Kympin hoidot

RISIS Olen kovin pahoillani. On varmaan aika lyöty olo. Toivottavasti jaksat taas huomenna hitusen hieman paremmin. Nyt voi räytyä kunnolla, on tämä kyllä niin rankkaa. :hug:

Onneksi saamme ilosiakin uutisia, UTUA, se on nyt sitten tehty! Ketjumme ensimmäinen plussa ja kuukausi ei ole vielä lopuillaan. ONNEA!

Kaikille piinailijoille supistelemattomuussäteitä ja liimaa kiloittain!

Odotellen, Isis

Nyt on työputki takana ja punktioviikko alussa... Seuraavan kerran töihin vasta viikon päästä maanantaina :)

Olen käynyt pikaisesti päivittäin lukemassa kuulumisia, mutta nyt en millään muista kaikkea, mitä piti kommentoida. Oikein isot onnittelut utua81! Sait kunnian olla ensimmäinen :) Ja suuren suuri lohtuhalaus risupesälle, kun en oikein osaa sanoin lohduttaa :hug:

Jänniä aikoja vielä monella piinailun merkeissä ja monta uutta punktiossa ja siirrossa olijaa tällä viikolla. Onko nyt ihan oikeasti viikko 4..? Tuntuu niin uskomattomalta, että ylihuomenna on vihdoin oma vuoro mennä punktioon! Tosin olen taas mielessäni kehitellyt kaikki mahdolliset pessimistiset vaihtoehdot, mitä voi vielä mennä mönkään. "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä", sanoo mun mieskin aina ;) Jospa vaikka tuliskin sitten joku positiivinen yllätys... Viime päivät on ollu nännit tosi arat ja muutenkin rinnat aristaa. Se hämää mua, koska yleensä nännit tulee araks vasta ovulaation jälkeen. Taas kummittelee takaraivossa mielikuva karkailevista munasoluista. Ja joo ei varmaan edelleenkään oo mahdollista, varsinkin kun Pregnylin pistäminenkin on edessä vasta tänään illalla. Eiköhän nää hormonimäärät vaan aiheuta mitä erinäisempiä oireita. Viime päivät on tosin alavatsallakin ollut vähemmän tuntemuksia... Voisko joku vakuuttaa mulle, että ei ne sieltä oo mihinkään karannu :LOL: Oon jo sopinut illaksi terveydenhoitaja ystäväni kanssa treffit iltateen merkeissä. Aion itse sekoittaa ja pistää Pregnylin, mutta ystävä saa olla mun "turvahenkilö", jos alkaakin epäilyttää =) Eilen oli töissä ekaa kertaa ns. tilanne päällä juuri kun oli pistoksen aika. Pistin sitten viimeisen annoksen Gonal-F:ää vähän myöhässä, kädet vielä täristen adrenaliiniryöpystä. Onneksi Pregnylin saa tänään pistää rauhassa, mikäli ystävän 3v. ja 7kk lapset ymmärtää mennä ajoissa nukkumaan... No onneks siellä on isä paikalla katsomassa lasten perään.

Mukavaa ja toiveikasta viikon jatkoa kaikille!

Ansku82 ja Tähtisilmä No ratsastus kuuluu myös mun harrastuksiin, ja se siis tosiaan on ehdottomasti kiellettyjen asioiden listalla jo piiikitysaikana. Kuulemma n. 2 vkoa. Myös lannanluonti kiellettiin kiertoliikkeiden takia, samoin mun tanssiharrastus.... :x

Tulen kuokkimaan tänne vanhalle palstalle. Joku saattaa muistaakkin mut tuolta loppuvuoden hoidoista. Palsta tuli silloin niin tutuksi etten ole vieläkään malttanut kokonaan pysyä poissa vaikka joulun alla plussailinkin.

