KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Hugsy - ja muut Naikkarilla pitkän kaavan läpikäyneet - mulla edessä pitkän kaavan Naikkarirundi ens kuussa ja kyselen, että onko teitä ultrailtu ennen sumujen aloittamista, tai ennen piikityksen aloitusta?
Lyhyellä kaavalla (yksityisellä) mulla oli muistaakseni joku nk. nollaultra ja sit aloitettiin piikityksen kp2. Miten piikitykset aloitetaan pitkässä kaavassa - ymmärsin hoitajan puheista ettei ole sidottu menkkojen alkamispäivään?
Uutta mulle oli myös se, että pitkässä kaavassa sumut toimii jarruna piikkien aloituksen jälkeen eli mitään jarrupiikkiä (olikohan se esim. Orgalutran) ei Puregonin (sillä kai mennään) rinnalla piikitellä.
Ja vielä kyssäri, kuinka pian Puregonin piikityksen jälkeen teillä on ollut eka tsekkiultra?

vastauksista kiitollisena, Meikku
 
Meikku: Mä en itseasiassa käy naikkarilla kun punktiossa ja siirrossa. Muut vaiheet hoidetaan oman paikkakunnan sairaalassa. Mutta luulen että pitkä kaava menee melko samalla lailla joka paikassa.

Mulla oli ensin ultra ja sitten alkoi suprecur-sumute kierron 24. päivä. Sitä jatkettiin kaks viikkoa, jonka aikana tuli kuukautiset. Sitten kun kaks viikkoo oli sumuteltu, alkoi puregon-pistokset, sumut jatkoi edelleen siinä rinnalla. Ennen pistosten aloitusta oli nollaultra. Munkaan mielestä ei menkkojen alkupäivä vaikuta siihen pistosten alottamiseen, mutta se tyhjennysvuoto pitää tulla ennenkuin pistokset alkaa. Jos ne ei ois ehtiny alkaa sen kahden viikon aikana, olis sumuja jatkettu vielä viikolla.

Mulla alkoi pistelyt keskiviikkona, seuraavana maanantaina oli ultra ja verikoe (eli 5pv oli pistelty) ja heti perjantaina uus ultra, jonka jälkeen päätettiin punktiopäivä. Kaikkiaan koko juttuun meni 4 viikkoa, ekoista sumuista siirtoon.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. :)
 
Hugsy katos sä olit eilen kirjotellu samaan aikaan, ni en huomannu. Ihanaa, et pääsitte kuitenki siirtoon! Harmittaahan se varmasti, ku ei menny mitää pakkaseen, mut jospa se yks riittäis;)

Oi Minttuska ONNEA hirmuisesti!:heart::flower:

Mites muut piinailijat? Viu ootko ollu viel testtamatta? MinzuS, toivorikas ja syssy onko mitää tuntemuksia? Toivon kovasti plussaa teille kaikille!

on: eilen illalla pistin ekan Menopurin..neula tuntu kyl aika inhottavalta verrattuna Puregon-kynän neulaan
 
Halle-B ;En käyny 0-ultrassa lainkaan, ihmettelin sitä kyllä, mut kai se minun tilanne ei muuksi muutu, endoa on kuitenkin munasarjoissa edelleen. Joo, sinäkin siis In-tiimissä... Näillä näkymin punktio 8.11.
 
Viimeksi muokattu:
Punahilkka muuten oon kysillä, mut niitten se ICSI-kone on rikki, ni tullaan punktioon ja siirtoon sinne In-Tiimiin. Mielläkin näillä näkymin 8.11 punktio. Tsemppiä pistämisiin!:)

Lisäys: hugsy eiköhän ne sillo tutki jos verta luovuttaa, et mikä on ryhmä. Ja sillo myös otetaan jos punasoluja meinataan tiputella. Mul on itelläni joku B-, joka on vissii aika harvinainen?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä nää lisähormoonit on sitten ihania...!! Eilen hukkasin kihlasormuksen, etsin ja etsin. No, lopulta onneksi löytyikin, mutta etsintöjen aikana alkanut itku ei meinannu millään loppua. Mies sai lohdutella hysteeristä naista ja lopulta tyynnytellä itkevän uneen. Voi ihanaa!! Jos nyt muutenkin on herkkä niin kyllä noi puregonit herkistää moninkertaisesti vielä...!!! Ja tulee kyllä jo fyysisiäkin oireita, maha turpoo ja pistelee/juilii lähes koko ajan. Saas nähdä mitä siellä huomenna näkyy :)
 
Mä en ihan usko, että veriryhmä olis kovin ratkaiseva tekijä loppupeleissä, mutta sinänsä mielenkiintoinen tutkimus! Veriryhmäähän ei kai rutiinisti määritetä (jos menee jotain kolesterolia tai kilpirauhasarvoja mittauttamaan), mutta mulla on opiskeluihin liittyvissä harkkatöissä määritetty ja oon AB+.

