Kyllä töitä saa jos on valmis tekemään sijaisuuksia.

Mulla soi puhelin tuossa vajaa kaksi viikkoa sitten myöhään iltapäivällä. Ensin ajattelin etten vastaa, muutin kuitenkin mieleni ja vastasin.. Minua kysyttiin töihin. Olin kovin ihmeissäni toki, mutta lupauduin töihin heti seuraavaksi aamuksi. Työvuoroja oli ensin 4, vaihtui pian viideksi vuoroksi. Tällä viikolla tuli 4 vuoroa lisää ja eilen töihin mennessä mua odotti mahdollisuus 2 viikon sijaisuuteen. Ja työympäristö oli minulle ennestään aivan vieras, päätin kuitenkin kokeilla. Jo nyt voin todeta että kannatti.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28661801]Höpö höpö. Kerrotko mistä vastavalmistunut tradenomi saa niitä sijaisuuksia? Tai nokialta työttömäksi jäänyt it-alan insinööri? Tai moni muu?[/QUOTE]

JOillain aloilla töitä on ja joillain ei.
Hoitoalalla löytyy kyllä töitä jokaiselle halukkaalle. Siis niitä sijaisuuksia. Omalla työpaikallanikin on huutava pula sijaisista koko ajan.
 
[QUOTE="vieras";28661820]Kyllä mä sen tiedän. Aloittaja vaan otsikossa sanoi: "Töitä saa jos on valmis tekemään sijaisuuksia". Ei se ole totta.[/QUOTE]

Ehkä aloittajalla ei ole kokemusta muista aloista kuin sellaisesta jolla saa hyvin sijaisuuksia.
 
työttömien luvattu kaupunki
[QUOTE="vieras";28661820]Kyllä mä sen tiedän. Aloittaja vaan otsikossa sanoi: "Töitä saa jos on valmis tekemään sijaisuuksia". Ei se ole totta.[/QUOTE]

Juuri näin. Aloittaja puhuu ihan paskaa, tai voisi edes tarkentaa otsikkoaan. Kerroppa mulle, mistä minä saan töitä? Edes viikon mittaisen pätkätyön. Olen FM luonnontieteen alalta ja töitä olen kysellyt laborantista tutkijaan ja juoksupojasta mikrobiologiin. Kaikkea siltä väliltä. Ja töitä ei vaan kuulu eikä näy. Takana 4,5 v työttömyys, sitä ennen arvostettua työkokemusta kiitettävin työtodistuksin n. 5 vuoden ajalta. Ottaisko ap:n työpaikka minutkin töihin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja työttömien luvattu kaupunki;28661844:
Juuri näin. Aloittaja puhuu ihan paskaa, tai voisi edes tarkentaa otsikkoaan. Kerroppa mulle, mistä minä saan töitä? Edes viikon mittaisen pätkätyön. Olen FM luonnontieteen alalta ja töitä olen kysellyt laborantista tutkijaan ja juoksupojasta mikrobiologiin. Kaikkea siltä väliltä. Ja töitä ei vaan kuulu eikä näy. Takana 4,5 v työttömyys, sitä ennen arvostettua työkokemusta kiitettävin työtodistuksin n. 5 vuoden ajalta. Ottaisko ap:n työpaikka minutkin töihin?
Kysypä Hesburgerista :) tai ala jakaa lehteä.
 
Mollie
Käsittääkseni sijaisuuksia saa lähinnä hoitoalalla, muilla aloilla työkaverit tekevät poissaolijankin työt.

Sitäpaitsi, vaikka hoitoaloilla olisi kuinka paljon tekemätöntä työtä, ei sijaisuuksiakaan aina saa jos kunnassa on taloudellisista syistä sijaisten palkkaamiskielto. Ei hoitoalakaan ole mikään työllistymisautomaatti, sillä palkat maksetaan verovaroista ja taantumassa verokertymä pienenee ja sosiaalimenot kasvavat...
 
OOH
että oikein sijaisuus!
Muista nyt sitten oikein syvästi kyyristellä ja nöyristellä työnantajan, sinun pelastajasi edessä!
Aina kun hän menee ohi, heittäydy hänen jalkoihin itkien onnesta huudahtaen samalla kehuja kuin upea ja mahtava ihminen hän onkaan kaikessa ylhäisyydessään!
 
