KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Onnittelut syssy kyytiläisistä! Mä otan ite asiassa omin lupineni sekä minidisperiiniä 50 mg / vrk, että prednisonia 5 mg / pv tai nyt taidan lisätä 15 mg / päivä muutamaksi päiväksi kiinnittymistä helpottamaan. Näitä Felicitaksen lääkäri viimeksi suositteli passiin, naikkarillahan ei näitä käytetä joten en edes maininnut mokomia. Lisäksi olen syönyt tyroksiinia kilpirauhasen vajaatoimintaan keväästä asti. Katotaan auttaako, huonompaa tulosta ei ainakaan voi tulla.....Mielenkiintoista muuten tuo mitä lääkärit sanovat mitä saa / ei saa tehdä siirron jälkeen, mulle lääkäri sanoi että "tämä menee kuin juna eteenpäin, se kiinnittyy jos on kiinnittyäkseen. Mitään et voi tehdä tai olla tekemättä, voi saunoa, liikkua, olla yhdynnässä, mitä vaan."
Hugsy: mulla oli kans edellinen punktio aivan kaamea ja vuosinkin sen jälkeen aika paljon. Tästä oli puhetta moneen kertaan ja sain sitten esilääkkeenä tenoxin ja olinkin aika mömmöissä kun mentiin sinne saliin, hoitaja lupasi vielä kunnon humaukset heti alusta ja täytyy sanoa että punktio oli 10 kertaa miellyttävämpi tällä kertaa. Toivottavasti sullakin!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys, muutamaan päivään en ookaan käynyt kirjottelemassa, mut lukenut oon joka päivä. Toivon pilkahduksia ja toivottomuutta, niinhän se täällä aina menee. : /

ON: Pari päivää sitten masussa poltteli, kun ois tulessa ollu jonku ½ tuntia. Sitten helpotti ja nyt tasasin väliajoin vihloskelee samaan kohtaan. Kerran (todennäköisen varhaisen keskenmenon) kierrossa pp6 oli myös sama juttu, kiinnittyminen? Nyt toiveet on välillä huipussaan ja välillä on niin tavallinen olo ettei varmasti kyl mitään ole kasvamassa.
Pirpana74 kirjotteli jossain tuolla aiemmin, että kohdunnapukka tuntuu olevan ylempänä, huomasin nyt ittelläni saman, ja tuntuu ettei sormessa pituus riitä lugeja laittaessa.. :ashamed: Eikä alapäästä valuva möhnä oo enää yhtä paksua valkosta kun lugejen alotuspäivinä. Kylläpäs tulee nyt tehtyä tarkaa analyysia..
Rinnat on jatkuvasti vaan kipeet, täytyy oikein asetella niitä nukkumaan käydessäkin.
Eli?? Oireista ei edelleenkään voi päätellä mitään kun ne voi olla vaan lääkkeitten aiheuttamaa. Siis miksi vaivautua edes niitä pohtimaan? No siksi!!! Vielä ens torstaihin asti piinaa!
 
Toivorikas ja Syssy: Hienoa, että olette saaneet kyytiläiset mukaan. :)

ON: Saas nähä onnistuuko marraskuussa PAS, koska menin, ajattelematta yhtään asiaa, lupaamaan vanhemmilleni, että menen isän kaveriksi pariksi päiväksi viikolla 45, jolloin saattaisikin olla se ultra. Nyt riippuu ihan kuinka pitkä tästä kierrosta tulee. Toivottavasti tulee pitkä, että se ultra olisi vasta perjantaina, jolloin kerkiäisin siihen. Muuten täytyy siirtää PAS joulukuuhun. : / Onneksi sentään ei ole mitään sovittua tuonne OYS:iin, että se PAS olisi nyt marraskuussa, ainoastaan sanottiin, että sitten kun haluaa ekan PAS:n, niin soittaa aikaisintaan marraskuussa, kun menkat alkavat.
 
Toivorikkaalle ja syssylle paljon onnea kyytiläisistä! :heart:

Neela, älä lannistu :hug:. Mullakin on ollut keveitä menkkamaisia tuntemuksia. Niitä mulla oli myös edellisen raskauden alkuvaiheessa (joka meni kesken varhaisultran jälkeen). Noiden menkkatuntemusten varaan en laskisi tässä vaiheessa vielä mitään. Jaksamista!

Minttuskalla mielenkiintoisia oireita, koska ajattelit testata? ;)

(.) Kävin kaupungilla töiden jälkeen pikaisesti, ja aivan järkyttävä turvotus oli kotiin tuliaisina. Saas nähdä pääsenkö tästä eroon ollenkaan. Jos se ois meidän murun aikaansaamaa, niin pitäisin kaiken turvotuksen mielelläni :D. Aika piinaavaa aikaa eletään. Testit houkuttelee varmasti huomenaamulla, kun pp9 (ja punktiosta pp12).

Tsemppiä ja jaksamista piinasiskot! :hug:
 
Ninea, Veritesti on 26.10. eikä kotona oo yhtään testiä joten malttaskohan sinne asti? Mut vastauksen saa tietää vasta sitten 28.10. Jos tekis yhen pissatestin sillon 26. pv.. hmm? En tiiä vielä.
Ainiin, oirelistalle vielä turvotukset, silmäluometkin on hirmu makkarat ja sormet ei aamusin ees taivu kunnolla. En tiiä sitten et johtuukohan lugeista kun oon lievästi allerginen jollekin pähkinälle ja lugeja ei sais käyttää siksi. Crinone oli kumminki niin kallis (eikä kelakorvattu) et otin riskillä luget.
 
Onpas täällä ollut aktiivista porukkaa. Hyvä. :)

) . ( Ultrassa on käyty taas. Lääkäri oli hyvillä mielin näkemästään. Soluja kypsyy arviolta 15 (viimeksi se arvio oli viel 10+10) Jos tämä viistoista tai allekin tulee oikeesti, niin tavoitetta on saavutettu. Kun niitä ei tosiaan tarvis tulla niin pal. Hyperin vaara on pienempi nyt. Punktio on ensi tiistaina ja mahdollinen siirto olis sitten torstaina.
 
Illalla päätin, että aamulla testaan, kävi miten kävi. Heräilin pitkin yötä. Kaikissa unista tein raskaustestejä :LOL:. Aamulla kuuden aikaan sitten päätin, että nyt on tarpeeksi vahvaa näytettä testille ja plussa :heart:. Oli pakko tehdä kaksi testiä. Netistä tilattuun halpistestiin tuli hailakka toinen viiva parissa minuutissa, clearbluen normitestin plussa tuli samantien. Silmät punasena olen itkenyt, olen niin onnellinen :heart:. Toivon sydämestäni, että tällä kertaa meidän onni kestää. Ehkä meidän neljän vuoden piina saa onnellisen lopun :). Pysyttelen vielä täällä ja pidän tiukasti jalat maassa (virallinen testipäiväkin vasta keskiviikkona). Tässä on vielä paljon piinailtavaa, ja odotettavaa.

Mulla on sormet ja varpaat pystyssä, että saisimme lisää plussia tähän ketjuun :heart:.

Nyt takaisin nukkumaan, lugetkin on vielä tältä aamulta laittamatta |O.
 
Onnea kovasti toivorikkaalle matkaan, vähänkö hieno tulos!!! :) Samoin Syssylle onnea matkalaisille, sulla on hyvin samalainen kuuri menossa kuin mulla (ainoastaan laastarit puuttuu), ilmeisesti sama Ava-protocol lappu käytössä ;) - toivotaan, että hoitajan ajatukset ovat ainakin puoliksi oikeassa!

Oma napa: Mulla on endometrium-kontrolliultra kp10 torstaina ja siellä oli vähän huonoja uutisia. Löytyi kaksi cystaa, eikä olla varmoja onko ne nyt oikeassa munasarjassa, munajohtimessa vai niiden vieressä. :| Mä olin niin hämmentynyt löydöksestä, etten oikein osannut mitään kysyä, eikä tainnut lääkärikään osata sanoa sen enempää kuin sanoi.
Ei oo kuitenkaan hyvä juttu, kun puhutaan taas hoidon keskeyttämisestä. Täällä kotipaikkakunnalla ultran hoitanut lääkäri olisi heti keskeyttänyt, mutta Avan lääkäri haluaa vielä seurata viikon mitä cystille tapahtuu kun jatkan lääkitystä. Eli jatkan pas-lääkkeitä normaalisti ja ensi torstaina taas uudelleen ultraan... Jos cystat on pienentyneet, ovat joku ohimenevä harmiton juttu ja jos suurenevat, ilmeisesti tää lääkekoktaili (?) ei sovi mulle. Tai jotain. Kauhean epävarma olo on, kun en ole oman lääkärin kanssa päässyt asiasta juttelemaan vaan hoitaja toimii viestien välittäjänä. Mutta, ehkä se tästä - koskaan mulla ei ole tuollaisia cystia ollut, joten elän toivossa että ovat jotain ohimeneviä nesterakkuloita ja päästään kuitenkin viikolla 44 siirtoon. :confused:
 
Ninea, aivan mahtavaaaaaa! Onnea sylintäydeltä plussasta! :heart:

Neela, älä lannistu siellä. Menkkajuilinnat voivat merkitä myös raskauden alkamista!!

Peukutuksia toivorikkaalle ja sussylle ja voimia näille piinaville päiville mitkä teilläkin on edessä. Tämä on ihan järkyttävää piinaa missä tunteet heittelevät toivosta syvään epätoivoon päivittäin, ainakin minulla....

Mansikkainen, oireesi kuullostavat TODELLA lupaavilta! :D

Hopping, jaksamisia. Toivotaan että cystat ovat harmittomia ja hoito voi jatkua!

Oma napa on jännityksestä pinkeänä.... Ja turvotuksesta myös. Toissapäivänä oli se epätoivoinen varma negaolo mutta eilen oli taas tukala ja turvonnut olo mistä päättelin ettei toivo ole lopullisesti ehkä mennytkään. Minä myös huomasin kohdunnapukan kadonneen jonnekin kauas tänään lugeja laittaessani. :O Hirvittää ja pelottaa, ei uskalla alkaa toivomaan ettei taas pety niin isosti.
Mielialat heittelee ja naama kukkii.. Poskiin on tullut isoja finnejä mitä ei ole ollut vuosikausiin.
Tunnen itseni ihan zombieksi... Hormoonit heittelee tosissaan...
Kävin eilen ostamassa testin ja huomenaamulla aamupissasta sitten testataan.

Tsemppiä kaikille!!! :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
taas täällä vakoilen :)
voih hopping toivotaan että kystat on vaan verikystia....multahan löytyi silloin hoitojen alussa verikysta tai juuri ennen puregonin aloittamista ekassa folikkeliultrassa ja siirrettiin sitten pistämisen aloittamista siihen asti kunnes tyhjennysvuoto oli tullut..sen jälkeen kontrolli ja onneksi oli sulanut pois...huoh!no lääkärikin sanoi silloin että otetaan varman päälle kun kuitenkin hoidot yksityisellä puolella maksaa ja sumutellaan nyt vaan :) toivotaan parasta!!:hug:

RP&mötikkä 38+4 (sais tulla jo!)
 
Onnea Ninea, mahtavaa! :flower:Ootko menossa veritestiin? Pirpanallankin kuulostaa erittäin lupaavalta, onnea huomiseen testiin :heart:. Miten Neela, Mollis, Minttuska ja Viu?? Oletteko testailleet ja minkälaisia oloja???? Nyt vaan se plussajuna taas liikkeelle, eiks niin???? Toivottavasti Hoppingin kystat häviävät.... Mullakin oli kysta nollaultrassa mutta katsoivat jonkun veriarvon ja kysta ei ollut "aktiivinen" tai joitain niin sain aloittaa piikityksen. Ja mulla se ei ainakaan haitannut, mitä ilmeisemmin....
 
Paljon paljon onnea Ninea! Olen tosi iloinen sun puolesta! :heart:

Kiitos kannustuksista, mutta kyllä mulla on jo kirves kaivossa. Eilen tuli pyyhkiessä lugen seassa vaaleanpunaista. Ihan v-ttua tällainen, mut elämä on. Toivottavasti saan PASin pian.

Tsemppiä muille piinailijoille!
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************23.10.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Mansikkainen79.....2.ICSI.................ly....20.10...25.10.......
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi.....25.10....27.10.....
hugsy.....................2.IVF................pi....25.10....27.10.......NKL
Vanilla79................3.ICSI...............ly....26.10....28.10....
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä............vko 43/44....AVA
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
MT79.....................1.ICSI..............ly......vko 44............
Ross......................1.IVF................ly.....vko 44...........
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11................In-tiimi
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45...............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45................OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS.........................vko 45.....VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS........................vko 46....
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS....................vko 46...
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46..............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82......................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä................marras....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49..........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS.......................joulukuu
Terhi76.................1.IVF:n 1.PAS.......................joulukuu......TYKS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS.................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu........................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.........................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.........................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu...........................OYS
lepis.....................3.ICSI.............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..............3.IVF............................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Neela Naranja....NKL...................:heart:......................10.......25.10.
pirpana74..........VL...................:heart::heart:....................10.......26.10.
Ninea.................VL.....................:heart:....................9.. (+ testattu)
Mollamaija82..............................:heart:....................9........27.10
Minttuska83........NKL..................:heart:.....................9........26.10.
Viu.........................................:heart::heart:....................8.......31.10.
MinzuS...............GRA..................:heart:......................5.......1.11.
toivorikas-72.......NKL.................:heart:......................1.......2.11.
syssy..................AVA...............:heart::heart:....................1.......3.11.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13...................................1
Jonttunen...........20.9..............kt/12...................................2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14.................................1
 
Kiitos tuhannesti onnitteluista! :heart:

Maltilla tässä mennään, hyvin on edelleen turvotusta heti aamusta. Voihan se olla, että alkava raskaus aktivoi munasarjoja, ja olotila on kuin punktiosta kotiutuneella. Toivotaan, että viivat vahvistuvat.

