Kyllä on raharikkaita mammoja palsta tulvillaan!! 2 x vuoteensa etelässä koko perhe!

  • Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti
Me ollaan myös normaaliduunareita molemmat, ei todellakaan mitään suuri tuloisia. Kummankaan vanhemmilta emme koskaan ole saaneet rahallista avustusta emmekä kyllä ole olleet sitä vaillakaan. Kuukausittain kuitenkin pistetään tietty määrä rahaa sivuun ja sitten kun alkaa olla mukavasti kertynyt mietitään mitä tehtäisiin. yleensä ollaan käyty kerran vuodessa noilla säästetyillä rahoilla ulkomailla parin viikon loma. Ja sitten aloitellaan säästäminen taas alusta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan vasta lehdestä lukenut, että siellä on joku systeemi, lähes ilmaiseksi saa kolmion, oliko joku systembolaget (en muista yhtään mikä nimi) jos ostaa ensiasunnon. siis verrattuna mitä kolmiot suomessa kaupungeissa maksaa.


Systembolaget on ruotsalaisten alko... :whistle:
Ja juu, minunkin siskoni on asunut Ruotsissa vuosia. Tuollaista systeemiä siellä ei ole. Sen sijaan asumisoikeusasuntojärjestelmä siellä on ollut vuosia, ja sieltä tämäkin on Suomeen kopioitu. Sillä tavalla voi hankkia edullisesti katon päänsä päälle, ihan kuin Suomessakin.

Sen sijaan vuokra-asuntoja ei ole kunnilla lainkaan, ja kohtuuhintaiset vuokra-asunnot tuntuivat olevan kiven alla. Näin Tukholman seudulla.
 
sanni
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
meit on 6, joten ei tällä porukalla paljon lomailla, kun mies on vaan töissä!!!

haaveilla saa, mut tokkopa sitä koko porukalla mihinkään ikinä pääsee
no ehkä te teette jotain muuta josta joku voisi täällä taas auvoisasti natista ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Ja onko se sulta jotenkin pois?
Olenko niin väittänyt?!!!!!! Ihmetyttää vaan, että miten muutamallakin tuntemallani kotiäidilla, joiden mies on ihan perus duunari, on varaa matkustella etelään koko perheen voimin monesti vuodessa. Kyllä joillain on rikas suku tai ovat muuten kultalusikka suussa syntynyttä sakkia. Tiedättekö tosielämästä mitään? ;)

Rahaa saa pankista.
Säästää pystyy jokainen.

 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...
Mitäs tämä tarkoittaa? Oletko säkin niitä jotka luulevat, että oma yritys tarkoittaa automaattisesti suuria tuloja?
Ja onpa kumma jos yrittäjiäkin aletaan tässä parjaamaan ja kadehtimaan. Kun kuitenkin ihan kuka tahansa voi alkaa yrittäjäksi niin halutessaan... :headwall: :headwall:

Laiskalle yrittäjälle ei rahaa tule, kun taas laiska työntekijä tienaa vaikka netissä ollessaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, yrittäjien on helppo puhua...
Mitäs tämä tarkoittaa? Oletko säkin niitä jotka luulevat, että oma yritys tarkoittaa automaattisesti suuria tuloja?
Ja onpa kumma jos yrittäjiäkin aletaan tässä parjaamaan ja kadehtimaan. Kun kuitenkin ihan kuka tahansa voi alkaa yrittäjäksi niin halutessaan... :headwall: :headwall:

Laiskalle yrittäjälle ei rahaa tule, kun taas laiska työntekijä tienaa vaikka netissä ollessaan
Miten jos itse makoilee yrittäjä kotona, ja on työllistämistuella siis valtion rahalla palkannut jonkun tekemään duunit? tai suurin osa on "harjoittelijoita", ilmaiseksi tekevät työt, kun itse makaa kotona, ja kun "harjoittelu" loppuu, tulee koulusta uudet "harjoittelijat".

 
työtätekevä
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
En jaksanut lukea kuin etusivun ja sen perusteella ap on kateellinen dorka. Niin siis köyhätkö vain tosielämästä tietää.... idiootti. Mekin reissataan joka vuosi ulkomailla lasten kans ja ihan duunareita ollaan. Veronpalautuksista maksetaan ja tilataan matka ja lomarahat otetaan matkalle mukaan.
Olisko pointti just siinä et teette töitä ja tienaatte rahaa.
 
