Kylläpä kuumeissa on eroa. Mulla 38,4°C ja tulin töihin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alkoi eilen. Ei voi olla koronaa, koska koronassahan on samanlaiset oireet kuin influenssassa eli olisin nyt yli 40 asteen kuumeessa erittäin erittäin kipeänä. Vesssankaan en pääsisi. Mulla on kerran ollut influenssa ja se tauti meinasi viedä mun hengen. Alkoihin ihan todella nopeasti.

Huh, onneksi tällainen flunssa vain. :)

• Vau!
Reactions: Mustakettu
Mulla oli heti koronan takia ensimmäisenä oireena kuume 38.4-39.2, viikon kuluttua jouduin hengenahdistuksen takia päivystykseen ja sieltä sairaalan osastolle
Minulla oli ensimmäisenä oireena päässä hirveä jysäri ja yskä. Vähän oli lämpöä välillä, kuumetta vasta viikon päästä sahaillen. Hengenahdistuksen takia kävin päivystyksessä yli viikon päästä sairastumisesta, kun luulin taudin jo olevan lopuillaan, kotiin pääsin seurannan jälkeen. Puolisolla ja lapsilla kuume iski kunnolla myöskin viikon päästä sairastumisesta. Puolisosta olin huolissani ja mietin, pitääkö tilata kyyti sairaalaan, tyrkytin juotavaa aina hereillä ollessa, nukkui lähinnä koko ajan kuumeisena.

Provo

Minulla oli ensimmäisenä oireena päässä hirveä jysäri ja yskä. Vähän oli lämpöä välillä, kuumetta vasta viikon päästä sahaillen. Hengenahdistuksen takia kävin päivystyksessä yli viikon päästä sairastumisesta, kun luulin taudin jo olevan lopuillaan, kotiin pääsin seurannan jälkeen. Puolisolla ja lapsilla kuume iski kunnolla myöskin viikon päästä sairastumisesta. Puolisosta olin huolissani ja mietin, pitääkö tilata kyyti sairaalaan, tyrkytin juotavaa aina hereillä ollessa, nukkui lähinnä koko ajan kuumeisena.
Hienoa, että selvisitte helpolla. Korona voi olla myös kova tauri. Mun miehellä oli A-virus, kuume heti yli 40 asteen kahdeksi viikoksi. Sen jälkeen lievempää. Vaikeat tulehdukset, viisi kertaa vein lääkäriin ja paljon reseptejö. Pahin kesti yli viisi viikkoa. Ikävintä että lapsikin sairastui ja oli kolme viikkoa pahasti kipeänä. Onneksi mulla oli jo silloin rokotus ja otin töistä vapaata ja hoidin 24/7.

Influenssassa eivät voineet nukkua jatkuvan säryn ja oksettavan olon takia ja miehellä pulssi hakkasi melkein 200. Luulin että hön kuolee. Todella tuskaisen näköistä touhua, ihan hoidettavia, vessaanki piti taluttaa, mut onneksi tarvi vain kerran vuorokaudessa.

Se tossa influensassa on pelottavaa kun on nähnyt mihin kuntoon se vie terveet hyväkuntoiset ja paraneminen on todella hidasta. Ei TODELLAKAAN mikään flunssa vaan helvetti.

Miehellä toipuminen otti melkein vuoden verran, lapsella viikon verran (yskä kesti 2 kk).

Jysäri on kylläkin krapula. Eikä krapula tietääkseni ole mikään koronan oire.

Tää on selvö feikki. Ei hengitystieinfektioita ole hoidettu päivystyksessä yli vuoteen. Ne tehdään ajanvarauksella infektioasemalla.

t. influenssassa sairaalaan joutunut

Tää on selvö feikki. Ei hengitystieinfektioita ole hoidettu päivystyksessä yli vuoteen. Ne tehdään ajanvarauksella infektioasemalla.

t. influenssassa sairaalaan joutunut
Ei siinä menty sille tavalliselle päivystyspuolelle, missä jonotetaan, vaan ambulanssilla sen yhteydessä olevaan seurantaan. Eristysohjeissa oli, että tietyissä oireissa soitetaan hätänumeroon ja kerrotaan samalla positiivisesta koronatuloksesta. Ei hengitysvaikeuksisia minnekään infektioasemalle viedä. sinne menee kaikki flunssa-oireiset ajanvarauksella. Siellä oli paljon koronapotilaita, osa joutui sairaalan osastolle, osa tehohoitoon ja osa meistä pääsi takaisin kotiin tutkimusten ja seurannan jälkeen. Sinä aikana kun olin siellä, ambulanssit kuskasivat porukkaa sisään, olin paikassa, missä lasin takaa näki tulijat. On vähän eri juttu sairastaa hengitystie-infektiota kuin kärsiä hengitysongelmista, vaikka ne voivat olla joskus syy ja seuraus. Lehdessä oli juttua, että juuri tuolloin oli eniten koronapotilaita päivystyksessä.