Kympin hoidot

Onni ja Toivo: Mulla on lyhyt kaava koska ei ole liiemmin omaa hormonitoimintaa ja taustalla pco. Ei siis ole mitään toimintaa mitä ajaa alas kuten pitkässä kaavassa tehdään.

Tänne tulee niin hurjaa vauhtia tekstiä, että ei meinaa perässä pysyä..

Siispä omaa napaa kun siitä vielä ainakin jotain muistan..
Mulla alkoi ihan täysin ja yllättäen eilen elämäni viidennet kuukautiset! :eek:
Siis mahtavaa, että on hormonitoimintaa mutta samalla niin yllättävää.
Soitin klinikalle, että muuttaako tämä jotenkin meidän ensi viikon torstaille suunniteltua aloituskäyntiä mutta ei kuulemma muuta. Mulla kun on yleensä aina se tilanne, että vaikka olis kp65 niin ultrassa näyttää siltä, että olisi kp1. Hoidot ei siis mene kierron mukaan.
Nyt jos siellä onkin sitten kierto käynnissä, mitä suuresti epäillään, niin sitten eletään sen mukaan ja ivf siirtyy seuraavan kierron alkuun. Ja tätä nyt alkanutta kiertoa ei kuulemma päästetä venymään pitkäksi vaan pidetään tarvittaessa Teroilla kurissa.

Ensi torstaina selviää paljon.. =)

Yritän tässä selvitellä ketkä kaikki teistä on lyhyellä kaavalla ja ketkä pitkällä..

Kiitos Sanasa lisäinfosta! Oliko teilläkin Naikkarin suunnittelukäynnillä puhetta pitkästä kaavasta ja nyt Väestöliitossa onkin lyhyt? toivoisin väestöliitolle pääsyä, sillä pitkä kaava ei innosta (aikaisempien ikävien kokemusten vuoksi), joten pitää toivoa, että ruuhka jatkuu edelleen alkuvuodesta :| Miksi teillä IVf vaihtui ICSI:n? Minuakin nim. kiinnostaisi tuo ICSI sillä yksi IVF on mennyt pieleen, kun hedelmöittymistä ei tapahtunut :( Nyt kuitenkin naikkarilla oltaisiin itsepintaisesti tekemässä IVF...

Meillä piti olla punktion alunperin joulukuussa, muttakun marraskuussa menkkojen alkaessa soittelin, niin Naikkarilta sanoivat hoidon aloituksen siirtyvän joulutauon yli. Kyllä muuten otti päästä, kun oli jo ootellut sen puoli vuotta ja sitten kerrotaan vasta jostain joulutauosta ja siirtymisestä!

Meille tosiaan suorilta käsin tehdään icsi siellä, ei oo muuta vaihtoehtoa. :D

Ja nyt pidän koko ajan vesipulloa läsnä, että tulis juotua tarpeeks.

Munkkiniemi: Joo, meillä mení juuri niin. Naikkarilla info pitkästä hoidosta ja sitten VL:lla sanoivat heti että mennään lyhyellä, syitä sen kummemmin erittelemättä. Meillä on koko ajan ollut ICSI suunniteltu vaihtoehto miehen simppojen vuoksi, toki tilanne katsotaan sitten punktiopäivänä erikseen. Mutta näin meille on arvioitu sekä naikkarilla että VL:ssa simppatulosten perusteella.

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa......Punktio / Siirto

SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen....vko 2
syssy...................2.ICSI...................lyhyt.................vko 2
Cateye.................2.ICSI...................pitkä................vko 2
onni ja toivo........ 1. IVF....................lyhyt................vko 2
risupesä...............2.IVF.....................pitkä................vko 2
Alina79.................2.ICSI...........................................vko 2
Myyrä-2................1. IVF....................lyhyt................vko 2
Joppu..................1. IVF:n 1. PAS...............................vko 3
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................vko 3
Willow..................1. IVF....................pitkä................vko 3
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 3
plastex................2.IVF......................lyhyt.................vko 3
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt.................vko 3
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS.....lääkkeetön.......vko 3
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS.........lääkkeellinen....vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä.................Helmikuu
Nipsu74.............................................pitkä.................Helmikuu
Isis.......................3.IVF.....................pitkä.................Helmikuu
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä................Maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen....Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF.............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä.................Huhtikuu

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki..........................PP.....................testipv

:heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki................testipäivä.................HCG / pp

