Kyllä se vain niin on, että

hyvä äiti on kotona lasten kanssa, ei tarvitse olla uranainen, tällätty muotikuteinen laiheliini. Äidille kuuluu raskausarvet, liikakilot, riippurinnat, vähän söpön homssuinen olemus ja luontoa varjeleva oppi mielessä koko ajan. Hyvällä äidillä on kiloja kymmeniä enemmän kuin pitäisi ja vaatteetkin vähän edellistä kautta. Tuolla niitä urakeskeisiä muotimisuja katsellessa tulee tyytyväinen olo omaan äitityteen, koska en tunne tarvetta sitä peitellä. :) Väsymys, uhrautuminen ja elimistön tuhot saavat näkyä ja olen niistä ylpeä, nehän tekevät minusta äidin.

Olkaa tekin ylpeitä äitejä. :)

Kepsis
Kuulostakot, laitoin itseasiassa facebookiinkin jotta ihmiset voisivat hieman miettiä. ;) Näpäyttää pitääkin joskus näitä barbeja. ;)
Ei tuo "näpäytä" ketään, enemmän vaikuttaa siltä että on jotain todisteltavaa. Asiassa mikä ei ole sen arvoinen edes että siihen kannattaa uhrata montaakaan sekuntia ajatuksiaan.

Yhtä hullulta se kuulostaa juhlistaa jotain pystytissejä kuin riippareitakin.

hyvä äiti on kotona lasten kanssa, ei tarvitse olla uranainen, tällätty muotikuteinen laiheliini. Äidille kuuluu raskausarvet, liikakilot, riippurinnat, vähän söpön homssuinen olemus ja luontoa varjeleva oppi mielessä koko ajan. Hyvällä äidillä on kiloja kymmeniä enemmän kuin pitäisi ja vaatteetkin vähän edellistä kautta. Tuolla niitä urakeskeisiä muotimisuja katsellessa tulee tyytyväinen olo omaan äitityteen, koska en tunne tarvetta sitä peitellä. :) Väsymys, uhrautuminen ja elimistön tuhot saavat näkyä ja olen niistä ylpeä, nehän tekevät minusta äidin.

Olkaa tekin ylpeitä äitejä. :)
Minä kun luulin että ne lapset tekevät ihmisestä äidin/isän :confused:

Mutta olenkin lapseton, ja siksi oletusarvoisesti hieman tyhmä :D

Ei tuo "näpäytä" ketään, enemmän vaikuttaa siltä että on jotain todisteltavaa. Asiassa mikä ei ole sen arvoinen edes että siihen kannattaa uhrata montaakaan sekuntia ajatuksiaan.

Yhtä hullulta se kuulostaa juhlistaa jotain pystytissejä kuin riippareitakin.
Miksi en juhlistaisi merkkejäni äitiydestä ja uhrautumisesta? ;) Totuus kolahtaa, minussa näky hyvän äidin merkit. :) Enkä muuta esitä olevani.

mä en ymmärrä miks se olis jotenkin hyvä että ihminen on ylipainoinen, se ei edes ole hyväksi terveydelle. ja vaikka on äiti niin naisella saa ja pitääkin olla muutakin elämää eikä vain elää lapsia varten ja äitikin saa olla kaunis ja tälläytyä jos niin tahtoo ihan niinkuin kaikki muutkin naiset.

Minä kun luulin että ne lapset tekevät ihmisestä äidin/isän :confused:

Mutta olenkin lapseton, ja siksi oletusarvoisesti hieman tyhmä :D
No, itselläni neljäs lapsi syntyy vajaan kolmen viikon sisään enkä vissiin ymmärrä minäkään. :D Raskausarpia ei ole vielä tullut yhtään ja paino on aina pysynyt normaalin rajoissa (ja siinä ylärajaa lähentyessä sitä on ollut liikaa, ylikilot nekin lähtöisin syömisistä eikä lapsista).

Tykkään kivoista ja hyvin istuvista vaatteista ja parhaimmillani äitinä olen silloin kun olen saanut levätä riittävästi, väsymys ei todellakaan tee hyvää. Sen enempää kuin
"elimistön tuhot". Nyt raskausvaivat tekevät omaa tuhoaan ja väsyttävät ts olen kaukana siitä äidistä millainen haluaisin olla ja millaista lapseni kaipaavat, onneksi tilanne muuttuu pian...

Näin kotiäidin näkökulmasta, joka jossain taustalla jo haaveilee taas työelämään pääsystä.

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27465080:
Ovislima ja tissitakiainen on ihan varmana sama ihminen, ja Porvoosta.
Niin ihmeellisiä juttuja, yks kaks pölähti palstalle, ja samoissa ketjuissa pörräävät peesailemassa toisiaan.
tööt! kuis naapuri on tähä aikaa pystyssä?

Miksi en juhlistaisi merkkejäni äitiydestä ja uhrautumisesta? ;) Totuus kolahtaa, minussa näky hyvän äidin merkit. :) Enkä muuta esitä olevani.
Mille sinä olet uhrautunut? Onko lapsien saaminen uhraus?

Liikakilot eivät ole kenellekään terveellisiä eikä lapsien saaminen hyväksyttävä syy liikakiloille. Itsestään huolehtiminen ei ole este äitiydelle eikä myöskään tee huonoa äitiä. Lapsillekin on parempi äiti, joka huolehtii itsestään :)

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27465085:
Naapurosto on yleensä aina tähän aikaa pystyssä!
Kohta pitäs kömpiä nukkumaan. Niijoo, vaihdettii huoneita lasten kanssa joku aika sitten, ettet kiikaroi lastenhuonetta turhaan paljastelun toiveissa. :D
mä en muistanut urkkia mikä oli tein makkari sillon aikanaan, mutta harmi jos se on ollut tähän suuntaan enkä ole tajunnut :D

netflixiin jäin jumiin, pitäisi oikeasti mennä nukkumaan, ihan hölmöä...

Yhteistyössä