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja työttömien luvattu kaupunki;28661844:
Juuri näin. Aloittaja puhuu ihan paskaa, tai voisi edes tarkentaa otsikkoaan. Kerroppa mulle, mistä minä saan töitä? Edes viikon mittaisen pätkätyön. Olen FM luonnontieteen alalta ja töitä olen kysellyt laborantista tutkijaan ja juoksupojasta mikrobiologiin. Kaikkea siltä väliltä. Ja töitä ei vaan kuulu eikä näy. Takana 4,5 v työttömyys, sitä ennen arvostettua työkokemusta kiitettävin työtodistuksin n. 5 vuoden ajalta. Ottaisko ap:n työpaikka minutkin töihin?
En tiedä mistä päin olet, mutta ainakin opettajien sijaisuuksiin luulisi pääsevän.

Ja jos kaupunki on työttömien luvattu kaupunki, niin pitäisikö muuttaa? Tai miettiä voisiko jotenkin työllistää itsensä.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja työttömien luvattu kaupunki;28661844:
Juuri näin. Aloittaja puhuu ihan paskaa, tai voisi edes tarkentaa otsikkoaan. Kerroppa mulle, mistä minä saan töitä? Edes viikon mittaisen pätkätyön. Olen FM luonnontieteen alalta ja töitä olen kysellyt laborantista tutkijaan ja juoksupojasta mikrobiologiin. Kaikkea siltä väliltä. Ja töitä ei vaan kuulu eikä näy. Takana 4,5 v työttömyys, sitä ennen arvostettua työkokemusta kiitettävin työtodistuksin n. 5 vuoden ajalta. Ottaisko ap:n työpaikka minutkin töihin?
Itse menin varamiespalveluun silloin kun ei vain ollut töitä tarjolla.
Älytöntä väittää etteikö mitään töitä olisi tarjolla, jatkuvasti on MOLlin sivuillakin työpaikkoja auki, myös sellaisia mihin ei hirveämmin työkokemusta tai koulutusta tarvitse.
 
ppvcc
Hoitoalalla minulle on tarjottu töitä jo kahdesta paikasta sijaisuuksia vuoden sisällä. Kumpaankaan paikkaan en ole hakenut tai henkilökohtaisesti edes yhteystietoja antanut.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";28661801]Höpö höpö. Kerrotko mistä vastavalmistunut tradenomi saa niitä sijaisuuksia? Tai nokialta työttömäksi jäänyt it-alan insinööri? Tai moni muu?[/QUOTE]

Kannattaa kokeilla vuokratyöfirmoja.

Ja vastavalmistuneen tradenomin olisi pitänyt hakea kesätöitä.
 
työttömien luvattu kaupunki
Kysypä Hesburgerista :) tai ala jakaa lehteä.
No kuule empä viitti lähteä maisterin papereilla burgereita pyörittämään, kun kotona istuen saan saman palkan. Avaan sateenvarjon.

[QUOTE="poikia3";28661870]En tiedä mistä päin olet, mutta ainakin opettajien sijaisuuksiin luulisi pääsevän.

Ja jos kaupunki on työttömien luvattu kaupunki, niin pitäisikö muuttaa? Tai miettiä voisiko jotenkin työllistää itsensä.[/QUOTE]

Ja kukahan minut huolisi opettajan tehtäviin, kun ei ole ensimmäistäkään opintoviikkoa pedagogisia opintoja??? Kaikki FM:t eivät ole opettajia!

Olen laittanut hakemuksia myös muualle Suomeen. Tämähän tarkoittaisi sitä että muuttaisin ilman miestä ja lapsia ja alkaisin käymään kotona mieheni ja lasten luona vain viikonloppuisin tai joka toinen viikonloppu. Mutta eipä ole ainakaan vielä tärpännyt, joten toistaiseksi olen vielä täällä. Miehen nyt ei kannata irtisanoa itseään minun työllistymisen vuoksi, koska sitten perheessämme olisi taas yksi työtön.
 
"vieras"
Itse menin varamiespalveluun silloin kun ei vain ollut töitä tarjolla.
Älytöntä väittää etteikö mitään töitä olisi tarjolla, jatkuvasti on MOLlin sivuillakin työpaikkoja auki, myös sellaisia mihin ei hirveämmin työkokemusta tai koulutusta tarvitse.
Miks joidenkin on niin vaikeaa uskoa, ettei saa töitä vaikka hakisi?

