Kympin hoidot

Täälläkin nyt sit eka punktio takana. Kaikki meni todella hyvin ennakkopeloista huolimatta. Oltiin ajoissa paikalla, vaikka sinne parkkihalliin kesti taas jonottaa puoli tuntia, stressaavaa... Mies kävi hoitamassa oman osuutensa sillä aikaa, kun mä menin vaihtamaan sairaalavaatteita päälle. Päädyin ottamaan esilääkityksen, koska sillä hetkellä olin aika jännittynyt. Melko pian alkoikin lääke tehota ja toimenpidehuoneeseen mennessä oli aika tokkurainen olo. Kanyylin laitto sujui nopeasti ja ilman suurempaa kipua (olin hoitajan ohjeistuksen mukaan lämmittänyt käsiäni lämpimän veden alla). Hieman hoitaja arpoi, mihin laittaa happisaturaation mittarin, kun mulla on sen verran pitkät rakennekynnet, ettei sormeen voinut laittaa. Ei ollut tullut sellainen asia mieleenkään. Tökkäsi sen sitten varpaaseen :LOL: Höpöteltiin niitä näitä ja ilmeisen huomaamatta oli jo puudutukset hoidettu. Punktion alussa oli vähän kipua, mutta ihan siedettävää. Kaiken kaikkiaan toimenpide ei kuitenkaan tuntunut kivuliaalta ja henkilökunta oli tänään oikein mukavaa. Oikealta puolelta punktioitiin 8 ja vasemmalta 11 follikkelia. Punktion jälkeen kulutimme miehen kanssa aikaa lehtiä lukemalla ja olo oli tosi hyvä. Lääkäri kävi kertomassa tuloksista. Munasoluja oli löytynyt yhteensä 15 kpl eli vain neljä follikkelia oli ollut tyhjiä. Oltiin erittäin tyytyväisiä tulokseen. Välipalan ja vessassa käynnin jälkeen lähdettiin kotiin ja itse asiassa käytiin vielä kotimatkalla otattamassa miehestä passikuvat ja tekemässä passihakemus, koska olo oli niin hyvä. Alavatsa aristaa kyllä ja ihan mielellään toimii vähän hitaammin liikkein, mutta missään nimessä ei kuitenkaan voi tässä vaiheessa puhua kivusta. Perjantaina sitten on edessä siirto, jos siihen asti päästään. Kokonaisuutena ihan positiivinen kokemus, olin varautunut paljon pahempaan. Totesinkin, että tarvittaessa tulen ihan mielelläni uudelle kierrokselle =) Toiveet tietysti on nyt korkealla tämän hoitokerran suhteen!

Oikeesti, mie en jaksa enää. :( Kävin koiran kans kävelyllä ja kun sen jälkeen menin vessaan niin ruskeeta vuotoa oli koko siteen pituus täynnä eli ihan kuin menkat mut väri oli toinen!! Ja samalta näytti meidän ekan siirron jälkeen, joten tää taitaa kyl meidän osalta olla sit tässä. Vahvistan asian vielä perjantaina mutta usko on kyl aika vähissä ja fiilikset tosi paskat.

Cataye: Jaksamista ja voimia Sinulle kovasti, hoidot on kyllä henkisesti tosi raskaita kun joutuu pelkäämään pahinta. Lämmin halaus :hug:

Hanuu: No meillä onkin sitten sama saalis, paitsi että meikäläisellä oli niitä tyhjiä vaan ihan törkeen monta. Tänäänkään ei mitään pahaa kipua oo ollut, munasarjat vaan vähän herkkänä . Vielä ei oo ainakaan soittoa kuulunut etteikö yksikään olisi hedelmöittynyt. Mullakaan ei kyllä punktiosta jäänyt mitään mörköä, jos ensi kerta vielä tulee niin sitten voi punktioon mennä paljon rennommin mielin. Tietysti toivotaan ettei meille mitään toista kertaa tule ;)

Nipsu74 ja Ansku-82: Joo aika menee hitaasti odotellessa, että pääsis edes lääkkeiden kimppuun!!Mulla alkaa sumut vasta tiistaina 9.2 (varmaan siksi teitä myöhemmin, koska on jo ne E-pillerit siellä jarruina myös. Viimeinen E-pilleri otetaan 13.2 ja piikityskäynti onkin sit jo 24.2 ja siitä sitten mennään kohti kymppi-viikkoa B)

Linnia
Joo muistinkin, että teillä oli saman verran :) Toivotaan, että kummallakin hedelmöittyis mahdollisimman monta! Ja melko samaan tahtiin päästään sit kuitenkin piinailemaan, vaikka ootkin päivän edellä...