Ihan ensiksi risupesä:snotty: Muistan hyvin sut loppuvuoden pinosta. Olen niin pahoillani, muistan hyvin nuo tuntemukset. Mä todella sydämestäni toivon että pääsisit heti seuraavasta hoidosta jatkamaan matkaasi tuonne odottajiin. Jaksamista :ashamed:

utua81 :) Onnea ihan hirmuisesti!!!! Ajatteles jos onkin kaksoset tulossa. Pääset varmasti omalle klinikallesi varhaisraskaudenultraan. Sulla on tosi hyvä hcg arvo, vois hyvinkin olla kaksoset tulossa. Mä kävin samoilla päivillä verikokeissa ja mun arvo oli 436 joka oli kanssa aikas korkea. Viikolla rv7+0 kävin ultrassa ja siellä näkyi kaksi vauvan alkua joten molemmat olivat kiinnittyneet. Kääks, tänne siis kaksoset tulossa :heart:

Meille tehtiin icsi kun tavallinen IVF ei oikein toiminut. Meillä diagnosoitiin hedelmöityshäiriö kun punktion jälkeen 10 kypsästä munasolusta tuli vain nämä kaksi alkiota jotka lääkärin mukaan kannatti siirtää. Enpä olisi uskonut että tämmöinen toivoton tapaus voi onnistua. Olisin meinaan joutunut aloittaan koko rumban taas kerran uudestaan tammikuussa alusta. Koskaan ei voi tietää miten onni potkaisee. Yritän tällä siis valaa uskoa teihin kaikkiin naiset. Mikään ei ole mahdotonta!!!!!

Odottelen tuolla odottajien puolella tietä ihan jokaista joten, see you =) =) :heart:

Katriina77 + kaksoset rv11+0

Risupesä todella surullista :'( . Lämmin :hug: ja voimia tulevaan.

Muille piinailijoille, punktioon ja siirtoon menijöille peukutusta ja Utua paljon paljon onnea!

).( Tänään oli se kauan odottamani suunnittelukäynti. Reseptit on kourassa, annos on 175 yksikköä puregonia kp 3 alkaen ja rinnalla femarit kp 2-6. Maaliskuun alussa alkavasta kierrosta siis pääsen tosi toimiin. Oman laskupään mukaan se kierto alkaisi 8.3. ja alustavasti laskeskelimme että punktio ajoittuu joko viikon 11 loppuun tai 12 alkuun. Ihanaa kun on vihdoin jotain konkreettisia päiviä joita odottaa.

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************25.1.2010.***********

[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly..........27.1................GRA
Shenda................2. IVF.....................pi...........25.1....28.1...FEL
fiia 69..................2. IVF......................pi...........25.1.
Linnia..................1.IVF.......................pi...........26.1....28.1...NKL
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu...........29.1..............OYS
Mandalay.............1. IVF.....................pi............vko 5............OYS
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi.............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi.............vko 5..........TYKS
Helmiina78.........2. IVF......................ly.............vko 5...........
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........Ovu
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 7
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pi.............Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................Helmikuu....OYS
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................................vko 11
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi............Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Joppu.....................................:heart: ..............13....................
Cateye.................................:heart::heart: ..............11.............29.1.
Myyrä-2................................:heart:.................11...................
onni ja toivo.........................:heart::heart:..............11...................
Inia.......................................:heart::heart:..............6...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................6...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................6...............2.2.
Alina79.................................:heart:.................6................1.2.
Willow...................................:heart:.................5...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................5...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............3...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............3................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............3.................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: .................0..................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81.............25.1.....................357/ 18

Utua onnea :heart: ja mitä parhainta raskautta! (hienoa kun voi välillä sanoa näinkin)

Oi Risupesä suurhali :hug: sinulle, ei oo reiluu!

Täällä kärvistellään, piinailu on nimenomaan sitä itseään. Toivo hiipuu vaan. Perjantaina oli kamala pistoskramppi, oliko sitten ummetus, huono kohdun supistus vaiko kiinnittymistä. Toivotaan viimeistä ja pelätään kaikkea muuta. Heh heh.