Esim. itse lukioikäisenä laitoin kymmeniä kesätyö ja osa-aikahakemuksia talveksi "paskaduuneihin", mutta kun niihin haki aina satoja ja yksi tai muutama valittiin, eli satoja jäi aina ilman. Ne paikat mitkä sain, sain suhteilla. Kyseessä todellakin oli työttömyyskaupunki. Se oli sitä aikaa, nyt valmistumassa ja töissä samaan aikaan.

Monilla koulutuilla on vaan se ongelma, ettei yliopistopapereilla pääsee siivoamaan tai heseen töitä, koska työnantajat eivät halua palkata maisteria, kun ei se kumminkaan täällä viihtyisi jne. Sama juttu pitkän ja hienon työuran luoneilla vanhemmilla henkilöillä. Jos jää työttömäksi 50-> työuraa vastaavia tehtäviä ei ole tarjolla työllisyystilanteen takia, niin ei saa "alempia" hommiakaan, koska työura ja koulutus säikyttää työnantajat.

Tämä on oikea ja iso ongelma, jotkut ei vaan ymmärrä ettei niihin siivous tai hesetöihin vaan marssita.
 
"vieras"
[QUOTE="poikia3";28661894]Kannattaa kokeilla vuokratyöfirmoja.

Ja vastavalmistuneen tradenomin olisi pitänyt hakea kesätöitä.[/QUOTE]

Voi luoja, mitä näsäviisautta. Kerropa mitä sitten jos tradenomi on hakenut 20 eri kesätyöpaikkaan, eikä ole saanut? Ja on hakenut vaki-, osa-aika, määräaikaisia ym.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja työttömien luvattu kaupunki;28661898:
No kuule empä viitti lähteä maisterin papereilla burgereita pyörittämään, kun kotona istuen saan saman palkan. Avaan sateenvarjon.



Ja kukahan minut huolisi opettajan tehtäviin, kun ei ole ensimmäistäkään opintoviikkoa pedagogisia opintoja??? Kaikki FM:t eivät ole opettajia!

Olen laittanut hakemuksia myös muualle Suomeen. Tämähän tarkoittaisi sitä että muuttaisin ilman miestä ja lapsia ja alkaisin käymään kotona mieheni ja lasten luona vain viikonloppuisin tai joka toinen viikonloppu. Mutta eipä ole ainakaan vielä tärpännyt, joten toistaiseksi olen vielä täällä. Miehen nyt ei kannata irtisanoa itseään minun työllistymisen vuoksi, koska sitten perheessämme olisi taas yksi työtön.

Mä niin sympatiseeraan! Itse olen tänä vuonna valmistunut FM (en luonnontieteistä) eikä töitä ole mailla eikä halmeilla. Olen hakenut talvesta lähtien vaikka mitä töitä ja ihan turhaan. Opiskelujen ohella (ennen lapsia) tein aspa-hommia, mutta niihinkään en enää kelpaa, koska olen liian hyvin koulutettu (ja perheellinen).

Olo on aika toivoton jo nyt vaikka työttömyys ei ole vielä kovinkaan kauaa kestänyt.
 
hoitajakaks
Itse teen sijaisuuksia/keikkaa päiväkoteihin, mutta nyt kesä-elokuu on kuoleman hiljaista. Ei oo töitä.

Vanhuspuolella vois olla, mutta ei mulla ole sinne osaamista. Olen tehnyt siellä lyhyen harjoittelun joskus opintojen alussa. Tosin onhan siellä kaikenlaista kaduntallaajaa duunissa, tiedä sit onko se hyvä juttu...

Siivouspuoleltakin hain töitä, mutta haluavat jonkun joka on tarvittaessa kutsuttava tai voi tehdä esim. 2 viikkoa putkeen, multa taas se ei onnistu hoitovapaan vuoksi. Päiväkoti on siis toistaseksi ollut mulle se ainoa vaihtoehto..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28661925]Siinäpä se totuus taas tuli. Töitä kyllä on, mutta kermaperseille ei kelpaa, joten älä iukuta.[/QUOTE]

Eihän tuo kertonut, että töitä olisi tai hän saisi niitä töitä, jos niitä olisi. Hän sanoi, ettei niitä hae, ei muuta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28661925]Siinäpä se totuus taas tuli. Töitä kyllä on, mutta kermaperseille ei kelpaa, joten älä iukuta.[/QUOTE]

Ei ne hampparipaikaan palkkaa korkeastikoulutettua vaan ottavat nuoria koululaisia, jotka eivät tiedä omia oikeuksiaan. Helpompi pompottaa, katsos.
 

Yhteistyössä