Kyllä töitä saa jos on valmis tekemään sijaisuuksia.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28661930]Eihän tuo kertonut, että töitä olisi tai hän saisi niitä töitä, jos niitä olisi. Hän sanoi, ettei niitä hae, ei muuta.[/QUOTE]

Ota silmä käteen. Nimenomaanhan tuo valittaa, kun ei edes viikon pätkätyötä saa. Eikä varmasti tuolla asenteella saakaan. 4.5 vuotta työttömyyttä on ihan järkyttävä aika, ei sillä koulutuksella tuossa vaiheessa enää paljoakaan merkitystä ole.

Ja hampparipaikat kyllä ottaa korkeakoulutettuja, seuraava tekosyy?
 
työttömien luvattu kaupunki
[QUOTE="vieras";28661923]Mä niin sympatiseeraan! Itse olen tänä vuonna valmistunut FM (en luonnontieteistä) eikä töitä ole mailla eikä halmeilla. Olen hakenut talvesta lähtien vaikka mitä töitä ja ihan turhaan. Opiskelujen ohella (ennen lapsia) tein aspa-hommia, mutta niihinkään en enää kelpaa, koska olen liian hyvin koulutettu (ja perheellinen).

Olo on aika toivoton jo nyt vaikka työttömyys ei ole vielä kovinkaan kauaa kestänyt.[/QUOTE]

Juu ja kun monet eivät tunnu ymmärtävän sitä, että maisteria ei huolita "paskahommiin", koska työnantaja katsoo, että a) olet ylikoulutettu, b) et viihdy työssäsi pitkään koska etsit parempaa ja enemmän koulutustasi vastaavaa c) sinussa täytyy olla jotain perusteellista vikaa kun haet maisterina "amistason" töitä.

Eipä sillä, olen hakenut kaikkea laidasta laitaan, mikä on lähellä omaa alaani. Mutta käytännössä on ihan turha hakea mitään "amistason" työtä, koska sinua ei tulla valitsemaan kuitenkaan. Mulle on jopa päin naamaa naurettu puhelimessa, että mitä ihmettä sinä tällaisen paikan perään kyselet. Ei tämä ole sun juttu laisinkaan. Yritän nykyään pitää mahdollisimman pientä meteliä koulutuksestani. Mainitsen vain alan, mutta en kerro koulutustasoani.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja työttömien luvattu kaupunki;28661939:
Juu ja kun monet eivät tunnu ymmärtävän sitä, että maisteria ei huolita "paskahommiin", koska työnantaja katsoo, että a) olet ylikoulutettu, b) et viihdy työssäsi pitkään koska etsit parempaa ja enemmän koulutustasi vastaavaa c) sinussa täytyy olla jotain perusteellista vikaa kun haet maisterina "amistason" töitä.

Eipä sillä, olen hakenut kaikkea laidasta laitaan, mikä on lähellä omaa alaani. Mutta käytännössä on ihan turha hakea mitään "amistason" työtä, koska sinua ei tulla valitsemaan kuitenkaan. Mulle on jopa päin naamaa naurettu puhelimessa, että mitä ihmettä sinä tällaisen paikan perään kyselet. Ei tämä ole sun juttu laisinkaan. Yritän nykyään pitää mahdollisimman pientä meteliä koulutuksestani. Mainitsen vain alan, mutta en kerro koulutustasoani.
Höpö höpö. Sano, että olet maannut melkein 5 vuotta kotona niin takuulla kiinnostuvat ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28661938]Ota silmä käteen. Nimenomaanhan tuo valittaa, kun ei edes viikon pätkätyötä saa. Eikä varmasti tuolla asenteella saakaan. 4.5 vuotta työttömyyttä on ihan järkyttävä aika, ei sillä koulutuksella tuossa vaiheessa enää paljoakaan merkitystä ole.

Ja hampparipaikat kyllä ottaa korkeakoulutettuja, seuraava tekosyy?[/QUOTE]

Ota itse silmä käteen. Se kohta mitä lainasit, hän sanoi ettei hae heseen. Siinä ei puhutti mistään muusta.

Hampparipaikat eivät ota korkeastikoulutettuja, kun teinejä ja kouluttamattomiakin riittää. Perehdy vähän asiaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28661955]Ota itse silmä käteen. Se kohta mitä lainasit, hän sanoi ettei hae heseen. Siinä ei puhutti mistään muusta.