:flower: :flower: :flower: myöhemmin onnistuvat :flower: :flower: :flower:

Joo, päivitin tota listaa niin että siinä näkyy myös onko pitkä/lyhyt kaava tai lääkkeellinen / lääkkeetön PAS. Yritin vakoilla ketjusta kaikkien hoitomuotoja mutta en löytänyt kaikkia ja oon varmasti tehnyt virheitäkin, korjatkaa pliis. Listasta tuli kyllä vähän outo, jotenkin rivit heittävät vaikka kirjoittaessa näyttää että on ihan tasassa. Ja on mulla oikeesti muutakin elämää kun päivittää tätä listaa mutta kun taas joudun odottamaan täällä duunissa että pääsen viemään ruuat kokoukseen niin ei ollut just muuta tekemistä :LOL:

Ihanaa onnistuneiden hoitojen vuotta naiset!

Olin pimennossa, kun tekniikka petti, mutta taas pelittää. Olette olleet ahkeria ja moni on jo ihan oikeassa hoidossa (ei vain ajatuksissa..). Kuulin myös tuosta positiivisen ajattelun voimasta ja siksi halusin kymppiketjun. Rentoutuminen olisi myös kuulemma tosi tärkeää, mutta kun se on niin hankalaa hoitojen lomassa. Koko ajan on jännättävää. Jospa nyt sitten porukalla yritettäis aina välillä luoda rentoutumiskikkoja.
Ekat menkat e-pillereiden jälkeen olivat aika kivuliaat, toisia odotellessa ja pieni toivon kipinä nostaa päätään, sillä helmikuu on täällä jo tuossa tuokiossa :LOL:

Mukavaa, että on kanssakulkijoita, on olkapää johon nojata ja joku jota pommittaa kysymyksillä, kun oma tieto ei riitä.

Juodaan siis yhdessä mahtavien naisten lämmin teekuppi näin pakkasillan ratoksi!
Kiitos Toivorikkaalle päivityksestä!
Rentouttavin terveisin, Isis

Pitkä vai lyhyt kaava: Mulla oli 1 IVF/ICSI:ssä pitkä kaava endometrioosin takia. Pitkässä kaavassa endoa "kuivatetaan" ja lamaannutetaan tuolla jarrulla ja mulle pitkä kaava sopi tosi hyvin. Mä reagoin aiemmissa hoidoissa hirveällä vauhdilla clomeihin ja menopureihin ja olo oli tukala :eek: Mutta pitkässä kaavassa olo oli parempi, follit kasvoi tasaisesti ja ei tullut yhtään ns. tyhjää munasolua. Jatkossakin aion pyytää pitkää kaavaa - huomatkaa siis positiivinen ajattelu taas ;)

Duffy:Mulla endo paljastui nimenomaan rakkoendometrioosina ja se alkoi pahaa munuais/virtsatieinfektiota muisttuttavin oirein ja söin kuukausitolkulla antibiootteja. Kaikki muut oireet hävisi, mutta verivirtsaisuus jäi. Se endo löytyi vihdoin rakkotähystyksessä :eek: Se pahin osa siitä höylättiin kesällä, mutta ultrassa näkyy edelleen vajaat 3cm halkaisijaltaan oleva endopesäke rakossa. Kuulemma rakosta täytyisi tämä endopesäke jossakin vaiheessa poistaa ja samalla siis kokonaan pala rakosta. Nykyisin tuo rakkoendo oireilee vain alkukierrosta ja menkkojen aikana, oireet lähinnä mm. "paineen" tunnetta virtsatessa, kipua virtsatessa - siis virtsatieinfektion oireet. Ainoa keino nähdä, mitä siellä rakossa on, niin on rakkotähystys ja tuolla ultrallakin näkee ainakin mun endopesäkkeen rakossa. Jos nuo virtsavaivat jatkuvat, niin suosittelen, että pyydät tarkat analyysit virtsasta. Mulla tutkittiin mm. soluja ja vaikka mitä virtsasta eli tarkemmat analyysit kuin perinteinen bakteeriviljely. Ja jos näistäkään mitään ei löydy, niin pyytäisin lähetteen kirurgian polille urolgin vo:lle, että tehtäisiin rakkotähystys. Mulle tuo endolöydös oli helpotus tavallaan, koska oli niin painajaismaista, että mitään syytä verivirtsaisuudelle ei löytynyt.