B) me ollaan matalapalkkalaisia mutta käydään kyllä "ulkomailla" lomalla, viime vuonnakin oltiin viikko ruotsissa ja viikko kreikassa muttei siitä kannata olla kateellisia on nääs sukulaisia noissa maissa :saint: :wave: joo ja jos hyvin käy mennään kanadaankin sukuloimaan ;) lontoostakin löytyisi serkku pitäisköhan ottaa kontaktia :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi hyvä ihme:
hotelliyön pahimmillaan sekä lähtö- että tulopäiviksi Helsingin edullisilla hotellihinnoilla? taksit mennen tullen. Lisähintaa tulee toista tonnia pitkästi.
Onko pakko ajaa taksilla?? Tsiisus.

Myös Helsingissä on HOSTELLImajoitusta. Aika monta vieläpä!
nyt nakkaan tässä vaiheessa lusikkani tähän soppaan ja kysyn että missäs hotellissa tuo tonnin kuluttaja on yöpynyt. Me on yövytty siinä lentokentän lähistöllä esim pilotissa ja halvimmillaan on irronnut perhehuone alle satasen yö ja pahimmillaan vähän yli satasen. kerrottuna kahdella tekee 250 euroa tai vähemmän. ja taksi? oletko ajanut mitä matkaa taksilla ja miksi? Helsingissäkö? muutamalla kympillä olen ajanut aika pitkälle taksilla ja noihin lentokentän lähihotelleihin on ilmainen bussikuljetus ja ei se helsingin keskustaankaan maltaita maksa bussilla ja sitten vaikka cityterminaalista sitten taksilla. kannattaa vertailla!
Ja noista lentojen hinnoista joista joku kommentoi niin itse kun menimme neljä henkeä Ryanairilla niin olisi ajoissa ostettuna saatu liput 80 eurolla plus ehkä parikymppia matkatavarat. Ei otettu juuri niitä päivä ja saatiin ne liput 350 eurolla matkatavaroineen. kun vuokrattiin auto niin jäi vielä alennushintaisiin finskin lippuihin sen verran eroa että muutama b&b yökin siihen hintaeroon mahtui.
Ei aina tarvitse valita sitä ensimmäistä matkakohdetta ja ensimmäistä hintaa vaan vertailla ja joskus mennä sinne mitä halvemmalla saa (ellei ole varaa ja halua kuluttaa enemmän).
joskus oltiin viikko ennen hiihtolomakautta reissussa ja hinnat oli yli 30 % hiihtolomakauden hintoja alemmat. kun ei ollut pakko lähteä hiihtolomalla niin noin säästi.
haluatteko muita esimerkkejä? lennot netistä, hotellit samoin, silloin toki itse otat sen riskin millaisen hotellin otat, mutta kannattaa lukea arvosteluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Muutoin kommentoimatta, täällä saa sellaisen kuvan että on se yrittäjäperheillä helppoo kun matkaillaan vaan.

