Kyllä on tehty hankalaksi ilmoittaa, mitä liikuntaa lapsella on koulussa.

Päivämäärät ja liikuntamuodot on laitettu tuolle ekaluokkalaiselle reissuvihkoon, mitä milloinkin on vuorossa. Noilla vaan on jokaisen päivämäärän kohdalla merkintänä että on luistelua, hiihtoa tai sisäliikuntaa. Niin että valitse tuosta sitten varusteet lapselle kouluun. :kieh: Tarkentavaa tietoa ei vahingossakaan anneta.

Mitään varsinaista pakkasrajaa ei kuulemma ole. Laitoin kyllä reissuvihkoon viestiä että oletan tänään olevan sisäliikuntaa kun pakkasta on yli 15 astetta. Liikunnanopettaja taitaa meinata, että kouluun pitäisi raahata mukana sukset, luistimet ja sisäliikuntavarusteet.

Pölhöä.
 
Eikö lapsellakaan ole tietoa mitä seuraavana päivänä liikunnassa tehdään?

Meillä kyllä tarkennetaan aina edeltävänä päivänä seuraavan päivän aihe.
Toki voi olla, että esim luistelua sään salliessa, muutoin sisäliikkaa. Ja kyllä minä sitten ihan itse kotona päätän onko keli liian kylmä luisteluun, tai sitten luistimet messiin ja reppuun shortsit ja t-paita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25586466:
Eikö lapsellakaan ole tietoa mitä seuraavana päivänä liikunnassa tehdään?

Meillä kyllä tarkennetaan aina edeltävänä päivänä seuraavan päivän aihe.
Toki voi olla, että esim luistelua sään salliessa, muutoin sisäliikkaa. Ja kyllä minä sitten ihan itse kotona päätän onko keli liian kylmä luisteluun, tai sitten luistimet messiin ja reppuun shortsit ja t-paita.
Ei ole lapsellakaan mitään tietoa. Vaan se onkin sitten eri asia onko hän unohtanut jos koulussa on seuraavasta liikuntatunnista infottu. :D

Nuo ovat luistelleet lähemmäs -20 asteisessakin säässä, joten tuon perusteella voi olla luisteluakin vuorossa tai hiihtoa.
 
"hihi"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25586466:
Eikö lapsellakaan ole tietoa mitä seuraavana päivänä liikunnassa tehdään?

Meillä kyllä tarkennetaan aina edeltävänä päivänä seuraavan päivän aihe.
Toki voi olla, että esim luistelua sään salliessa, muutoin sisäliikkaa. Ja kyllä minä sitten ihan itse kotona päätän onko keli liian kylmä luisteluun, tai sitten luistimet messiin ja reppuun shortsit ja t-paita.
Siis millä tavalla ihan itse päätät? Pakotat opettajan muuttamaan opetussuunnitelmaa kun SUN mielestä on liian kylmä?

Hauskaa.....
 
huuuhhhuu
Minun täytyy reppuvihkosta lukea lapsen omat kirjoitukset, millä viikolla mitäkin liikuntaa on. Pikkusen hankalaa, kun on adhd-lapsen kirjoittama teksti. Tarvii kohta käyttää apteekissa...
 
"Sirkkeli"
No sama epäkohta on minunkin lapsen koulussa. Ja sitten pitää olla liikuntaan sopivia varusteita 20 kilon edestä, kun ei tiedä mitä liikuntaa on. Opettaja itsekään.
 
"minä"
No onpa erikoinen käytäntö. Meillä opettaja ilmoittaa aina viimeistään edellisenä päivänä lapsille mitä liikuntaa on. Ja lisäksi tieto löytyy luokan kotisivuilta aina viimeistään edellisenä päivänä, usein jo muutama päivä etukäteen, jos sää riittävästi arvioitavissa etukäteen. Kyllä säätiedotukset edellisenä päivänä ovat jo sen verran tarkkoja, että liikunta pitäisi pystyä niiden perusteella suunnittelemaan.
 

Yhteistyössä