Tinttara, mä kans just kahvihuoneessa itkeä tihrustin työkaverille, kun uudessa työsopimuksessa oli palkkaluokka laitettu odotettua alemmaksi... Onneks työkaveri tietää että ollaan aloitettu hoidot, muuten saattais vähän ihmetellä :ashamed: On siis tunteet pinnassa!

Oli muuten aikamoinen rautakanki se orgalutran-ruiskun neula! Lieneekö HalleB menopurissa samanlainen neula, kun sitä kauhistelit puregoniin verrattuna? No, kyllä senkin vatsanahan läpi sai.
 
Minttuska: yes, yes, onnee....

Hugsy: huh, onneksi pääsitte siirtoon. Tosi hyvä!

ON: mulla oli tänään mielenkiintoinen käynti klinikalla. Mieheni oli mukana kun se halusi keskustella lääkärin kanssa siitä punktion kivunhoidosta. Siinä sitten jotenkin aukesi koko tämä homma keskustelulle ja mulle selvisi, että nää miun kivut ei ole lainkaan normaaleja. Ei siis ollenkaan kuulu kuvioon olla näin kipeä, kun soluja on noin vähän (5 rakkulaa, jotka voivat siis hyvin ja ovat kasvaneet hyvin, huh helpotus). Nyt tuntui eka kerran, että lääkäri otti vakavasti nämä kivut eikä alkanut "psykologisoimaan" niitä. Siihen tarvittiin tuo ulkopuolisen (mieheni) arvio. Punktioon ei saada nukutusta eikä anestesialääkäriä, mutta kaikki muut mahdolliset tropit mitä on. Kivuttomuutta ei varmaan saavuteta, mutta jos edes vähän helpommalla pääsisi kuin viimeksi. Sain myös toivoa, kenet klinikan lääkäreistä haluaisin punktioon. Hieman parempi mieli, vaikka pelottaa siltikin.
Tämän hodon jälkeen (jos ei onnaa) menen sitten vatsantähystykseen. Nähdään onko se endo siellä joka kipuilee.
Punktio tiistaina 2.11, siirto 4.11.
 
Viimeksi muokattu:
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************28.10.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Vanilla79................3.ICSI...............ly....26.10....28.10....
MT79.....................1.ICSI..............ly......1.11......3.11........
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....2.11.....4.11......PKKS
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä............vko 43/44....AVA
Ross......................1.IVF................ly.....vko 44...........
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11................In-tiimi
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45...............KYS
Tinttara83..............1.IVF...............ly.....vko 45...............
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45................OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS.........................vko 45.....VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS........................vko 46....
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS....................vko 46...
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46..............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Miimii-75..............1.IVF:n 2.PAS.............vko 46/47........
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82......................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä................marras....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49..........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS......................joulukuu
Terhi76.................1.IVF:n 1.PAS.......................joulukuu...TYKS
Neela Naranja........1.IVF:n 1.PAS......................joulukuu....NKL
pirpana74...........................PAS........................joulukuu....VL
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS.................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu........................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.........................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.........................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu...........................OYS
lepis.....................3.ICSI.............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..............3.IVF............................................
Mollamaija82........2.IVF........................tammikuu....TAYS

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Ninea.................VL.....................:heart:....................14.. (+ testattu)
Viu.........................................:heart::heart:....................13.......31.10.
MinzuS...............GRA..................:heart:......................10.........1.11.
toivorikas-72.......NKL.................:heart:......................6.........2.11.
syssy..................AVA...............:heart::heart:....................6.........3.11.
Mansikkainen79........................:heart::heart:....................2.........3.11.
fiia69........................................:heart::heart:...................1...........
hugsy..............NKL......................:heart:....................1..........8.11.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13...................................1
Jonttunen...........20.9..............kt/12...................................2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14.................................1
Minttuska83.........26.10............vt/12...........1.IVF................1
 
Viimeksi muokattu:
Minttusta, ihan mahtavaa!!! Paljon onnea! :heart: Kävitkö myös veritestissä? Muoks. Kelasin taaksepäin ja huomasin, että kävithän sinä. Millaisen arvon sait?

Plussajuna on lähtenyt puksuttelemaan. Kaikki mahtuu kyytiin! =)

Tsempit piinailijoille ja uutta hoitoa odotteleville! :hug:

(.) Tänään kävin veritestissä, ja hoitaja soittelee tulokset huomenna. Nyt lepäilen kotona. Flunssa iski päälle, kurkku kipeä ja nuhaa pukkaa :snotty:.
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, nyt on siis alkujärkytyksestä selvitty.

