Kyllä vituttaa, päiväkodista

Vein lapset päiväkotiin aamulla (terveinä) ja menin itse kouluun. Eikös pk:sta ole tullut puhelu tunnin aikana, no pikkumieshän se siellä on kuumeessa eikun hakemaan (koulun jälkeen mulla olis ollu vielä pari tuntia ylimäärästä aikaa lukea ensi viikon tentteihin ennen sovittua lasten hakuaikaa). Mietin mennessäni että kumma kun ei aamulla herätessä tuntunut ollenkaan lämpöiseltä.
Päiväkodissa onkin oikea lasareetti edessäni, jo 2 muuta lasta odottaa hakijaa ja yhdeltä mitataan lämpöä.
No tulemme kotiin ja mittaan pojan lämmön lääkkeen antoa varten mittarilukema huimat 37.0. Ehkä mittasin huonosti eli uusintakierros - ja tuloksena sama lukema.
Jotenkin herää epäilys!! Ja kiitos vaan enhän toki olisi voinut käyttää tätä päivää opiskeluun ja tentteihin lukemiseen :headwall: :headwall:
 
vieras
Häh?? No eihän tuo normaali lämpö ole.. vai onko sun pojalla? Turhaa sä tästä kiukuttelet.. ei puolikuntoistenkaan lasten paikka ole päiväkodissa vaan kotona. Sellasta se vaan välillä on, että suunnitelmat menee uusiksi lasten kans.
 
Mulle kerran soitettiin esikoisesta, et on tosi väsyneen oloinen, mut ei ole kuumetta. No, menin sit normaaliin aikaan hakemaan pojan, ja hirveet kyselyt heti et onks jotain tapahtunut perheessä, joku esim kuollut, kun poika on niin vaisun oloinen. Mä olin ihan :eek: ja sanoin ettei mitään epätavallista ole. Mentiin sit kotiin ja mittasin lämmön, 38,5 näytti mittari. Olivat aamulla mitanneet, silloin ei mitään, mut iltapäivällä eivät olleet vaivautuneet mittaamaan, vaan miettivät mitä kummaa on tapahtunu. Silloin kyl vähä veetutti..
 
Meillä ainaki lämpö on noissa lukemissa terveenäkin :eek: Aika outoa hommaa! Halusko tarhantädit aiemmin kotiin :whistle: Kyllä muakin olis ottanu päähän, jos olis oikeesti ollu hommaa, mutta yleensä lähden ihan mielellään töistä :ashamed:
 
jospa siellä on käytetty korvakuumemittaria, se kun voi hyvinkin näyttää, jos on 37, niin se voi hyvinkin näyttää, että lapsella on jopa 38,3. en mä usko että päikkäri tota ihan kiusallaan tekis. jos olis perhepäivähoito kyseessä, niin sillo voisin hyvinkin uskoo
 
mm
Tottakai on ikävää hakea lapsi pois, jos aikataulu suunniteltu, vaan lasten kanssa on totuttava äkillisiin muutoksiin.
Minunkaan mielestäni lapsen paikka ei ole hoidossa edes puolikuntoisena, ja muistaakseni tämä ohje lukee myös päiväkodin seinällä.
Puolikuntoinen, kuumetta vasta nostatteleva lapsi saattaa olla väsy, syliä kaipaava jne, ja siihen on äiti/isä paras, ja kotona oleminen.
 
vieras
Meidän lapsilla on normaali lämpö 36,5 ja toi 37 olis jo lämpöä ja olisin todella hyvilläni, jos päiväkodista ilmoitettaisiin.
Lapsen hyvinvointi on meillä etusijalla ja kuumeinen lapsi nukkuu/lepäilee paljon, kyllä sä luetuksikin saat.
 
Tuo on normaali lämpö ainakin pyllystä mitattaessa, mittarin ohjeissa meillä lukee että vielä 37,7 on normaali lämpö. Monesti sama juttu meillä sattunut pojan kohdalla, varsinkin tuo on varsinainen kuumakalle muutenkin. Monesti esim. päiväunen jälkeen "tuntunut lämpöiseltä" ja sitten mitattu lämmöksi 37,2 ja eikun kotia hakemaan... :whistle:
 
Kun mä hain pojan ti hoidosta, niin hoitaja sanoi että olisi parempi jäädä kotiin seuraavana päivänä lepäilemään. Poika kun ei jaksanut kuulemma ryhmän mukana. Tuntui vähän turhalta, mutta eihän siinä muuta kuin jäämään kotiin. Ei tollakaan kuumetta ollut, nuutunut se vaan oli. Eilen se sitten oksensi ja nukkui koko päivän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ronttonen:
Jopas on outoa toimintaa päiväkodilta.

