Kyllä tää on sisäsyntyistä :D

Lasten leikit ja kiinnostuksenkohteet :D Ollaan kesän mittaan asiaa havannoitu, ja tänään taas naurettu miehen kanssa. Meillä on kaksoset tyttö ja poika, 1,5-vuotiaat. Ollaan hoidettu niitä aika "nipussa" eli molemmat on saaneet touhuta leikkihuoneessa leikkikeittiöllä, nukeilla ja pehmoleluilla, molemmat on päässeet traktoriin, ikkunasta katseltu erilaisia autoja ja työkoneita.

Tyttö tuo veljelle tuttia tms tarvittaessa, kantaa ja hoivaa nukkeja pitkäjänteisesti, koneetkin kyllä huomioi mutta kiinnostus jää lyhytaikaiseksi, ei päristele. Tänään aloin selaamaan elloksen mainoslehteä, tyttö harppasi viereen ja alkoi osoitella sormella "kenkä, hattu, takki". Tykkää vaatteista ja ihastelee yksitysikohtia (nyppii nauhoja ja nappeja hymyillen), poika ei tuollaisia huomaa.

Poika saattaa kantaa nukkea pari metriä, mutta ei esim aseta sitä jonnekin vaan heittää pois kun kinnostus lakkaa. Mutta ne koneet: eka sana oli "tra" eli traktori. Tänään kuuli hurinaa pihalta, kuumetta on 40 mutta sitä vauhtia jolla hyökkäs ikkunaan, osoitti sormella ja hoki "tra tra" :LOL: Näki kohta kun isi lähti pihasta autolla: hurja vilkutus ja pärinä :D Ja kun rekka tuli pihaan, niin voi sitä ihmetystä, hyvä ettei silmät pullahtanu päästä :D

 
vieras
Mä olen huomannut saman vaikkei kaksosia olekaan. Poika nyt 1v9kk, puhuu vähän ja epäselvästi, mut ekoja sanoja olivat "kakkogli" eli traktori ja "kaija" eli kavuri. Huomaa kaikki koneet kun tuolla liikutaan, saattaa istua tutussa kyläpaikassa pihalla tunnin polkutraktorin kyydissä, kiljuu riemusta kun pääsee oikean traktorin penkille istumaan. Meillä vanhempi lapsi tyttö, ja pienempänä tuo poikakin leikki ihan samoilla leluilla kuin sisko, mut hyvin pian huomattiin mikä kiinnostaa. Tyttökin kyllä tykkää koneista, mutta ei kehitä niiden ympärille tunnin leikkiä kuten saattaa tehdä leikkimökissä tai huoneessaan nukkejen kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen huomannut saman vaikkei kaksosia olekaan. Poika nyt 1v9kk, puhuu vähän ja epäselvästi, mut ekoja sanoja olivat "kakkogli" eli traktori ja "kaija" eli kavuri. Huomaa kaikki koneet kun tuolla liikutaan, saattaa istua tutussa kyläpaikassa pihalla tunnin polkutraktorin kyydissä, kiljuu riemusta kun pääsee oikean traktorin penkille istumaan. Meillä vanhempi lapsi tyttö, ja pienempänä tuo poikakin leikki ihan samoilla leluilla kuin sisko, mut hyvin pian huomattiin mikä kiinnostaa. Tyttökin kyllä tykkää koneista, mutta ei kehitä niiden ympärille tunnin leikkiä kuten saattaa tehdä leikkimökissä tai huoneessaan nukkejen kanssa.
Niin ja ne vaatteet. Tyttö rakastanut ihan alle 1v lähtien vaatteiden sovitusta ja KENKIÄ! Poika vihaa parempia vaatteita ja uusia kenkiä ja vaatekauppoja...
 
Hmm
Meidän tyttö ei sitten ole normaali :(

Asutaan maalla ja traktorit on kova sana.
Nukeista ei tykkää, vaan tekee silloin tällöin ruokaa pehmoeläimille.

Junaradalla ja pikkuautoilla tykkää ajella.

Silti on vaatetuksen kanssa tarkkaa neitä.

Ikää on 2v3kk

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Meidän tyttö ei sitten ole normaali :(

Asutaan maalla ja traktorit on kova sana.
Nukeista ei tykkää, vaan tekee silloin tällöin ruokaa pehmoeläimille.

Junaradalla ja pikkuautoilla tykkää ajella.

Silti on vaatetuksen kanssa tarkkaa neitä.

Ikää on 2v3kk
Kyllä hän ihan normaali on. Tässä taisi olla pointti se, että ei niitä tyttöjä ja poikia välttämättä tarvitse kasvattaa ja ohjata "sukupuoliominaisiin" leikkeihin ja juttuihin.
 
Vaatteet on tuolle tytölle lähes kaikki kaikessa. Pukee kaikkia vaatteita ja kenkiä ylleen. Tänäänkin laittoi minun rintsikat päälleen. Eilen kulki isoveljen iso t-paita yllänsä koko illan. :D
 

Yhteistyössä