Kylppäriremontti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riksu77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on n. 10neliötä tuo kylppäri.mun eno tekis sen n. 4000e töineen kaikkineen.
tuo summa on se lähöhinta,saattaa jopa tuplaantua koska kylppärissä on amme jonka alta/takaa voi löytyä ihan mitä vaan.samoin seinistä koska nyt sielä on nuo oikein ihanat 70-luvun muovimaton tyyppiset :x
ihan perus vermeillä,valkoset kaakelit lattiaan ja seinille,pöntöt ym. + vanhojen purku sisältyy tohon hintaan.
saapi muuten nähdä sitten että missä kunnossa tuo on kun sitä ruvetaan laittamaan :kieh:

Mun kaveri on kysellyt hintoja sen kylpääri remppaan on yksiön isokylpääri saunalla....mutat saunaan ei koskettais näillä hinnoilla 5000-7000 ? kallista on nykyään...tuntuu että ennen sai markoissa tuolal rahalla niin nyt sitten onkin euroissa.

ja jos on vähänkin vanhempi talo eikä oo laatotettu niin sieltä seinistä/lattiasta voi löytyä semmosia ylläreitä jotka maksaa jo jonkin verran :/
eikä siinä vaiheessa oo muuta vaihtoehtoo kun pistää kättä taskuun :ashamed:

Hinta-haarukka voi oikeasti olla suuri. Uusitaanko pöntöt ja altaat tai kaapistot? Uusitaanko vedeneristys? Laatat maksavat 10e-200e/m2, joten hintahaitaria on. Kaikki nupit, valaisimet, pistorasiat maksavat lisää. Lattialämmitys? Eli pintaremppa kerrostalo-osakkeessa voi olla ihan eri asia kuin vanhassa omakotitalossa.

Pirkanmaalla sähkäri&putkari maksaa 40e/h. Päivän keikki maksaa tarvikkeineen ja matkakuluineen helposti 1000e...

Meillä maksoi vanhassa talossa yhden ison kylppärin, saunan, pienen kylppärin sekä yhden pikkuruisen vessan täysräjäytys ~25000e. Tuohon kuuluu seinien/osin lattioiden uusinta, vedeneristykset, huippuimuri saunaan, toisessa kylppärissä putketkin meni uusiksi. Työvoima oli osin urakalla, osin tuntihinnalla. Kaapistoja ei ostettu (tasot tehtiin itse, materiaalit ja ovet kokonaissummassa), laatat noin 30e/m2, lasitiiliä käytetty paljon, valaisimet&hanat&pikkutilpehööri&osa pesualtaista ihan peruskamaa, yksi lasiovi erikoistilauksesta, rättipatteri.

Minusta maksoi paljon, ison kylppärin osuus on varmaan 10000e. Jotkut valinnat olivat kalliita (esim erikoiskokoinen lasiovi, lasitiilet ja tasojen lasiovet), mutta toisaalta paljon tavaraa oli ihan kohtuuhintaista. Työ maksaa ihan kamalasti ja vanhassa talossa oli pakko pistää seinätkin vaihtoon...

Yhteistyössä