Eli, hoitaja soitti klo 10 että onneks olkoon olet raskaana. Ehdin jo puhelun alussa ajatella et tää on joku lehtimyyjä "onneks olkoon" minkähän tarjouksen nyt oon muka voittanu jne.. Hyvä etten alkanu karjuu sinne puhelimeen et miulla on SUORAMARKKINOINTIKIELTO, mistä sait tän numeron?!!
Istuin alas, aloin itkee ja sain soperrettua että ootko nyt ihan varma -"olen" oonko nyt ihan oikee henkilö kelle soitit? "olet jos olet **". Näin siis jatku muutama hetki ja hoitaja koittaa samalla selittää että 16.11 saat sitten mennä sinne omalle polille ultraan minä vaan änkytän joojoo ja sitten puhelu loppukii ku seinään. Ensin miehelle soitto, no se pillahti itkuun ku pikkutyttö kanssa.
En siis vieläkään ymmärrä että tässäkö tä nyt sitten on, pitäskö nyt tuntee olevansa raskaana jotenkin? Viikon verran oon ollu tosi väsyny, mutta kurkkuun on koskenu ja sit se pikkulämpö 37.1 ajattelin olevan flunssaa. Oon nukkunu 12h unia, varpaita palelee jatkuvasti, tissit on normaalit enne menkkoja tyyppiset, mahassa juilii niinku ennen menkkoja. Eli ei siis MITÄÄN tavallisesta poikkeevaa oiretta oo ilmaantunu. Itsesuojeluvaisto toimi, oli paljon kivempi saada uutiset näin päin kun oli varma ettei ole raskaana.

Toivorikas, plussauspäivä on 26.10 veritesti. Jos viitsit sen muuttaa. :)
 
Minttuska, ONNEE!! :flower: Ihanaa! Ei se raskaus miltään alussa tunnukaan, mulla ainakin esikoisen kanssa meni viikolle 12 ennenkuin aloin mitään tuntea (rinnat oli vähän kipeät viikolta 6 eteenpäin, mutta ei mitään kummempaa). Ja henkisesti meni vielä pidempään ennenkuin aloin tajuta, mistä hommassa on kyse :D Että ihan äidiksi pitäis ruveta :heart: Onnittelut vielä!

Tulin just klinikalta ultrasta. Oikealla puolella oli noin 10 kypsää follikkelia (17-20 mm), vasemmalla vain yksi 16 mm kokoinen. Lääkäri sanoi, että munasarjani ovat selkeästi tehneet "työnjaon", ja todennäköisimmin punkteeraataan vain toiselta puolelta. Mutta sen pitäisi riittää oikein hyvin, jos lähemmäs 10:ssä on sitten kypsä munasolu sisällä.

Punktio on maanantaina 1.11. aamulla. Uskomatonta, miten nopeasti tämä koko prosessi on mennyt, ja kohta alkaa kyllä tosissaan jännittää. Nyt pistän parina päivänä ylläpitoannoksen (75 U) Menopuria (tuli halvemmaksi kuin ostaa koko kynällinen puregonia) sekä 0,25 U orgalutrania, ja lauantaina illalla lähtee pregnyl. Miehellä ei ole edessä muuta kuin soodan syönti maanantaiaamuna (pitää saada virtsan pH muuttumaan siittiöille otolliseksi, kun siittiöt kerätään siemensyöksyn jälkeen virtsarakosta) ja sitten tositoimiin. Miehellä on siis todettu retrogradinen ejakulaatio (jos ihmettelette tätä omituista siittiöiden keräystouhua). Alkionsiirto on sit keskiviikkona tai torstaina 3. tai 4.11., riippuen vähän miltä homma näyttää.

Olivat kovasti kannustavia klinikalla, sanoivat että ei punktion pitäisi kauheasti sattua, sain panadolia etukäteen otettavaksi ja kiputippa tulee sitä uutisissa kovasti kohuttua fentanyyliä. Plus paikallispuudute pistokohtaan. Sairaslomaa ja lepäilyä pari päivää, ja autoa ei saa ajaa vuorokauteen. Ja kun siinä pidin sormia ja varpaita ristissä ja mutisin, että voi kun tämä nyt onnistuisi, niin lääkäri sanoi, että hyvät mahdollisuudet ovat, kun olen niin nuori (?) ja munasarjat ovat reagoineet niin hyvin hormoneihin.

Huhhuh, ja nyt pitäis pystyä vielä keskittymään työntekoon?! :O
 
Onnea Minttuska !!!

Tulin juuri ultrasta.
Puregon oli toiminut , molemmin puolin löytyi 6 munarakkulaa eli 12 yhteensä. Suurimmat olivat nyt 12 mm, sain ohjeeksi jatkaa Puregonia 150 iu maanantaiseen asti, sekä rinnalle se Orgalutran. Näin mennään maanantaiseen ja jos homma etenee niinkuin odotetaan, niin punktio on keskiviikkona tai torstaina:) Hiukan mietityttää toi Orgalutranin aloitus jo nyt??? Lääkäriin se on vaan luotettava....
MT79 sulla on homma jo hyvällä mallilla, perässä tullaan.
 