Onnea Utua! Hieno juttu.

katjuzka ja muut: Miten varma tuo "kramppaus estää alkion kiinnittymisen" -juttu on? Itselläkin tänään tuntunut vaimeasti aina välillä jotain. On menny ohi, kun on ollut ihan rauhakseen hetken...

Onnea Utua =) Hienoa, että plussia aletaan saada tähän ketjuun.

Risupesä :hug: ja jaksamista. Tsemppiä kaikille punktioon menijöille ja piinaajille.

Mulla oli tänään piikitysten aloittamisen jälkeen eka ultra ja rakkuloita oli tällä hetkellä 11. Melko samoissa mennään kuin 1.ivf:n kohdalla.

Annabell-77: meillähän on sitten samat harrastukset tanssi ja ratsastus. :) sanoivatko lääkärit sulle että ei pistosten aikana saa ratsastaa etc? Mä en siinä vaiheessa vielä tuntenut mitään estettä ratsastukselle, mut nega testin jälkeen kyllä teki kaikki tärähdykset (keventäminen) tosi kipeetä, joten jouduin vielä hetken odottaan sen jälkeen ennen kuin kestin kovemmin ratsastella, mut ite paskan luonnissa en tuntenut mitään kummempia...noh pitänee tosiaan nyt ottaa rauhallisemmin jos ja kun siirtoon tässä perjantaina päästään...kiva että täällä on muitakin hevosihmisiä =)

syssy, en tosiaan tiä miten oikeaa tietoa se on...kun niinkuin toivorikas sanoi, voi olla just toisinkinpäin, ja mehän toivotaan niin. en tosin tiä miten paljon tässä toivomiset auttaa. eli tiedä noista sitten, niitä saattaa tulla ja mennä ja tarkottaako mitään..
katriina, muistan sut kyllä! tuplasti onnea kaksosista!!

Voi näätä...Risupesälle :hug: ja empatia murinat kurjasta tuurista.

Onneksi edes jollekin onni potkaisee, vielä onnittelut Utulle! =)

).( Kävin tänään verikokeessa Tyksissä ja päivällä sain tuloksen, joka oli 0.44. Nyt saan sitten pistää Puregonia peräti 300IU, huhuuu....no keskiviikkona sitten nähdään onko siellä munan munaa. =/ Mulle tuo arvo 0.44 ei sano yhtikäs mitään ja en halunnut kuluttaa IVF-hoitsun kallista aikaa muiden soittajien vuoksi ja unohdin sitten kysyä mitä tuo arvo tarkoittaa...Osaako joku kertoa ja paljonko sen pitäisi olla tai paljonko se teillä on ollut?

Ilmeisesti mun "tehtaat" on sitten laiskat - eipä varmaan tarvi pelätä hyperiä ainakaan...?
Nyt alkoi sitten aavistuksen verran jännittää pääseekö sitä edes punktioon asti. :eek:

Löysinkin itse vastauksen tuohon verikokeeseen netissä seikkaillessani...

"Estradioli on fertiili-ikäisen naisen tärkein estrogeeni. Vaihdevuosien jälkeen estradiolin
pitoisuus on pieni ja silloin tärkein estrogeeni on estroni. Fertiili-ikäisillä naisilla estradiolipitoisuus vaihtelee kuukautiskierron mukaan. Kierron alussa pitoisuus on matala, huippupitoisuus on follikulaarivaiheen lopussa ja pitoisuus laskee ovulaation jälkeen.

Estradiolipitoisuus on matala primaarisessa ja sekundaarisessa amenorreassa, joihin liittyy hypogonadismi. Ovulaatio ei yleensä tapahdu, jos taso ei nouse yli 0.8 nmol/l. Munasarjojen granuloosasolutuumorit erittävät usein estradiolia ja jotkut testikasvaimet voivat joskus erittää sitä. Miehillä estradiolipitoisuudet ovat normaalisti matalia.

