KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

MiukuMau ja Mörkötys: Todella suuren suuret voima:hug: teille molemmille! On se vaan niin väärin ja epäreilua, että kaiken tän rumban jälkeen näytetään eka vihreetä valoa, ja sit perutaan se. Otan osaa kummankin suruun :( ja toivon, että jaksaisitte vielä jatkaa kohtia uusia hoitoja ja mahdollisuuksia!

:hug: myös Mansikkaiselle ja heidh'lle - varmasti hirmuinen pettymys, kun ette tällä kertaa siirtoon asti päässeet. Toivotaan, että ens kerralla olisi kaikkinensa parempi onni matkassa!

ON: Hirveästi pelottaa myös, että pääsen viikon päästä jakamaan MiukuMaun ja Mörkötyksen kanssa saman kohtalon. Jotenkin tuntuu, että ei tuolla mitään eloa voi olla, kun ei oikein mitään oireita ole ja se hcg:kin oli niin alhainen silloin. Koko viime viikko oli kummallista juilintaa alavatsassa, sellaista ennen menkkojen alkua olevaa kipua muistuttavaa, mutta ei onneksi kauhean voimakasta. En tiedä sitten onko se hyvä vai huono merkki.

Onnea ja jaksamista matkaan myös kaikille hoitokierron pyörteissä oleville!
 
kiitos kaikille:)
halit myös muille huonoja uutisia saanneille :hug:

päivän oon itkeny ja itkeny nyt jo vähän parempi mieli. mut voi lisätä sinne listaan 3.IVF/ICSI ja OYS vko49 ois punktio. ekaa kertaa nyt mennään julkiselle puolelle, jännittää tosi paljon et mitä siellä on vastassa. yksityisellä kaikki on ollu niin helppoa. mulla on huomenna puhelinaika sinne Avalle en tiiä kyl miksi? itkin vaan puhelimessa ku ne soitti siit et alkiot ei ole selvinny:/ eiköhän tuo selviä.
Ois kiva kuulla kokemuskia OYS:ista? onko sielläki liukuhihna meininki niinku oon lukenu julkisen hoidoista?jnr.
 
Heidh: Mie olen OYS:ssa hoidossa. Olen saanut hyvää palvelua sieltä, ainoastaan yksi lääkäri on ollut sellainen liukuhihna-tyyppi, mutta muut joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat olleet todella mukavia. Minulle on OYS:ssa tehty kaksi inssiä ja kaksi ICSI:tä ja joka kerta on ollut erilääkäri, joten olen vähän nähnyt lääkäreiden tapoja.
 
Selkeä "ei raskaana" tuli jo tänään testiin.. uskon että tämä raskaus meni pieleen jo silloin sunnuntaina kun punaa ekan kerran paperiin ilmestyi. Nyt ainut lohtu ne 2 alkiota pakkasessa. Yhtään en tiedä kauanko täällä joutuu odottamaan siirtoon pääsyä sen lisäksi että tietenkin kropan täytyy toipua ja normi kierto oltava välissä.

Minut voi siis päivittää odottamaan 1.IVF/ICSI:n 1.PAS Meniköhän tuo oikein ?

Kiitokset haleista:wave:
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************6.10.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Mollamaija82.........1.IVF:n 2.PAS......................vko 41/42
SaaraX..................3.IVF.......................vko 41...joulukuu
Neela Naranja.........1.IVF.................pi....vko 41.............NKL
Viu.........................1.ICSI...............ly....vko 41..........
Ninea.....................1.IVF.................ly...vko 41..........VL
pirpana74..............2.IVF..................pi...vko 41..........
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................lokakuu...
MinzuS...................2.IVF:n 2.PAS....................vko 42.....GRA
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi....vko 42.............NKL
Miimii-75...............1.IVF:n 2.PAS.....................vko 43....
hugsy.....................2.IVF................pi...vko 43.............
Vanilla79................3.ICSI...............ly....vki 43.............
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi....vko 43...........
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko45...............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi.....vko 46.............
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä.........................AVA
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS..........................
Miiru82....................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
kolmisin.....................PAS................lu..............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Punahilkka-75.........2.IVF..........................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.......................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.......................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS...............................
lepis.....................3.ICSI............................................NKL
Mansikkainen79.....2.ICSI............................................
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS...........................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Faith83..............VL.....................:heart:....................13......
nainen83...........FER..................:heart::heart:...................2........18.10