Hampparipaikat eivät ota korkeastikoulutettuja, kun teinejä ja kouluttamattomiakin riittää. Perehdy vähän asiaan.[/QUOTE]

"Juuri näin. Aloittaja puhuu ihan paskaa, tai voisi edes tarkentaa otsikkoaan. Kerroppa mulle, mistä minä saan töitä? Edes viikon mittaisen pätkätyön."

Ja sitten aletaan valikoida, että ei kelpaa se eikä se eikä se. Ihan oikeasti, jos on kouluttautunut joskus 10 vuotta sitten ja ollut 5 vuotta työttömänä niin sillä koulutuksella saa kohta pyyhkiä persettä. Tunnen montakin korkeasti koulutettua jotka ovat hesessä/mäkissä töissä ;)
 
"vieras"
No jos koulutuksesta on aikaa paljon ja työttömänäkin on ollut jo 5 vuotta mitään tekemättä, niin ei se koulutus kyllä enään ole este esim. siivous/mäkkäri/lehdenjakohommiin :D älkääs nyt viitsikö. Johan sellanen ihminen on pudonnut kehityksen pulkasta omalla alallaan...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28661971]"Juuri näin. Aloittaja puhuu ihan paskaa, tai voisi edes tarkentaa otsikkoaan. Kerroppa mulle, mistä minä saan töitä? Edes viikon mittaisen pätkätyön."

Ja sitten aletaan valikoida, että ei kelpaa se eikä se eikä se. Ihan oikeasti, jos on kouluttautunut joskus 10 vuotta sitten ja ollut 5 vuotta työttömänä niin sillä koulutuksella saa kohta pyyhkiä persettä. Tunnen montakin korkeasti koulutettua jotka ovat hesessä/mäkissä töissä ;)[/QUOTE]

Vaikka tunnetkin monta korkeastikoulutettua, jotka ovat hesessä töissä, se ei muuta sitä tosiasiaa, että monet korkeastikoulutetut eivät saa "paskaduuneja", joita ovat siis kaupan kassa, hese, siivousala ym. vaikka kuinka hakisivat.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28661990]No jos koulutuksesta on aikaa paljon ja työttömänäkin on ollut jo 5 vuotta mitään tekemättä, niin ei se koulutus kyllä enään ole este esim. siivous/mäkkäri/lehdenjakohommiin :D älkääs nyt viitsikö. Johan sellanen ihminen on pudonnut kehityksen pulkasta omalla alallaan...[/QUOTE]

Menepä sanomaan se esimiestehtävissä olleille 30 vuoden työuran tehneille, jotka ovat jääneet työttömäksi 50-> ja jotka eivät vain saa siivous/mäkkäri, koska työnantajat EIVÄT HUOLI. Vaikka luulet tietäväsi, et tiedä mitään.
 
Ei joka paikas saa sijaasuuksia aina edes hoitoalalla. Täällä oli talvella sijaaskielto ja oli turha odottaa viikonloppusijaasuuksia opiskeluaikana. Joitaki lähihoitajia oli hetken aikaa työttömänä. Töitä kyllä oli, mutta ku säästetään. :stick:

Täällä on työkkärin sivuulla ilmootettuna kahdeksan työpaikkaa joista kuus on sellaasta, että ei niitä töitä saa ilman sopivaa koulutusta.
 
asdasd
Kyllä niitä töitä löytyy. On täyttä paskapuhetta, että ei saa mitään töitä Suomesta. Itselläni oli parhaimmillaan 3 eri työtä jonossa ja kahdelle jouduin sanomaan ei. Ihan eri asia on tietysti vastaako se työ koulutusta, onko palkka ja edut mukavat.. Tai edes, että onko työ omalla paikkakunnalla. Mutta töitä on ja se on fakta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28662010]Menepä sanomaan se esimiestehtävissä olleille 30 vuoden työuran tehneille, jotka ovat jääneet työttömäksi 50-> ja jotka eivät vain saa siivous/mäkkäri, koska työnantajat EIVÄT HUOLI. Vaikka luulet tietäväsi, et tiedä mitään.[/QUOTE]

Esim. lehdenjakohommaa saa kyllä kuka vaan. Hakevat koko ajan lisää ihmisiä, ja sitähän voi tehdä muun työn ohellakin.

