Kylpyhuoneen saumoista kasvaa sieniä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina+4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina+4

Vieras
muutettiin vuokralle ja nyt oon huomannu että kylppärin laattojen saumoista nousee tasasesti sieniä.. oon pessyt ym.. niitä kloritilla ym mutta ainaa tulee takasin.. mitä tehdä ja mikä tuon aiheuttaa?

Toivon ettei tuo ole vitsi?! Ei se pesu auta, kämppähän on homeessa! Heti yhteys vuokranantajaan ja remontti käyntiin tai muutto pois! Tuollaisten asioiden kanssa ei leikitä eikä vitkutella, ellei halua esim. astmaa tai muita sairauksia. Maalaisjärkeä toivottaen..

mä oon yskinyt itte koko ajan kun ollaan asuttu täällä.. ja tuntuu et kurkku on jotenkin tukossa koko ajan.. lapsissa en oo mitään huomannut.. pelkään vaan että tuo vuokranantaja alkaa jotenkin syyttää meitä siitä ja me maksetaan se remppa vielä..

Anteeksi, nyt olen kyllä epäasiallinen, mutta laitahan kuva moisesta ihmeestä?

Joo, ei taida pesut auttaa. Ja jos kerta yskinytkin olet koko ajan niin muuta äkkiä pois! Toivottavasti lapsillesi ei tule mitään.

Ei teitä voi syyttää. Kyllä se on rakentajan syy jos on virheen tehnyt, kosteusvaurio tässä varmasti on. Tiedän todella surullisia tapauksia mitä lapsille näistä on tullut. En aio kertoa niistä enempää ettet säikähdä, mutta sanon vaan että heti huomenna soitto vuokranantajalle.

täytyykin ottaa kuvia, pesen ne aina pois, viimeksi tänään 6kpl.. aika pieniä ovat mutta en nyt oo viittynyt katella millasia niistä tulee jos antaa kasvaa.. en tie kyllä.. täytyy varmaan ottaa kyl kuvaa että uskotaan..

en mä tajunnut ensin mitä ne oli.. vasta pari viikkoa sitten aloin tarkastelemaan niitä.. ku eihän ne mitään isoja ole.. sellasia sentin kokosia.. luulin et on vaan jotain likaa tms aluksi.. sitten pesin niitä pois ja nyt taas tänään kun niitä löysin ymmärsin että ei ei pysy pois..

että miten käytännössä mahtaa mennä.. meidän piti muutenkin kyllä muuttaa pois n. 3 kk päästä.. sinnitelläänkö se aika vai kannattaako heti lähteä etsimään uutta..

Älä odota kolmea kuukautta. Onko vuokranantaja yksityinen vai kaupunki / kunta? Jos jälkimmäinen, se voi yrittää hommata teille ainakin tilapäisasunnon. Jos ei, ota yhteyttä terveystarkastajaan ja kerro asiasta.

nyt olisi kiva.. näyttääkös tutulta.. ?? yksityinen mutta välittäjän kautta vuokrattu ja vuoden määräaikainen tai pääsee kyllä pois jos maksaa sen yhden kuun sopimussakon.. oon ollut yhteydessä vuokranantajaan joka käski lisätä tuuletusta/ilmastointia. laitan sen kuvan kuhan saan pian napattua..

ja koko ajan tulee uutta vaikka pesisin millä..ja nuo tummat saumoista ei lähde..terveystarkastajaltakin kysyin mut ei sekään sanonut mitään.. en tie kyl yhtään mitä tehdä.. mut normaalia tuo ei voi olla..

tuossa: http://aijaa.com/st0wpv

Homeethan luokitellaan sieniin. Kyseessä voi siis olla homesieni, lahottajasieni tai sädesieni. Jos on kyse varsinaisesta sienestä (nuo ensin mainitut ovat alkeellisempia), kyse voi olla lattiasienestä tai kellarisienestä. Kannattaa ottaa selvää, koska osa näistä sienistä voi erittää terveydelle haitallisia myrkkyjä. Kosteusvauriotaloista voidaan tavata muutamia satoja eri sienilajeja.

Tässä saattaa olla perusteita vuokrasopimuksen purkamiselle ilman sopimussakkoa. Ehkä terveystarkastaja voisi olla oikea osoite.

heerra jeesus. vuokranantajan on käsittääkseni pakko korjata asia, laitonta jättää asunto tuollaiseen kuntoon! korjausajalta ei sitten tarvitse maksaa vuokraa jos asunnossa ei voi silloin olla tai jos voi, sitä alennetaan reilusti. ja tuollaisesta kämpästä mielestäni voi muuttaa sopimuksista huolimatta heti pois ilman mitään ylimääräisiä maksuja. hyvin napakkaa ja äkäistä puhelua vuokranantajalle nyt.

ei oo kovin vanha.. joskus 90 luvun alussa tehty.. kylppäri on kyllä alkuperänen.. paritalo kyseessä.. ei yhtään ketuta ei muutettiin tähän kun edellisestä vuokrakämpästä alko katto vuotamaan ja omista käski laittaa ämpärin alle eikä korjannut :( hyvää tuuria oikeen.. nyt musta tuntuu että poika yskii ja kaiken laittaa vaan tuon syyksi vaikka voi olla flunssaakin..

Mun isovanhempien talossa kasvaa sieniä kellarin seinissä ja samoin pesuhuoneessa+pukuhuoneessa, jotka myös ovat siellä kellaritiloissa. Ihan homeessa koko talo heillä. Ukki vaan rapsuttaa sienet seinistä ja eloa jatketaan entiseen malliin. Puistattavaa! Mä lähtisin todella vikkelään lasteni kanssa tuollaisesta vuokra-asunnosta, enkä paljon miettisi mitään sopimusasioita. Jos vuokraisäntä heittäytyy hankalaksi, niin mä sanoisin ottavani sitten yhteyttä terveystarkastajaan ja selvittäväni, onko asunto ylipäätään asumiskelpoinen ja mitkä ovat vastuukysymykset jos perheestä joku sairastuu, eli onko kenties vuokranantaja korvausvelvollinen. Luulisin, että saatte ilman sanktioita sopimuksen purettua... Ilman muuta myös annat niiden sienten nyt olla siellä seinällä, jotta joku muukin ne näkee, tietty todistusaineistoksi otat myös kuvia lisää.

No voi hyvänen aika sentään, ei todellakaan ole normaalia!! Ettekä voi odottaa kolmea kuukautta, suuri riski sairastua itse tai sairastuttaa lapset vakavasti. Ei edes välttämättä puhkea heti, vaan saattaa oireilla vuosia jälkikäteen.

Kai sinä nyt itsekin tajuat, että jos ei ole kosteutta väärässä paikassa, niin ei kaakelipinta voi kasvattaa tuollaisia???

tajuan minä.. laitoin terveystarkastajalle viestiä niin ei se ottanut mitään kantaa.. käski pestä ja just sitä ilmanvaihtoa lisätä.. en vaan käsitä miten auttaa kun nuo juurethan on siellä laattojen alla ja vettä saavat jokatapauksessa.. meillä 4 lasta ja suihkussakin tulee käytyä näin ollen päivittäin kuitenkin.. vaikea sitä kylppäriä nyt ihan kuivana on pitää..

Yhteistyössä