Kympin hoidot

Meg

Mulla oli eilen toinen ultra. Lääkäri sanoi että on hyvin kasvanut oikealle puolelle, mut vasemmalle ei, koska se endo on siellä puolella, lisäs lääkemäärää eli 225 IU. Kahtena päivänä tuo määrä ja sit lääkäriin katsomaan tilanne ja sit muutenkin tietää että milloin punktio jne, jännittää.. Tsemppiä AaVee toivottavasti kaikki on kuin pitääkin.

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************24.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
plasebo...............3.IVF.......................pi............22.2...24.2...NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............22.2....25.2...FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............22.2....25.2..FEL
hugsy..................1. IVF......................pi............24.2....26.2...
kolmisin.....................PAS..................lu........................vko 8...........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
Klivia.....................1.IVF:n 2.PAS......lä.........................1.3....TAYS
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 2.PAS.....lu.........................vko 9..OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä.............vko 10.........TAYS
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
pa-mi....................4. IVF.....................pi............vko 11.........
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................maalis..FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n 2.PAS...............................maalis..OYS
Lumipuu................2.ICSI.................................maaliskuu.....AVATre
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS................................maaliskuu
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS.....................maalis-huhtikuu
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Mandalay...............

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

berits.......................................:heart:................21............
Joppu......................................:heart:.................13.............
Maricce..................................:heart::heart:..............13...........25.2. (+ testattu)
Hoplop...................................:heart::heart:..............12..........24.2.
Inia........................................:heart::heart:...............8........2.3.
e74...........................................:heart:................7...........
Toivorikas-72..NKL.................:heart::heart:.............0............8.3.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:

Kävin tänään veritestissä. Tulos menee huomiseen. Tosin ensin hoitsu sanoi, että vastauksen saamiseen menee viikko :headwall: :LOL: Enkä tosiaan tiennyt pitäisikö nauraa vai itkeä. Mutta laittoivat sitten näytteen kiireellisenä. Ja en varmaan testaa ennen veritestin tulosta, kun mitä sitä turhaan kiusaan itseäni tyhjällä ruudulla. Mieluummin katselen jo eteenpäin ja odotan, että saisin lopettaa lääkkeet, että menkatkin alkaisi joskus.

Siirtokuulumisia on varmaan kohta monella. Innolla odotan niitä :heart:

Heippa!
Joku kyseli että onko Taysissa ensiviikolla sulkua, niin ei pitäisi olla, koska mulla on PAS maanantaina, mikäli kaksi ainokaista nyt selviää.
RouvaPapunen nauti raskaudesta. Sulla on täysi syy iloita olostasi.
Tsemppiä kaikille siirtoon, ja onnea plussanneille! Neganneille voimia. Mulla on siis PAS maanantaina, ja kyllä jalat maassa (ainakin vielä) odotellaan että päästäänkö siirtoon.

Huh! Eka ultra takana. Limis 3,7 eikä johto follia! Jee! Kaikki siis paremmin ku hyvin. Ja sit ne huonot uutiset... Jos kuvittelin sumuttelun olevan rasittavaa niin olin väärässä. Tää piikittely se vasta persuuksista onkin. Itse piikin tuikkaaminen nahkaan ei oo mitään ku on sen verran ohut neula, mutta se lääkkeen liukeneminen tonne nahan alle... JÄRKYTTÄVÄÄ!!! Se kirvelee niin kovasti... :'( Mut minkäs teet. Ei tätä onneksi kovin kauaa kestä.

Alkaa usko pikkuhiljaa loppumaan. Tänään soitettiin klinikalta alkioiden tilanteesta. Punktioiduista 41 munarakkulasta ensin saatiin 26 munasolua, niistä oli kypsiä 13 ja ICSI:llä hedelmöittyi 10, ja jakautumaan on lähtenyt nyt sitten vain 6 ja niissäkin oli kolme hidasta ja vain 2-3 normaalisti jakautunutta. Pelottaa nyt tosissaan päästäänkö siirtoon asti, jos kato jatkuu samanlaisena. Lääkärikin joka ensin niin vastusti kahden alkion siirtoa oli tänään jo sitä mieltä että ehkä tässä tilanteessa voidaan jopa kaksi siirtääkin jos huomenna on jäljellä enää ne pari alkiota. :(

Mansikkainen, peukkuja että nyt siirtoon pääsisitte! Meillä oli kans eka hoito niin että tuli paljon muniksia, mutta vähän alkioita ja nekin hitaita. Toinen hoito meni paremmin kun pienennettiin lääkeannosta. Eli vähemmän mutta parempia alkioita.

