Kylläpä virpojat laittaa palstan sekaisin :D

Tulin tässä ajankuluksi töissä vilkaisemaan nettiä ja ei voi kun naurahdella noille virpomisketjuille! Siis oikeasti joitain ottaa päähän pienet söpöt trullit, puput tai muut hahmot jotka oven takana käyvät itsetehtyjen vitsojen kanssa? Oven voi olla avaamatta, voi teeskennellä sen 30sek. kilttiä tätiä ja antaa palkan tai voi vetää pään peiton alle ja nukkua koko paskan päivän pois, jokaisen oma valinta. Mutta ei tästä nyt tartte NOIN vakavaa ongelmaa tehdä, tämä on lasten päivä ja antaa heidän nauttia perinteestä.
 
Ananas_Sanna
Trullihan tarkoittaa noitaa, mutta trulli (noita) käy keräämässä lahjukset juuri tuolloin pääsiäislauantaina ja pukeutuneena noidaksi.

Virpoja pukeutuu pyhävaatteisiin ja vie siunauksen (eikä vaadi lahjusta, sillä on paastoaika) palmusunnuntaina.

Trullit/noidat ovat tosiaan länsisuomenperinne joka on luterilaista aluetta, vaan noitaperinne on paljon vanhempaa kerrosta pakanuuden ajoilta jolloin juhlittiin kevätpäivänseisausta. Katolinen kirkko sitten siirsi juhlan pääsiäiseen, jota vietetään kevätpäivänseisauksen jälkeisen täysikuun sunnuntaina, ja se muokkautui sellaiseksi kuin se oli 1940-luvulla. Sen jälkeen evakkoina karjalasta tulleiden perinteet sekaantuivat länsisuomalaiseen perinteeseen jonka johdosta trullit virpovat palmusunnuntaina.
 
Trullihan tarkoittaa noitaa, mutta trulli (noita) käy keräämässä lahjukset juuri tuolloin pääsiäislauantaina ja pukeutuneena noidaksi.

Virpoja pukeutuu pyhävaatteisiin ja vie siunauksen (eikä vaadi lahjusta, sillä on paastoaika) palmusunnuntaina.

Trullit/noidat ovat tosiaan länsisuomenperinne joka on luterilaista aluetta, vaan noitaperinne on paljon vanhempaa kerrosta pakanuuden ajoilta jolloin juhlittiin kevätpäivänseisausta. Katolinen kirkko sitten siirsi juhlan pääsiäiseen, jota vietetään kevätpäivänseisauksen jälkeisen täysikuun sunnuntaina, ja se muokkautui sellaiseksi kuin se oli 1940-luvulla. Sen jälkeen evakkoina karjalasta tulleiden perinteet sekaantuivat länsisuomalaiseen perinteeseen jonka johdosta trullit virpovat palmusunnuntaina.
Aha, no kiitos selvennyksestä. Tää tieto varmasti helpottaa näiden trullihermoilijoiden stressiä! Ettäs herneiden vetäjät tiiätte ja opitte olemaan!!! :LOL:
 
Keittiönoita
Aha, no kiitos selvennyksestä. Tää tieto varmasti helpottaa näiden trullihermoilijoiden stressiä! Ettäs herneiden vetäjät tiiätte ja opitte olemaan!!! :LOL:
Mä ymmärrän trullihermoilijoitakin. Mieti itse, millainen tämä päivä on niille, jotka
- inhoavat perinteitä
- inhoavat alueellisten perinteiden sekoittumista toisiinsa
- inhoavat lapsia
- inhoavat vieraita lapsia
- inhoavat ovikelloa

Aika ahdistavaa varmaan, eikö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25992259:
Mä ymmärrän trullihermoilijoitakin. Mieti itse, millainen tämä päivä on niille, jotka
- inhoavat perinteitä
- inhoavat alueellisten perinteiden sekoittumista toisiinsa
- inhoavat lapsia
- inhoavat vieraita lapsia
- inhoavat ovikelloa

Aika ahdistavaa varmaan, eikö?
Elämä on joskus aika ahdistavaa, varsinkin herneenpalkojen kanssa :kieh:
 
"Olen tatuoitu jätkä!"
tuut joskus kokkaa mulle :p

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25992209:
Ja joka ainoa vuosi sama juttu :D Noh, kohta on äitienpäivä ja saadaan taas kuulla paskoista ukoista, jotka eivät taaskaan tuoneet timantteja, ruusuja eikä edes aamiaista sänkyyn.
Olen tatuoitu jätkä!
 
  • Tykkää
Reactions: SporttisMama
Keittiönoita
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";25992317]tuut joskus kokkaa mulle :p



Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]
Just lykkäsin karjalanpaistin uuniin. Sen kanssa keitettyjä pottuja, naurislaatikkoa ja kaali-juuressalaattia. Jälkkäriksi banaani-ananas-rahkaa.
 
