V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oliko tämä sarkasmia?Onneksi vuokrat ei ole millään tavalla sidonnaisia omistusasumisen kustannuksiin.
Yllättävän monella tosiaan on annuiteettilyhennys. Itse en ikinä ottaisi noin isoissa kainoissa.
Samoin ihmettelen, miksi useimmat valitsevat tuon 12kk euriborin.
Hullua.
kannataa ottaa jokin kirjoituskurssi ja opiskella taloustieteen alkeet vaikka googlesta.Yllättävän monella tosiaan on annuiteettilyhennys. Itse en ikinä ottaisi noin isoissa kainoissa.
Hullua.
Onkos sekin muuttunut?Koska pankki sitä 12kk euriboria tyrkyttää ja nyt olen kuullut ettei lyhyempiin korkoihin nykyisin edes suostuta. Samoin ensi asunnon ostajat jos ovat olleet ASP-säästäjiä, niin sen ehtoihin kuuluu että vain 12kk euribor käy viitekoroksi.
Kuulemma joku saanut lainaa jopa 1kk euriborilla.Onkos sekin muuttunut?
Itse olen aikoinani saanut asp-lainaan 3kk euriborin.
Mutta sitten JOS ne nousee ja sen takia joudut tönösi myymään on se ihan omaa syytäsi kun lainan olet niin tappiin vetänyt ettei liikkumavaraa ole. Toki jos olet korko varan jättänyt niinMeillä on ollut asuntolaina yli kymmenen vuotta, ja korkojen nousulla on peloteltu siitä ajasta reippaasti yli puolet. Ei ole vielä näkynyt.
Mutta sitten JOS ne nousee ja sen takia joudut tönösi myymään on se ihan omaa syytäsi kun lainan olet niin tappiin vetänyt ettei liikkumavaraa ole. Toki jos olet korko varan jättänyt niin![]()
Good for youKai nyt yli kymmenen vuotta jo maksellut on onnistunut lyhentämään lainaakin niin paljon ettei korkojen nousu hetkauta.
Kai sä tajuat miksi 90-luvun alussa asuntolainojen korot hipoivat melkein 20 prosenttia?Parin prosentin stressitestit pitää olla tehty ennen kuin edes menee pankkiin ja lisaks pankin kuuluu(isi) se tehdä ennen asuntolainan myöntämistä.
Se, että korot heilahtelee on normaalia.
Muistan liian hyvin tuho-Ahon ja Viinasen joiden rahapolitiikka nosti asuntolainojen korot kaksinumeroisiksi.
Semmoiseen ei asuntovelkainen voi varautua mitenkään mutta lasku jää velallisen maksettavaksi vaikka vika olis jossain ihan muualla kuin velallisessa ittessään.
Meillä on 12 kk euribor, mitä hullua siinä on?Yllättävän monella tosiaan on annuiteettilyhennys. Itse en ikinä ottaisi noin isoissa kainoissa.
Hullua.
Meillä on 12 kk euribor, mitä hullua siinä on?
Sehän miinuksella nyt?! Itse ainakin maksan mielelläni muutaman "sentin " enemmän siitä, että korot /lainalyhennys ei hypi joka kk tai 3kk...mut jokainen kai tyylillään...Se on kallis. Se siinä on hupsua. Maksat rahasta enemmän, kuin vaikkapa 3kk euriborin ottaja. Ja tämä ei ole mielipide, vaan todettavissa historian faktoista. Toki kukaanhan ei koskaan ikinä voi ennustaa tulevaa, mutta mikään ei indikoi tähän muutosta.
Sehän miinuksella nyt?! Itse ainakin maksan mielelläni muutaman "sentin " enemmän siitä, että korot /lainalyhennys ei hypi joka kk tai 3kk...mut jokainen kai tyylillään...
Vertailin näitä aika tarkkaan ensimmäistä asuntolainaa ottaessa, ja tuo 12kk oli aikojen saatossa kallein vaihtis.Meillä on 12 kk euribor, mitä hullua siinä on?
Eipäsku just toisinpäin.Nyt esim tilanteessa, kun korkojen ennustetaan nousevan, nousee vuodeksi määrätty korko heti, yhteen kk sidottu korko vasta vuoden pääsä.