Mä oon alkanu miettii mitenhän mun hoidossa oikeen tulee käymään, varmaan oon hyperin takia sit sairaalassa tipassa kun mulla hoito tehdään pitkällä kaavalla vaikka mulla onkin pco. Väestöliitolla suositeltiin mulle nimittäin lyhyen kaavan hoitoa, mutta nyt julkisen puolen lääkäri päättikin että tehdään pitkän kaavan mukaan. Sitten oon alkanu jo miettii että miten pääsen töistä niihin ultriin kesken päivää lähtemään ku en haluis kertoo pomolle enkä sen paremmin työkavereillekaan minne oon menossa. Miten muilla ultriin meno on järjestynyt? Mietin jo et pitäisinkö käyttämättä jääneet kesälomapäivät sillon, mutta ne loma anomukset pitäis tehdä jo nyt enkä ees tiedä tarkkaan koska sen loman tarvisin. Kun oon kuullu että lapsettomuushoidoista saatava sairasloma on sellasta josta työnantajan ei tarvi maksaa palkkaa. Vai ootteko muut saanu sairasloman palkkallisena? Mitä siihen sairaslomalappuun muuten tulee syyksi? Pitäis yrittää ottaa rennosti mutta se ei tunnu oikee onnistuvan kun stressaan jo valmiiks kaikesta mahdollisesta.

toivorikas Kiitos päivityksestä :) Mulla on lyhyt kaava.

Isis Komppaan sua täysillä positiivisessa ajattelussa!! Vaikka rentoudesta ei olisi mitään todellista hyötyä lopputuloksen kannalta, onpahan ainakin matkalla mukavampaa B) .

Hei pitkästä aikaa! oon ollu hiljaa tääl taustalla, eipä oo ollu mitää kirjoteltavaa :) mut seurannu teidän juttujanne aina välillä. Paljon tullut uusia, ja aktiivista porukkaa...en oo tainnu ihan pysyä perässä, mut eiköhän tämä tästä!

Meillä mennään lyhyellä kaavalla, kunhan vihdoin pääsis alkuun niiden piikityksien kanssa!!!ja listlla löytyy Gonal-F + Orgalutran + Pregnyl + Lugesteron.
Menkat kun ei oo vieläkään alkanu,ja aina kp 24 tai 25 ne tulevat. Nyt kohta jo kp 26 lopuillaan..Joten täällä odotellaan vielä.

Mansikkainen79: Ultria varten olen ottanut joko pekkaspäivän tai palkattoman.. ei ole tarvinnut selitellä..vielä.:kieh: Joskus olen kyllä maininnut että on lääkärikäynti. Mulla kun tulee sinne ultraankin matkaa, ettei oikein voi olla töissä kokopäivänä :| Tai sitten käy aamulla muutaman tunnin ja lähtee ajelemaan.

Ja punktiosta saadusta sairaslomalapusta.. vein sen työnantajalle, koska luulin että maksavat..toisin kävi. Ei ole korvattava, koska mulla ei ole sairautta esim. endometrioosi (mulla VAIN tukkeutuneet torvet). Itse varmistin liitosta. Ja siitä koodista.. kyllä ne työpaikalla oli ottanut selvää koodista, koska toivat lapun jossa puhuttiin hedelmöityshoitoihin liityyvistä poissaoloista ja niiden korvattavuudesta.. Enpä taida ensi kerralla toimittaa koko lappua. Ennemmin sanon lähiesimiehelle oikean syyn, ettei sitten palkanlaskijaa myöten juoruile.. :eek:

Kiitti vastauksesta plasebo, toi on mun mielestä kyllä niin väärin kun ei saa sairaslomia edes palkallisena. Mietinkin että sama jos sanoo lääkärille että ei tarvi laittaa siihen syykoodia ollenkaan, jos esimies sitten kyselee niin sanon että olkoot palkatonta (jos se kerran kuitenkin olisi ja vielä syykin paljastuisi). Ja kait ne ultriin menotkin jotenkin saa järjestymään.

