Kympin hoidot

Meg

Nipsu Hitsi kun on hankala arvioida riittääkö sumute pe asti. Miten sä osaat katsoa että paljonko menee yhdessä nuuhkaisussa ainetta? :LOL: Näyttää vähältä mun aine, mutta silti se voi riittää pariksi päiväksi, mut veikkaanpa että ei se kuitenkaan riitä loppuun asti. Pitäisköhän suosiolla käydä hakemassa vain uusi, rahathan siinä menee hukkaan, mutta ei voi mitään. Ja eikös toi pullo säily avattuna 5 viikkoa? Eli sitä ei voi hyödyntääkkään seur. hoidossa..

Piikittely on mennyt hyvin, tosin luovutin ja annoin miehen pistää. Aluksi ajattelin että osaisin varmaan itsekin, mutta no, saapahan mieskin jotain tehdä tämän eteen :LOL: Ei ole nytten hirveesti tuntemuksia munasarjoissa, ehkä välillä jotain pientä.. Pitäiskö tuntua joltain kun on pistetty jo neljä päivää? Onneksi kohta se ultra niin tietää enemmän.

miulla lääkäri myös mietti tuota kellonaikaa pregnylin pistoon ja päätyi että pistos tuli eilen illalla klo 21 ja punktio huomenaamuna klo 10, eli 37 tuntia väliä. lääkäri sanoi ettei se ole aivan tunnista kiinni. siihen on nyt vain luottaminen.

Leiska: Mäkin pistin sen nyt sitten 37h ennen punktiota sen pregnylin ja pari tuntia sun jälkeen on mulla punktio.

Meg: Pakko vastata, vaikka et multa kysynytkään tota hiusten värjäämisjuttua. Kävin nyt piikittelyjen aikana myös värjäämässä hiukseni ja ihan samanlailla onnistu kun aina yleensäkin. :)

Meg

Mansikkainen Kiitos vastauksesta, helpotti kovasti =) Mä stressaan lähes kaikesta :ashamed: Eipä tartte tätäkään enään miettiä.

Nipsu Katsoin apteekin sivuilta, niin eikö tota suprecur sumutetta myydä yhden pullon paketeissa? :eek: Ei näkynyt ainakaan kuin se kahden pullon paketti hinta.. Saa muutkin vastata jos tietää.

hoplop kyllä mä jotenkin uskon että se pregnyl vielä näkyy vaikka tänään 14 päivää pistämisestä,ei se nyt muuten vois näyttää mun kohdalla noin selvää haamua :D tosin testikään ei ollut herkkä...onneksi ei oo enää mitään testiä tuolla kaapissa kiusana :D mut en kyl tiedä kestänkö perjantaihin asti :D kyllä mä ajattelin tiistaina ehkä seuraavan kerran kokeilla :D

Meg Hiusten värjäys sujui normaalisti. Tulos on oikein hyvä! Uskaltaa siis värjäillä normaalisti tukkaa! :) Tota Suprecuria mäkin mietin. Nimittäin mun Suprecur ei tod. riitä 0 ultrasta eteenpäin vaan tarviin sitä lisää. Mut tarvisin vaan yhden pullon... Toivottavasti sitä myydään myös pienemmissä erissä. Tietääkö kukaan?

Rouva Papunen Toivotaan, että viivat testissä ovat juurikin sitä itseään. :heart:

Beelia kiitos tuesta :heart: . lääkäri sano mullekki et paremmat mahdollisuudet tulla raskaax nyt ku ei oo niit huonoja johtimia minne se solu vois jäädä jumiin!ei oo kyl hirveen naisellinen olo ja tunteet pinnassa koko ajan!odotan että pääsis pas:iin..onnex on edes jokin mahdollisuus vielä :) .
meg mulla ei ainakaa muniksissa tuntunu mitää ku kasvattelin palleroita siellä ja pistin kans mieheni pistelemään :D
RouvaPapunen voisin uskoa että oikea plussa sieltä tulee =)

Meg ja AaVee: Hämärästi muistelisin että Suprecuria tuskin saa vain yhtä pulloa, kun pakettiin kuuluu se kaksi. On sen verran kallis lääke, että apteekit eivät tykkää ottaa riskiä, että jäisi sitten se loppu avatusta paketista myymättä... Paitsi jos reseptillä on jäljellä/kirjoitettu vain yksi pullo, niin sitten on paremmat mahkut ruinata :)

Mutta kysyähän kannattaa aina, ei sitä tiedä vaikka sattuisi olemaan kiva apteekki. Periaatteessa voivat myydä vain yhden, mutta heidän ei tarvitse.