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
Marjainen.................................kt/....................................1
Jonttunen.................................kt/....................................2
scrap..................24.9.............107/14.................................1
 
Nyt vaan ON: Oltiin tänään naikkarilla nollaultrassa. Uusi lääkäri joka kuten aikaisemmatkin sanoi tyyliin toisena lauseena: "no katotaan". Eli pöksyt pois ja sakset auki :D. Ei sitten puhunut tai kommentoinut mitään ultraamisen aikana. Kuten ei ne muutkaan ikinä. Sanoi vaan hoitajalle että pitää saada estradiolipitoisuus tämän päivän aikana jotta tiedetään voiko piikitykset aloittaa. Me oltiin ihan että häh? Kysyin että oliko kaikki kunnossa: "joo, siellä on vain kysta, nyt pitää selvittää onko aktiivinen jolloin estradiolipitoisuus on korkea, ja jos näin on, piikityksiä ei voida aloittaa." Selvä sitten. Ilmoitin myös meidän toiveen kahden alkion tuoresiirrosta johon totesi yksiselitteisesti EI. "Arvaan vain montako naista on tällä hetkellä synnärillä tarkkailussa kaksosten liian aikaisen synnytysriskin vuoksi". No enpä tiedä mutta yritin sanoa että kun meillä ei ole hyvien yhden alkion siirroista mitään tulosta jne jne. Eipä taida onnistua. Enivei, kävin siis verikokeessa ja pureskelin kynsiä täällä koko päivän, hoitaja soitti äsken ja kertoi että arvo oli 0,13 eli voin aloittaa puregonin! Jei! Sanoi että saattaa jonkun verran haitata mutta arvo oli kuitenkin ok. Eli illalla alkaa puregon 200 yksikköä. Seuraava verikoe ensi tiistaina ja punktioarvioultra pe 15.10. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :eek:
 
^Siis vihdoinkin toivorikas sun hoidot jatkuu, jes! Olipa ylläri toi kysta.
Oletko koskaan kysyny tai nähnyt jotain taulukoita, miten naikkarilla noi hoidot yleisesti tuottaa tulosta? Mietiskelen tässä vain, mistä johtuu sen puljun alansa ammattilaisen käytös ym. Onko tosiaan varaa käyttäytyä kuin torvi? Kuulostaa kurjalta tuo touhu, joku sanoikin olevansa pelkkä munasarjat,-kohtu-ja-lääkevastetilasto henkilökunnalle.
Siirryttyäni yksityiseltä TYKSiin hoitajat ja tohtorit oikein hehkutti, miten hyviä tuloksia tässä sairaalassa saadaan hedelmöityshoidoilla. Sanoivat eron tuoresiirron ja PASsin välillä olevan niin hiuksen hieno, että antoivat samat onnistumisprosentit kummallekin hoidolle. Muistaakseni IVF luokkaa 37% ja ICSI nippanappa 40%.
Mulla ei ole ikinä onnistunut PASseissa ja niitä on takana monta monta. Ylläri oli kuvailematon, kun tää raskaus alkoi PASsista.
Tuli myös leikillä mieleen, että onko Turun kaupungilla niin kovat paineet lisätä asukasmäärää, että näihin hoitoihin panostetaan erityisesti. Täällä kun on ollut jos jonkin näköistä skandaalia kaupunginjohdossa ja muualla. Lapsiperheet muuttaa jonona viereisiin kuntiin, joissa maksetaan lapsiperheille enemmän lisiä ja pidetään muutenkin kuntalaisia enemmän arvossa. Josko Turun asukasmäärä saadaankin nousuun tehokkailla lapsettomuushoidoilla. :LOL:
 
Toivorikas: Hienoa et kysta ei estänyt hoitoa! Minä niin kovasti pelkään aina et jos kysta ilmaantuu taas kun kertaalleen jouduttu leikkaamaan ja hoito siksi lykkääntyi. Mutta sulla kävi onneksi tuuri!

