Kyllä taas anopilla leikkas!

Kävin kaupassa ja pojat odotti mummin kanssa autossa. Esikoinen söi vaniljajäätelöä, niin eikö mummi ollut sanonu esikoiselle, että annappa sitä jäätelöä tänne. Esikko oli antanut tuutin mummille niin mummi oli antanut siitä jäätelöä meidän 5.5kk ikäiselle vauvalle! :eek: :headwall: :headwall:
Vauvalla on lehmänmaitoallergia ja arvatkaas vaan kuinka suupielet punottaa |O |O Vauva on ollut täysimetyksellä, joten ei tosiaan ole mihinkään jäätelöön tottunut muutenkaan...
Pienen paasausken pidin anopille! Esikkokin sanoi, että minä yritin sanoa mummille että vauvalle ei sitä saa antaa, mutta mummi oli vaan sanonu, että virkistystä vauvallekkin! Hohhoijaa, ja arvatkaas vaan uskollanko enää jättää vauvaa mummille hetkekskään... :/

Ja juu, samanlailla olisin paasannut omalle äidillekkin jos ois jotain yhtä typerää tehny!
 
Viblsp
Juu toi on jotain niin raivostuttavaa... |O Vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan vähättelevä asenne nuorempia sukupolvia kohtaan. Siis ettei tarvi oikeasti ottaa tosissaan, kuvittelevat että huvikseen/hysterian vallassa sanotaan ettei näin saa tehdä ja vetoavat usein siihen, että kun entisaikaan tehtiin niin ja näin ja elossa ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
no huh huh... miten se ei muka noin selvää asiaa tiennyt, että ei voi antaa... höh.
No niinpä! Varsinkin kun olen sen sata kertaa sille sanonut että vauvalle ei laiteta mitään muuta ruokaa suuhun kuin tissi! niin ei s**tana se tajua!!! |O :headwall:
On meinaa joskus leikillään sanonu, että annettasko vauvalle vähän mehua, ym. ja mä olen sanonut, että ei todellakaan! Niin perskeles tekee jotain tuollasta mun seläntakana :headwall: |O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Juu toi on jotain niin raivostuttavaa... |O Vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan vähättelevä asenne nuorempia sukupolvia kohtaan. Siis ettei tarvi oikeasti ottaa tosissaan, kuvittelevat että huvikseen/hysterian vallassa sanotaan ettei näin saa tehdä ja vetoavat usein siihen, että kun entisaikaan tehtiin niin ja näin ja elossa ollaan.
joo ja ne oikeesti kuvittelee että nykyajan allergiat on huuhaata ja mielikuvituksen tuotetta. Ei niitä allergioita ollu ennenkää. argh!
 
DdT
Jumaliste! Perkele kuinka joku kehtaa kävellä äidin yli! Mä olisin todella raivoissani ja antaisin kyllä anopin - tai kenen vaan- kuulla kunniansa. Soita sille naiselle ja kerro millainen vauva on nyt ja totea vielä lopuksi että tämä oli nyt toivottavasti viimeinen kerta kun sinun ohjeitasi vastaan toimitaan. Ai hitto kun raivostuttaa sun puolestas!!!!
 
Mullaki ottaa otsaan moinen. Kyullä vanhemmat saa itte päättää, millon mitäki lapselle/vauvalle tarjoillaan. Meillä anoppi tarjos jouluna tissivauvalle piparia, mistä itse vedin herneet nenään. :D
 
vieras
Otan osaa, kokemusta vastaavasta tilanteesta! Jotkut iäkkäämmät just kuvittelee, ett eihän se yksi maistaminen haittaa. Eivät tajua, että esim- pähkinäallergisella voi olla hengenmenosta kyse. Suututtaa! Ja sit on niitä mummoja, jotka vielä "lohduttaa" allergista lasta, että "kyllä minä antaisin, mutta kun tuo äitisi ei anna antaa".
 