Hei vaan kaikille täällä yksi mukaan lisää joka aloittaa sumuttelut maanantaina ;) elikkäs meillä tulossa miehen simppojen vuoksi eka icsi..ja mulle hormoonit pistetään/sumutetaan pitkän kaavan mukaan...punktio olis tällä aikataululla sit viikko 5 ja sitä jännitetään ;)
Onneksi meitä yrittäjiä on näin paljon ettei yksin tarvitse jutella :)

siis elikkäs maanantaina aloitan synarelan sumuttelun ja siitä se sit lähtee :) aika jännittävää onhan tätä odotettu jo marraskuusta :)

Mut tsemiä kaikille joilla ennemmin kun mulla ivf tai icsi täältä tullaan perässä :)

Hei! Voisin minäkin taasen liittyä palstailemaan. Olin syksyllä mukana, mutta sitten oli pieni tauko tarpeen. Nyt taas jaksaa. Eli mulla 1. ivf takana, josta tuoresiirrosta tuulimuna. Ensi viikolla toivottavasti eka PAS.

Heippa kaikille! Muokkasin taas tuota listaa :D mulla kun ei muuta tekemistä ole :p . Laitoin sinne nyt myös piinailijoiden listan niin on helppo erottaa ketkä piinailevat ja ketkä vielä odottavat punktiota / siirtoa tai hoitoa. Lisäksi siellä on plussanneiden lista johon tietty kaikki siirtyvät piinalistan kautta ;) ;) . Mansikkainen: mä olen saanut käydä kesken päivän ultrassa ja lekurissa ja olen saanut kaikki poissaolot ja sairauslomat palkallisena, johtuen mukavista ja ymmärtävistä esimiehistä. Se on työnantajan päätettävissä maksaako. Mulle on vielä sanottu että en saa stressata poissaoloista ja pitävät täysillä peukkuja. Pitkä/lyhyt kaava vielä, mulle sopi kanssa paljon paremmin pitkä kaava, tuli 4 (!) kertaa enemmän soluja ja 5 x enemmän alkioita. Että vaikka mulla onkin PCO-tyyppiset munasarjat niin pitkä oli parempi. Ja pitkällä mennään varmasti vielä mahdolliset seuraavatkin hoidot. Kaikki reagoi niin yksilöllisesti niihin hormoneihin ettei mitään oikein voi päätellä etukäteen.

Tsemppiä Vadelmaunelman harvinaisen kiusalliselta kuulostavaan endoon :'( Itsellä endo on onneksi pysynyt suht. oireettomana kymmenen vuotta sitten tehdyn laporaskopian jälkeen, joskin ihan riittävästi ehti saamaan haittaa aikaiseksi ennen sitäkin: ne tukkeutuneet munatorvet. Kiinnikeitä jäi tähystyksestä kohtuullisesti ja ne aina säännöllisesti juilii. Samoin munasarjoihin tulee ajoittain endometrioomia, jotka sitten kivun kera puhkeilee ittekseen :/ Saas nähdä, kun itse olen hoitanut tota endoa e-pillereillä yli kymmenen vuotta ja nyt kun tulee sumut vielä päälle, että lähteekö mitään muniksia sitten kehittymäänkään, kun piikittelyt alkaa vai onko tyypit ihan lamaannuksissa. Senkin puoleen lyhyt kaava olis mukavampi. Mutta nähtäväksi jää....
Ja noista sairaspoissaoloista, että munkaan ei tekis mieli töissä kuulutella asiasta, kun olen vasta aloittanut pitkän ja hartaan rekrytointiprosessin kautta (työnantajat näkivät todella vaivaa rekrytoidessaan, joten eivät varmaan hyppisi ilosta mahdollisista äitiyslomauhkista!) Täytyy sit punktion aikaan ottaa vaikka "omaa saikkua" ja ultrakäynnit naamioida töihin liittyviksi :whistle:

Toivorikas Minulle voi päivittää hoidoksi 2. ivf/icsi (selviää sitten myöhemmin kumpi, lääkäri oli kuitenkin merkannut 1. ivf:n jälkeen papereihin että seuraavaksi hoidoksi suosittelee isciä )
Sit hoidot alkaa vähän myöhemmin johtuen heitelleestä kuukautiskierrosta, eli punktio/siirto tehdään viikolla 9.. eli maaliskuussa... odottavan aika on piiiiitkä... :(

Tsemppiä kaikille tuleviin hoitoihin, paljon paljon plussa tuulia :)

Kiitos Toivorikas-72! :)

Oon tajuttoman väsynyt ja päänsärkyinen. En saa yöllä oikein nukuttua, joten päänsäryt voi johtua siitäkin. Unettomuus on mulle uutta, siitä syytän Suprecurin ensipuraisua. :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä