KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Hulluna plussia, onnea!

Heidh, meillä taitaa olla aika samanlaiset tilanteet. Paitsi mulla menee PAS parilla viikolla myöhempään kuin sulla. Ja mäkin sain nyt Estradotit, kun ei meinaa oikein toi limis kasvaa mulla :( Tällä kertaa siirretään sitten kaksi alkiota. Mikäli sieltä nyt mitään edes selviää elossa sulatuksesta. Ja mikäli nyt edes päästään mihinkään siirtoon, jos jotain kystia taas tullut. Ainakin särkee alavatsaa ja munasarjaa (?) ajoittain hiukan pahaenteisesti.

Ja sama homma, että julkiselle mekin ollaan suuntaamassa nyt, ens viikon perjantaina suunnittelukäynti. Toivotaan täysillä että tämän vuoden puolella päästäis, lääkekaton takia. Pelottaa miten siellä pompotellaan sitten ja aikoja siirrellään eteenpäin. Turha kai sitä on etukäteen murehtia toisaalta, toivottavasti menee ihan hyvin. Ainakin tähän asti kaikissa muissa asioissa (joita on ollut paljon! :LOL: ) olen saanut tosi hyvää palvelua yleensä. Mut pakko taloudellisten asioiden takia julkiselle mennä nyt. Meillä jää alkioita sitten Ovumian pakastimeen (siis mikäli eivät tuhoudu) ja haetaan ne sit joskus jos on varaa. Hirveetä tämmönen. Siellä on meidän 'lapsia' ja meillä ei oo RAHAA hakea niitä pois sieltä :'( aivan sairasta.
 
Mieletön viikko tosiaan! näin paljon jo plussauutisia ja monta testausta edessä!

Tosi paljon onnea teille plussanneille, eli Jonttuselle ja MiukuMaulle! On kyllä niin mahtavaa, että plussalista pitenee. Toivon pääseväni muitten piiniskavereitten kanssa sinne jonon hännille loppuviikosta!

Minska: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Voihan sitä tuhruvuotoa tulla, vaikka raskaana olisikin. Yhden kerran olen plussan ruutuun saanut ja muistan vieläkin niin hyvin, kun olin piinistelyrupeaman jälkeen taas kuin maani myynyt, kun tuli vähän vuotoa ja sanoin miehelleni, että jaaha, se oli sit siinä. Sit ei tullutkaan enempää ja parin päivän päästä testasin plussan. No, sitä iloa ei kyl sitten viikkoa enempää kestänyt, mutta kuitenkin.

ON: edelleenkin oireeton meininki jatkuu. Aamulla junalle kävellessä oli hitusen etova olo, mutta se meni äkkiä ohi. Ja paluumatkalla olin tuntevinani pienoisia menkkakivun alkuja. Mutta todellakin olo on niin normaali, että noita oireita saa kyllä hakemalla hakea. Välillä melkein mietin, että kuvittelenko mä vaan ne, niin heikkoja ovat.

Tsemppiä ketjuun ja hoitoihin tauolta palanneille!
 
Ai niin, se gallup:

Eli Multitabs raskausajan versiota olen vedellyt kohta n. 3 vuotta putkeen. Lieko sitten sen ansiota, että on pysyny flunssat loitolla.. Muutoin aika normaali ruokavalio, valitettavasti viime viikolla ainakin normaalia epäterveellisempikin.. (suklaata, pitsaa jne.) En oikein tiennytkään tosta punaviinikikkailusta, saati sitten siitä särkylääkkeestä (mikäsenytolikaan..), jota Maitoparta kertoi napsineensa. Eli mihin niiden tenho perustuu?
 
Testi odottaa vessan kaapissa huomista. Laitoin miehen apteekkiin asialle ja nyt se on koko pitkän illan kärttänyt mun tekemään sen. Olinkin jo tikku kädessä pöntöllä, mutta sitten jänistin! Mä haluan viimeiseen asti luulla, että olen raskaana. Joo, oireet ovat lupaavat, vuotoa ei näy, mutta kun on niin menkka olo, että kohta lorisee...
Huomenna se on pakko tehdä, pitää hoitopaikkaankin joku tulos ilmoittaa.
Mua jännittää niin että päässä särkee.
Eli dpo16 voi sanoa, että alaselkää särkee kunnolla, reidet polttelee, rinnoissa ja nänneissä vain vähän nipistelyä, jos sitäkään.

scrap: Mä en oikeasti ole oikea henkilö kertomaan disperiinistä, kun sitä ei ole mulle erikseen määrätty. Mutta jos nyt yritän ja tästä asiasta oikeasti tietävät sitten kommentoivat kunnolla, jookos. :)
Mulla on hyvä/korkea hb, siinä yli 150 ollut useasti. Mulla on myös kylmät jalat ja sormet. Pieniä määriä disperiniä käytetään veren ohennuslääkkeenä. Itse pähkäilin niin, että verenkierto paranee, siis siellä kohdussakin pikkuruisissa verisuonissa. Josko siitä olisi apua. En nyt yllytä tosiankaan ketään itsekseen itseään lääkitsemään millään aineilla, kyseessä on niin herkät lapsettomuushoidot, että niitä ei saisi mennä "pilaamaan" vaan jokainen tekee, mitä tohtori suosittelee. :|
Olen näitä palstoja lukiessani törmännyt monasti disperiiniin ja sen mahdollisiin hyötyihin, niin päätin nyt kokeilla. Sysäys tähän suuntaan tuli myös tohtorilta itseltään, kun viimeksi oikein ääneen ihmetteli, miten mulla voi olla noin korkea hb! (Tiedän kyllä, ettei se nyt oikeesti mikään ihmeellinen ole, en ole naisten yläkäyrälläkään.) Jotenkin siitä tuli tunne, että pirulainen, ei se ota jollei annakaan.

Tsemppiä teille, joilla piina jatkuu vielä huomisenkin jälkeen.
 
Maitoparta: Kiitos disperiiniselvityksestä! Ihan mielenkiintoiselta kuullostaa! Toivottavasti olis sekin osaltaan tepsinyt.. Oikein kovasti jännitän sun puolesta huomista =), täytyy varmaan heti aamulla tulla tänne tsekkaamaan! Nyt kuitenkin nukkumaan.
 
Huomenta ystävät hyvät!
Nyt se on tehty. Mun testissä näkyy kaksa viivaa.
Ensimmäinen ajatus oli helpotus, etten ollut kuvitellut oireita korvieni välissä.
Kuvallinen tekstari miehelle töihin.
Se soittaa bumerangina takaisin ja äänestä kuuluu onni ja itku, ja leveä hymy.
No, nyt mäkin sitten itken ja itken, onnesta.
Tuleeko tästä loppua ollenkaan?
Kohta pitäis lähteä liikenteeseen, ja veritestissä myös. Kauanko tulosten saamissa menee, en ole ikinä ollut?

Maitoparta :heart:
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************21.9.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Faith83..................2.IVF......................21.9.................VL
nainen83...............2.IVF.................ly...vko 39.............FER
Katjuska-79...........1.IVF..................pi...vko 40............OYS
heidh...............2.ICSI:n 1.PAS...........lä............vko 40/41.AVA
SaaraX..................3.IVF.......................vko 41...joulukuu
Mansikkainen79......1.ICSI:n 3.PAS.....................vko 41
Neela Naranja.........1.IVF.................pi....vko 41.............NKL
Viu.........................1.ICSI...............ly....vko 41..........
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................lokakuu...
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi....vko 42............NKL
Garfield................2.IVF/ICSI...........pi......vko 44..........
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä.........................AVA
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS..........................
Miiru82....................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena..2IVF...................pi.......................OYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
fiia69...................................................................
hugsy.....................2.IVF.......................................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
kolmisin.....................PAS................lu..............
Mollamaija82.........1.IVF:n 2.PAS.............................
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Punahilkka-75.........2.IVF..........................................
Miimii-75.................................................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Marjainen..........TAYS................:heart:.....................18....(+ testattu)
MiukuMau..........TAYS...............:heart::heart:..................15.....(+ testattu)
Jonttunen..........TAYS...............:heart::heart:..................13.....(+ testattu)
Meg.........................................:heart:....................13.......
Maitoparta-80....TYKS................:heart:.....................12.....(+ testattu)
scrap................GRA...................:heart:.....................11......
Minska.....................................:heart::heart:...................11.......
Raitapaitainen....TAYS................:heart:.....................11........24.9.
MinzuS..............GRA...................:heart:......................8.........27.9.
Mörkötys............FEL..................:heart:......................4.......

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
kaz....................27.8.............644/16..........1.ICSI...............1
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
 
Viimeksi muokattu:
Vau! Onnea Miukumau, Jonttunen ja MP! Älytön plussamyrsky täällä, vähän niinkuin tuolla ulkonakin myrsky käynnissä.... Onnittelut kaikille! :flower: Sanokaa sitten kun voin siirtää tuonne plussanneisiin. Veritestiin ei kait välttämättä tarvii lähetettä mutta on se kait halvempi lähetteen kera? Voin olla väärässäkin, mutta mun mielestä yksityisillä lääkäriasemilla kyl otetaan ilmankin lähetettä. Kaikkihan ei käy veritestissä, itse kyllä varmaan juoksisin kerran viikossa varhaisultraan asti :p . Tsemppiä myös muille piinistelijöille, hypätkää myös plussajunaan omalta pysäkiltänne ;). Tässä tän viikon junassa on ollut hyvä kuljettaja ja mainio reitti :heart:

ON: Juu, kiitos kysymästä, aloitan tällä viikolla synarelan, nollaultra 6.10. ja punktio viikolla 42 tiistaina jos kaikki menee niinkuin pitää. Monta juttua voi mennä pieleenkin. Stressitaso nousee hitaasti mutta varmasti ollakseen sitten huipussaan punktiopäivänä ja täysin infernaalisessa tasossa mahdollisina piinapäivinä. Mä ainakin taannun jollekin debiilitasolle silloin ja kehittelen kroppaani aivan selviä raskausoireita joka kerran ja joka kerran olen pudonnut sitten korkealta alas ja keräillyt itseni palasia laajalta alueelta..... No, kyllä mä taas tiedän, koska itseni tunnen, että vaikka kuinka koittaa mennä asenteella "pessimisti ei pety" niin kyllä se toivo taas nostaa päänsä ja usko siihen omaan vauvaan on taas huipussaan. Ehkä tää neljäs kerta nyt olis se kerta.
 
Muaki alko itkettää toi Maitoparran kirjoitus.. ONNEA!:heart::hug:

Hirmuisesti onnea myös palstakamulleni MiukuMaulle ja muille plussanneille! (Sanasa, Lumipuu, Vadelmaunelma, Peppiina )

Inia oon pahoillani :hug::'(

Pahoittelut myös muille pettyneille :hug:

on: Menkat työntää päälle ja tein tänään varmistustestin "Ei raskaana". Kuhan vuoto alkaa alotan Femoden e-pillerit.
 
Wautsu Wau mikä vihuri täällä on käynyt :heart::flower::heart: Onnea kaikille!!!!

Minulla olisi huomenna ensimmäinen ultra eli onkos se nyt sitten se nollaultra....??? Mielialat on nyt jo vaihdelleet ees taas työkiireiden, rakentamisen ja näiden hoitojen vuoksi. Kaikki vaan tuntu kaatuvan päälle :'( ja oli pakko ottaa saikkua. Nyt olo on kyllä jo parempi,kun on saanut viikon levätä tekemättä yhtään mitään :D Alkaa jo haluttaan siivoileen raksalle ja töihin =)
 
Onnea Maitoparta! Hali Halle! :(

Toivorikkaan kanssa samoja ajatuksia.. ihmettelen miten se alkio ensinkään voi tarttua kiinni kun niin hirveä kortisolitaso varmasti veressä. Stressihän on luonnollisesti kauhea ja nousee vaan koko ajan h-hetken lähestyessä. Itellä nyt laski mieliala melkoisesti kun eilen tähystyksessä todettiin colitis ulcerosa :( Taitaa olla nyt raskautumisprosentti meikäläisellä lähellä nollaa.. Ei kai tällaseen tulehtuneeseen kehoon mikään voi kiinnittyä. Eikä mulla silti olis aikaa odotella kuukausitolkulla. Toivoton olo. Oon kyllä kuullut että raskaus itsessään rauhoittaa monella tautia mutta ongelma on sitten se, että miten tulla raskaaksi, kun sairaus itsessään sitä vaikeuttaa!! Nyt jos koskaan tarvisin rohkaisevia kertomuksia/kokemuksia/vertaistukea! Crohn ja colitis ry:n sivuilta en löytänyt raskauteen liittyviä tietoja/ketjuja ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörkötys;22079805:
Onnea Maitoparta :heart:

Itsellä kauhun fiiliksiä ollut tänään moneen kertaan kun ihan samanlainen tuntemus vatsas kuin silloin kun menkat juuri alkaa... Vuotoa ei kuitenkaan ole tullut. Menossa vasta pp4...
Nämä kivut voi olla kiinnittymiskipuja
 
Maitoparta Ihan mahdottomasti onnea plussasta!! :hug::flower: Täällä kanssa silmät kostuivat...tätä nää hormonit teettää. =)

Nyt tuntuu plussia satelevan kuin sadepisaroita taivaalta. Lisää jatkoa toivottavasti pian!
 
Kyllä tässä tuntee itsensä ihan sekopäiseksi, ajatukset pyörii rataa jospa jospa.. entäs jos luget vaan pitää menkat poissa ja testi ensi viikolla näyttääkin negaa. Tai jos vuoto vielä kurvaa paikalle ennen testipäivää... Varovasti silti päällimmäisenä ajatuksena toivoo että masussa elämänalku :heart: Lääkäri määritti testipäiväksi 30.9 mutta ehkä teen testin ensi tiistaina, silloin pp 12, liian aikaista ?
 
Kiitän kauniisti kaikkia onnittelijoita, olette ihania! :)

Sain veritestin tuloksenkin jo, se oli nyt pp12/dpo17 hcg548. Kyllä munt voi nyt siirtää plussanneisiin. Jos joku muukin haluaa tutkia hcg pitoisuuksia/dpo, niin tässä on ainakin yksi linkki.
HCG Weeks

TYKSissä kuuluu mennä veritestiin, tuli tulokseksi kotona plussa tai nega. Näkevät varmaan, onko ollut edes kiinnittymisyritystä. Mulla oli kuukauden pituinen lähete labraan. Mielestäni tuo ei maksa mitään. En ainakaan ole laskua saanut muunlaisista verikokeista aikaisemmin.
Yksityisillä pääsee halutessaan myös veritestiin, mutta se tietty maksaa.
Eikös jotkut mene terveyskeskukseenkin mittauttamaan, mutta silloin pitää kyllä erikseen vaatia veritestiä, muuten tuntuvat tekevän sen pissasta. Tästä voi joutua maksamaan jonkun polimaksun tmv.
Jos sua Jonttunen kiinnostaa mennä, niin soita hoitajan numeroon ja kysy, onko sulle merkitty lähetettä tai pyydä sellainen tarvittaessa.

Katjuska-79: Rohkea veto ottaa saikkua, onnittelen. Ei ole hyvä juttu lähteä hoitoihin, jos on valmiiksi aivan piipussa. Onnea ja menestystä matkaan.

Miimi: En osaa muuta sanoa kuin voimia. :hug: Harmi, kun sait nyt elämän pituisen riesan, mutta onneksi on lääkitys ja sen kanssa pystyy elämään.

Toivorikas: Kirjoitit niin kauniisti plussajunasta ja pysäkeistä. En saata uskoa, että munkin pysäkillä se juna pysähtyi, menee yli kaikkien toiveiden.
Ja hei, etkös muka ole kuullut, että NELJÄS kerta toden sanoo. :D :p

Faith83: Onko sulla punktio kuulumisia, miten meni? Joko siirtopäivä tiedossa?
 

Yhteistyössä