kylläpä tää nimen keksiminen on vaikeaa...tässä meiän vaihtoehtoja...

Jos Vili miellyttää, niin tehkää pojasta Vili :)

Vili Valtteri.

Vili-nimi kasvaa kyllä aikuiseksi käyttäjänsä mukana, kuten kaikki muutkin nimet. Siksi on mielestäni turhaa miettiä sitä, sopiiko nimi sitten aikuiselle (ellei ole jotain Vaavia tai Pikkuista antamassa nimeksi).

[QUOTE="vieras";26655701]No jos meinaat sitä mitä luulen, niin kyllähän ne äännetään aivan eri tavalla. Siis Vili ja "Willie"[/QUOTE]

Ei siinä kovin suurta eroa ole, varsinkin jos äidinkieleltään englantia puhuva sen ääntää :D Joten se on hyvin selkeästi sekoitettavissa "pippeliin"

"vieras vili vilperi"
Vili on kiva! Sopii kyllä aikuisellekin, sitten kun Vili on aikuinen! Olen muuten tavannut vanhan miehen, jonka nimi oli Vili. Hyvin sopi nimi tälle papalle :)

Valtteri, Veeti, Vili, Viljami, Ville, Vertti, Veikko.. :) Ite tykkään eniten ehkä tuosta Valtterista. Mutta jos meinaatte antaa lapselle nimeks Vili niin kyllä se nimi kasvaa ihmisen mukana. Mulla yks miespuolinen ystävä joka on Vili ja ei ikinä oo tullu mieleen et onpa hänellä "lapsellinen" nimi :D

[QUOTE="vieras";26655776]No pah. Onhan niilläkin siellä ihan nimenä "Willie" ja "Willy". Turhaa vääntämistä, suomenkielen Vilissä ei ole mitään vikaa.[/QUOTE]

Eihän sitä edes tarvitse vääntää, ainoastaan ääntää ääneen :D

[QUOTE="vieras";26655856]Kyllä toi nimenomaan on pahantahtoista vääntämistä... et voi suomessa antaa nimeksi Viliä koska meren takana joku asia äännetään vähän samankuuloisesti.[/QUOTE]

Ei se ole pahantahtoista, hassua kylläkin. Serkkunikin nimi on Vili, joten siitä lähdettiin miettimään asiaa. Usalaiset kaverit ovat nauraneet ihan hulluna, kun kerrottiin tuosta ja alkoivat itse lausumaan ja testaamaan. Halpaa hupia. Mutta ei kukaan käske nimeämään lasta sen mukaan, mitä jossakin muualla se nimi hauskasti tarkoittaa. Onhan suomessa monta veriripuliakin.

"vieras"
Ei se ole pahantahtoista, hassua kylläkin. Serkkunikin nimi on Vili, joten siitä lähdettiin miettimään asiaa. Usalaiset kaverit ovat nauraneet ihan hulluna, kun kerrottiin tuosta ja alkoivat itse lausumaan ja testaamaan. Halpaa hupia. Mutta ei kukaan käske nimeämään lasta sen mukaan, mitä jossakin muualla se nimi hauskasti tarkoittaa. Onhan suomessa monta veriripuliakin.
Nauraneet ihan hulluna? joo, taidatte olla melko yksinkertaisia. Niillä on varmaan melko vaikeaa elää niiden kaikkie willyjen ja willien keskellä.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vieras";26655902]Nauraneet ihan hulluna? joo, taidatte olla melko yksinkertaisia. Niillä on varmaan melko vaikeaa elää niiden kaikkie willyjen ja willien keskellä.[/QUOTE]

Onhan se hauska vitsi, kuten Fagström sukunimenä.

Yhteistyössä