Tekispä mieleni lähteä ostamaan testiä... :LOL:
Olen varma, että nega sieltä paukahtaa sitten perjantaina, kun testaan.
Ei ole edes mitään oireita, rinnat ovat aivan normaalit, alavatsaa juilii välillä menkkakivut, mutta vuoto ei ole vielä alkanut ja kovasti hikoiluttaa..
Tekis jo mieli lopettaa luget, että pääsis seuraavista menkoista taas passiin... Hiihtoloma taitaa vaan pukata päälle ja lääkäri sanoi ettei hiihtolomalla tehdä passeja... :|

Mitä?? Onko julkisella joku sulku hiihtolomaviikon? Tietääkö kukaan onko Taysissa toimintaa vkolla 9? Mun tuurilla se PAS osuis tottakai just sille viikolle ..PRKL! |O :headwall:
Vielähän sitä voi toivoo että tää kierto venähtäs nyt oikein kunnolla niin menis ohi sen viikon..

Rouva Papunen: Kyllä se on jo oikea plussa, usko pois ei se pregnyl enää näy. Onnittelut :).

Huomenna on punktio. Jännittää että kait munikset on sielä vielä tallella. Onkohan sitä punktion jälkeen kuinka kipeänä kun ajattelin samalla reissulla käydä kaverilla kylässä, onkohan huono idea vai onko parasta vaan tulla äkkiä kotiin. Koska muuten saa tietoa sitten onko kuinka moni muniksista hedelmöittynyt? Saako jo heti punktiopäivänä? Se jännittää eniten että päästäänkö siirtoon asti.

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************21.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............22.2..............FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............22.2.....25.2..FEL
hugsy..................1. IVF......................pi............24.2....26.2...
kolmisin.....................PAS..................lu........................vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.........................vko 8..NKL
plasebo...............3.IVF.......................pi.............vko 8.........NKL
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Klivia.....................1.IVF:n 2.PAS......lä.........................vko 9..........
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 2.PAS.....lu.........................vko 9..OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................maalis..FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Lumipuu................2.ICSI.................................maaliskuu.....AVATre
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS................................maaliskuu
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS.....................maalis-huhtikuu
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Mandalay...............

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

berits.......................................:heart:................18............
Äititär..............OYS....................:heart:..............11.............
Joppu......................................:heart:.................10.............
Maricce..................................:heart::heart:..............10...........25.2.
RouvaPapunen..OVU...............:heart:.................9.........
Hoplop...................................:heart::heart:...............9..........24.2.
Inia........................................:heart::heart:...............5........2.3.
e74...........................................:heart:................4...........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:

Mansikkainen79 Minä olen ainakin ollut sen verran vajaakuntoinen punktion jälkeen, että olemme vain nopeasti ajaneet kotiin, että olen päässyt nukkumaan. Myös klinikalla olen torkkunut tunnin verran ja kerännyt voimia. Pahin kipu ei ole kuitenkaan tullut heti punkion jälkeen, vaan vasta samana iltana kun munasarjat ovat täyttyneet uudelleen nesteellä. Tämä on kuitenkin varmaan aika yksilöllistä. Mahdollisesti voit aivan hyvinkin... Saattaja pitäisi kuitenkin olla, minulta ainakin oli ehdottomasti autolla ajaminen kielletty lääkityksen vuoksi.
Hedelmöittymisestä kuulet punkiota seuraavana aamuna. :) Minulle on molemmilla kerroilla soitettu heti kahdeksalta aamulla tieto hedelmöittymisestä ja sitten taas siirtoaamuna tieto jakautumisesta. :) Paljon tsemppiä, että saatte paljon hyviä muniksia, jotka lähtevät hienosti hedelmöittymään & jakautumaan. :hug:

Mansikkainen, mä en ois jaksanu mitään ylimäärästä punktiopäivänä, ei kipujen takia niinkään mutta lääkkeistä oli sen verran hutera ja väsyny olo. Mutta jokainenhan kokee sen yksilöllisesti.
Oon saanu tietoo hedelmöittymis- ym. tilanteesta molemmilla kerroilla vasta siirtoon mennessä, eli 2 päivän päästä.
Punktiossa rakon pitäs olla päinvastoin mahdollisimman tyhjä (kyselit tuolla toisessa kejussa..), mua on kehotettu käymään vessassa aina just ennen sitä.

Kiitokset risupesälle ja Hoppingille vastauksista. Tää ketju on kyllä ihana ku saa tukea ja vastauksia muilta. :) Eli kannattaa siis suunnitella sitä kyläilyä vasta vaikka siirtopäivänä jos silloin on olo parempi kun punktiopäivänä, mikäli siirtoon asti päästään. Toivoisin siirron mahdollisimman myöhään, aikaisintaan kolmen päivän päästä punktiosta jos siihen saa itte jotenkin vaikuttaa, luulisi että mitä pidemmälle alkiot on viljeltyjä paremmin pystyttäis valikoimaan niistä ne elinkelpoisimmat.

Meg: Juu, olen arvioinut sitä suprecurin menekkiä niin, että olen vetäissyt etikettiin kynällä viivan siihen kohtaan jossa lääke on menossa (aamulla ennen ekaa sumutusta) ja sitten viimeisen sumun jälkeen olen laittanut uuden viivan ja sen perusteella sitten yrittänyt arvioida lääkkeen riittoisuutta :ashamed: :LOL:
Varsin omaperäistä, mutta yrittänyttä ei laiteta..