Ja vieraalle. Lapsen nomaalilämpö voi olla 37.......

Riippuu kyllä lapsesta, siksi kysyinkin, onko ap:n lapsen normilämpö. Ja tuskin ne nyt pyllystä päiväkodissa mittaa ;) Unilämpökin on eri asia, onhan sitä nyt itsekin lämpöisämpi peiton alta juuri kömpineenä.
 
Ihan kainalosta mittasivat (niinkuin minäkin kotona)

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm?id=525&sprog=4&grp=2&menu=1
"Lämpö mitataan, kun lapsi on ensin levännyt 20 minuuttia viileässä huoneessa. Kun lapsi on aktiivinen ja leikkii, ruumiinlämpö saattaa terveenäkin nousta 38 asteeseen. Ruumiinlämpö nousee helposti myös silloin, kun lapsi oleskelee hyvin lämpimässä huoneessa. Normaali aamulämpötila on 37 astetta, ja iltalämpötila vastaavasti 37,5 astetta."

Sekin pisti tosiaan ihmetyttämään kun jo kolme lasta oli ns. passitettu kotiin ja neljättä mitattiin. Puhelimessa sanoivat lämmöksi 37.4 (mikä on vasta lämmön nousua) ja kuulin kun puhuivat keskenään pojastani ja mittaajatäti sanoi että oli 38.4 eikun 37 tasan vai... taisi olla 37.4. Lisäksi poika ei ole ollenkaan kipeän oloinen vaan pirteä kuin peipponen.

Ja normaalilämpö on pojalla tuo 37.0.
 
vieras
Milläköhän perusteella olivat alkaneet mittailemaan kuumetta joka lapselta? Miten ne kaikki yhtäaikaa sairastuisivat?
Meillä tuo olis jo lämpöä, mutta tiedän, että kaikilla ei ole. Ja jos meillä olis tuon verran lämpöä, lapsi olis jo väsyneen oloinen, ei pirteä kuin peipponen. Eli siitäkin voi päätellä jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Tottakai on ikävää hakea lapsi pois, jos aikataulu suunniteltu, vaan lasten kanssa on totuttava äkillisiin muutoksiin.
Minunkaan mielestäni lapsen paikka ei ole hoidossa edes puolikuntoisena, ja muistaakseni tämä ohje lukee myös päiväkodin seinällä.
Puolikuntoinen, kuumetta vasta nostatteleva lapsi saattaa olla väsy, syliä kaipaava jne, ja siihen on äiti/isä paras, ja kotona oleminen.
Juu meidän poika ei vaan ole millään tavalla puolikuntoinen vaan täysin terve!!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Kun mä hain pojan ti hoidosta, niin hoitaja sanoi että olisi parempi jäädä kotiin seuraavana päivänä lepäilemään. Poika kun ei jaksanut kuulemma ryhmän mukana. Tuntui vähän turhalta, mutta eihän siinä muuta kuin jäämään kotiin. Ei tollakaan kuumetta ollut, nuutunut se vaan oli. Eilen se sitten oksensi ja nukkui koko päivän.
Sun lapsellas varmasti oli jo se tautipöpö jylläämässä ja oli siksi nuutununeen oloinen. Hyvä oli, kun pidit kotona. Ja pidä tarpeeksi kauan jälkeenkin päin. Noro virus ainakin tarttuu useamman päivän senkin jälkeen, kun potilas on lakannut oksentamasta!
 
