Kylläpäs tästä hiihtämisestä nyt tuli haloo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Miten tuntuu että juuri hiihtotaito saa aina tunteet kuumenemaan? Se ei edes ole samalla tavalla tärkeä kuin esim. uimataito. Kamala nillitys, jos jonkun lapsi ei osaa hiihtää... Pitäisikö kaikkien sitten osata myös korkeushyppyä, aikidoa ja uppopalloa?
Mä ainakin sanoin lapselleni tänään että ellei kiinnostusta ole niin ilman hiihtotaitoakin voi elää ihan hyvän elämän. Ehkä mä nyt sit olen huono ja laiska äiti.

Vieläköhän kaikkien armeijassa pitää hiihtää? Olisi ehkä jotenkin hassun kuuloista, että pitäisi sen takia kieltäytyä asepalveluksesta, ettei osaa hiihtää... No, syyhän sekin on. Ja oppiihan siellä armeijassakin, jos siis siellä vielä joutuu hiihtämään.

Kyllä mä odotan että poika kasvaa ja päästään tekemään kaikkia juttuja, hiihto mukaanlukien, yhdessä. Mutta se ei tarkoita että naapurinkin pitäis tehdä niin.

Mä ihmettelen suuresti sitä että oma tyyli on se ainoa oikea tyyli kasvattaa, monen mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Vieläköhän kaikkien armeijassa pitää hiihtää? Olisi ehkä jotenkin hassun kuuloista, että pitäisi sen takia kieltäytyä asepalveluksesta, ettei osaa hiihtää... No, syyhän sekin on. Ja oppiihan siellä armeijassakin, jos siis siellä vielä joutuu hiihtämään.

Kyllä ne hiihtää. Ja uimataidottomat opetetaan uimaan, miksei sitten hiitotaidottomat hiihtämään.

1) Jo 70-luvulla Pohjois-Suomessa annettiin hiihto-opetusta lapsille, jotka eivät osanneet hiihtää.
2) Minä en ole hiihtänyt varmaan 20 vuoteen, enkä ole mistään jäänyt paitsi. Liian monimutkaista kaupunkiharratukseksi. Ja kun on aikuinen, saa tehdä mitä huvittaa tai jättää tekemättä.

Vielä hiihdetään, oli lunta tai ei. Monesti nauroin kun sukset jalassa veteli vihreällä nurmella. Mut olishan se ihan kiva, jos omais edes perustiedot miten suksien kanssa liikutaan, helpottais niitä hiihtomarsseja aika paljon.

no kyllä mä kajaanissa kotiväen päivillä ymmärsin, että kaikki siellä hiihtää, mutta jokainen kykyjensä mukaan. mut mun vanhin poika meni armeijaan heinäkuussa ja pääs tammikuussa pois, eikä tainnu suksilla käydä. koska sillo ei kyllä ollut lunta ennenkuin poika oli jo pois armeijasta päässyt

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne hiihtää. Ja uimataidottomat opetetaan uimaan, miksei sitten hiitotaidottomat hiihtämään.

Minusta hiihtämään oppi helpommin kuin uimaan, lapsena siis, mitenkähän sitten asevelvollisista tuntuu, olla opettelemassa ns. perustaitoja. Minusta oli kurjaa lapsena jo se, etten osannut uida yhtä hyvin, kuin suurin osa muista lapsista ja piti osallistua uintiopetukseen. Ehkä aikuinen ottaa sen sitten eri tavalla :)

Minusta hiihtämään oppi helpommin kuin uimaan, lapsena siis, mitenkähän sitten asevelvollisista tuntuu, olla opettelemassa ns. perustaitoja. Minusta oli kurjaa lapsena jo se, etten osannut uida yhtä hyvin, kuin suurin osa muista lapsista ja piti osallistua uintiopetukseen. Ehkä aikuinen ottaa sen sitten eri tavalla :)

Ei kai ne mitään ajattele. Meidän poika ei osaa uida ja nyt se armeijassa joutuukin uimakouluun yhdessä 158 uimataidottoman kanssa. Eilen ne oli 40 km hiihtolenkillä =)

Ei kai ne mitään ajattele. Meidän poika ei osaa uida ja nyt se armeijassa joutuukin uimakouluun yhdessä 158 uimataidottoman kanssa. Eilen ne oli 40 km hiihtolenkillä =)

heh, se on helpottavaa, ei ajattele vaan. Eihän varusmieheksi mennessä osaa kaikkea muutakaan, mitä siellä sitten tehdään, niin että siinä mielessä toki sama asia opetella niitä uimisia ja hiihtämisiäkin, kai =)

hah mun miestä ainakaa o opetettu armeijas uimaa!ei o eläissää uinu eikä ui ku pelkuri äiti tartuttanu pelkonsa poikaansaki =(

heh, se on helpottavaa, ei ajattele vaan. Eihän varusmieheksi mennessä osaa kaikkea muutakaan, mitä siellä sitten tehdään, niin että siinä mielessä toki sama asia opetella niitä uimisia ja hiihtämisiäkin, kai =)

Tarkoitin ettei taidottomuus ole heille niin suuri asia, mitä se täällä palstalla on. Ihminen onneksi oppii aika nopeaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
hah mun miestä ainakaa o opetettu armeijas uimaa!ei o eläissää uinu eikä ui ku pelkuri äiti tartuttanu pelkonsa poikaansaki =(

Nykyisin armeijan ohjelmaan kuuluu uimakoulu uimataidottomille, tavoitteena on että jokainen pystyy uimaan 200 metriä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mut hiihtäminenhän on kivaa! Jos vaan lunta piisaa, niin miks kieltää läpselta sekin ilo?

Ei kaikki lapset nauti samoista asioista. Miksi lapsi pitäisi väkisin laittaa hiihtämään ellei halua ja kiinnostusta ole?

Yhteistyössä