Mulla ei tunnu yhtään miltään, toivo on jo mennyt tän hoidon suhteen. :|

Kiitos Klivia, onneks ei sitten suluista tarvi kaiken muun lisäks ressata :) ja ei kai sellasta enää 10 viikollakaan oo, ensviikkohan tällä alueella on hiihtoloma.. kun mulla näyttää siltä ettei ainakaan ensviikolla vielä oo mitään.

Heippa!!mä vielä notkun täällä teidän kanssa ja jännään :)
Mites jopulla ja mariccella menee??olis kiva kuulla kuulumisia :)

Hoplop nyt alkaa mua jännittämään että saanko susta seuraa odotuspuolelle :)

Mansikkainen älä nyt vielä lannistu!!!meillä oli niin että 10 hyvää solua saatiin niistä 7 oli lähtenyt jakautumaan ekan yön jälkeen,toisen yön jälkeen oli 2 top alkioo ja 3 hyvää ja 1 hidas,sitten siirtoon meno päivänä enään yksi top alkio ja kaksi hyvää jotka pakastettiin..yhtä jatkettiin viikonlopun yli ja saatiin sekin loppujenlopuksi pakkaseen :) eli ei se mitään merkkaa yksikin alkio riittää :heart:

Olen seurannut ketjua jo pidempään, mutten itse ole uskaltautunut mitään kommentoimaan, kai ettei toisi huonoa onnea tai jotain. Nyt vain tuli tunne, että on pakko jakaa ajatuksia ja toivottavasti jollekkin on tarinastamme apuakin, kun kamppailee näiden asioiden kanssa. Minulle on ainakin tuonut toisten tarinat lohtua ja toivoa, etenkin ne onnistumiset.

Olen siis uusi teille, mutta hoidoissa vanha konkari; kymmenenvuotta tuli tammikuussa näitä taisteluita täyteen, no ensimmäinen vuosi oli "mukavaa" yrittämistä. Olemme 33 vuotias pariskunta, joilla lapsettomuuden syy ei ole oikein selvinnyt. Ei ylipainoa, ei miehessä mitään ja minulla kierto kuin nakutettu. Tämän vuoden alussa minulla todettiin todella pahaksi kesän jäljiltä äitynyt endo, mutta ennen sitä ei endostakaan ollut mitään tietoa. Voihan se tietenkin olla ollut piilevänä tai jotain sinnepäin. Neljä inseminaatioo, kahdeksan ICSI hoitoa ja lukematon kerta PAS:ja takana. Huoh! Yksi poika lapsi on saatu maailmaan, syntyi -06 VIIDEN vuoden jälkeen kolmannesta ICSI:n tuoresiirrosta. Toinen raskaus lähti heti perään eli neljännestä ICSI:stä, mutta toinen poika syntyi -07 rv20 kohtutulehduksen vuoksi aivan liian aikaisin ja menehtyi heti. Syytä tulehdukseen ei löytynyt. Viime keväänä ja kesänä saatiin kaksi raskautta hoidoilla käyntiin, mutta ne jouduttiin lääkkeellisesti keskeyttämään rv 8 ja rv 10. Kummassakin oli HCG alkuun melkoisen matala, toisessa pp14 46 ja toisessa 102, eikä kummassakaan noussut niinkuin olisi pitänyt. Alkio oli siis lopettanut kehityksensä. Lisäksi jouduin sairaalaan viikoksi pahan hyperin takia. Henki oli mennä. Yksi hoito ei tuottanut minkäänlaista tulosta. Kesästä pidimme tähän saakka taukoa hoidoissa, niin raskas tuo kesä oli, mutta tammikuun tarkastuksessa huomattiin, että endo on levinnyt ympäriinsä niin pahasti, että täytyi toimia, jos lapsia mieluili. Toinen munasarja oli jo pois pelistä. Kipujakin jo hirmuisesti. Toisesta munasarjasta saimme helmikuun alussa 12 munasolua, joista 6 oli käyttökelpoista. Niistä neljä hedelmöittyi ja vain yksi lopulta oli hyvälaatuinen. Kaksi kuitenkin siirrettiin, toinen hieman heikompi. Mitään ei saatu pakkaseen. Tein jo pp 10 kotitestin, joka näytti plussaa ja eilen eli pp13 varmistui, että HCG oli 216. Meidän tapauksessamme mikään ei kuitenkaan ole itsestään selvää, eli vielä ei voi kun toivoa parasta. HCG on onneksi nyt huomattavasti korkeampi kuin kesällä (onnistuneissa raskauksissa HCG ollut minulla pp14 300-350). Ei voi kun odotella. Endo on pari päivää vihoitellut todella kovasti. Soittelin jo klinikallekkin ja juttelin lääkärin kanssa, mutta sanoi, että se on pahassa endossa ihan normaalia. Kohdunlimakalvossa kun tapahtuu muutoksia, niin endo ikäänkuin "herää". Voi kuulemma kestää pitkällekkin raskauteen, jopa loppuun saakka, mutta yleensä pitäisi helpottaa muutamassa viikossa. Kipu on vain melkoisen kovaa, eikä tahdo särkylääkkeetkään auttaa. Öitä ei saa nukuttua ja töissä on vain käytävä. Toivotaan, että helpottaisi, jotta pääsisi nauttimaan tästä tämän hetkisestä tilanteesta jollain tapaa. Huoli on kova, kuten uskoa saattaa. Minulla aloitettiin lisäksi verenohennuslääkitys parantamaan istukan toimintaa, kun noita keskenmenoja on ollut. Ihan vain varuilta.

Onnea muillekkin plussanneille ja voimia vielä sitä yrittäville! Toivoa on, kuten meidänkin tapauksessamme, vaikka niin toivottomalta se joskus on vuosien varrella tuntunutkin.
:heart:

Hei!
Saisiko tunkea teidän pinoon, olen sitä tässä lueskellut ja moni onkin samoihin aikoihin punktiossa kuten minäkin. Meillä kyseessä 4. ivf. Mulla paha endo joka operoitu pariin otteeseen, taustalla lukuisia siirtoja joista aina se nega, tosin 3.n ivf.n viimeinen pas tuotti tuloksen joka on nyt 8 kk ikäinen ja koska endo taas räyhää ja rellestää, lähdetään vielä viimeisen kerran kokeileen josko saataisiin vielä se 1. Tällä hetkellä toista viikkoa synarelaa sumutellut ja menkat kadonneet taivaantuuliin....joten punktio siirtynee sitten vk:lle 11???, tuskin 10:lle kerkeämme. Tässäkin hoidossa kaikki mahdolliset asa, aha ja kortisooni....luotan nyt tuohon kortisooniin, sillä se oli onnistuneessa hoidossa mukana.

Pa-mi

Minulle on aina siirretty alkiot kaksi päivää punktiosta eli silloinhan samana päivänä ne on hedelmöitetty ja seuraavana päivänä soitettu, montako on yön aikana hedelmöittynyt. Siirtopäivänä alkiot ovat aina olleet nelisoluisia. Käsittääkseni täällä "normaali"tapauksessa siirretään aina nelisoluisena, tai ainakin minulle on niin tehty kaikki kahdeksan kertaa ja kaksi on aina siirretty kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja nonnii:
Endo on pari päivää vihoitellut todella kovasti. Soittelin jo klinikallekkin ja juttelin lääkärin kanssa, mutta sanoi, että se on pahassa endossa ihan normaalia. Kohdunlimakalvossa kun tapahtuu muutoksia, niin endo ikäänkuin "herää".

Tätä oon miettinykin monesti että voikohan ne endon kivut tulla jokatapauksessa loppukierrossa vaikka oiskin tullu raskaaks.. Mulla ne ei oo koskaan johtanu muuhun kun siihen yhteen ja samaan lopputulokseen, niin jotenkin toivo menee usein jo viikkoo ennen menkkoja kun ne jomotukset ym. polttavat vihlonnat kohdun seudulla ja alaselässä alkaa :|

Endosta; mulla ainakin oli plussauksen yhteydessä aivan samanlaiset endokivut kuin negakierroissakin, tosin kivut sitten helpottivat jossain vaiheessa vaikkakin ajoittain nk. tärinäkipua oli koko raskauden ajan???

Heips kaikki, listaa päivitetty taas. Tervetuloa pa-mi ja nonnii, kiitos kokemustesi jakamisesta, täälläkin on paljon niitä joilla jo useampia hoitoja takana. Risupesä: lisäsin sutkin listalle, jostain syystä et siellä ollut?
Leiska: älä vielä masennu, tosiaankin se yks vaan tarvitaan!

ON: kaksi pikkuista on nyt kyydissä :heart: :heart: . Aikamoinen vääntö oli että ne kaksi saatiin kyytiin, toinen oli 8-soluinen ja toinen 7-soluinen, eli molemmat selvinneet hienosti sulatuksesta! Pakkaseen jäi siis vielä 2. Nyt siis vaan piinailemaan :whistle: Terv. Toivorikas + Pylpyrä & Nylpyrä

AaVee; Meille on aina tehty juuri noin, kuten kuvailit. Viimekesänä yhdessä hoidossa ei ollut yhtään kypsää munarakkulaa, joten yhden lisäpäivän antoivat niiden kypsyä, mutta siitä ei raskaus sitten jatkunut vaan jouduttiin keskeyttämään.

Minulla ei nyt ole samanlaisia endo kipuja kuin normaalisti tai siis mulla on peräsuolessa ja häntäluun lähettyvillä suurimmat pesäkkeet, joten kipu on nyt siellä. Kohtuun, munasarjoihin ja alaselkään ei koske vaikka menkkojen aikaan normaalisti koskee niihinkin. Pissaaminen ei myöskään nyt raskauduttua satu, vaikka sekin on menkkojen aikaan hankalaa. Vain tuo peräsuoli ja häntäluu kipu on nyt kova. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa. Luinkin netistä, että monella on ollut noita endokipuja alkuraskaudessa, kuten lääkärikin kertoi. Pitää vain yrittää kestää ja olla kivuista huolimatta stressaamatta. Jospa nyt raskaus jatkuisi vihdoin loppuun saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja AaVee:
Hei tuosta hedelmöittymisajasta. Onko se siis niin, et punktio päivä on eka päivä sit yks päivä väliä ja sit kolmantena päivänä siirto. Eli jos maanantaina punktio niin sit keskiviikkona siirtoon?

Mulla ollu molemmilla kerroilla näin (ti punktio, to siirto).

Nonnii: luin tarinaasi ja lähetän sinulle lämpimiä ajatuksia! Hienoa että olette nyt plussanneet! Toivon kaikkea hyvää että pääsisitte maaliin asti! Tervetuloa, myös tästä pinosta plussanneiden joukkoon tuonne Odotusaika-puolelle!

t. Saara ja Heikki rv 7+1

Osaisikohan joku auttaa seuraavasa asiassa? Ensinnäkin onko kierto ollut epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen normaalin pituinen vai jotain muuta? Toinen kysymys koskee pas:a eli minä kp:nä teille on tehty lääkkeellisen pas:n siirto? Mulle tuli nimittäin ongelma Keski-Suomen keskussairaalan toiminnan takia. Ne on ollu 8 kk:ta kiinni ja nyt kun suvaitsevat aukaista maaliskuun alussa, niin seuraava sulku on pääsiäisen molemmin puolin viikot :kieh: Niin mun normaalin kierron mukaan heidän ensimmäinen aukioloaikansa olisi kp 23 mikä varmaan on liian myöhään, koska silloin olisi vasta ultra. Mietin, että jos kierto venyisi esim. 5 pvä silloin kp 19 voisi olla ultra ja voisiko heti kp 20 olla siirto? Kertokaahan omia kokemuksianne.

Kataka, mulla oli lääkkeellisen pas:n siirto kp 23. Ultrattiin ~kp 12 ja limis oli ihan hyvä. Mulla on sellainen käsitys, että lääkkeellistä passia voidaan lykätä vaikka kuinka kauas. Jos limis ei kasva, sitä täytyykin lykätä. Mutta vaikka kaikki olisi kunnossa, silti on mahdollista lykätä siirtoa. Avan ohjeissa lukee muistaakseni, että limakalvoa kasvatellaan 2-5 viikkoa. Pitkä skaala!

Yhteistyössä