Pirpanalla on lupaavia oireita. Toivon teille mitä parhainta testionnea huomiselle :heart:. Olisi aivan super mahtavaa, jos molemmat päästaisiin heinäkuisiin jännäämään. Samalta klinikalta, samaan aikaan hoidettuina ja samalla lasketulla ajalla :D

Voi Neela, toivottavasti kaikki vaaleanpunainen on väärää hälytystä :hug:.

Toivorikas, mulla ei ole verikoeaikaa varattuna. Ajattelin, että yritän, saisko työterveyden piikkiin. Mulla on tyroksiini lääkitys kilpparin vajaatoimintaan ja siihen tarvin nyt kontrollin (ja ilmeisesti annostusta pitää nostaa raskauden takia), että jospa siina TSH:n ohessa menis myös hcg. Jos ei onnistu, niin käyn väestöliitossa verikokeessa.

hugsylle, Vaniljalle ja fiialle tsempit alkuviikon punktioihin!

Jaksamista piinailijoille! Eiköhän me saada kunnon plussajuna käyntiin, määränpäänä heinäkuun helteet :heart:.
 
Onnea Ninea!

Pirpanalle kovasti onnea mukaan huomiseen testaukseen :D

Toivorikkaalla oli hieno saalis ja tosi kivasti meni pakkaseenkin, sieltä sitten sisaruksia joskus ;)

Neela voi kun se punainen olisi vaan ohimenevää, vielä on toivoa!

Monta punktiota tulossa ensi viikollakin, kovasti kaikille niihin meneville onnea mukaan!

(.) pp5 menossa ja mä olen kyllä ihan oireeton. Viikon päästä lauantaina voisi tehdä kotitestin, silloin on pp12. Pp14 menen joka tapauksessa verikokeeseen näytti tuo kotitesti mitä hyvänsä. En ole vielä kuullut siitä työpaikastakaan joudunko sinne töihin lähtemään. Ilmeisesti ainakin ens viikon vielä joudun sitäkin jännäilemään. Kuulin, että torstaina ainakin vielä haastattelevat jotain. Mä niin toivon, että ei tarttis töihin lähteä vielä. Jos poika jää meidän ainokaiseksi niin senkin vuoksi haluaisin vielä kotosalla hänen kanssaan olla. Mutta, kyllä mä nyt suurempaa toivoa elättelen raskaaksi tulosta kun silloin poikaa yritettäessä kun silloin ei ollut ollut mitään merkkiä siitä, että voisin raskaaksi edes tulla! Nyt yksi hyvin mennyt raskaus takana joten toiveetkin sitä myötä korkeammalla, vaikka toisaalta pettymyksen tuskaa helpottaa sitten taas tuo jo olemassa oleva vesseli :)
 
pikakysymys: minkä kokoisia rakkuloita teillä on näkynyt viimeisessä ultrassa ennen punktiota? kun mulla oli suurin osa eilen yli 20mm (suurin tais olla 25mm) ja nyt tietty mietin että onko ne jo ylikypsiä kaikki....
 
Hip hei !!

Olen vain muutaman kerran tänne kirjoittanut, mutta sitäkin ahkerammin lukenut.
Paljon on tapahtunut, kyytiläisiä on taas monella ja toivottavasti plussiakin ropisee.

Itellä on tänään kp2 ja ensimmäinen Puregon 200 iu pistettynä. Jännittää, mitä tulemaan pitää..
Jos joku on samassa tilanteessa, eli pistokset juuri alkaneet, niin lueskelisin mielelläni samassa aikataulussa olevien tuntoja. Ja tietysti kaikkien muidenkin, piinailijoiden varsinkin!!

Tsemppiä jokaiselle:wave:
 
Puhdastakin puhtaampi nega testattu. :'(
Ei sitten Ninea päästy iloitsemaan samasta lasketusta ajasta. Olishan se ollut tilastollinen mahdottomuus sinäänsä... :(
PAS:iin kai joskus myöhemmin, ehkä joulu- tai tammikuussa päästään ne loput ruppanat siirtämään.
Minä vetäydyn nyt täältäkin miettimään ihan muita asioita siihen asti. Tsempit kaikille!
Toivottavasti te toiset onnistutte!! :heart:
 

Yhteistyössä