Nipsu, Ansku ja Munkkiniemi tiedän mistä puhutte, vaikeaa on jaksaa odottaa, että pääsisi itseään piikittämään. Maanantaina kun selvisi edes noin aikataulu, sen jälkeen on tuntunut, etten osaa oikein muuta ajatella kuin sitä että miten saa ajan kulumaan ja että kumpa jo pian olisi maaliskuun alku. Mulla siis lyhyt kaava ja pistokset oletettavasti alkavat maaliskuun alussa. Ja sitten punktio osuu viikon 11 loppuun. Mikäli aikataulu pitää.

Cateye voimia rankkaan ja hermoja raastavaan tilanteeseesi. Kumpa lopputulos kuitenkin olisi hyvä.

Hanuu onnea hyvästä punktiokokemuksesta ja saalista ja Fiia onnea piinailjoiden joukkoon siirtymisestä.

Toivorikas mulle saa päivittää tietoihin lyhyt kaava ja klinikka on Fertinova.

Oireista ennen plussaa ja sen jälkeen: mulla ei kyllä ollut yhtään sellanen olo, että olisin ollut raskaana. Labran hoitajakin kyseli pp12, että no onko raskausoireita. Olin vähän äimistynyt, kun mun käsitys oli, että ne yleensä alkaa myöhemmin :eek: Eli ei todellakaan ollut, vaikka hcg oli jo tulloin huimat 211. Mulla raskausoireet taisi tulla vasta puolentoista viikon kuluttua plussasta - alkoi kunnon pahoinvointi 24/7, mistä oli tosi onnellinen kaikessa karseudessaan. Aluksi taisi olla jotain iltaväsymystä, iltapalelua ja iltaisin huonoa oloa ja hillitön jano - johtuu siitä, että munaiset joutuu koville.

Utua: Paljonko sulla on viikkoja tuossa ekassa ultrassa? Sitä vaan, että jos menet kovin aikaisin, niin ei välttämättä näy muuta kun raskaussäkki vasta. Mulla näkyi ekassa ultrassa rv 6+3 kaksi raskaussäkkiä, joista toisessa oli sikiö ja sillä syke. Tuolloin lääkäri kuitenkin sanoi, että voi mennä viikkokin, ennen kuin tiedetään, tulisiko toiseenkin asukki. No, ei siis tullut. Anyway, siis pointti oli se, että jos menee kovin varhaiseen ultraan, niin saattaa olla, että mitään sykettä eikä sikiökaikuakaan vielä näy ja silti kaikki on hyvin.

Katjuzka: Mulla on kans ollut nyt noita repäisykipja, just tollasta kun kuvailit ja siis viime yönä. Vaikea nukkua vatsallaan, piti kääntyä selälleen.

Hanuu: Kiva kuulla, että punktio oli oikein miellytävä kokemus ;) Mä muuten meinasin nukahtaa siihen gynepöydälle silloin punktiossa - taito sekin siis :LOL:

Vadelmaunelma: mulla ois sit viikkoja 5+6 siinä ultrassa. Onhan se joo vähän aikaisin.. varasin ajan yksityiseltä ja sanoi kyllä että syke näkyy. No ota ja tiedä. Tuntuu vaan, että ei jaksa odottaa. Joutuu varmaan vielä maksaan itsensä kipeeksi siitäkin (ihankuin se tässä konkurssissa nyt tuntuis enää mitään :LOL: )

Catey Mullakin tuhruvuotoa, toivon silti :headwall:

Alkoi sitten ärhäkkä virtsatietulehdus, ihan niinkuin tässä ei olisi ollut vaivoja ja huolia riittävästi muutenkin :kieh: Pitkitin lääkkeen ottoa kun ajattelin, että JOS olen raskaana, niin en halua sen lääkkeen mahdollisesti haittaavaan raskautta/alkiota. Ja viivyttely kostautui kahta kauheampina oireina... Eli siskot, jos tulee virtsatietulehduksen oireita, heti vaan lääkettä huuleen!

