kylläpä on vaikeaa tämä painonpudotus..ärrinmurrin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höööö

Vieras
Mitoiltani siis tällähetkellä 163cm/70kg tavoite olisi kesäksi pudottaa 5kiloa ja syksyllä jatkaa toiset 5kg eli yhteensä 10kilon painonpudotus haaveena vuoden loppuun mennessä, mutta hitto kun ei millään paino meinaa pudota!
liikun päivittäin ja katson mitä suuhuni laitan, olen vähentänyt hiilareiden määrää ruokavaliostani ja lisännyt paljon kasviksia lautaselle, hedelmiä syön harvemmin. herkkupäiviä en pidä usein(noin 2viikon välein) ja silloinkin otan kohtuullisesti.

mitä teen väärin?

syöt liikaa kulutukseen nähden. Hiilareiden vähentäminen, kasvisten lisääminen ei auta, jos kuitenkin kaloreita syöt liikaa. Laske jonkin netissä olevan kalorilaskurin avulla kalorit. 5 kg pudottaminen tarkoittaa että sun pitää kuluttaa 35 000 kaloria enemmän kuin syöt.

Syöt liikaa. Mäkin yritin laihduttaa ja syödä, mutta eipä paino pudonnut. Nyt juon aamulla tuoremehua. Iltapäivällä syön annoksen kaurapuuroa sokerin ja maidon kera ja illalla syön kaksi ruisleipää, joiden päällä on juustoviipale ja kurkkua ja palan painikkeeksi lasi tuoremehua. Jo paino putoaa! Kun olen viisi kiloa kevyempi alan hiljalleen katsoa mitä voin syödä, ettei paino nouse. Vitamiinipilleri tulee otettua iltaisin, ettei arvot mene ihan sekaisin tässä vaiheessa.

ruokavalioni on tämmöinen
aamulla kuppi kahvia, yksi ruisleipäviipale, jossa kurkkua ja tomaattia ja levitettä
lounaaksi proteiinipatukka ja puoli litraa vettä
välipalaksi rahka maustettuna hedelmillä/marjoilla/pähkinöillä
päivälliseksi 1dl riisiä/yksi peruna/ 1dl pastaa n. 100g lihaa/kalaa/kanaa ja paljon salaattia yksi leipä ja puoli litraa vettä
iltapalaksi kuppi teetä yksi ruisleipäviipale kasviksilla
päivän aikana juon 2-3litraa vettä

[QUOTE="vieras";28284643]Syöt liikaa. Mäkin yritin laihduttaa ja syödä, mutta eipä paino pudonnut. Nyt juon aamulla tuoremehua. Iltapäivällä syön annoksen kaurapuuroa sokerin ja maidon kera ja illalla syön kaksi ruisleipää, joiden päällä on juustoviipale ja kurkkua ja palan painikkeeksi lasi tuoremehua. Jo paino putoaa! Kun olen viisi kiloa kevyempi alan hiljalleen katsoa mitä voin syödä, ettei paino nouse. Vitamiinipilleri tulee otettua iltaisin, ettei arvot mene ihan sekaisin tässä vaiheessa.[/QUOTE]

tuollaisella ruokavaliolla tulee kyllä kunnolla puutoksia ravintoaineista, ja menettää lihasmassaa. näin ajan myötä rasvakudoksesi lisääntyy. suosittelen ennemmin nutrilettia tai muita matalaenergisiä valmisteita, niissä on kuitenkin proteiinia ja vitamiinit päivän tarpeiksi, vaikka kalorit ovat matalalla.

mull on nyt lähtenyt 2 kg 2 viikossa seuraavasti: viikolla syön 7-15 välisenä aikana eli aamupalan ja lounaan töissä . EI leipää, eikä perunaa. illalla en syö mitään joka päviä. Juon vettä 2 litraa (ja olen vessassa KOKO AJAN). ennen en juonut varmaankaan tarpeeksi. Viikonloppuna syön normaalisti (en leipää) ja juon punaviiniä... Käyn koiran kanssa lenkillä ja nostelen joskus kahvakuulaa kotona. EI MUUTA

Pääsisäisenä ajattelin että varmaan lihon sikana kun oltiin laskettelemassa ja join joka päivä kaljaa, minttukaakaota, söin joka päivä pizaa jne. Mutta kilo lähti pääsisäisen aikana

Annonskoko voi olla liian iso, katso paljon taapero syö ja ota sama annoskoko, mutta kasviksia aikuisen ihmisen määrä. Kannattaa myös syödä 2-3h välein. Hedelmissä on myös paljon hiilareita, 1-2 hedelmää enintään, banaania ei päivittäin.
Itsellä menossa tuskallisen hidas laihdutus, että sektiossa jäänyt roikkumaha pysyy perässä. Hitaasti, mutta varmasti rantakuntoon 2014 :kieh:

[QUOTE="alkup.";28284651]ruokavalioni on tämmöinen
aamulla kuppi kahvia, yksi ruisleipäviipale, jossa kurkkua ja tomaattia ja levitettä
lounaaksi proteiinipatukka ja puoli litraa vettä
välipalaksi rahka maustettuna hedelmillä/marjoilla/pähkinöillä
päivälliseksi 1dl riisiä/yksi peruna/ 1dl pastaa n. 100g lihaa/kalaa/kanaa ja paljon salaattia yksi leipä ja puoli litraa vettä
iltapalaksi kuppi teetä yksi ruisleipäviipale kasviksilla
päivän aikana juon 2-3litraa vettä[/QUOTE]

mä oon laihtunut 5kg vuodenvaihteesta näin.

aamulla luonnonjogurttia 1-1,5dl ja ruokalusikallinen pähkinöitä ja yksi täysjyväruisleipä kinkulla ja juustolla, sekä kahvia (luonnollisesti ilman sokeria)

lounaaksi joko keittoa, esim linssikeittoa tms. jossa paljon proteiinia, mutta ei perunaa tms. tai salaattiannos, jossa kunnolla kanaa tai kalaa tms. proteiinia

välipalaksi rahka (maustettuna pilttisoseella)

ruoaksi joko keitto kuin yllä tai ihan tavallista pihvi/kana-ruokaa pelkillä kasviksilla, eli ei pastaa, perunaa, eikä riisiä. 100g pastaa on 300 kaloria!!!

jos tulee vielä nälkä niin muutama lusikallinen raejuustoa tai dipattuja kasviksia tms. illalla

Lisäksi olen käynyt jumpassa ja treenaamassa stepperillä n. 3-4 krt viikko

Yhteistyössä