Mutta sovitaan että sä tiedät kaiken ja muut ei mitään. Silti me muut ei olla niitä, jotka ei töitä edes 5 vuodessa onnistu saamaan, vaikka on terve ja työkykyinen... ;)
 
"vieras"
Kyllä niitä töitä löytyy. On täyttä paskapuhetta, että ei saa mitään töitä Suomesta. Itselläni oli parhaimmillaan 3 eri työtä jonossa ja kahdelle jouduin sanomaan ei. Ihan eri asia on tietysti vastaako se työ koulutusta, onko palkka ja edut mukavat.. Tai edes, että onko työ omalla paikkakunnalla. Mutta töitä on ja se on fakta.
On mullakin aina ollut töitä, vaikka saman alan ihmiset eivät ole saaneet töitä. Mä en vaan oo niin tyhmä kuin sä että kuvittelisin mun työnnin saannin tekevän siitä faktan, että kaikki saisivat töitä :D
 
Kyllä niitä töitä löytyy. On täyttä paskapuhetta, että ei saa mitään töitä Suomesta. Itselläni oli parhaimmillaan 3 eri työtä jonossa ja kahdelle jouduin sanomaan ei. Ihan eri asia on tietysti vastaako se työ koulutusta, onko palkka ja edut mukavat.. Tai edes, että onko työ omalla paikkakunnalla. Mutta töitä on ja se on fakta.
On kummallista, että joidenki on vaikia tajuta, että ei niitä töitä joka paikas saa niin vain. Ja turha tulla vänkyttämään, että muuttakaa. Koittakaa ny tajuta, että joillaki on oma talo/asunto ja töissäkäyvä puoliso. Ei siitä niin vain lähdetä sen takia, että toinen sais töitä ja pahimmas tapaukses sitte onki työtön se jolla aiemmin oli töitä. Eikä taloa/asuntoa myydä sormia napsauttamalla.

Ottakaa myös huomioon sellaanen asia, että jotkut jää työttömäksi aika lähellä eläkeikää. Mitä luulette otetaanko tuollaasia kovin helposti töihin. No ei oteta vaan nuoremmat saa ne työpaikat.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28662020]Esim. lehdenjakohommaa saa kyllä kuka vaan. Hakevat koko ajan lisää ihmisiä, ja sitähän voi tehdä muun työn ohellakin.

Mutta sovitaan että sä tiedät kaiken ja muut ei mitään. Silti me muut ei olla niitä, jotka ei töitä edes 5 vuodessa onnistu saamaan, vaikka on terve ja työkykyinen... ;)[/QUOTE]

Sillä lehdenjaolla ei elä. Ilmaisjekelusta saa kymppejä, parhailla alueilla satasia. "Oikeiden" lehtien jakajat eivät myöskään saa kunnolla rahaa. Olen laskenut useampana vuonna lehdenjakajien palkkoja. Postissa lehdenjakajat saavat "normaalin" palkan, mutta postistakin on vähennetty porukkaa, eli ei sinnekään työttömät pääse.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28662033]Sillä lehdenjaolla ei elä. Ilmaisjekelusta saa kymppejä, parhailla alueilla satasia. "Oikeiden" lehtien jakajat eivät myöskään saa kunnolla rahaa. Olen laskenut useampana vuonna lehdenjakajien palkkoja. Postissa lehdenjakajat saavat "normaalin" palkan, mutta postistakin on vähennetty porukkaa, eli ei sinnekään työttömät pääse.[/QUOTE]

Eli sitä ei voi sitten tehdä, vaan mieluummin maattaan himassa 5 vuotta? vois meinaan sekin paskaduuni auttaa sen toisen paskaduunin saamisessa, työnantajat näkis ettei oo mikään 5 vuotta kotona maannut koulutettu nirppanokka nyt työnhaussa ;)

Kun ollaan työttömiä noin pitkään, ei töitä enään valita. Sit tehdään sitä mitä saadaan, niillä tunneilla mitä saadaan, ja toivotaan että se poikii lisätöitä. Kyllä sä saat kaikki tuet siihen pienen palkan päälle, että elämään pystyy.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28662042]Eli sitä ei voi sitten tehdä, vaan mieluummin maattaan himassa 5 vuotta? vois meinaan sekin paskaduuni auttaa sen toisen paskaduunin saamisessa, työnantajat näkis ettei oo mikään 5 vuotta kotona maannut koulutettu nirppanokka nyt työnhaussa ;)

Kun ollaan työttömiä noin pitkään, ei töitä enään valita. Sit tehdään sitä mitä saadaan, niillä tunneilla mitä saadaan, ja toivotaan että se poikii lisätöitä. Kyllä sä saat kaikki tuet siihen pienen palkan päälle, että elämään pystyy.[/QUOTE]

Jos vaikka satasen saisi lehdenjaosta, se ei muuta sitä, että kyseinen henkilö olisi edelleen työtön ja saisi korvauksia. Eli kun sun mielestä ongelma on se työttömyys, ongelma ei poistu.