XXS
Meillä kerran soitettiin päiväkodista pojan isälle, että poika kuumeessa ja heti haettava kotiin. Sitten olivat ihmetelleet, kun exäni ryntäsi sinne takki auki kysellen, että kuinka kipeä se poika on. Olivat soittaneet väärän lapsen isälle....
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh?? No eihän tuo normaali lämpö ole.. vai onko sun pojalla? Turhaa sä tästä kiukuttelet.. ei puolikuntoistenkaan lasten paikka ole päiväkodissa vaan kotona. Sellasta se vaan välillä on, että suunnitelmat menee uusiksi lasten kans.
lapsen normaalilämpö on yli 37. Vasta yli 38-39 on kunnon kuumetta lapsella. Näin sanoi minulle viime viikolla lasten erikoislääkäri. Ihan turhaa soittivat kyllä ´vanhemman paikalle jos 37 on "kuume" meillä lapsilla on aina 37 lämpöä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh?? No eihän tuo normaali lämpö ole.. vai onko sun pojalla? Turhaa sä tästä kiukuttelet.. ei puolikuntoistenkaan lasten paikka ole päiväkodissa vaan kotona. Sellasta se vaan välillä on, että suunnitelmat menee uusiksi lasten kans.
lapsen normaalilämpö on yli 37. Vasta yli 38-39 on kunnon kuumetta lapsella. Näin sanoi minulle viime viikolla lasten erikoislääkäri. Ihan turhaa soittivat kyllä ´vanhemman paikalle jos 37 on "kuume" meillä lapsilla on aina 37 lämpöä.

Mä en haluaisi pitää lastani hoidossa silloinkaan, jos hänellä on "lämpöä", silloin ei ole olotila enää normaali.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh?? No eihän tuo normaali lämpö ole.. vai onko sun pojalla? Turhaa sä tästä kiukuttelet.. ei puolikuntoistenkaan lasten paikka ole päiväkodissa vaan kotona. Sellasta se vaan välillä on, että suunnitelmat menee uusiksi lasten kans.
lapsen normaalilämpö on yli 37. Vasta yli 38-39 on kunnon kuumetta lapsella. Näin sanoi minulle viime viikolla lasten erikoislääkäri. Ihan turhaa soittivat kyllä ´vanhemman paikalle jos 37 on "kuume" meillä lapsilla on aina 37 lämpöä.

Vauvan ja pienen lapsen normilämpö on 36,5-37,5. 38 on sit jo kuumetta ja jos sitä yli 38,5 voi lääkitä kuumetta alentavalla. Ei tietenkään alle 3 kk lääkitä omin päin.

Ap: n lapsi on minkäikänen ?
 
Mulle kerran soitettiin päiväkodista että esikoisellani on maha kipeä. No, lähdin sitten kamalalla kiireellä hakemaan häntä kotiin. Kysyin, onko oksentanut. Ei ollut. No, onko ripuloinut sitten? Ei ollut. Mutta ruokapöydässä, HERNEKEITTOLAUTASEN äärellä likka oli ottanut kaikkein säälittävimmän ilmeensä ja sanonut surkeastakin surkeammalla äänellä että "mul ei maistu ruoka kun mul on maha ihan hirveen kamalan kipee". Siltä istumalta täti lähti soittamaan mulle. Kun menin päiväkodille, likka oli käärmeissään kun ei ollut saanut pannukakkua jälkiruoaksi. Maha ei ollutkaan enää yhtään kipeä kun hernekeittolautanen oli viety edestä pois :whistle: .
Sanoin päiväkotiin, että seuraavana hernerokkapäivänä voisitte sitten muistaa että tyttö vihaa herneitä yli kaiken. Kaikkea muuta syö, herneitä ei. :xmas:
 
Tiitiäinen
Mun mielestä on järjetöntä pitää pelkkää kuumetta sairauden mittarina. Kyllähän se edistää jo paranemistakin kun riittävän aikaisessa vaiheessa sairastumista saa lepoa ja lääkettä. Kun lapsen tähän maailmaan tekee niin kyllä se pitää ymmärtää että silloin niistä omista sunnitelmista ja mukavuuksista voi joskus joutua luopumaan. Taidat olla aika lapsellinen itsekin kun tuollaisesta asiasta viitsit valittaa.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häh?? No eihän tuo normaali lämpö ole.. vai onko sun pojalla? Turhaa sä tästä kiukuttelet.. ei puolikuntoistenkaan lasten paikka ole päiväkodissa vaan kotona. Sellasta se vaan välillä on, että suunnitelmat menee uusiksi lasten kans.
lapsen normaalilämpö on yli 37. Vasta yli 38-39 on kunnon kuumetta lapsella. Näin sanoi minulle viime viikolla lasten erikoislääkäri. Ihan turhaa soittivat kyllä ´vanhemman paikalle jos 37 on "kuume" meillä lapsilla on aina 37 lämpöä.

Mä en haluaisi pitää lastani hoidossa silloinkaan, jos hänellä on "lämpöä", silloin ei ole olotila enää normaali.
37 ei ole lämpöä. Monella lapsella se on aivan normaali ruumiinlämpö!
 

Yhteistyössä