Kyllä sattui sydämeen katsoa kun..

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
No kun mun mielestä on laittanut. Oireillut koko ajan jollekin ruoka-aineille = kärsinyt ja nyt vasta kokeillaan.
No sinähän et kuitenkaan heidän kokonaistilanteestaan juuri mitään tiedä, olisihan vauva voinut alkaa oireilla ihan vasta äskettäin, eikö niin?

Näin lyhyesti referoituna: Kun oireita tuli, aloitin allergologin suosituksesta imetysdietin ja se auttoi aikansa..sitten tuli pikkuhiljaa lisää ja lisää oireita ja hain lisää apua lapselle, ja sain tuon viimekeskiviikon ajan, pahoilla oireilla lapsi kerkesi olla 5-6vkoa.. Julkiselle puolelle ei vielä olla edes aikaa saatu, vaikka lähete on mennyt kuukausi sitten ja olen soittanut peräänkin..
 
Hei! Meillä on ollut Almiron pepti käytössä, joka olikin sitten melko pitkän listan viimeinen korvike, joka sitten yllättäen sopikin vauvalle. Lapsi oppi tykkäämään tästä maidosta! Minä keitin vedet ja varoin tarkasti, ettei jauhe sekoitu veteen liian aikaisin. Esim märkiin tuttipulloihin en jauhetta mitannut valmiiksi. Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä ja vaivalloiselta hommalta niistä jotka eivät sitä tiedä, mutta jossainpäin on lapsia sairastunutkin, niin että kannattaa olla tarkka. Eikä se edes vaivalloista ollut, kun on vedenkeitin ja riittävästi pulloja. Se ei ole vaivalloista silloin, kun on vauvalle viimein löytänyt maidon, jota hän juo ja joka hänelle sopii, eikä oksenna kaaressa tai ripuloi heti pois tai saa hengitystieoireita... ja kun itse saa lopettaa imetyksen ja syödä normaalia ruokaa. Jaksamista ap:lle!
 
no jopas on heilillä lääkärit ollu :kieh:
mä olin varma että poika ei tarvitse mitään lääkärin mielestä kun sinne mentiin kun sinä päivänä iho mun mielestä näytti paremmalta, vaan lääkäri oli sitä mieltä että on allerginen ihottuma vaikka tosiaan sillä hetkellä iho oli parempi.
ja meillä ei ole ollut kuin iho oireita, aika pahana siinä mielessä että kun kutisee niin raapii päätään tosi pahasti, ihottumaa kyl myös selässä, käsivarsissa ja jalkataipeissa, pahimman näköinen kuitenkin aika ajoin posket ja otsa..
ja me ollaan nyt siis kaksi viikkoa almiron-korvikkeella, torstaina aamulla kahdeksalta maitoaltistus ja sit yhdeksältä prick-testit ja meiän poika siis 4kk. eli ihan allergiasairaalassa meille tehdään nuo prick-testit..

teidän tilanne kuulostaa kyllä ihan uskomattomalle, toivottavasti pikkuiselle apu löytyy pian jotta olisi vauvan parempi olla, mä en tosiaan usko että täällä olisi lapsen annettu "kärsiä" noin kauan noin pahoilla oireilla. ja siis me saatiin allergiasairaalaan lähete terveyskeskuksesta ja sinnekin saatiin aika ihan muutamassa päivässä... hieman erilaista touhua..
 
Joo kyllä meillä tässä kaupungissa lääkäreiden tietämyskin jo allergia-asioissa on ollu....sanonko mitä |O Onneks ollaan löydetty tuo Tiina Tuomela Pikku-Jätistä, vaikka tosiaan tuleekin pitkät lääkärimatkat ajella Hkiin Lappeenrannasta, mut on kannattanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mutta siis ei kai Kelalle sovi sellainen altistus, että te kotona annatte Almironia, senhän pitää olla valvottu?
Eikun; Me käytiin normaali lehmänmaitoaltistuksissa keskiviikkona ja saatiin almironiin jo se lääkärin suositus ja kelalta tulee se korvattavuus, ens viikolla tulee uusi kelakorttikin jo noihin korvikkeisiin..Mut Neocateen tarvii toisen altistuksen siellä Pikku-Jätissä jos siihen tarttee mennä.. Meillä on neocateenkin resepti kyllä jo olemassa.. Almironiin ei tarvinnu siis altistaa siellä...

*silmät ristissä yrittää selvittää asiaa*
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Eikun; Me käytiin normaali lehmänmaitoaltistuksissa keskiviikkona ja saatiin almironiin jo se lääkärin suositus ja kelalta tulee se korvattavuus, ens viikolla tulee uusi kelakorttikin jo noihin korvikkeisiin..Mut Neocateen tarvii toisen altistuksen siellä Pikku-Jätissä jos siihen tarttee mennä.. Meillä on neocateenkin resepti kyllä jo olemassa.. Almironiin ei tarvinnu siis altistaa siellä...

*silmät ristissä yrittää selvittää asiaa*
Joo, mutta tarkoitan sitä, että Neocatea varten kun tarvii altistaa Almiron tai Soija, niin se pitää olla valvottu altistus myös, eikä kotioloissa tehty. Siis Neocate-korvattavuutta varten, reseptinhän kyllä saa.

Eikun, taidettiin meilläkin tehdä niin että kotona ensin kokeiltiin Almiron ja sitten osastolla vasta kun todettu kotona epäsopivaksi, täällä toinen harvapää kun tätä on jatkunut jo vuoden tässä :ashamed:

Pitäis vissiin mennä jo nukkumaan :saint:
 

Yhteistyössä