Mä oon sitä mieltä että ne, jotka itse työllään (ja toisia siinä samalla työllistäen!) rahansa ansaitsee niin se heille suotakoon!
monta kertaa pienyrityksen yrittäjä lomailee jos ehtii, jos saa lomaksi sijaisen ja lomailee niinä aikoina mitkä työntekijöiltä jäljelle jää. Niin yksinkertaista se on, ei aina varmaan edes mahdollisuutta lomailla
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minne etelään pääsee 60 eurolla ja kai se majoituskin maksaa?!
En tiedä, missä asut, mutta ainakin tääkltä kilometri Helsingin rajan pohjoispuolelta katsottuna Milano on aikas etelässä. Useimmat tuntemani reissaavat lapsiperheet varaavat lennot hyödyntäen noita edullisia lähtöjä ja tekevät hhotellivarauksen suoraan netin kautta paikalliseen hotelliin, jolloin ei tarvitse maksaa mitään välistyspalkkioita suomalaisille matkatoimistoille. Junnun 6 päivän New Yorkin matka lentoineen ja hotelleineen maksoi juuri 550 euroa per lätty. Ja lensivät sentään Finskillä rapakon taakse. Euroopassa lentelee jo halvemmalla.

Ehkä kyse ei olekaan siitä, ettei olisi varaa matkustaa vaan siitä, ettei osata varata matkoja ilman suomalaisten matkatoimistojen apua? Tottakai matkatoimistot ottavat omat välityspalkkionsa, jolloin matkan hinta nousee.

Lisään vielä, että mun ensi viikolla alkava 9 päivän reissu Orlandoon maksaa lentoineen, hotelleineen JA autoineen 1350 euroa per naamari. Mielestäni ei lainkaan paha hinta ottaen huomioon sen, että lennämme hieman kalliimmin, koska haluan lentoyhtiön hoitavan matkalaukut koneen vaihdon yhteydessä ja haluan maahantulotarkastuksen Jenkeissä vasta määränpäässä. Lisäksi sisältää siis 9 päivän hotellimajoituksen plus auton käyttöömme yhdeksäksi päiväksi. Auto odottaa meitä Orlandon lentokentällä ja sinne sen myös lähteissämme palautamme.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minne etelään pääsee 60 eurolla ja kai se majoituskin maksaa?!
En tiedä, missä asut, mutta ainakin tääkltä kilometri Helsingin rajan pohjoispuolelta katsottuna Milano on aikas etelässä. Useimmat tuntemani reissaavat lapsiperheet varaavat lennot hyödyntäen noita edullisia lähtöjä ja tekevät hhotellivarauksen suoraan netin kautta paikalliseen hotelliin, jolloin ei tarvitse maksaa mitään välistyspalkkioita suomalaisille matkatoimistoille. Junnun 6 päivän New Yorkin matka lentoineen ja hotelleineen maksoi juuri 550 euroa per lätty. Ja lensivät sentään Finskillä rapakon taakse. Euroopassa lentelee jo halvemmalla.

Ehkä kyse ei olekaan siitä, ettei olisi varaa matkustaa vaan siitä, ettei osata varata matkoja ilman suomalaisten matkatoimistojen apua? Tottakai matkatoimistot ottavat omat välityspalkkionsa, jolloin matkan hinta nousee.
Lisään vielä, että mun ensi viikolla alkava 9 päivän reissu Orlandoon maksaa lentoineen, hotelleineen JA autoineen 1350 euroa per naamari. Mielestäni ei lainkaan paha hinta ottaen huomioon sen, että lennämme hieman kalliimmin, koska haluan lentoyhtiön hoitavan matkalaukut koneen vaihdon yhteydessä ja haluan maahantulotarkastuksen Jenkeissä vasta määränpäässä. Lisäksi sisältää siis 9 päivän hotellimajoituksen plus auton käyttöömme yhdeksäksi päiväksi. Auto odottaa meitä Orlandon lentokentällä ja sinne sen myös lähteissämme palautamme.