Minä olen tänään saanut kunnon itku kohtauksia syystä että minua ei huolittu mihinkään lääkäriin ja alkoi kuulostamaan siltä että en kuulu minnekään tämän "vaivani" eli keskenmenon kanssa. Lopulta soitin neuvolaan ajanvaraus aikana peruakseni jo varatun ensi käynnin, siellä ystävällinen hoitaja sanoi ettei pompota mua enää yhtään vaan antoi ajan lääkärille samantien ja kertoi että mulle myös tämän lisäksi kuuluu tottakai jälkitarkastus ja lähete verikokeeseen. Oli aivan ymmällään kuinka mulle ei aiemmin ollut lekuri aikaa mistään annettu tai edes osattu ohjeistaa eteenpäin. Onni onnettomuudessa että rupesin sitä ensikäynti aikaa perumaan. Lääkärikin oli sitten oikein mukava nais ihminen, tutki huolellisesti ja oli myös kovin ymmärtäväinen kaikin puolin. Oli ihan hassun tuntuista kun yhtäkkiä kohdeltiin niin ymmärtäväisesti... ehkä nuo aiemmat huonot kokemukset täytyy laittaa ihmisten tietämättömyyden piikkiin vaikka kyllä mun mielestä jokaisen täytyisi ymmärtää että jos on juuri tälläisen pettymyksen kokenut niin pitäisi kohdella erityisen hienovaraisesti kun tunteet herkillä. Mutta pääasia että nyt asiat hoidossa:)
 
Kyllä saa olla iloinen, että saa ystävällistä ja perusteellista palvelua Väestöliitossa. On tavallaan se meidän "julkinen" hoitopaikka, kun ollaan saatu maksusitoomukset heille. Lääkärien asenne julkisella kuulostaa välillä aika kylmältä ja liukuhihnamaiselta kuten toivorikas-72:n kirjoituksesta kävi ilmi. Hienoa, että hoito pääsee kuitenkin alkamaan!

Älytöntä pompottelua Mörkötyksellä :|. Onneksi neuvolasta osasivat ohjata lääkärille. Toivottavasti jatko menee sujuvasti.

(.) Lääkäreiden asenteesta vielä sen verran, että olin pudota tuolilta, kun meidän lääkäri väläytteli mahdollisuutta, että meidän punktio voi mennä sunnuntaille. He tekevät kuulemma punktioita tarvittaessa myös viikonloppuna... Käsittämättömän hienoa palvelua.

Eilen tutustuin ekan kerran orgalutraliin. Vastenmielinen piikki : /. Onneksi neulan paksuus ei ollut ongelma (kun tiesi varautua), mutta pistokohta ärtyy, inhottavaa kirvelyä ja punoitusta. Menee onneksi ohi muutamassa tunnissa. Hyvällä tuurilla niitä on enää yksi tai kaksi jäljellä :).
 
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn jos joku jaksaa vastata että mitä on kympin hoidot yritin löytää kympin hoidot vol 1 jos siittä ois saanu vastauksen muttei onnistanut. Siis ihan vain mielenkiinnosta kyselen, itse tuolla inseminaatioissa oleskelen
 
lapseton81 nimi tulee tästä vuodesta, siis vuoden 2010 hoidot.

Kaipailisin kokemuksia suprecurista, oon nyt viikon verran sumutellu kolme kertaa päivässä molempiin sieraimiin ja ens tiistaina pitäis olla nollaultra. Mutta kun menkat ei oo vielä alkaneet (pari päivää myöhässä jo) ja alkaa jo hermostuttaa että ehtiikö ne tulla ennen ultraa. Onko muilla menkat myöhästyneet suprecurin takia? Edellisellä kerralla käytössä oli synarela ja sen kanssa ei muistaaksen ollu mitään ongelmia.
 