Mitä sä puhut musta? Mä en saa muita tukia kuin lapsilisää. Töissä käyn. Sä taidat itse olla tukien saaja, kun niin hanakkaasti haluat fantasioida, että mä olisin pitkäaikaistyötön;)
 
[QUOTE="vieras";28662052]
Mitä sä puhut musta? Mä en saa muita tukia kuin lapsilisää. Töissä käyn. Sä taidat itse olla tukien saaja, kun niin hanakkaasti haluat fantasioida, että mä olisin pitkäaikaistyötön;)[/QUOTE]

Kattos ku jotkut ei näe muuta ku oman napansa. Jos on ittellä työpaikka, niin sitte on näiden joidenki pässien helppo huudella, että kyllä kaikki töitä saa. Ei tajuta yhtään mitä todellisuus on. Mulla ittellä on töitä, mutta silti tajuan, että ei kaikilla oo yhtä hyvä tilanne. Mä ku osaan ajatella omaa napaa pitemmälle...
 
"vieras"
Kattos ku jotkut ei näe muuta ku oman napansa. Jos on ittellä työpaikka, niin sitte on näiden joidenki pässien helppo huudella, että kyllä kaikki töitä saa. Ei tajuta yhtään mitä todellisuus on. Mulla ittellä on töitä, mutta silti tajuan, että ei kaikilla oo yhtä hyvä tilanne. Mä ku osaan ajatella omaa napaa pitemmälle...
Niinpä. Vaikka mä oon ollut onnellinen, että töitä olen aina saanut, joskus suhteillakin, ymmärrän, että kaikilla ei ole onni käynyt. Jotkut osaavat taitavasti luoda itsestään faktan: "kun mä olen saanut, kaikki muutkin saavat halutessaan, eli muut ovat laiskoja".

Täältä mistä mä oon yhtä paikkaa hakee 150-600 hakijaa, eli aika moni jää nuolemaan näppejään...Yhden kerran sain paikan kun oli 500 hakijaa, ja kerran kun 170. Ihan absurdia olisi siitä lähteä tekemään päätelmiä, että kaikki saa työpaikan:)
 
työttömien luvattu kaupunki
[QUOTE="vieras";28662042]Eli sitä ei voi sitten tehdä, vaan mieluummin maattaan himassa 5 vuotta? vois meinaan sekin paskaduuni auttaa sen toisen paskaduunin saamisessa, työnantajat näkis ettei oo mikään 5 vuotta kotona maannut koulutettu nirppanokka nyt työnhaussa ;)

Kun ollaan työttömiä noin pitkään, ei töitä enään valita. Sit tehdään sitä mitä saadaan, niillä tunneilla mitä saadaan, ja toivotaan että se poikii lisätöitä. Kyllä sä saat kaikki tuet siihen pienen palkan päälle, että elämään pystyy.[/QUOTE]

Juu, se tuo lapsen saaminen ja niiden kasvattaminen on himassa makaamista. Se on hyvä että se sulle on lasten leikkiä, jotkut tekevät ihan töitä sen lapsenkasvatuksen eteen. Toki faktahan on se, että työnantajat eivät tätä työtä arvosta.

Ja kuule, nirppanokka olen kun en jaksa vaivautua lähtemään töihin lehdenjakajaksi pari tuntia päivässä. Ei, vaikka se heikentäis jatkossa työnsaantimahdollisuuksiani. Mutta en kuitenkaan usko, että lehdenjakajan hommat loistaisivat mitenkään erityisemmin cv:ssäni ja lisäisivät mitenkään olennaisesti työnsaantimahdollisuuksiani. Niitä lisäävät vain ja ainoastaan oman alani hommat. Mutta ei tunnu irtoavan hommia tällä seudulla, vaikka tarjoais itseään puoli-ilmaiseksi palkkatuella töihin.
 
"vieras"
En koe itseäni nirppanokaksi, jos pyrin ensisijaisesti työllistymään omalle alalleni tai edes sille alalle, jossa olen aiemmin ollut töissä vaikka nyt olenkin siihen ylikoulutettu.
 

Yhteistyössä