vahvennan tuosta pätkän viestiäsi. Olen siinä aivan samaa mieltä.
Olen "ihmetellyt" monet kerrat, että on se ihme juttu että valmismatkojen hinnat nousee ja nousee vaan ja lentolippujet hinnat on halventuneet.
Oletan asian olevan siksi näin, että on enemmän ja enemmän ihmisiä jotka rakentaa itse matkansa, varaa liput ja hotellit netistä eivätkä käytä matkatoimistojen varauspalveluja. Ja mikä nykyään maksaa vielä enemmän, on nuo matkatoimistojen retket perillä. me on viime vuosina ostettu (jos yleensä on ostettu mitään) se opastus sitten perillä ja se on tehty vain parissa Afrikan maassa (euroopassa ja Usassa ilman mitään tuollaista) ja hyvin on pärjätty ja ennen kaikkea jätetty se raha siihen maahan.
eli pitäähän matkatoimistojenkin elää ja jos asiakkaita suoraan matkatoimistojen kautta kulkee prosentuaalisesti vähemmän koko matkaajajoukosta, niin toki tämän porukan pitää maksaa enemmän sitten. Ihan selkeää matematiikkaa, mielestäni.
Ja kun tuolla jotkut etelän matkoista puhui, niin onhan se Milanokin etelässä jo ja minä lasken ulkomaan matkailuksi sen kun poistun Suomesta Ruotsia kauemmamksi (Tallinnakin on minulla ulkomaa kun en asu suomenlahden rannalla enkä monta kertaa elämässäni ole tallinnassa käynyt).
Mutta jos matkustaa valmismatkallekin, niin vertailu on päivän sana. netissä voi selata matkatoimistojen sivuja. ja yllätys yllätys, samalla hotellilla samoin palveluin voi ollakin aivan eri hinta!
 
joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
3. duunariperhe, eli on voitu ostaa asunto jo reilu parikymppisenä ja halvan rahan aikaan.

Korkeakoulutetuista suurin osa on köyhiä, ja maksavat asuntojaan kasvukeskuksissa vielä eläkkeellä. Paitsi, jos kuuluvat siihen ryhmään, jolle mamma/pappa antaa ennakkoperintöä.
Tosi halvalla rahalla juu. Kun olin parissakymmenissä, niin asuntolainojen korot huitelivat tuolla 16-17%:ssa. Ja työttömyyttä oli maassa pilvin pimein. Olipas hyvät ajat tulla työelämään ja ostaa asunto halvalla rahalla...

Vielä 80-luvun puolessavälissä vanhemmilleni maksettavaa lapsilisääkin tuli ihan neljä (4) kertaa vuodessa.

Olet harvinaisen katkera ja kateellinen.
 
etelään taas toukokuussa. :)
Meidän 5-henkinen perhe käy 1-2 kertaa vuodessa etelässä ja pari kertaa vuodessa Ruotsinristeilyllä. Ihan helposti saa rahat säästettyä matkoihin. Ei kyllä muuten käydä kotona ravintoloissa, bilettämässä tmv.
 
jaa
No siis, tää on elämäntapakysymys jos mikä. Ei mulla nyt sentään etelänlomiin välttämättä olis rahaa, mutta matkustellut olen paljon. Ja ihan tosi hanttihommilla olen elänyt. ;) Siis tietysti joillakin vaan on niin paljon rahaa, että pystyvät tekemään kaikkea mahdollista. Mutta mä ainakin priorisoin asiat elämässäni ja säästän vaikka siinä, että en käy kampaajalla enkä suuremmin shoppaile. Syön yksinkertaista kotiruokaa ja elän aika vaatimattomasti.

Ja ihan tosi tuokin, että matkatoimistojen kautta ei niitä halvimpia matkoja saada. Mä ainakin pystyn viettämään viikon Keski-Euroopassa halvemmalla kuin ostamaan junalipun kotikaupunkiini Suomessa. Tässä tietty auttaa myös ulkomainen kaveriverkosto... ;)
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Jep, ei kaikilla olekaan, sillä joidenkin miesten palkat on hyviä, mutta eipä se meiltä muilta ole pois. Kade voi olla, myönnän, mäkin olen, mutta ei kai niille tarvi vihainen olla joiden mies sattuu saamaan hyvää palkkaa? :wave:
Kyllähän kotiäitikin voi saada ihan hyvin rahaa, jos on tienannut hyvin ennen äitiys- ja vanhempainlomaa.
 

Yhteistyössä