Estradioli Viitearvot:

Naiset:
-Follikulaarivaihe 0.11 - 0.44 nmol/l
-Ennen ovulaatiota 0.55 - 1.29 nmol/l
-Luteaalivaihe 0.37 - 0.77 nmol/l
-Postmenopaussi 0 - 0.13 nmol/l "

Utualle todella iso :hug:
Minut voi poistaa jo tuolta piinalistalta, menkat puskee tänään jo aika hyvällä vauhdilla. Eli ei tullut tästä mitään... Tietääkö kukaan voidaanko seuraava PAS tehdä jo heti tähän uuteen kiertoon, ettei tarvitse mitään välikiertoja pitää?

Utualle tuhannesti onnea raskautumisesta!! :flower: :flower:

Ja Risupesälle toivon jaksamista ja toipumista.. Ensin surraan ja sitten noustaan taas ylös, eikö vaan? :hug:

Olin tänään ultrassa. Punktio on nyt sitten keskiviikkona ja siirto perjantaina. Vasemmalla puolella oli 6-8 n. 16-18mm munista ja nyt kun oikeakin saatiin näkyviin niin siellä olikin pieni ylläri.. n. 24mm munis ja joukko alle pari senttisiä! Ultrattiin vatsan päältä ja muutamalla eri konstilla sisäkautta, että saatiin tehdas näkyviin.
Tuo oikea puoli on niin vaikeasti tavoitettavissa, että vasen punktoidaan normaalisti mutta oikea ilmeisesti vatsanpeitteiden päältä... :eek:

Ei se "erikoispunktio" mua oikeesti pelota, Dormicumia ja Rapifenia vaan reilusti peliin niin hyvä tulee. Toivottavasti kypsää saalista on tarjolla. Ettei vaan olisi niin, että tuo 24mm on johtaja ja kaikki muut epäkypsiä hännystelijöitä.. Pregnylin tuikkaan vielä tänä iltana.

Tähtisilmä79 Joo, mulla nimenomaan kiellettiin ratsastus jo piikityksen aikana. "Armosta" saan mennä ekaan ultraan sakka joka on huomenna. Myös paskanluonti kiellettiin koska siinä on kiertoliike joka voi saada munasarjat solmuun. Mutta mulla on kyllä 10% hyperi riski, kun tavallisesti se on käsittääkseni 1%... En tiedä vaikuttaako se asiaan? Pitänee kysyä keskiviikkona... Aikamoisia järjestelyjä aiheuttaa kyllä kun kotona on 3 hevosta ;) Siinä joutuu mies koville lannanluonnin kanssa :LOL: Hevosille onneks järjestyy sijaiskuskit :)

Ja kiva tosiaan että täällä on muitakin heppaihmisiä! :)

Mulla on kyllä nyt jo kipuiluja munasarjoissa, että missäs jamassa sitä mahdetaan olla ensi viikolla kun punktio on.,..

Niin ja mulle saa päivittää että olen hoidossa Väestöliitossa... :whistle:

Onnea utualle paremmasta tuurista ja sen varmistumisesta!

Jopulle pahottelut tähän samaan (vuotavaan) veneeseen joutumisesta :( :hug:

Kiitos kaikille myötätunnosta :flower: :heart: kai tästä vaan pitäs taas jaksaa ylös ja eteenpäin rämpiä.. koitan hiljentyä nyt joksikin aikaa lomalle (nauttiin piiitkästä aikaa luomuelämästä ;) ) näistä kuvioista :wave:

Onnea vielä kaikille tuleviin koitoksiin!

:heart:lla, #

Linnia
Mä jännitän jo sun puolesta ja odotan huomisia kuulumisia siitä, miten punktio naikkarilla sujui. Mulla se on sit ylihuomenna edessä...

Pregnyl pistetty onnistuneesti, vaikka aika jännää se näin ekalla kerralla olikin. Nyt sit vaan odotellaan ylihuomista. Onneksi huomenna on jo vapaata ja aamusta heti aika kynsihuoltoon :)

Yhteistyössä