"Olen tatuoitu jätkä!"
jookosta? :p =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25992335:
Just lykkäsin karjalanpaistin uuniin. Sen kanssa keitettyjä pottuja, naurislaatikkoa ja kaali-juuressalaattia. Jälkkäriksi banaani-ananas-rahkaa.
Olen tatuoitu jätkä!
 
Keittiönoita
No niin sekin vielä :LOL:
Mut palstalaisten pitäs ihan oikeesti rajottaa tota stressaamista ja hermoilua uusimman tutkimuksenkin mukaan joka selvitti että vitutukseen voi oikeasti kuolla!
Niin, se ainakin lyhentää elinikää merkittävästi. Yhteiskunnallisesti ajatellen ihan hyvä: ei tarvitse maksaa niin pitkään eläkkeitä, kun jengi vaihtaa hiippakuntaa aikaisemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25992387:
Niin, se ainakin lyhentää elinikää merkittävästi. Yhteiskunnallisesti ajatellen ihan hyvä: ei tarvitse maksaa niin pitkään eläkkeitä, kun jengi vaihtaa hiippakuntaa aikaisemmin.
Niin, ihan totta! Vanhainkoteihin pitäisi asentaa nettiyhteydet jokaiselle ja pari tuntia palsta-aikaa per mummo/pappa niin johan kuolis porukkaa tiuhempaan ja vanhainkotipaikkoja vapautus nopeemmin.
Vitsi mun pitäs kyllä pyrkiä Arkadianmäelle, mulla ois niin paljon annettavaa (tai tässä tapauksessa otettavaa)
 
elämä on vakava asia
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;25992211:
Hei se on joka kemujen kohdalla sama juttu joka vuosi. Seuraava aihe on vappu ja muunmuassa se että saako sillon syödä nakkeja ja perunasalaattia vaikoeiköhäh?
Ai niin tosiaan kohta voidaan taas tapella siitä kuinka junttia on syödä perunasalaattia ja nakkeja ja kuuluuko ilmapallot ostaa torilta vai marketista :D
 
"trolli"
Trullihan tarkoittaa noitaa, mutta trulli (noita) käy keräämässä lahjukset juuri tuolloin pääsiäislauantaina ja pukeutuneena noidaksi.

Virpoja pukeutuu pyhävaatteisiin ja vie siunauksen (eikä vaadi lahjusta, sillä on paastoaika) palmusunnuntaina.

Trullit/noidat ovat tosiaan länsisuomenperinne joka on luterilaista aluetta, vaan noitaperinne on paljon vanhempaa kerrosta pakanuuden ajoilta jolloin juhlittiin kevätpäivänseisausta. Katolinen kirkko sitten siirsi juhlan pääsiäiseen, jota vietetään kevätpäivänseisauksen jälkeisen täysikuun sunnuntaina, ja se muokkautui sellaiseksi kuin se oli 1940-luvulla. Sen jälkeen evakkoina karjalasta tulleiden perinteet sekaantuivat länsisuomalaiseen perinteeseen jonka johdosta trullit virpovat palmusunnuntaina.

Niin mikä on ongelma? Perinteet eivät pysy samoina aikojen saatossa, vaan muuttuvat ja muokkautuvat. Ihan normaali asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämä on vakava asia;25992410:
Ai niin tosiaan kohta voidaan taas tapella siitä kuinka junttia on syödä perunasalaattia ja nakkeja ja kuuluuko ilmapallot ostaa torilta vai marketista :D
Eikä! :LOL: Mä en niin kauheesti vietä juhlapyhiä täällä palstalla (ellen oo töissä) etten oo tiennytkään näistä junttijutuista. Onko jotain muutakin junttia? Onko joulupukkikin juntti juttu? Entäpä juhannuskokko? :stick:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja elämä on vakava asia;25992410:
Ai niin tosiaan kohta voidaan taas tapella siitä kuinka junttia on syödä perunasalaattia ja nakkeja ja kuuluuko ilmapallot ostaa torilta vai marketista :D
Ja sitten onkin pian juhannus, jolloin voidaan märistä siitä, kuka on selvinpäin ja autokuskina vai onko kukaan, onko pakko lähteä mökille ryyppäämään vai ei jne. On meitä ihmislapsia sitten rangaistu kaikenlaisilla juhlapäivillä |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25992428:
Ja sitten onkin pian juhannus, jolloin voidaan märistä siitä, kuka on selvinpäin ja autokuskina vai onko kukaan, onko pakko lähteä mökille ryyppäämään vai ei jne. On meitä ihmislapsia sitten rangaistu kaikenlaisilla juhlapäivillä |O
Olispa aina arki!
 

Yhteistyössä