusko niin että päivittäjä ei laittais mulle pp-lukemia listaan, kun en niitä itsekään laskeskele, ettei tarvi mitään oireita kyttäillä!?!

Nonnii Kiitti ku kerroit kokemuksistasi. Mä olin alkuun kovasti vastaan sitä, et laitettais kaks (ku oon kattokaas ihan 100% varma, et tää eka hoito tuo toivotun tuloksen.. =) ) No mut sit mun mies on kokoajan puhunu et laitetaan kaks ku hän haluaa kaksoset. Mulla on kokemusta kaksosten hoitamisesta (kummipoika on kaksonen hällä on ihq sisko ja he saaneet alkunsa IVFllä). Ja voin sanoo et kyl se aika raskasta oli niitä paimentaa vaikkakin heistä on myös tupla ilo. :) :heart: Nyt sit jotenki en osaa enää asennoitua yhden tuloon :LOL: vaan ootan niitä kaksosia. Silly me... Mulle on kyl ihan sama montako sieltä tulee kunhan tulee jotain! :LOL:

Maricce Ihanaa!! :heart: :heart:

Tsempit kaikille siirrossa käyneille!

Pidetään likat lippu korkeella! Kympin likat tosiaan svengaa ja rokkaa! :D

Moikka!

Tuolta inssi puolelta tulen hieman kyselemään... Minkälaisia kokemuksia teillä on kortisonista? Harkitsevat nyt sen lisäämistä minulle. Onko auttanut raskautumiseen?Onko tullut haittavaikutuksia? Minkälaisella annoksella olette ottaneet?

riksu82: Mulla oli eilen kahden alkion PAS-siirto Naikkarilla. NKL ei edes suostu harkitsemaan kortisonin / miniaspiriinin käyttöä, joten otin yhteyttä siihen lääkäriin kenen hoidossa oltiin Felicitaksessa ja kysyin neuvoa. Tiesin että jos siellä oltais jatkettu niin kortisoni oltais otettu mukaan. Hän sanoi että voin käyttää Prednisonia10 mg päivässä rv 8 asti, siitä ei ole mitään haittaa alkiolle. Hyötyä siitä saattaa olla. Jos nyt plussaan ekan kerran ikinä niin tiedän kyllä mistä johtuu!

Plasebo olet ilmeisesti oysin asiakas, vai muistanko väärin? Ihan vaan tosta ovistesteistä ja seuraavasta pakkaspirpanan siirrosta ilman ultraa ajattelin näin olevan. :D

Huoh, sais tää vuoto jo loppuu, että pääsis taas sitä ovista metsästään...
Nää menkat on olleet jotain aivan järkyttävää! Vuotohan alkoi pp12 eli tän viikon maanantaina, tein prismasta ostetun raskaustestin ti-aamuna ja vastauksena oli nega. Lopetin sit luget siihen, vaikka vuoto oli vähäistä tiputtelua. Eilen vuoto oli myös pientä tiputtelua, mutta tänään on alavatsa ollut aivan järkyttävän kipee! :( Tuntuu siltä kuin joku kiskoisi kaiken tuolta sisuksista ulos ja vuoto on jotain, mitä en ole koskaan ennen nähnyt: isoimman yösiteen joutuu vaihtamaan vajaan kahden tunnin välein, mikäli ei halua sotkea housuja ja joka paikkaa...
Itsekseni olen tänään tuuminut, että olisiko sittenkin pitänyt jatkaa lugeja ja testata tänään tai huomenna aamusta. Vaikka kyllä itse olenkin sitä mieltä, että koska pp13 aamupissasta tuli nega, niin olisi se ollut nega edelleen.

e74
eevi-antero:Täällä vähän samanlaista piinailua. Mulla olis virallinen testipäivä 3.3. mutta nyt jo meinaa pää hajota. Välillä on menkkamaisia särkyjä ja välillä taas ei mitään tuntemuksia. Jos särkee niin kuvittelen että on kohdun ulkopuolinen tai menkat tulossa ja jos ei oo mitään tuntemuksia niin sekään ei tunnu hyvältä. :ashamed: Ajattelin kyllä jo testata la vaikka on vasta pp10... ;)

Yhteistyössä