Kylläpä tämä hoitovapaalla keikkailu kannattaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tein yhtenä viikonloppuna pe-la välisen yön töitä ja tänään tuli tili, 152 e :D
Toi on jo puolet kotihoidon tuesta.

Tekeekö muut hoitovapaalaiset keikkatöitä? Miten usein?

Teen tällä hetkellä parin vkonloppuna kuussa ja kunhan keväällä valmistun, niin sitten jatkossa useammin. La-su töitä, saa nähdä minkä verran tulee palkkaa noista hommista, kun palkka näytti olevan parempi kun aiemmin. 31pv selviää :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä olen 4 päivää tehnyt tässä kuussa töitä ja saan rahaa käteen siitä 450?,eli 2kk k.hoitotuen verran :D

:D Eikös ole mahtavan kokoinen summa tuo kotihoidontuki!

Kerran kävin kahtena viikonloppuna tekemässä yhteensä 4 yövuoroa ja siitä jäi käteen melkein 700 e :D Tuli ihan sikarikas olo!

Kyllä se keikkailu kannattaa joo. Jos teen pe-la ja la-su yön jää käteen niistä kahdesta vuorosta 350e (siihen kuuluu ylityökorvausta hiukkasen, kun tekee lyhyeen aikaan niin paljon tunteja). Mä teen keikkaa viikonloppuisin ja joskus jos miehellä lomia. Kotihoidontukea saan (siihen ei vaikuta tulot lainkaan vaan se onko lapsi kunnallisessa hoidossa). Hoitolisään en useinkaan olisi oikeutettu miehen ja omien tulojen vuoksi, joten peruin sen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä olen 4 päivää tehnyt tässä kuussa töitä ja saan rahaa käteen siitä 450?,eli 2kk k.hoitotuen verran :D

:D Eikös ole mahtavan kokoinen summa tuo kotihoidontuki!

Kerran kävin kahtena viikonloppuna tekemässä yhteensä 4 yövuoroa ja siitä jäi käteen melkein 700 e :D Tuli ihan sikarikas olo!

No on todellakin,mä tein 3 iltaa ja 1 aamun,onneksi lähden taas ens kuussa sinne kokopäiväiseksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja mä myös!:
Mä en sitä lisäosaa sais muutenkaan, mut saako siis kotihoidontuen ihan riippumatta siitä paljonko tienaa? Saaks sen aina jos ei vie kunnalliseen?

Saa.

Mä menen nyt viikonlopuksi keikkailemaan kanssa, ruuhkanpurkuun entiselle työpaikalle.

Kyllä töitä saa tehdä ilman vaikutusta kotihoidontukeen, mutta tulot vievät sitten mahdollisen kuntalisän, jos sellaista saa.

Jeps .Meidän hikinen kunta ei kuntalisiä maksele, joten ei ole siitä menetystä.

Minä teen keikkaa myös joka viikko, yleensä olen aina sunnuntait töissä.Todellakin kannattaa, eikä houkuta vielä säännöllinen töissä oleminen hoitorumbineen ym.

Meillä ei saa kuntalisää myöskään, joten ei vaikuta. Itse juuri lupauduin tekemään viikonloppukeikkoja. Työnantajalle ilmoitin, että joka toisen viikonlopun olen valmis tekemään töitä ja viikolla en tule. Näillä ehdoilla silti tarjosivat töitä! Ja jos kaksi vkonloppua teen kuussa ja vielä osuu joku yövuoro niin tulee kyllä tuo kh-tuen perusosa triplana :)

Kyllä töitä saa tehdä ilman vaikutusta kotihoidontukeen, mutta tulot vievät sitten mahdollisen kuntalisän, jos sellaista saa.

Ei ainakaan Porissa vaikuta kuntalisään. Alkuvuodesta olimme ukon kanssa molemmat kokoaikatyössä, poika mummulla hoidossa ja saatiin kotihoidontuki ja kuntalisä. Mutta hoitolisää ei sitten saatu.

No meillä ei kannata. Menisi kuntalisä ja hoitolisä, jotka molemmat määräytyvät perheen tulojen mukaan, ja kun ei mitään hoitoapua, kun sukulaiset kaukana, niin muutenkin liian vähän aikaa. Mieluummin pidän hoitolisän ja kuntalisän ja käyn lenkillä, kuin kävisin muutaman kerran kuussa töissä ja menetän nuo tuet, ja tulos ehkä plus miinus nolla.

Kävin keikkatöissä hoitovapaalla. Olin viikonloput töissä ja sain vaan pikkusen enemmän rahaa, kun ne kenellä kuntalisä vaan tipahtaa tilille tekemättä mitään. tuntu vähän et on epäreilua ku toisille maksetaan ja toisille ei!

Minusta moni asia on epäreilua. Esim. monista syistä johtuen keskimmäinen 6v meni osapäivähoitoon, olen siis hoitovapaalla nuorimmasta. Hoidon aloittamisen vuoksi menetän kuntalisän myös nuoremmasta. Sekä hoitorahan sisaruskorotuksen. Äkkiä laskettuna rahan menetys on n. 310 euroa ja siitä ilosta maksan vielä hoitomaksua.
Onneksi voin tehdä etätöitä ja tienaan kuukaudesta riippuen 500-1200 euroa/kk. Eipä kannata töihin lähteä kun maksuun tulisi heti 380 e/kk hoitomaksuja + työmatkakulut.
Homma toimii kotoa päiväuniaikaan ja iltaisin. Käyn pari kertaa kuussa työpaikalla.

t. kolmen lapsen äiti