Asiallinen
Yhdelle tutulle kävi niin, että mummo oli hoitamassa parivuotiasta esikkoa, kun äiti synnärillä. Mummo tiesi lapsen allergiat ja yritti parhaansa mukaan syöttää lasta oikeaoppisesti, mutta jostain lapsi oli saanut vähän kananmunaa. Puoli vuotta meni siihen, että iho tuli kuntoon. Mummo oli todella pahoillaan ja syytti itseään asiasta, vaikka ei teko ollut tahallinen niin kuin ap:n tapauksessa.

Valitettavan paljon on vielä ihmisiä, jotka vähättelevät allergisoivien ruoka-aineiden merkitystä. Vaikeasti allerginen kun voi saada kohtalokkaan reaktion pienestäkin määrästä väärää ainetta!

 
Tiedän tunteen!
kun kerroin anopille, et pitää olla sit pojan kaa tarkkana yhtään maitonainesosia ei sit saa saaja, eikä yhtään "vahinko" sattua. Tämä sit kysy, -"et onko sit helpompi antaa kuitenki tavallista ruokaa (normia maitoakin :eek: ) kuin lukea tuoeteselostuksia!!" :headwall: :headwall:
Anopin kiusaksiahan toi poika maidosta kipeeksi tulee... |O :headwall:
ne ei vaan aina tajuu...
 
Juu, meilläkin minä ihan huvikseen olen tuota poikaa allergia testeissä juoksuttanut, ollu itse maidottomalla ruokavaliolla, paasannut mummille siitä miten herkkä tuo poika on että ei tarvi ku hipasta poskeen maitoa niin poski on punainen samantien... Kaikki vain sen takia jotta mummi voi antaa alle puolivuotiaalle kermajäätelöä :headwall:
En enää viitsinyt asiasta anopille soittaa, huomenna kyllä vielä mainitsen. Suomensin kyllä anopille silloin aika lahjakkaasti ja olihan se nolona, mutta silti en ole aivan varma tajusiko se tekonsa seuraamuksia täysin. :/
 
mievaan
Ei ne nuo kalkkikset tajua mitään allergioiden päälle. Mullakin on maitoallerginen tyttö, niin eipä mummot tajua sitä, että on muitakin ruoka-aineita kuin itse maito mitä ei saa antaa.
Olen kyllä "kouluttanut" ne niin lujille tuon asian suhteen, että jos menemme kylään tai lapsi jää mummon hoitoon, niin mitään muuta ei saa antaa kuin minun mukanaan tuomat ruoka-aineet. Onneks ne on niissä opeissa pysyneet.
 
Liila
Minua ottaa pannuun, kun yritän varjella lasta saamasta hammasbakteeria. Anoppi ei meinaa asiaa millään ymmärtää. Viimeksi kylässä ollessamme kuulin hänen sanovan ruokapöydässä, että ei kai äiti nähnyt. Oli varmaan laittanut tytön lautaselle jotain omaltaan. Jouluna loukkaantui verisesti, kun näin tilanteen, jossa hän paloitteli lapsen ruokaa omalla lusikallaan ja kielsin sen jälkeen lasta koskemasta ruokaan. Hemme.tin idiootti, kuvittelee varmaan, että olen hänen kiusaksi keksinyt tällaisen jutun. Kumma, kun ei osaa lapsen parasta ajatella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Minua ottaa pannuun, kun yritän varjella lasta saamasta hammasbakteeria. Anoppi ei meinaa asiaa millään ymmärtää. Viimeksi kylässä ollessamme kuulin hänen sanovan ruokapöydässä, että ei kai äiti nähnyt. Oli varmaan laittanut tytön lautaselle jotain omaltaan. Jouluna loukkaantui verisesti, kun näin tilanteen, jossa hän paloitteli lapsen ruokaa omalla lusikallaan ja kielsin sen jälkeen lasta koskemasta ruokaan. Hemme.tin idiootti, kuvittelee varmaan, että olen hänen kiusaksi keksinyt tällaisen jutun. Kumma, kun ei osaa lapsen parasta ajatella.
Tuon ongelman muistan esikoisen aikaan!

:headwall: Raivostuttavaa tosiaan, kun isovanhemmat luulee, että vanhemmat keksii ihan vaan heidän kiusakseen tuollaisia juttuja...
 

Yhteistyössä