Lukemat meni ohi, ei se tainnu sitä ees sanoa. Ehkä. Niin ja senkin vois päivittää että 1. IVF oli tää.

Ja tuota, eiks nyt oo jo lokakuu? Kun tuol kovasti Toivorikas koittaa syyskuulle tän laittaa...
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Minttuska83!!! :heart:

) . ( Täällä ollaan suoriuduttu punktiosta (ja siitä henkisesti tuskallisesta välipäivästä) siirtoon asti. Saimme kaksi ihanaa kyytiläistä matkaan. Pakkaseen emme saaneet mitään, mutta iloitsemme näistä kahdesta tietenkin. :) :)

Palasin vielä muokkailemaan viestiä. Anteeksi vähäinen kommentointini ja omastakaan kertominen. Olen ollut kovin väsynyt jatkuvasta jännittämisestä, punktiolääkityksistä ym. etten ole jaksanut juuri muuta kuin nukkua. Ja vastaavasti olen heräillyt aamuyöllä murehtimaan kaikenlaista, ja väsyn määrä senkuin lisääntyy. Jospa nyt siirron jälkee elämä palautuisi raiteilleen. (tai sitten ei :LOL: )
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Minttuska! =) Ihanaa! Mä oon usein kuvitellut tuon hetken jos/kun joku joskus soittaa ilouutiset. Ei varmasti pysy edes tunto jaloissa... :D

Ja onnea matkaan kaikille, jotka ovat viimepäivinä saaneet kyytiläisiä mukaan. :)

Oma napa: Mekin saatiin hyviä uutisia siinä tämänpäiväisessä uusintaultrassa koskien viime viikolla löytyneitä kystia. =) Nimittäin kun nyt siellä oli ihan tyhjää vain eikä mitään kystia! Endometrium oli kolmilehtinen 10,9mm ja molemmat munasarjat puhtaat mistään omituisuuksista ja kaikki follit olla alle 5mm halkaisijaltaan, kuten näin Pas-hoidossa kuuluukin olla. Eli se taisi ihan olla väärä ultrakuvan tulkinta viime viikolla kyseessä, mikä sopii meikäläiselle enemmän kuin hyvin! ;)
Sulatus tapahtuu sitten tiistaina ja jos joku heppu tuolla yläilmoissa suo, niin siirto olisi puoliltapäivin keskiviikkona 3.11. Toivotaan, että pikku kaverit eivät tykkää kyttyrää uudesta lämpötilasta!
 
Viu
Täällä on itketty ja naurettu alkaen 05.30. Plussasin tänä aamuna kolmella testillä, viiva oli kaikissa erittäin tumma, lähes yhtä vahva kuin kontrolli :heart: En voi uskoa todeksi!

Soitin klinikalle ja laskivat viikoiksi 4+1. meidän klinikka on siinä mielessä poikkeuksellinen, että eivät tee veritestiä, jos ei ole epäselvä tapaus, joten pitäis jaksaa odotella varhaisultraa, jonka varasin 15.11. Juteltiin hoitajan kanssa myös oireista, mulla siis mahaa kourii, tissit on tosi kipeät, kylmä puistattaa ja kuvotus on aika voimakasta. Tästä ei suoraan voi vetää johtopäätöksiä, vaikka testiviivat oli siis tosi tummat, vasta ultrassa nähdään, sykkiikö siellä kuinka monta sydäntä, alkioitahan siirrettiin kaksi. Lugeja jatkan 2x100 kolme kertaa päivässä, sain myös luvan jatkaa minidisperiiniä alkuraskausultraan asti.

Olo on kuin puulla päähän lyöty, mulla on takana yksi kohdunulkoinenraskaus kuuden vuoden takaa, oli siis ns. vahinko. Nyt tietysti pelottaa, onko näin taas, keskenmenoriski, kaikki. Yritän antaa itselleni luvan iloita, kun piinailu oli niin tuskallista ja uskoin vain pahinta.

Hämmentää myös, että eka hoito tärppäsi, vaikka tästä pitkä matka onkin siihen, että vauva on sylissä. Täällä on paljon heitä, joilla hoitoja on takana useita ja jotenkin tuntuu, että miksi juuri minä ansaitsisin tällaisen onnen... toisaalta antaa uskoa hoitoihin, meillä hedelmöittyi vain kolme solua, joista kaksi jakautui ja vain yksi oli top. Itkettää onnesta.

Viu ja pullanmurut 4+1
 

Yhteistyössä