Osaisiko joku kertoa noista hoitoon liittyvistä matkakorvauksista.. Siis kun punktio käynnistä ainakin saa sen korvauksen hakea kelalta ja lääkäri vielä laittoi lappuun et saattaja välttämätön, mutta entäs sitten tuo siirto-käynti?? Eikös siitäkin kuuluisi samanlailla matkakorvaus saada, paitsi tietenkään ei saattajaa silloin tarvita.
Mutta tämä siirto käynti kun jää tuon punktiosta saadun sairausloman sisälle niin siitä käynnistä ei ole mitään "todistetta" kelalle, ajattelinkin että soittaisin klinikalle josko voisivat lähettää sieltä todistuksen mutta en viitsisi turhaan soitella jos joku tietää että onko siirto sitten luokiteltu jotenkin kummallisesti "ei korvattavaksi" käynniksi:confused: ??
 
Mörkötys Kaikki matkat kela korvaa, mitä on tullut hoitoon liittyen. Eli rohkeasti nyt soittamaan se tosite.
hugsy Muistaakseni mulla on kyllä subrecurista melkoisen säännöllisesti menkat tulleet. Ja parin päivän heittoja on kyllä ollut. Ohjeistettuhan on, että jos menkat kovinkin myöhästyy niin raskaustestiä tekemään, jos on luomu raskauteen pienikin mahdollisuus.

(.) Mulla alkaa subrecur sumuttelut 19 päivä :| ja niin jännittää.. Viimisimmästä hoitojaksosta on jo aikaa kulunut runsaasti. Nolla ultra ajoittuu marraskuun alkuun. Punktiot ovat olleet aina jotenkin vaikeita ja olen kipeytyny niistä ihan kauheasti :( Jotenkaan ei ole yhtään fiilistä tähän. No, jospa sitä piristyisi jossain vaiheessa.
Ninea Yksityispuolella on kyllä loistavaa palvelua. Mulle on ensimmäinen punktio tehty sunnuntaina. Oli aika hulinaa, kun yhtäkkiä aikataulu menikin niin nopeaa.. Munikset olivat kasvaneet tosi nopeasti.
 
MiukuMau ja Mörkötys ihan kamalaa:hug: oon tosi pahoillani..:'( elämä on niin julmaa välillä..

toivorikas hienoa, että hoito voitiin aloittaa!

hugsy mul oli Synarelan kanssa viikon menkat myöhässä, tuli vähän paniikki..maanantaina sillo alko ja keskiviikkona oli 0-ultra..
 
Pieni Tähtönen: Kiitos paljon tiedosta =) Onnea hoitoon, kyllä sä varmasti vielä saat hyvän fiiliksen ja jospa kaikki sujuis oikein kivuttomasti ja sujuvasti tällä kertaa :)

muoks... Kylläpä saan tänään pikku asiasta hankalan, kela kun on aina niin pilkun tarkka niin hoksasin et vaatiiko ne aina alkuperäisen lääkärin todistuksen vai kelpaako kopio, mullahan on siis alkuperäinen mennyt aikanaan työnantajalle. Kerkesin jo klinikalle soittaa ja pyytää siirto käynnistä puuttuvan todistuksen mutta voi peppu olisiko mun pitänyt pyytää uusi "alkuperäinen" todistus myös tuosta punktio käynnistä... Voi räkä että olen tyhmä:D

Faith 83 Joko olet testannut?
 