Tuosta suprecurin pakkauksesta... minä muistelen, että meidän apteekissa kysyttiin haluanko molemmat pullot kerralla.. otin molemmat, kun ajattelin, että ne tarvitaan jokatapauksessa molemmat.. Pitänee kysäistä kun haen puregonin, että saako sitä suprecuria yksittäispakkauksessa...

).( Jos en olisi varma asiasta, tän viikonlopun pahoinvointi olisi mennyt kyllä raskauden piikkiin.. tänä aamuna meni puoleen päivään ennenkuin olo oli sen verran hyvä, että pääsin sängynpohjalta pois.. Kauhean kauhea pahoinvointi.. viittä vaille valmis halaamaan pönttöä... :$
Kaikki ruuan ja juoman ajatteleminen/ haistaminen/ näkeminen toi pahoinvointiaallon... Mut taitaa mennä mahataudin piikkiin, kun noi naisten vaivat loppuivat eilen... :LOL:

Mukavaa alkavaa helmikuun viimeistä viikkoa, ajatella viikon päästä ollaan jo maaliskuussa :)

RAKKAAT KANSSASISARET takokaa mun päähäni järkeä!
Hirmusti tekis mieli lähteä ostamaan testiä, vaikka lääkäri nimenomaan sanoi, ettei kannata ennen perjantaita testata... Miksi mun tekee mieleni itseäni rääkätä useammalla negatestillä?? Intuitioni sanoo, että nega sieltä tulee, mutta silti vaan tekisi kovasti mieli mennä ostamaan testi ja tehdä se HETI! :headwall: :headwall:

äititär mä en ole ainakaan paras takomaan sitä sun päähän kun itse testasin jo eilen pp8 :D enkä kyllä usko että tulos on luotettava kun haamu kerran tuli ja uskon että pregnyliä vielä elimistössä :LOL: et odota vaan rauhassa vielä pari päivää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äititär:
RAKKAAT KANSSASISARET takokaa mun päähäni järkeä!
Hirmusti tekis mieli lähteä ostamaan testiä, vaikka lääkäri nimenomaan sanoi, ettei kannata ennen perjantaita testata...
Et nyt ehkä toivonut tätä vastausta... mutta kyllähän sä voit testata heti kun haluat. Tai heti, kun et enää malta odottaa. Musta on vähän hassua, jos lääkäri sanoo, että "ei kannata testata". Varsinkin, kun teillä on virallinen testipäivä niin myöhään. En voisi kuvitella, että mun lääkärillä olisi mitään mielipidettä siitä, koska mun "kannattaa" testata. Jotain faktatietoa toki on ;) Sulla on piinapäiviä takana jo sen verran, että tulos näkyy melko isolla todennäköisyydellä oikein.

).( Taitaa pokka pettää piinailussa. Suunnittelin jo, että sinnittelen pp 11 asti, mutta mies on liian malttamaton :LOL: Että ehkä huomenna aamulla :wave:

Äititär Eikös herkässä testissä jo varmaan näkyis jotain.. mähän oon joutunu molemmilla kerroilla testaan paljon määrättyä testipäivää aiemmin (pp11-13) kun vuoto on alkanu hyvissä ajoin.
Ja vaikka ois laitettu 10 000iu pregnyliä, niin pp10 (jos siirto ollu 2-päiväsenä ) jälkeenhän sen vaikutus on viimestään lakannu.

Äititär: Meinaatko että näissä hommissa voi järkeä aina päähän takoa :) Ei pysty itselleenkään aina. tässä kierrossa olen pystynyt vielä olemaan testailematta. Kovasti odotan alkaako tuhru huomenna/ylihuomenna, koska parissa muussa hoidossa niin on käynyt. Toivottavasti ei. Oireita ei ole mitään muuta kuin samat tutut menkkaoireet, joten tuskinpa mitään tarvii testatakaan. Mites muut suurin piirtein samoisa olevat, onko oireita?

Heps!ukko toi eilen kaupasta mulle marketin halvan raskaustestin..tais olla edellinenkin samaa...tämän aamun tulos pp10 ja haamua näyttää joskin ehkä hieman vahvempana :heart: mut en kyllä vieläkään oikein saata uskoa että tää olis nyt niin kun se oikea haamu :D

Meg

Nipsu Ihan järkevää merkata, enpä ole ajatellut.. Tai sit ois pitänyt vaan annoksia laskea, kun yhdestä pullostaa saa muistaakseni 100 annosta.. Mut kait se pitää käydä ostamassa, sitten tulee paniikki jos ei sitä ainetta ei olekkaan vaikka yöllä kun sitä ei voi hakea.. Ilmoitan sitten kun haen tänään että saiko sitä yksi pullo kerrallaan..

Mansikkainen Onnea punktioon, kerrothan miten meni, jännittää itseäkin jo, kun viikon päästä itselle tehdään se. Onko teillä ollut miehet mukana siinä huoneessa missä punktio on tehty vai ovatko oottaneet jossain muualla? Niin ja pitääkö pregnyl säilyttää jääkaapissa? (löytyyköhän sitä apteekista, jos sen ostaa sinä päivänä kun sen tarvitsee)

Yhteistyössä