Perjantaita odotellessa :|

Katjuzka: Kun tulin raskaaksi viime siirrosta pari vuotta sitten niin mulla ei ollut mitään muita oireita kuin välillä aika kovatkin yölliset vatsakivut pp6-12. :)

Nyt ei taas päähän jää yhtään muiden asiat, omissakin on tarpeeksi..

Punktio takana. Saalis oli vähän pieni, 5 solua saatiin. Pari vuotta sitten saatiin 12kpl.
Tänään vasen punktoitiin ensin normaalisti ja siten oikea vatsanpeitteiden päältä. Kaikki solut tuli lopulta sieltä vasemmalta. Itse toimenpide ei ollut taaskaan yhtään kurja, tipanlaitto sattui eniten. Sain maksimimäärät lääkkeitä punktion aikana. Heh, mies sai ruiskuttaa kipulääkkeet suoneen kun hoitohenkilökunnan käsiä tarvittiin oikean munimon etsinnässä.. =)
Nyt olen jonkun verran kipeä, toki asiaan voi vaikuttaa sekin, että ajomatka oli sen 2,5h..
No, Buranaa nassuun ja odottelemaan huomista biologin puhelua. Toivottavasti on jotain siirrettävää perjantaina!

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************27.1.2010.***********

[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Shenda................2. IVF.....................pi...........25.1....28.1...FEL
Linnia..................1.IVF.......................pi...........26.1....28.1...NKL
Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly..........27.1......29.1..GRA
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu.....................29.1...OYS
Helmiina78.........2. IVF......................ly...........1.2........3.2.....
Mandalay.............1. IVF.....................pi...........1.2................OYS
Nemi77................1. ICSI...................ly............1.2................VL
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi.............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi.............vko 5..........TYKS
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........OVU
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 6
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pi.............Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Joppu................................2. PAS.......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Cateye.................................:heart::heart: ..............13.............29.1.
Myyrä-2................................:heart:.................13...................
onni ja toivo.........................:heart::heart:..............13...................
Inia.......................................:heart::heart:..............8...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................8...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................8...............2.2.
Alina79.................................:heart:.................8................1.2.
Willow...................................:heart:.................7...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................7...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............5...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............5................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............5.................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: ................2...............
fiia 69....................................:heart:.................0...............12.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81................25.1.....................357/ 18

Hei kaikille =) ! Olen taustaillut syksystä saakka ja nyt päätin minäkin aloittaa kirjoittelun.

Olemme avopuolisoni kanssa yrittäneet aktiivisesti lasta nyt n. 1vuoden 8 kuukautta. Eli siis ei vielä kovin pitkä taival takana. Ikää minulla 32 ja miehellä 30. Ja minun stressaavan ja murehtivan luonteen takia hakeuduttiin tutkimuksiin elokuussa 2009. Väestöliitolla ollaan oltu alusta asti. Perustutkimukset tehty molemmille, mulla johtimet auki, mut lääkäri epäilee lievää endoa, koska munasarjat vaikuttaa olevan kohdussa kii ja kipua on menkkojen aikana ja ennen niitä. Ilmeisesti jotain häikkää myös munasolun irtoamisessa. Miehen spermassa normaalien määrä ensimmäisessä tarkistuksessa 4%, muuten kunnossa. Lääkäri oli sitä mieltä, että luomuraskauskin pitäis onnistua... mutta eipä ole mitään tapahtunut. Syksyllä 2009 n. vuoden yrityksen jälkeen siis hakeuduttiin hoitoihin. Kaksi inseminaatiota on takana clomifenien ja pregnylin avustuksella, ei mitään. Yhdessä lääkärin kanssa päätettiin siirtyä IVF-hoitoihin, koska tilanteen olisi pitänyt olla molemmissa inseminaatioissa ihanteellinen ja tärppiä ei tullu. Tietenki hoitojen hinnatkin vaikutti siihen, ettei haluttu turhaan kuluttaa rahaa, vaan siirtyä eteenpäin. Tänään juuri kävin ekan IVF/ICSin tiimoilta ekassa ultrassa, tänään seitsemäs piikityspäivä. Tällä hetkellä oikealla puolella näkyi 4-5 munista ja vasemmalla ei oikeestaan mitään, yks pikku rupu :( Lääkäri nosti puregonin annostuksen takas 150 tästä illasta alkaen ja orgalutranit päälle. Lauantaina toinen ultra ja punktio todennäköisesti maanantaina tai tiistaina. Olenkohan taas liian hätähousu :ashamed: ku murehdin jo munisten määrää? Lääkäri lohdutteli, ettei se määrä välttämättä kerro mitään onnistumisen kannalta ja että vielähän tässä on aikaa ennen punktiota... ICSistä puhuttiin, et ainakin osaan se tehtäis tai jos munisten määrä on pienehkö niin sit kaikkiin. Siinäpä omaa tilannetta, jännittää kyllä toi lauantain ultra aika paljon , et onko :| nostettu piikitysannos tuonu toivottua tulosta...

En vielä hirveesti osaa kommentoida muille, koitan pikkuhiljaa päästä kärryille mukaan ;) ja hahmottaa missä vaiheessa kukanenkin on menossa.

Voimahaleja ja tsemppejä kaikille :flower:
toivotteleepi Nemi

Heippa vaan kaikille =)

Ihan ensimmäisenä paljon onnea Utua plussasta :flower: :heart: toivottavasti saat pian seuraa plussapinoon =)

Täälläpä on tapahtunut paljon, olen kyllä seuraillut taustalla tapahtumia mutta en ole jaksanut kirjoitella. Jotenkin vain on ollut niin masentunut olo ja kauhulla odottanut hoidon alkua. Tämä on meille viimeinen hoito julkisella ja jos tämä ei nyt onnistu niin en todellakaan tiedä mistä tehdään rahat yksityisen hoitoihin :(

Eilen sitten oli eka piikkipäivä ja punktio ajoittuu sitten viikolle 6 sen 7 sijaan. Puregoni menee tällä hetkellä 175 annoksella, maanantaina on sitten ultra joka kertoo riittääkö tämä vai nostetaanko annosta. Niin ja hoidossa ollaan TAYS:sissa jos joku haluaa lisätä listaan.

Olipa kiva lukea helppoja punktio kokemuksia, jospa itselläkin jostain kumman syystä tämä punktio olisi helpompi kun edellisissä olen valittanut ääneen kun on niin sattunut :( Minulle noi kipulääkkeet ei oikeen näytä vaikuttavan tai sitten mun alapää on jotenkin super herkkä kun kuukautisetkin on ihan yhtä tuskaa. Mutta mitäpä ei kestäisi lapsen toivossa...

Paljon tsemppiä piinailijoille, täältä tullaan perässä =)

Listaa päivitetty taas. Nemi ja leiska, kyllähän mukaan mahtuu=) Sanokaa jos muuten ärsyttää että se lista on jokaisella sivulla kun se vie niin paljon tilaa. Ite tykkään että tilanne näkyy aina helposti mutta ymmärrän kyllä jos jotain nyppii mun yli-innokas päivittely :D. Huomenna saadaan taas monta piinailijaa lisää ja toivottavasti myös plussia! Onnea Shendalle ja Linnialle huomisiin siirtoihin! Vai oliko se niin ettei yksikään rautahermo testaa kuin vasta perjantaina pp15? Raitapaitainen: toivotaan hyvää hedelmöittymis- ja jakautumis%

Miksi tuota Orgalutrania pistellään? Mulla ei oo nyt muita kuin Puregon ja pregnyl ja Luget.