Viimeksi muokattu:
hugsy meillähän on sama tahti,olen sumutellut lauantaista asti ja keskiviikkona(12.10) olisi nolla ultra....oireita ei onneksi ole ilmestynyt. Ja hoidon laadusta ja ystävällisyydestä täytyy antaa kyllä kiitosta Ouluun ja väestöliitolle. Vaikka oli meilläkin aluksi ongelmia lääkärin kanssa.Onneksi lääkäri vaihtui ja hoidoissa saatiin jo tuloksiakin.
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************7.10.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Mollamaija82.........1.IVF:n 2.PAS......................vko 41/42
SaaraX..................3.IVF.......................vko 41...joulukuu
Neela Naranja.........1.IVF.................pi....vko 41.............NKL
Viu.........................1.ICSI...............ly....vko 41..........
Ninea.....................1.IVF.................ly...vko 41..........VL
pirpana74..............2.IVF..................pi...vko 41..........
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................lokakuu...
MinzuS...................2.IVF:n 2.PAS....................vko 42.....GRA
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi....vko 42.............NKL
Miimii-75...............1.IVF:n 2.PAS.....................vko 43....
hugsy.....................2.IVF................pi...vko 43.............
Vanilla79................3.ICSI...............ly....vko 43.............
Mansikkainen79.....2.ICSI.................ly....vko 43............
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi....vko 43...........
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko45...............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi.....vko 46.............
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä.........................AVA
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS..........................
Miiru82....................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
kolmisin.....................PAS................lu..............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Punahilkka-75.........2.IVF..........................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.......................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.......................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS...............................
lepis.....................3.ICSI............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS...........................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Faith83..............VL.....................:heart:....................14......
nainen83...........FER..................:heart::heart:...................3........18.10
Terhi76.............TYKS.................:heart:......................1.......18.10.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
Marjainen.................................kt/....................................1
Jonttunen.................................kt/....................................2
scrap..................24.9.............107/14.................................1
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Pääsiskös liittymään myös tähän pinoon? Meillä on mieheni kanssa pitkä lapsettomuus takana, vuoden 2004 alusta oltu ilman ehkäisyä. Viime keväänä tehtiin 4 tuloksetonta inssiä ja nyt on eka IVF/ICSI takana, eilen siirrettiin yksi alkio ja testipäivä olisi 20.10. Hoitopaikkana TYKS.

Punktiossa saatiin 14 munarakkulaa, joissa 9 munasolua. 6 hedelmöittyi, mutta vain tämä yksi normaali alkio saatiin. 4 jotka laitettiin pakkaseen samaan olkeen ovat sen verran huonompilaatuisia, etteivät välttämättä kestä sulatusta... Että vähän niinkuin yhden kortin varassa ollaan.
 
Kiitos Mörkötys! =)

Mitenkäs muuten teillä muissa "hoitopaikoissa" lugejen käytön pituus? Tyksin ohje on että niiden käyttö lopetetaan joka tapauksessa testipäivänä, oli tulos sitten kumpi tahansa..
Tää on hassua miten on niin eri ohjeet. Meillä taysissa kun soitin positiivisesta tuloksesta sanottiin että lugeja pitää käyttää ainakin sinne ultraan saakka joka on mulla ensi to (silloin viikot 7+3)
 
Terhi-76 Tervetuloa mukaan. Toivotaan että pääset heti plussanneisiin. :)
Toivorikas-72 Onneksi pääsit aloittamaan hoidot.

) . ( Hugsyn ja Fiian kanssa päästään suunnilleen samoihin aikoihin piinailemaan. Kovasti pelottaa että jotain menee vikaan kesken hoidon. Ei ole vielä koskaan mennyt, mutta joka mutkaan käydessä saa jotain pelätä.. Toivotaan parasta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mörkötys, just eilen taistelin Kelan kanssa tuosta matka-asiasta, yksityisellä käynneistä se EI korvaa mutta julkisella korvaa.

Muutama kyssäri:

1. Kuinka kauan julkisella säilytetään pakastealkioita? Maksaako se erikseen?
2. Paljonko pakastealkionsiirto maksaa julkisella?
3. Tehdäänkö julkisella IKINÄ lyhyellä kaavalla IVF:ää? (Tuntuisi todella vaikealta lähteä pitkään kaavaan kun lyhyt sopi mulle niin hyvin ja saatiin niin hyvät tuloksetkin).

Muuten sitten taas paskaa paskaa ropisee.. äsken terv.keskuslääkäri soitti ja sanoi ettei voi suositella pakastealkion siirtoa ennenkuin suoli rauhoittunut, että tauti voi olla hengenvaarallinen ilman lääkkeitä ja että alkuraskaudessa ei saa niitä käyttää kuulemma. Mutta että mun pitää kysyä vielä lapsettomuuslääkäriltämme. Laittoi myös lähetteen kiireellisenä gastrolle kirurgin tarkastukseen mutta ei se silti ehdi ennen sitä suunniteltua pakastealkion siirtoa, joka olisi siis vkolla 43, siinä menee kuulemma ainakin kuukausi ennenku pääsee sinne lääkäriin! Tuolla samalla viikolla loppuisi tää mun lääkekuuri (Pentasa), kun olisi se siirto. Miten mä sen lääkkeenkin uskallan sitten lopettaa kuin seinään, jos ne oireet palaa taas? Ja jos siinä välissä tehdään alkionsiirto ja jos vaikka sattuis raskautumaan ja sit ei saakaan syödä lääkkeitä. Mä en ymmärrä mitä mä nyt oikein teen. Alkaa olla tosi epätoivoinen olo. Tätä on odotettu kuitenkin jo niiiiiin kauan ja nyt mä joutuisin lykkäämään ja perumaan siirron. TAAAS. Mä rupeen epäilemään ja uskomaan että me ei ikinä saada sitä lasta.
 
