Kylläpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolettaa

Vieras
Ongelmani on että meillä ois ens viikolla käynti lastenpoliklinikalla sairaalassa. Ja kun sitä rota virusta on liikkeellä niin pelkään että tarttuu vajaa 3kuiseen vauvaani. Pelottaa ihan kamalasti.

En vaan jaksa ymmärtää...pelätä jotakin virusta kun hullu puuroa.
Sitten istutaan kotona neljän seinän sisällä.Minä en pelkää tässä maailmassa on isompiakia huolen aiheita.Me liikumme vaavin kanssa kaupoissa yms...jos virus tarttuu niin sitten tarttuu sille ei voi mitään ei lasta voi pumpulissa kasvattaa.Olin itse eilen vaavin kanssa synnärillä uutta tulokasta katsomassa ja elossa ollaa

ei kai tuo nyt muolimaa kaada... meillä virukset on läpi käyty 7vk oli rs ja 2,5kk oli rota, sairaalassa oli vauva hoidossa ja hengissä selvittiin(vakuutuksestakin oli hyötyä). Nuo oli noin karkeasti sanottuna lomaa meille(koliikki). Elän vähän siihen malliin että tulee jos on tullakseen, molemmat isä sairasti ensin ja olettaen vauvan saaneen isältä nuo virukset. Edellinenkin jo sanoi että kaippa täältä enempikin murehdittavaa löytyy. Toki jos pelkää niin minkäs sille teet, ymmärän senkin hyvin, yritä heittää turha huoli harteilta.

Älä anna vauvan nuoleskella lattioita, kädensijoja, vessoja tai potilaita. Pese omat kätesi huolella ja käytä käsidesiä. Älä myöskään imeskele omia käsiäsi ettet itse saisi pöpöjä. Eivät ne vatsatautiset lapset siellä sairaalassa kuljeskele missä sattuu, älä mene osastoille joille teillä ei ole asiaa.

niin ja tulipa vielä mieleen että ne viruspotilaat ovat eristyksessä, lastenosastolla. Kehityspoli(olikohan sulla sellanen?) on ihan oma yksikkönsä, eli siis eri lääkärit yms. ja päivystystapauksetkin ovat varmaan toisella puolella sairaalaa.

lisäisin, että älä koske silmiisi tai nenääsi, tai lapsen silmiin tai nenään, jos et juuri ole käyttänyt käsidesiä.

Ymmärrän kyllä huolesi. Joillakin huolestuneilla voi olla taustalla kroonista sairautta. Itse olen astmaatikko ja jos sairastun pikku flunssaan, olen helposti työkyvytön jopa pari kuukautta, kun muilla tauti on ohi parissa viikossa. Olen havainnut, että pikkuisellamme on vähän samaa taipumusta ja mitä useampi paha infektio, sitä varmemmin astma kroonistuu.
On hienoa, ettei teitä muita virukset huoleta, mutta varmaan kykenette ymmärtämään toisten ihmisten erilaisia tilanteita?

Jep ja voin sanoa ettei ainakaan meille ehdoin tahdoin mitään tauteja haluta. Esikoisella oli rotavirus reilun 1v iässä ja uudestaan 4kk myöhemmin. Ekalla kerralla kesti 10pv ja tokalla kerralla 2vk ja meinas kuivua kokonaan. Eli kuka niitä haluais? Joku flunssa esim on vähän eri asia.. Itse en ainakaan voi ajatella niin että sama se on jos joutuu sairaalahoitoon..

Juu mut kyllä voit huoletta mennä, jos tosissaan olis vaara et tarttuis niin varmasti aikaa muutettaisiin tms. Käsidesiä vaan usein niin kyllä se siitä. Ja vauva kopassa tai sylissä vaan.

Eikö rota-virus ole sellainen että kerran sen sairastettuaan on immuuni? Miten se tuleva rokote toimii? Miten rota-virus diagnosoidaan, eli miten erotetaan muista vatsapöpöistä?