Gallup-kysymys: Onko muilla todella runsasta "limantuottoa" (vähän niinku ovislimojen alkua) tässä piikittelyjen loppuvaiheessa? Eikai mulla vaan tuu ennenaikainen ovis?

Mandalay: Orgalutran kuuluu lyhyen kaavan hoitoon, sillä jarrutetaan muniksia etteivät karkaa liian aikaisin. Pitkässä kaavassahan sitä ei tarvita koska oma hormonitoiminta on lamautettu eikä normiovulaatiota tapahdu. Limantuotosta mulla ei oo muistikuvaa.

Täällä käyty aamulla ekassa ultrassa. 18 munasolua oli kasvamassa, joista 10-11 hyvän kokoisia. Kohdun limis oli jo 12 mm!! Eli estrogeenitasot huitelee korkealla. Nyt jatkan piikitystä kompromissi määrällä 125 UI (ja sit toivotaan ettei hyperi iske...), niin jospa osa pikkuista sais isommat munasolut kasvussa kiinni. Seuraava ultra perjantaina ja punktio ens viikon ma tai ti. Kääk!!!

Ja sitä ennen pitää selviytyä tänään ekan Orgalutranin pistelystä.. :ashamed:

Annabell-77: Huisi kyllä toi sun munismäärä =) , pistää kovasti mietityttään oma vähäinen määrä :/ ... No, eipä se miettimällä parane (vaan mielessä pyörii koko ajan), illalla vaan lisää piikkiä ja orgalutrania perään. Onneksi lääkäri kehui kohtu oikein kauniiksi ja limiskin oli hyvä (muistaakseni 9,3), hieman lohduttaa.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille +++ :whistle:

Mandalay
Mulla oli kyllä tavallista runsaampaa limaa pistosten loppuvaiheessa ja muutenkin ovulaatio-oireet. Olin jo ihan vainoharhainen, että munasolut on lähteny karkuteille. Niin vaan kuitenkin löytyi tänään 15 munasolua eli tallella olivat. Varmaan siis sinäkin turhaan huolehdit :)

Mandalay, kuulostaa tutulta tuo limaisuus :LOL: mulla ollut kans nyt molemmissa hoidoissa, siinä loppuvaiheessa piikittelyä..mut ihan oikeaan aikaan silti munikset kerättiin. vaikka pelkäsin jo noista merkeistä että ohi menee..

ON edelleen ajoittain tuntuu tuolla vasemmalla alavatsalla, jatkunut tasaiseen jo koko päivän..ei ole siis kipua, eikä varsinaisesti vihlaisuja, sellaista jomottelua olis varmaan parhaiten kuvaavaa. Jotain outoa siellä kyllä nyt on, ei oo ennen tuntunu vastaavaa...

Nemi älä suotta oo kateellinen suuresta määrästä muniksia..mullaki oli ekas hoidos 30, joissa 28 oli solu..mut jostain syystä vain 16 hedelmöitty ja niistäki 15 kuoli ennen siirtoa :$ Määrä ei aina korvaa laatua...Vähän samoin kävi nyt tällä kerralla, 15 kpl, joista taas se yksi jonkinlainen rupu selvis hengis. Ja hyperin oireet myös noiden aikana tullut tutuksi.

Mun tekis mieli ehdottaa seuraavaan hoitoon, josko mentäis pelkillä clomeilla, vaikka 2kpl/päivä, josko silloin kasvais vaan tuo 4-5kpl :) En toki tiä miten tällänen ehdotus menis läpi...mut mulla clomeilla kuitenki kasvanu aina hyvin se 2-3..ja vain yhdellä tabl päivä. Ja limiskin pysynyt hyvänä. Jospa mulla onki tuon ison määrän takia sit munisten laatu ollut elinkelvoton...

:headwall: apuva!!! Onnistuin mokaamaan pahasti! Olin juuri pistämässä puregonia kun ihmettelin että se ei naksunut lainkaan vaan meni "läpi" surraten. Sitten vasta huomasin että kynän nuolet eivät olleet kohdallaan... :x Mistä ihmeestä nyt tiedän että menikö sinne jotain ainetta vai ei??? :'(

Yhteistyössä