Mörkötys, just eilen taistelin Kelan kanssa tuosta matka-asiasta, yksityisellä käynneistä se EI korvaa mutta julkisella korvaa.

Muutama kyssäri:

1. Kuinka kauan julkisella säilytetään pakastealkioita? Maksaako se erikseen?
2. Paljonko pakastealkionsiirto maksaa julkisella?
3. Tehdäänkö julkisella IKINÄ lyhyellä kaavalla IVF:ää? (Tuntuisi todella vaikealta lähteä pitkään kaavaan kun lyhyt sopi mulle niin hyvin ja saatiin niin hyvät tuloksetkin).

Muuten sitten taas paskaa paskaa ropisee.. äsken terv.keskuslääkäri soitti ja sanoi ettei voi suositella pakastealkion siirtoa ennenkuin suoli rauhoittunut, että tauti voi olla hengenvaarallinen ilman lääkkeitä ja että alkuraskaudessa ei saa niitä käyttää kuulemma. Mutta että mun pitää kysyä vielä lapsettomuuslääkäriltämme. Laittoi myös lähetteen kiireellisenä gastrolle kirurgin tarkastukseen mutta ei se silti ehdi ennen sitä suunniteltua pakastealkion siirtoa, joka olisi siis vkolla 43, siinä menee kuulemma ainakin kuukausi ennenku pääsee sinne lääkäriin! Tuolla samalla viikolla loppuisi tää mun lääkekuuri (Pentasa), kun olisi se siirto. Miten mä sen lääkkeenkin uskallan sitten lopettaa kuin seinään, jos ne oireet palaa taas? Ja jos siinä välissä tehdään alkionsiirto ja jos vaikka sattuis raskautumaan ja sit ei saakaan syödä lääkkeitä. Mä en ymmärrä mitä mä nyt oikein teen. Alkaa olla tosi epätoivoinen olo. Tätä on odotettu kuitenkin jo niiiiiin kauan ja nyt mä joutuisin lykkäämään ja perumaan siirron. TAAAS. Mä rupeen epäilemään ja uskomaan että me ei ikinä saada sitä lasta.

Julkisella säilytetään pakaste-alkioita 3 vuotta ja sitten pidempäänkin kai eri maksusta.
Tietääkseni pas maksaa vain sen polimaksun julkisella?
Kyllä meillä on ainakin nyt kaksi kertaa tehty julkisella lyhyellä kaavalla
 
Mörkötys Itse en ole koskaan tarvinnut lääkärintodistusta hoidoista työnantajalle, koska en ole ollut silloin töissä eli ei ole kokemusta tuosta.
Mutta kelalle sinun ei mun käsittääksen tarvi viedä lääkärintodistusta vaan todistus matkakuluista, sellainen erillinen lappu olikohan se nyt nimellä matkakulukorvaushakemus tai muu vastaava :) jonka hoitopaikkasi esitäyttää (heille kuuluvan puolen) ja sinä täytät siihen sitten lisäykset eli kaikki ne matkat, kilometrit, ym, ym... ja se sitten toimitetaan kelalle alkuperäisenä. Tosin, en tiedä onko kaikissa näin. Mutta kuitenkin sinulla on oikeus saada matkakulukorvaukset jokaisesta käynnistä. (korjatkaa toki joku, jos olen väärässä)
Toivottavasti tämä sepostus on ymmärrettävästi, kun tuntuu etten osaa sitä näin selittää :ashamed:

Lugeista Mulle on ohjeistettu, että lopetan luget sitten siihen kun testi on jompaa kumpaa eli n. 15 päivän ajan.
 

Yhteistyössä